Strona 1 z 1

Dyfer

: pn sie 14, 2006 3:00 pm
autor: McGary
Muszę zdjąć tylni dyfer i niewiem jak to zrobić. Odkręciłem śruby mocujące do mostu, ale przytrzymują go półosie. Zdjąłem bęben na kołach z jednej i drugiej strony i niewiem co dalej. Półosi niemogę wyciągnąć. Proszę o rzeczowe odpowiedzi, apóźniej można kasztanić. :wink:

: pn sie 14, 2006 3:07 pm
autor: boris.blank
Musisz u tokarza zrobić sobie przyrządzik do zdejmowania półosi. Pręt stalowy długości 60cm i na nim suwa się ciężarek 5kg. Pręt ma dospawany płaskownik z rozstawem śrub takim aby przykręcić go do półosi w miejsce bębna.

: pn sie 14, 2006 3:23 pm
autor: McGary
Powiedzmy, że będę coś takiego miał, to jak za pomocą tego wyciągnąć półoś? Rozumiem, że mam przykręcić do półosi w moście, ale co dalej?

: pn sie 14, 2006 3:42 pm
autor: Karol L
po odkreceniu blaszki trzymajacej lozysko, ponownie przykrec beben i kolo a nastepnie naparzaj mlotkiem przez drewniany klocek w felge. Metoda raczej awaryjna ale potrzeba matka wynalazku :wink:

Karol L
Samurai 1.6TD

Re: Dyfer

: pn sie 14, 2006 7:41 pm
autor: Salata123
McGary pisze:Muszę zdjąć tylni dyfer i niewiem jak to zrobić. Odkręciłem śruby mocujące do mostu, ale przytrzymują go półosie. Zdjąłem bęben na kołach z jednej i drugiej strony i niewiem co dalej. Półosi niemogę wyciągnąć. Proszę o rzeczowe odpowiedzi, apóźniej można kasztanić. :wink:

Żeby wyjąć pół oś musisz odpiąć przewody hamulcowe od cylinderków, odkręcić cztery śruby w blasze do której są przykręcone cylinderki. Pół oś w porównaniu do bębna (przynajmniej u mnie) wychodzi jak marzenie... i wystarczy gruby drut w kształcie prostokąta bez jednego długiego boku, jeden koniec zakładasz za pół oś a w drugi 3 uderzenia młotkiem i już masz pół oś :D

: wt sie 15, 2006 12:00 pm
autor: Zibi
lepiej jest tpo zrobic nie zdejmując koła - wykręcasz 4 nakretki z tyłu od strony mostu podnosisz auto ( tylko sobie je zabezpiecz) i jednym szarpnieciem za koło powinno wyleść.

: wt sie 15, 2006 2:43 pm
autor: leszek
szkoły na wyjęcie półosiek są dwie matodą udarową lub wypadnie samo bo już gniazda łożysk nie trzymają :)21

: wt sie 15, 2006 8:20 pm
autor: Daniel Stachurski
leszek pisze:szkoły na wyjęcie półosiek są dwie matodą udarową lub wypadnie samo bo już gniazda łożysk nie trzymają :)21
Dolozylbym jeszcze metode hydrauliczna - do bardzo opornych i przyrdzewialych lozysk. Raz musialem zastosowac slupkowy lewarek zaparty o rame i skierowany poziomo na tarcze kotwiczna. Lozysko bylo jeszcze calkiem zdrowe, ale tak przyrdzewialo do obudowy mostu, ze peklo przy wyjmowaniu polosi wzdloz i wylecialo w kawalkach.

: śr sie 16, 2006 8:44 am
autor: matchbox
Pierwszym razem uzylem sznurka i ceglowki jako metody dynamicznej :wink:
Teraz mam przyrzadzik w postaci kawalka plaskownika przykrecanego do bebna i preta
nagwintowanego na koncach. Jeden koniec oczywiscie w srodku plaskownika a drugi
do przykrecenia blokady, aby ciezarek mial w co uderzyc.

: śr sie 16, 2006 6:14 pm
autor: McGary
No i się udało :P Dzięki za pomoc :D
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy łożysko na półosi ma mieć delikatny luz (o ile mi wiadomo żadne łożysko nie powinno mieć luzów), czy jest już do wymiany ??

: śr sie 16, 2006 7:35 pm
autor: Adam.Ż
A u mnie wystarczy odkręcić 6 śrubek, lekko pociągnąć i półoś wychodzi :D

: czw sie 17, 2006 8:37 am
autor: Karol L
Adam.¯ pisze:A u mnie wystarczy odkrêciæ 6 ¶rubek, lekko poci±gn±æ i pó³o¶ wychodzi :D
Prosze sie nie pastwic nad tymi co maja beznadziejne fabryczne rozwiazanie :)3

Karol L
Samurai 1.6TD

: czw sie 17, 2006 9:55 am
autor: Kwadrat
A u mnie cztery i tez gładko wyszło :D :D

: czw sie 17, 2006 6:44 pm
autor: Adam.Ż
I jaktam się hamulce sprawują?? Robiłeś już jazdy testowe??

: czw sie 17, 2006 10:17 pm
autor: suzus
chyba po piekarni śmigał :lol: