Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
McGary
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
- Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Post
autor: McGary » pn sie 14, 2006 3:00 pm
Muszę zdjąć tylni dyfer i niewiem jak to zrobić. Odkręciłem śruby mocujące do mostu, ale przytrzymują go półosie. Zdjąłem bęben na kołach z jednej i drugiej strony i niewiem co dalej. Półosi niemogę wyciągnąć. Proszę o rzeczowe odpowiedzi, apóźniej można kasztanić.

Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku

-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pn sie 14, 2006 3:07 pm
Musisz u tokarza zrobić sobie przyrządzik do zdejmowania półosi. Pręt stalowy długości 60cm i na nim suwa się ciężarek 5kg. Pręt ma dospawany płaskownik z rozstawem śrub takim aby przykręcić go do półosi w miejsce bębna.
-
McGary
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
- Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Post
autor: McGary » pn sie 14, 2006 3:23 pm
Powiedzmy, że będę coś takiego miał, to jak za pomocą tego wyciągnąć półoś? Rozumiem, że mam przykręcić do półosi w moście, ale co dalej?
Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku

-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » pn sie 14, 2006 3:42 pm
po odkreceniu blaszki trzymajacej lozysko, ponownie przykrec beben i kolo a nastepnie naparzaj mlotkiem przez drewniany klocek w felge. Metoda raczej awaryjna ale potrzeba matka wynalazku
Karol L
Samurai 1.6TD
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » pn sie 14, 2006 7:41 pm
McGary pisze:Muszę zdjąć tylni dyfer i niewiem jak to zrobić. Odkręciłem śruby mocujące do mostu, ale przytrzymują go półosie. Zdjąłem bęben na kołach z jednej i drugiej strony i niewiem co dalej. Półosi niemogę wyciągnąć. Proszę o rzeczowe odpowiedzi, apóźniej można kasztanić.

Żeby wyjąć pół oś musisz odpiąć przewody hamulcowe od cylinderków, odkręcić cztery śruby w blasze do której są przykręcone cylinderki. Pół oś w porównaniu do bębna (przynajmniej u mnie) wychodzi jak marzenie... i wystarczy gruby drut w kształcie prostokąta bez jednego długiego boku, jeden koniec zakładasz za pół oś a w drugi 3 uderzenia młotkiem i już masz pół oś

-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » wt sie 15, 2006 12:00 pm
lepiej jest tpo zrobic nie zdejmując koła - wykręcasz 4 nakretki z tyłu od strony mostu podnosisz auto ( tylko sobie je zabezpiecz) i jednym szarpnieciem za koło powinno wyleść.
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » wt sie 15, 2006 2:43 pm
szkoły na wyjęcie półosiek są dwie matodą udarową lub wypadnie samo bo już gniazda łożysk nie trzymają

-
Daniel Stachurski
-

- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Daniel Stachurski » wt sie 15, 2006 8:20 pm
leszek pisze:szkoły na wyjęcie półosiek są dwie matodą udarową lub wypadnie samo bo już gniazda łożysk nie trzymają :)21
Dolozylbym jeszcze metode hydrauliczna - do bardzo opornych i przyrdzewialych lozysk. Raz musialem zastosowac slupkowy lewarek zaparty o rame i skierowany poziomo na tarcze kotwiczna. Lozysko bylo jeszcze calkiem zdrowe, ale tak przyrdzewialo do obudowy mostu, ze peklo przy wyjmowaniu polosi wzdloz i wylecialo w kawalkach.
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » śr sie 16, 2006 8:44 am
Pierwszym razem uzylem sznurka i ceglowki jako metody dynamicznej
Teraz mam przyrzadzik w postaci kawalka plaskownika przykrecanego do bebna i preta
nagwintowanego na koncach. Jeden koniec oczywiscie w srodku plaskownika a drugi
do przykrecenia blokady, aby ciezarek mial w co uderzyc.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
McGary
-

- Posty: 154
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 8:14 pm
- Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Post
autor: McGary » śr sie 16, 2006 6:14 pm
No i się udało

Dzięki za pomoc

Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy łożysko na półosi ma mieć delikatny luz (o ile mi wiadomo żadne łożysko nie powinno mieć luzów), czy jest już do wymiany

Jeep Wrangler YJ 4.2 manual, SIMEX 30", Winch 9500 lbs i kinetyk w bagażniku

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr sie 16, 2006 7:35 pm
A u mnie wystarczy odkręcić 6 śrubek, lekko pociągnąć i półoś wychodzi

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » czw sie 17, 2006 8:37 am
Adam.¯ pisze:A u mnie wystarczy odkrêciæ 6 ¶rubek, lekko poci±gn±æ i pó³o¶ wychodzi

Prosze sie nie pastwic nad tymi co maja beznadziejne fabryczne rozwiazanie
Karol L
Samurai 1.6TD
-
Kwadrat
-

- Posty: 851
- Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
- Lokalizacja: Warka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kwadrat » czw sie 17, 2006 9:55 am
A u mnie cztery i tez gładko wyszło

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw sie 17, 2006 6:44 pm
I jaktam się hamulce sprawują?? Robiłeś już jazdy testowe??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
suzus
-

- Posty: 993
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm
Post
autor: suzus » czw sie 17, 2006 10:17 pm
chyba po piekarni śmigał

Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2006 10:19 pm przez
suzus, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości