Odbudowa bulwara - cześć trzecia
Moderator: Albert_N
Odbudowa bulwara - cześć trzecia
na początek cytat z posta Darkmana:
oczywiście, ze kup kupę! kupy są kultowe - poza tym:
-będziesz miał na co narzekac
-wszyscy Cie będą żałowali
-wszyscy będa Ci doradzali co zrobić z tym fantem
-poza tym NIEkupa jest uciązliwa o tyle, że nigdy nie wiesz co jej dolega, zaś z kupą sprawa jest prosta - wymieniasz wszystko pokolei
słowem... chcesz mieć kłopot kup niekupę
jesteś gościem z jajami - bierz kupę
Kolejna cześć z pamiętnika bulwarowca:
Jak uporaliśmy się z blacharką i auto zaczęło "pracować" wychodzą kolejne zagadnienia.
W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).
Na tapecie są aktualnie dwa zagadnienia. Sprzęgło (ślizga się). Tu pojawia się pytanie. Jakie kupić? Czy brać z JC, czy np komplet Sachsa z IC za 738,44 zł? Nie rozpoznałem jeszcze zagadnienia czy tarcza sprzęgła jest średnicy 200 mm...czy 215mm.
Pytania kolejne:
Czy ktoś szukał kompletu o średnicy 215 mm? Ja nie mogę trafić. Jak z dostępnością?
Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?
BTW: Sprzęgła od poloneza nie biorę pod uwagę.
Przekopałem archiwum, ale nie znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania.
Zagadnienie drugie to cykający wtryskiwacz, ale tu pracuje czarny STP. Zobaczymy jak się to skończy.
Na deser: całe nowe hamulce z JC i nadal bije na pedale...
Poz
opornik
oczywiście, ze kup kupę! kupy są kultowe - poza tym:
-będziesz miał na co narzekac
-wszyscy Cie będą żałowali
-wszyscy będa Ci doradzali co zrobić z tym fantem
-poza tym NIEkupa jest uciązliwa o tyle, że nigdy nie wiesz co jej dolega, zaś z kupą sprawa jest prosta - wymieniasz wszystko pokolei
słowem... chcesz mieć kłopot kup niekupę
jesteś gościem z jajami - bierz kupę
Kolejna cześć z pamiętnika bulwarowca:
Jak uporaliśmy się z blacharką i auto zaczęło "pracować" wychodzą kolejne zagadnienia.
W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).
Na tapecie są aktualnie dwa zagadnienia. Sprzęgło (ślizga się). Tu pojawia się pytanie. Jakie kupić? Czy brać z JC, czy np komplet Sachsa z IC za 738,44 zł? Nie rozpoznałem jeszcze zagadnienia czy tarcza sprzęgła jest średnicy 200 mm...czy 215mm.
Pytania kolejne:
Czy ktoś szukał kompletu o średnicy 215 mm? Ja nie mogę trafić. Jak z dostępnością?
Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?
BTW: Sprzęgła od poloneza nie biorę pod uwagę.
Przekopałem archiwum, ale nie znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania.
Zagadnienie drugie to cykający wtryskiwacz, ale tu pracuje czarny STP. Zobaczymy jak się to skończy.
Na deser: całe nowe hamulce z JC i nadal bije na pedale...
Poz
opornik
Jakie masz objawy ślizgania sprzęgła?
Ja mam wrażenie , że zaczyna się ślizgać w moim. Króciutkie piśnięcie po puszczeniu sprzęgła i dodawaniu gazu. Najpierw usłyszałem na drugim biegu przy skręcaniu. Ale później usłuszałem "na prostej".
Czy to są ceny z "IC" na 11-go listopada?
Może sprawdzę na Arkuszowej w "F"
Ja mam wrażenie , że zaczyna się ślizgać w moim. Króciutkie piśnięcie po puszczeniu sprzęgła i dodawaniu gazu. Najpierw usłyszałem na drugim biegu przy skręcaniu. Ale później usłuszałem "na prostej".
Czy to są ceny z "IC" na 11-go listopada?
Może sprawdzę na Arkuszowej w "F"
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August
Kender rozkminiał temat sprzęgła z JC do Vitary. Brał cały komplet.
Ja z JC mam tylko tarcze bo docisk był ok. Ale tarcza w V6 to całkiem inny wynalazek niż u was. Miałem ją troche przypaloną - efekt - normalnie prawie nie zauważałem problemu, ale na załaczonym 4h na śniegu auto opornie ruszało i capiło spalenizną.
Ja z JC mam tylko tarcze bo docisk był ok. Ale tarcza w V6 to całkiem inny wynalazek niż u was. Miałem ją troche przypaloną - efekt - normalnie prawie nie zauważałem problemu, ale na załaczonym 4h na śniegu auto opornie ruszało i capiło spalenizną.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Wymieniałem sprzęgło+docisk+łożysko na JC jakieś 3 msc temu - ceny nie pomnę ale chyba 450-500 za wszystko. Do tej pory jeździ sobie i nie narzekam, ale nie jest znowu aż tak katowana więc.... .
U mnie akurat to sie okazało że wygniła blacha budy w miejscu przejścia linki sprzęgła z kabiny do komory silnika, wydawało się że ślizga a to poprostu blacha się uginała i sprzęgło nie dociskało. Najgorsze że nie da sie tego sprawdzić samemu - trzeba to obadać we dwóch. Niestety rozwaliłem w ten sposób sprzęgło i wałek sprzęgłowy. Drugim takim numerem jest obrobienie trzpienia mocującego linke przy pedale, to też warto sprawdzić.
U mnie akurat to sie okazało że wygniła blacha budy w miejscu przejścia linki sprzęgła z kabiny do komory silnika, wydawało się że ślizga a to poprostu blacha się uginała i sprzęgło nie dociskało. Najgorsze że nie da sie tego sprawdzić samemu - trzeba to obadać we dwóch. Niestety rozwaliłem w ten sposób sprzęgło i wałek sprzęgłowy. Drugim takim numerem jest obrobienie trzpienia mocującego linke przy pedale, to też warto sprawdzić.
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem
Po daniu w pedał obroty silnika nie idą w prędkość obracania się kół. Zaczyna łapac od wyższych obrotów i z lekko wyczywalnym yeb$%#ciem.sla66 pisze:Jakie masz objawy ślizgania sprzęgła?
Ja mam wrażenie , że zaczyna się ślizgać w moim. Króciutkie piśnięcie po puszczeniu sprzęgła i dodawaniu gazu. Najpierw usłyszałem na drugim biegu przy skręcaniu. Ale później usłuszałem "na prostej".
Czy to są ceny z "IC" na 11-go listopada?
Może sprawdzę na Arkuszowej w "F"
Ceny są ze skelpu netowego IC.
Dzięki za szybkie stawienie się przy tablicykender pisze:Wymieniałem sprzęgło+docisk+łożysko na JC jakieś 3 msc temu - ceny nie pomnę ale chyba 450-500 za wszystko. Do tej pory jeździ sobie i nie narzekam, ale nie jest znowu aż tak katowana więc.... .
U mnie akurat to sie okazało że wygniła blacha budy w miejscu przejścia linki sprzęgła z kabiny do komory silnika, wydawało się że ślizga a to poprostu blacha się uginała i sprzęgło nie dociskało. Najgorsze że nie da sie tego sprawdzić samemu - trzeba to obadać we dwóch. Niestety rozwaliłem w ten sposób sprzęgło i wałek sprzęgłowy. Drugim takim numerem jest obrobienie trzpienia mocującego linke przy pedale, to też warto sprawdzić.

Twoje sprzęgło to 200 mm czy 215 mm?
U mnie blacha jest ok, a linka od wczoraj nowa. Pedał sprzęgła chodzi z dużym oporem. Wymieić trzeba i w takim razie pewnie będzie z JC.
Poz
opornik
i jeszcze jeden extras...
... wczoraj po jazdach testowych spadła linka gazu przy przepustnicy.
Tak jakby się przepustnica zawieszała i pod wpływem luzu linka wypadała z tego "wodzika". Chyba zapobiegawczo zapnę ją na opaski samozaciskowe do wspomnianego wodzika
Tak jakby się przepustnica zawieszała i pod wpływem luzu linka wypadała z tego "wodzika". Chyba zapobiegawczo zapnę ją na opaski samozaciskowe do wspomnianego wodzika

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia
Już mam info, że można. "Szukajka" działa...nie zawsze za pierwszym razem, ale działaopornik pisze:
Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?

W jezyku zulu gula jest to "trytytka"zapnę ją na opaski samozaciskowe do wspomnianego wodzika

A nawiązujac do Twojego posty, jestem przed blacharzem a wszystko po kolei wymieniam.
Jesli chodzi o sworznie to tez przerabiałem i tu mała uwaga. Kupiłem trw czy jakos tak, w kpl nie było nowych śrub. U mnie stare nakretki udało sie odkrecic, gorzej było z srubami, bez palnika dwie ukreciły sie przy próbie obrócenia i wyjęcia ze starego sworznia

Warto wczesniej zaopatrzyc sie w takie sruby, tak na wszelki wypadek
Lepiej pózno niz wcale
Moja wiedzieć, moja rozmawiać zulu gula. Moja mieć krótka opaska - to być "trytrytka" i moja miec długa opaska - to jest trrrrytrrrytka.hadek pisze: W jezyku zulu gula jest to "trytytka"![]()

U mnie kolejnośc jest odwrotna... i chyba dobrze, że się tak stało. W sytuacji mechanika -> blacharka mogłbym stracić zapał, a tak jest taki "uadny amerykansky", że nie mogę mu odmówić ciężko zarobionej krwawicyhadek pisze: A nawiązujac do Twojego posty, jestem przed blacharzem a wszystko po kolei wymieniam.

Dzięki. Weźmiemy to pod uwagę.hadek pisze: Jesli chodzi o sworznie to tez przerabiałem i tu mała uwaga. Kupiłem trw czy jakos tak, w kpl nie było nowych śrub. U mnie stare nakretki udało sie odkrecic, gorzej było z srubami, bez palnika dwie ukreciły sie przy próbie obrócenia i wyjęcia ze starego sworznia![]()
Warto wczesniej zaopatrzyc sie w takie sruby, tak na wszelki wypadek
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Można jakiś dokładniejszy na miarboris.blank pisze:W Aninie nabiją ci zachodnie okładziny za 60zł. Nasmaruj ślizg łożyska oporowego specjalnym smarem odpornym na działanie wody (powini to robić wyłożone teflonem) - zapobiegnie to zacieraniu się łożyska na obudowie wałka sprzegłowego.

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
- Marta&Marek
-
- Posty: 1402
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
- Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia
http://suzuki4x4info.webpark.pl/?t=2;&a=78opornik pisze: Nie rozpoznałem jeszcze zagadnienia czy tarcza sprzęgła jest średnicy 200 mm...czy 215mm.
Ja mam 215 mm, dostępność bez problemu - kpl z JC (tarcza, docisk, łożysko) kosztował mnie koło 400 - 450 zeta (japońskiej firmy)opornik pisze: Pytania kolejne:
Czy ktoś szukał kompletu o średnicy 215 mm? Ja nie mogę trafić. Jak z dostępnością?
Jedyny zonk, to było łożysko - dopiero po pokazanium, jakie miałem, dobrali dobre. Pierwotnie dali pasujące do zestawu 215mm, ale raczej z silnika 16V
Nie sądzęopornik pisze:Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?
Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia
Tak, wiem. Nie miałem tylko jeszcze okazji kooknć pod samochód.Marta&Marek pisze:http://suzuki4x4info.webpark.pl/?t=2;&a=78
Dzięki, wiem. Już zamówione. Jutro wymiana.Marta&Marek pisze: Ja mam 215 mm, dostępność bez problemu - kpl z JC (tarcza, docisk, łożysko) kosztował mnie koło 400 - 450 zeta (japońskiej firmy)
Jedyny zonk, to było łożysko - dopiero po pokazanium, jakie miałem, dobrali dobre. Pierwotnie dali pasujące do zestawu 215mm, ale raczej z silnika 16V
No... wg piotra_z jest to możliwe, ale mam nadzieję nie testować takiego patentuMarta&Marek pisze:Nie sądzę
- Marta&Marek
-
- Posty: 1402
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
- Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia
Ja dziś kupiłem koreańskiej produkcji - wyszło 81 złopornik pisze:W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).
opornik
Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia
Za komplet?Gruzin pisze:Ja dziś kupiłem koreańskiej produkcji - wyszło 81 złopornik pisze:W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).
opornik
Wyczyscili go ładnie ze az błyszczał, przetoczyli i wymienili spręzynki bo podobno słabe były od przegrzania.slaw211 pisze:a co ci regenerowali w dociskuKuszman pisze:A ja polecam zakład przy rondzie babki/radosław nabijający sprzęgła.
Nabicie tarczy + regeneracja docisku wyniosła mnie 150 i jestem zadowolony.
Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia
zobaczymy ile sa warteGruzin pisze:[
Ja dziś kupiłem koreańskiej produkcji - wyszło 81 zł

gg 6157522
Kuszman pisze:Wyczyscili go ładnie ze az błyszczał, przetoczyli i wymienili spręzynki bo podobno słabe były od przegrzania.slaw211 pisze:a co ci regenerowali w dociskuKuszman pisze:A ja polecam zakład przy rondzie babki/radosław nabijający sprzęgła.
Nabicie tarczy + regeneracja docisku wyniosła mnie 150 i jestem zadowolony.
samuraie maja rozbieralne dociski czy standart ze sprezyna centralna

gg 6157522
tarcza docisk koło zamachowe jest to samo rozstaw srub mocujacych ten samMarta&Marek pisze:W sensie, że tarcza, docisk, łożysko, czy jeszcze do tego koło zamachoweslaw211 pisze:potwierdzam to co powiedział piotr z zamiana z 215 na 200 jest mozliwa ale w przypadku całego kompletu
I czemu tego nie ma jeszcze na stronce

gg 6157522
eee nieznam sie szczerze mowiąc. Sa te spręzynki w słoneczko na środku i jeszcze kilka takich płaskich po obwodzie.slaw211 pisze:Kuszman pisze:Wyczyscili go ładnie ze az błyszczał, przetoczyli i wymienili spręzynki bo podobno słabe były od przegrzania.slaw211 pisze: a co ci regenerowali w docisku
samuraie maja rozbieralne dociski czy standart ze sprezyna centralna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości