Strona 1 z 1

angielska vitara a sprawa polska...

: ndz maja 07, 2006 8:26 pm
autor: szynszyll
witam!

jako ze kilka osob w ostatnim czasie na prywatna poczte tego forum wysylalo mi pytania dotyczace przekladania maneli w vitarze z wersji angielskiej na europejska postanowilem Im nie odpowiadac po jednym tylko sklecic ten watek. napisze co wiem w oparciu o to co mnie spotkalo ;) moze nie byc do konca skladnie bo dozynam sie wlasnie ruskim szampanem no tego no znaczy sie eee... sami rozmumiecie ;)

no wiec...

1. skad to wziac? odpowiadam - ja nie wiem! pytacie jak tam jechac, gdzie to kupic jak tym wrocic?! ja odpowiadam - nie wiem! przez zupelny przypadek kupilem angolska vitke w niemczech 200 km od zgorzelca. znam angolska strone: www.autotrader.co.uk i polskie forum gdzie jest sporo nt. angolskich przepisow: http://www.4x4.pl/forum/list.php?f=6

2. co jest potrzebne do przekladki? dla Vitary 1992-1996 czyli auto bez poduch z silnikiem 1.6 16 V 97 KM ( bo dla V6 2.0 sa inne szpeje) - w nawiasach orientacyjne ceny:

- deska - 250 PLN
- lampy - 150 PLN sztuka
- nagrzewnica i dmuchawa + polaczenie - 300 PLN
- przekladnia kierownicza - 500 PLN
- mocowanie deski - dwa kawalki - 100 PLN
- przewody hamulcowe lub ich przedluzenie - 150 PLN
- przełączniki na kiere - sa lustrzanym odbiciem - 100 PLN

jezeli wiec dobrze poszukacie to koszt szpejow nie powinien przekroczyć 1500 PLN. wszystkim ch... k.... j.... p.... handlarzom, którzy chcieliby za kawalek rurki skroic miliony mowie: kopytko! dawno sie tak nie smialem jak w czasie zalatwiania szpei gdy słyszalem oferty cenowe ;)

czy to jest trudne? nie - nie jest to trudne - jest to lekko klopotliwe. sciana grodziowa jest symetryczna. nie ma wszystkich otworow ale sa wszystkie wytloczenia - wiec wiertarka w dlon i ogien. mocnej ingerencji wymaga zamocowanie przekladni kierowniczej. trzeba wyjac chlodnice, zeby dostac sie do belki ramy i zamatowac z glowa przekladnie. trzeba umiescic na ramie ograniczniki wychylenia wasa. drazki sa symetryczne wiec poza zbieznoscia nie ma co ustawiac.

rozni sie nieco uklad pedalow. trzeba przespawac prowadzenie linki sprzegla - ale to banal. inny jest tez ksztalt preta mocujacego pedal gazu - ale to detal.


uklad elektryczny. tu jest gorzej ale nie tragicznie. ja zdecydowalem sie na poswiecenie schowka na rzecz zmiany wiazki i przedluzania kabli. wszystko co mialo byc zamontowane na kolumnie kierownicy - wiec komputer, bezpieczniki, przekazniki i regulator zostalo umieszczone w schowku - po prostu nie bedzie go mozna uzywac. alternatywa jest zmiana wiazki lub przedluzanie na ' pajakach' instalacji. mnie sie nie chcialo. tak jak jest - trzeba bylo przedluzyc kilka kabli od przelacznikow - detal. modul i w/w szpeje leza w schowku owiniete gabka zeby sie nie tlukly. moze kiedys to uporzadkuje?

linki od gazu, predkosci i sprzegla zostaja takie jakie sa. otwieranie maski rowniez - po prsotu nie ladujemy jej do schowka ( kto to wymylil?!) tylko zostawiamy pod kiera.

i to z grubsza wszystko.

czy to ma sens? mysle ze tak - ale tylko i wylacznie w przypadku bardzo ładnych longów kupionych bardzo okazyjnie do chwili w której nasz SKURWIONY rzad nie wymyśli czegoś nowego (czyt. droższego). Jeżeli ktoś z Was ma okazje kupić ładnego longa w dobrej kasie, ma głowe na karku i dobrze wyposażony warsztat z kanałem to myśle że warto - koszt zabawy oceniam na 1500-1800 PLN. reszta to Wasza bajka ;)

ewentualne pytania: gg. 6200322 lub mail








-

: ndz maja 07, 2006 8:34 pm
autor: Misiek Bielsko
Bardzo rzeczowy post - dzieki! Zaraz go przykleimy na gorze... :)2

: ndz maja 07, 2006 8:48 pm
autor: czesław&jarząbek
a co z wycieraczkami?

:)21

: ndz maja 07, 2006 8:54 pm
autor: szynszyll
co do wycieraczek - w plastikowym podszybiu sa zarezerwowane otwory dla wersji europejskiej, wypinasz tylko zawleczke i przekladasz wodzik - zapomnialem dodac ze trzeba zaslepic otowor od czerpania powietrza z zewnatrz i wyciac nowy po prawej stronie dla dmuchawy - oba wytloczenia sa.

: ndz maja 07, 2006 8:58 pm
autor: czesław&jarząbek
szynszyll pisze:co do wycieraczek - w plastikowym podszybiu sa zarezerwowane otwory dla wersji europejskiej, wypinasz tylko zawleczke i przekladasz wodzik - zapomnialem dodac ze trzeba zaslepic otowor od czerpania powietrza z zewnatrz i wyciac nowy po prawej stronie dla dmuchawy - oba wytloczenia sa.
ramiona i cały mechanizm są symetryczne?

: pn maja 08, 2006 12:48 am
autor: Krecik
a czy suzuki nie jest czasem jedną z firm które rozesłały do stacji diagnostycznych informacje ze ich auta nie moga mieć przekładanej kierownicy ?? I potem takie auto po przekładce po prostu nie przechodzi przeglądu z tego powodu :( Bo którys importer takie rozwiązanie wprowadził :(

: pn maja 08, 2006 7:42 am
autor: szynszyll
hej!

o sprawie badan technicznych na tym forum juz pisalem - podjechalem do znajomego ktory jest od wielu lat rzeczoznawca PZM i biegłym sądowym a przy okazji diagnosta - na moje pytanie o ewentualne klopoty tylko sie w czolo popukał. jezeli przekladka jest zrobiona prosfesjonalnie i na oryginalnych czesciach bez lepienia guma i wiazania sznurkiem to nikt nie ma prawa tego nie podbic. auta z anglii przerabia sie w polsce od lat - tyle tylko ze teraz wiecej a kiedys mniej. jezeli - tak jak w przypadku vitary - masz wszystkie wytloczki na scianie grodziowej i po prostu przekrecasz z jednego otworu do drugiego to jest to ingerencja tak powazna jak zmiana koł z takich na takie. wiadomo, ze myslacy diagnosta nie podbije jakiejs mocnej zmoty ale jezeli robota bedzie zrobiona konkretnie to nie powinno byc klopotow - a o liscie do stacji diagnostycznych nic nie slyszal.
pzdr

: pn maja 08, 2006 10:32 am
autor: gosc
co do zakupu w anglii sluze pomoca :)2

: czw maja 25, 2006 12:33 am
autor: michał16v
WITAM
i ja się połakomiłem na vitare 96r.16V co ma na gotowo wyjść ok 3-5tyś taniej
a że przy okazji trafiła się buda w bezkorozyjnym stanie...a żeby nie było za dobrze to z przegrzanym silnikiem
(wszystko robie we własnym zakresie więc robocizna gratis)

z cenami części nie jest tak źle(kto szuka to i połowe taniej wyjdzie)
lampy po 100
wycieraczki 100
decha 250
nawiewy(obudowy)50
wzmocnienia(podobno jak świerze bułeczki schodzą)80
przełączniki 70
nowe przewody hamulcowe 20zł x 2szt
pedały warto też zmienić

maglownica zostanie angielska(trzeba obnizyć pompe wspomagania i nieco chłodnice przesunać)

elektryczne szyby nie stanowią problemu(wystarczy wiązke z drzwi przełozyć 1 przewód więcej)

w miare ślimaczącej się przerobki wkleje pare foto'sów

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: wt maja 30, 2006 7:24 am
autor: sgb
Dzieki za fotki, masz moze jakies jeszcze? A z ciekawosci, ile Was kosztowaly te vitarki wersje UK?

: czw cze 15, 2006 9:26 pm
autor: buckswizz
Krecik pisze:a czy suzuki nie jest czasem jedną z firm które rozesłały do stacji diagnostycznych informacje ze ich auta nie moga mieć przekładanej kierownicy ?? I potem takie auto po przekładce po prostu nie przechodzi przeglądu z tego powodu :( Bo którys importer takie rozwiązanie wprowadził :(
Witam wszystkich,ja ma przerobionego suzuki ignis 1,3b 2001 r.nie bylo zadnych problemów z przegladem,diagnosta powiedzial mi,ze musze tylko switelka zmienic,bo sie nie da ustawic,a myslalem,ze sie da i tyle!Poza tym z wlasnych doswiadczen wiem,ze japonce sa pracochlonymmi autami w tym temacie,w zadnym razie nie slyszalem nic o zakazie importera xo do preróbek,zreszta taki zakaz nie ma zadnej mocy prawnej,bo co do dopuszczenia auta do ruchu,wlasciwa jest ustawa prawo o ruchu drogowym i rozporzadzenie min.transportu,pozdrawiam

: pt lip 14, 2006 6:44 pm
autor: michal_cobra
Właśnie skończyłem przekładke angielskiej budy.

Wkładałem angielską budę na europejską ramę (więc przy ramie nic nie robiłem) ale jeśli chodzi o karoserię to trzeba zrobić kilka istotnych rzeczy typu
1.mocowanie kolumny kierowniczej
2 usztywnienie ściany grodziowej w miejscu mocowania serwa i kolumny
3. obbój pdała gazu
4. jeśli przypadkiem jest to karoseria od automatycznej skrzyni biegów trzeba przespawać otwór na lewarek(jest większy i w innym miejscu :roll: )
5. trzeba przenieść z lewej a prawą stronę mocowanie klimy i dmuchawy.
6. przełożyć wiązkę z drzwi prawych do lewych i odwrotnie :wink:
7. zrobić dziury w ścianie grodziowej na wiązkę
8. pozaklejać stare dziury :)21
9. trzeba wyciąc otwór do dmuchawy w potrzybiu
10. Otwór do wycieraczki
11. Dziury na linkę gazu i sprzęgła
13. Nie pisze o rzeczach oczywistych typu zmiana lusterek i świateł przednich
12. Jeśli mi sie coś przypomnie dam znać :wink:

Ogólnie jest sporo zabawy :roll: