Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 9:07 am

na początek cytat z posta Darkmana:

oczywiście, ze kup kupę! kupy są kultowe - poza tym:
-będziesz miał na co narzekac
-wszyscy Cie będą żałowali
-wszyscy będa Ci doradzali co zrobić z tym fantem
-poza tym NIEkupa jest uciązliwa o tyle, że nigdy nie wiesz co jej dolega, zaś z kupą sprawa jest prosta - wymieniasz wszystko pokolei
słowem... chcesz mieć kłopot kup niekupę
jesteś gościem z jajami - bierz kupę


Kolejna cześć z pamiętnika bulwarowca:

Jak uporaliśmy się z blacharką i auto zaczęło "pracować" wychodzą kolejne zagadnienia.

W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).

Na tapecie są aktualnie dwa zagadnienia. Sprzęgło (ślizga się). Tu pojawia się pytanie. Jakie kupić? Czy brać z JC, czy np komplet Sachsa z IC za 738,44 zł? Nie rozpoznałem jeszcze zagadnienia czy tarcza sprzęgła jest średnicy 200 mm...czy 215mm.

Pytania kolejne:

Czy ktoś szukał kompletu o średnicy 215 mm? Ja nie mogę trafić. Jak z dostępnością?

Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?

BTW: Sprzęgła od poloneza nie biorę pod uwagę.

Przekopałem archiwum, ale nie znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania.

Zagadnienie drugie to cykający wtryskiwacz, ale tu pracuje czarny STP. Zobaczymy jak się to skończy.

Na deser: całe nowe hamulce z JC i nadal bije na pedale...

Poz
opornik
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » wt maja 16, 2006 9:22 am

Jakie masz objawy ślizgania sprzęgła?
Ja mam wrażenie , że zaczyna się ślizgać w moim. Króciutkie piśnięcie po puszczeniu sprzęgła i dodawaniu gazu. Najpierw usłyszałem na drugim biegu przy skręcaniu. Ale później usłuszałem "na prostej".
Czy to są ceny z "IC" na 11-go listopada?
Może sprawdzę na Arkuszowej w "F"
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt maja 16, 2006 9:27 am

Kender rozkminiał temat sprzęgła z JC do Vitary. Brał cały komplet.
Ja z JC mam tylko tarcze bo docisk był ok. Ale tarcza w V6 to całkiem inny wynalazek niż u was. Miałem ją troche przypaloną - efekt - normalnie prawie nie zauważałem problemu, ale na załaczonym 4h na śniegu auto opornie ruszało i capiło spalenizną.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
kender
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 7:05 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kender » wt maja 16, 2006 9:33 am

Wymieniałem sprzęgło+docisk+łożysko na JC jakieś 3 msc temu - ceny nie pomnę ale chyba 450-500 za wszystko. Do tej pory jeździ sobie i nie narzekam, ale nie jest znowu aż tak katowana więc.... .
U mnie akurat to sie okazało że wygniła blacha budy w miejscu przejścia linki sprzęgła z kabiny do komory silnika, wydawało się że ślizga a to poprostu blacha się uginała i sprzęgło nie dociskało. Najgorsze że nie da sie tego sprawdzić samemu - trzeba to obadać we dwóch. Niestety rozwaliłem w ten sposób sprzęgło i wałek sprzęgłowy. Drugim takim numerem jest obrobienie trzpienia mocującego linke przy pedale, to też warto sprawdzić.
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 9:36 am

sla66 pisze:Jakie masz objawy ślizgania sprzęgła?
Ja mam wrażenie , że zaczyna się ślizgać w moim. Króciutkie piśnięcie po puszczeniu sprzęgła i dodawaniu gazu. Najpierw usłyszałem na drugim biegu przy skręcaniu. Ale później usłuszałem "na prostej".
Czy to są ceny z "IC" na 11-go listopada?
Może sprawdzę na Arkuszowej w "F"
Po daniu w pedał obroty silnika nie idą w prędkość obracania się kół. Zaczyna łapac od wyższych obrotów i z lekko wyczywalnym yeb$%#ciem.

Ceny są ze skelpu netowego IC.
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 9:39 am

kender pisze:Wymieniałem sprzęgło+docisk+łożysko na JC jakieś 3 msc temu - ceny nie pomnę ale chyba 450-500 za wszystko. Do tej pory jeździ sobie i nie narzekam, ale nie jest znowu aż tak katowana więc.... .
U mnie akurat to sie okazało że wygniła blacha budy w miejscu przejścia linki sprzęgła z kabiny do komory silnika, wydawało się że ślizga a to poprostu blacha się uginała i sprzęgło nie dociskało. Najgorsze że nie da sie tego sprawdzić samemu - trzeba to obadać we dwóch. Niestety rozwaliłem w ten sposób sprzęgło i wałek sprzęgłowy. Drugim takim numerem jest obrobienie trzpienia mocującego linke przy pedale, to też warto sprawdzić.
Dzięki za szybkie stawienie się przy tablicy :)

Twoje sprzęgło to 200 mm czy 215 mm?

U mnie blacha jest ok, a linka od wczoraj nowa. Pedał sprzęgła chodzi z dużym oporem. Wymieić trzeba i w takim razie pewnie będzie z JC.

Poz
opornik
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

i jeszcze jeden extras...

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 9:43 am

... wczoraj po jazdach testowych spadła linka gazu przy przepustnicy.
Tak jakby się przepustnica zawieszała i pod wpływem luzu linka wypadała z tego "wodzika". Chyba zapobiegawczo zapnę ją na opaski samozaciskowe do wspomnianego wodzika ;)
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 10:50 am

opornik pisze:
Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?
Już mam info, że można. "Szukajka" działa...nie zawsze za pierwszym razem, ale działa ;)
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » wt maja 16, 2006 11:26 am

zapnę ją na opaski samozaciskowe do wspomnianego wodzika
W jezyku zulu gula jest to "trytytka" :D
A nawiązujac do Twojego posty, jestem przed blacharzem a wszystko po kolei wymieniam.
Jesli chodzi o sworznie to tez przerabiałem i tu mała uwaga. Kupiłem trw czy jakos tak, w kpl nie było nowych śrub. U mnie stare nakretki udało sie odkrecic, gorzej było z srubami, bez palnika dwie ukreciły sie przy próbie obrócenia i wyjęcia ze starego sworznia :D
Warto wczesniej zaopatrzyc sie w takie sruby, tak na wszelki wypadek
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 11:37 am

hadek pisze: W jezyku zulu gula jest to "trytytka" :D
Moja wiedzieć, moja rozmawiać zulu gula. Moja mieć krótka opaska - to być "trytrytka" i moja miec długa opaska - to jest trrrrytrrrytka. ;)
hadek pisze: A nawiązujac do Twojego posty, jestem przed blacharzem a wszystko po kolei wymieniam.
U mnie kolejnośc jest odwrotna... i chyba dobrze, że się tak stało. W sytuacji mechanika -> blacharka mogłbym stracić zapał, a tak jest taki "uadny amerykansky", że nie mogę mu odmówić ciężko zarobionej krwawicy ;)
hadek pisze: Jesli chodzi o sworznie to tez przerabiałem i tu mała uwaga. Kupiłem trw czy jakos tak, w kpl nie było nowych śrub. U mnie stare nakretki udało sie odkrecic, gorzej było z srubami, bez palnika dwie ukreciły sie przy próbie obrócenia i wyjęcia ze starego sworznia :D
Warto wczesniej zaopatrzyc sie w takie sruby, tak na wszelki wypadek
Dzięki. Weźmiemy to pod uwagę.
Obrazek
Vitara - 101 % -

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt maja 16, 2006 4:40 pm

W Aninie nabiją ci zachodnie okładziny za 60zł. Nasmaruj ślizg łożyska oporowego specjalnym smarem odpornym na działanie wody (powini to robić wyłożone teflonem) - zapobiegnie to zacieraniu się łożyska na obudowie wałka sprzegłowego.

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » wt maja 16, 2006 4:55 pm

boris.blank pisze:W Aninie nabiją ci zachodnie okładziny za 60zł. Nasmaruj ślizg łożyska oporowego specjalnym smarem odpornym na działanie wody (powini to robić wyłożone teflonem) - zapobiegnie to zacieraniu się łożyska na obudowie wałka sprzegłowego.
Można jakiś dokładniejszy na miar :D
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: Marta&Marek » wt maja 16, 2006 5:14 pm

opornik pisze: Nie rozpoznałem jeszcze zagadnienia czy tarcza sprzęgła jest średnicy 200 mm...czy 215mm.
http://suzuki4x4info.webpark.pl/?t=2;&a=78
opornik pisze: Pytania kolejne:

Czy ktoś szukał kompletu o średnicy 215 mm? Ja nie mogę trafić. Jak z dostępnością?
Ja mam 215 mm, dostępność bez problemu - kpl z JC (tarcza, docisk, łożysko) kosztował mnie koło 400 - 450 zeta (japońskiej firmy)

Jedyny zonk, to było łożysko - dopiero po pokazanium, jakie miałem, dobrali dobre. Pierwotnie dali pasujące do zestawu 215mm, ale raczej z silnika 16V
opornik pisze:Czy w przypadku braku 215 mm można wsadzić 200 mm?
Nie sądzę

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 5:27 pm

Tak, wiem. Nie miałem tylko jeszcze okazji kooknć pod samochód.
Marta&Marek pisze: Ja mam 215 mm, dostępność bez problemu - kpl z JC (tarcza, docisk, łożysko) kosztował mnie koło 400 - 450 zeta (japońskiej firmy)

Jedyny zonk, to było łożysko - dopiero po pokazanium, jakie miałem, dobrali dobre. Pierwotnie dali pasujące do zestawu 215mm, ale raczej z silnika 16V
Dzięki, wiem. Już zamówione. Jutro wymiana.
Marta&Marek pisze:Nie sądzę
No... wg piotra_z jest to możliwe, ale mam nadzieję nie testować takiego patentu
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt maja 16, 2006 5:42 pm

potwierdzam to co powiedział piotr z zamiana z 215 na 200 jest mozliwa ale w przypadku całego kompletu :D
gg 6157522

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt maja 16, 2006 5:50 pm

A ja polecam zakład przy rondzie babki/radosław nabijający sprzęgła.

Nabicie tarczy + regeneracja docisku wyniosła mnie 150 i jestem zadowolony. :)2

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt maja 16, 2006 5:57 pm

Kuszman pisze:A ja polecam zakład przy rondzie babki/radosław nabijający sprzęgła.

Nabicie tarczy + regeneracja docisku wyniosła mnie 150 i jestem zadowolony. :)2
a co ci regenerowali w docisku ??
gg 6157522

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » wt maja 16, 2006 6:11 pm

slaw211 pisze:potwierdzam to co powiedział piotr z zamiana z 215 na 200 jest mozliwa ale w przypadku całego kompletu :D
W sensie, że tarcza, docisk, łożysko, czy jeszcze do tego koło zamachowe ??

I czemu tego nie ma jeszcze na stronce ??

:)21

Gruzin
Posty: 1734
Rejestracja: czw cze 16, 2005 7:09 pm
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: Gruzin » wt maja 16, 2006 6:53 pm

opornik pisze:W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).
opornik
Ja dziś kupiłem koreańskiej produkcji - wyszło 81 zł
Obrazek

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: opornik » wt maja 16, 2006 7:15 pm

Gruzin pisze:
opornik pisze:W czwartek wymiana sworzni wahaczy (dla potomności: cena 101 pln sztuka, dostępne od ręki w JC).
opornik
Ja dziś kupiłem koreańskiej produkcji - wyszło 81 zł
Za komplet?
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt maja 16, 2006 7:29 pm

slaw211 pisze:
Kuszman pisze:A ja polecam zakład przy rondzie babki/radosław nabijający sprzęgła.

Nabicie tarczy + regeneracja docisku wyniosła mnie 150 i jestem zadowolony. :)2
a co ci regenerowali w docisku ??
Wyczyscili go ładnie ze az błyszczał, przetoczyli i wymienili spręzynki bo podobno słabe były od przegrzania.

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa bulwara - cześć trzecia

Post autor: slaw211 » wt maja 16, 2006 9:28 pm

Gruzin pisze:[
Ja dziś kupiłem koreańskiej produkcji - wyszło 81 zł
zobaczymy ile sa warte :D
gg 6157522

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt maja 16, 2006 9:31 pm

Kuszman pisze:
slaw211 pisze:
Kuszman pisze:A ja polecam zakład przy rondzie babki/radosław nabijający sprzęgła.

Nabicie tarczy + regeneracja docisku wyniosła mnie 150 i jestem zadowolony. :)2
a co ci regenerowali w docisku ??
Wyczyscili go ładnie ze az błyszczał, przetoczyli i wymienili spręzynki bo podobno słabe były od przegrzania.

samuraie maja rozbieralne dociski czy standart ze sprezyna centralna :o
gg 6157522

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt maja 16, 2006 9:33 pm

Marta&Marek pisze:
slaw211 pisze:potwierdzam to co powiedział piotr z zamiana z 215 na 200 jest mozliwa ale w przypadku całego kompletu :D
W sensie, że tarcza, docisk, łożysko, czy jeszcze do tego koło zamachowe ??

I czemu tego nie ma jeszcze na stronce ??

:)21
tarcza docisk koło zamachowe jest to samo rozstaw srub mocujacych ten sam :D
gg 6157522

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr maja 17, 2006 12:25 am

slaw211 pisze:
Kuszman pisze:
slaw211 pisze: a co ci regenerowali w docisku ??
Wyczyscili go ładnie ze az błyszczał, przetoczyli i wymienili spręzynki bo podobno słabe były od przegrzania.

samuraie maja rozbieralne dociski czy standart ze sprezyna centralna :o
eee nieznam sie szczerze mowiąc. Sa te spręzynki w słoneczko na środku i jeszcze kilka takich płaskich po obwodzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości