Silnik Krokowy? (foto)

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Silnik Krokowy? (foto)

Post autor: Thomas B » sob sie 19, 2006 11:15 am

Witam...
Poprawcie jeśli sie myle.
1. Silnik Krokowy
2. Czujnik położenia przepustnicy.
Czy tak?


Obrazek

Pozdrawiam
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » sob sie 19, 2006 2:15 pm

A może z silnikiem krokowym jest jak z cholesterolem, nikt go nie widział, a wszyscy o nim mówią, ...hmmm?
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

Awatar użytkownika
Kwicol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr maja 17, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Beskid Makowski

Post autor: Kwicol » ndz sie 20, 2006 11:33 am

2. Czujnik położenia przepustnicy TAK silnik krokowy nie wiem?
Pozdrawiam.
Gitara 1,6 long

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz sie 20, 2006 11:41 am

Aż zajrzałem do manuala i tam nigdzie nie widze silnika krokowego. Skład mieszanki itp jest regulowany podciśnieniowo, nie elektryką. Pkt 2 to faktycznie TPS.
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kender
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 7:05 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kender » ndz sie 20, 2006 11:46 am

2- TPS - czujnik położenia przepustnicy
1 - to jest sterownik dodatkowego powietrza potrzebnego w trakcie uruchomienia auta, co na zasadzie wciągania i wypuszczania tłoczka, mam nawet jeden gdzieś sprawny. Silnik krokowy o ile się nie mylę w większości aut reguluje wolnymi obrotami, w zuzi za to odpowiada inny element wtrysku widoczny od czoła korpusu na dole.
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz sie 20, 2006 11:54 am

Tu sie nie zgodze. To o czym piszesz określono poprostu jako "air valve" w haynes'sie i faktycznie działa jak piszesz, ale to ta część pod tą lekko brązową klapką na 3 śróbki na prawo od "1"

Awatar użytkownika
kender
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 7:05 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kender » ndz sie 20, 2006 12:27 pm

Kuszman pisze:Tu sie nie zgodze. To o czym piszesz określono poprostu jako "air valve" w haynes'sie i faktycznie działa jak piszesz, ale to ta część pod tą lekko brązową klapką na 3 śróbki na prawo od "1"
zgadza się, ten element na 3 srubki reguluje wolnymi obrotami, jest to tłoczek przez który przepływa płyn chłodniczy i zależnie od jego temperatury powietrze jest dawkowane. Jak mi sie zje.... to miałem 3000 obr ciągle.

natomiast 1 to inny element, jego wypięcie z kostki nie spowoduje zmian w wolnych obrotach
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » ndz sie 20, 2006 2:30 pm

Witam...
W takim razie gdzie i czy wogóle jest silnik krokowy?
Pozdrawiam
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz sie 20, 2006 2:54 pm

nima. No chyba że masz instalacje gazową. :roll:

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » ndz sie 20, 2006 7:25 pm

Moja suza coraz częściej na ciepłym silniku przy zapaleniu wskakuje na 1500-1800 obr/min. Zdarza się, że odpalam silnik kilkakotnie zanim obroty ustawią się jak powinny. :-? Znaczy się, że do wymiany mam ten brązowy element na 3 śrubki. :wink: Tylko jak on się nazywa?
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz sie 20, 2006 7:37 pm

no nic do wymiany nie masz trzeba pokrecic srubką :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz sie 20, 2006 7:42 pm

a ja twierdze ze to nr 1 to jest silnik krokowy
gg 6157522

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » ndz sie 20, 2006 7:44 pm

slaw211 pisze:no nic do wymiany nie masz trzeba pokrecic srubką :wink:
W którą stronę i którą ze śrubek? :wink:
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz sie 20, 2006 7:47 pm

a jutro sprawdze bo nie pamietam ale sa tylko 2 a wykrecenie 1 pomaga :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » ndz sie 20, 2006 7:57 pm

slaw211 pisze:a jutro sprawdze bo nie pamietam ale sa tylko 2 a wykrecenie 1 pomaga :wink:
OK. Thx z góry. :)2
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » ndz sie 20, 2006 9:58 pm

Witam...
Widze, że z silnikiem krokowym zarzuciłem zagadkę :) Mam tez problemy z obrotami pisałem juz kiedys o tym. Jak odpale są powyżej 2000, potem wachają się 1300-1800 i jak sie calkiem rozgrzeje to utrzymuja się na poziomie 1200-1300. Wspominaliście kkiedys ze to może być silnik krokowy, więc teraz postanowilem troche podłubać przy autku, ale mussze wiedzieć gdzie :).
Pozdrawiam
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » śr sie 23, 2006 8:01 pm

poczytaj dosc jasno opisane

http://suzuki.a-net.waw.pl/?t=2;3&a=19
gg 6157522

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » czw sie 24, 2006 8:19 pm

A tak podłącze sie do tematu;) mianowicie dzis mój silnik niespodziewanie zgasł. Udało sie uruchomic bez problemu ale po chwili to samo.
Potem zaczął pracowac normalnie. Pojawiła sie dziura w obrotach w zakresie 2000obr/min. Czasami nie chce sie wkrecic, zachowuje sie tak jakby brakowało mu paliwa. Całkiem mozliwe bo i jest go mało :-?
Gdyby jednak okazało sie ze to nie brak paliwa to moze znajdzie sie życzliwa duszyczka i podpowie co mogło kleknac zanim zaczne przeszukiwac forum??
Z góry dziekuje :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » czw sie 24, 2006 8:26 pm

hadek pisze:A tak podłącze sie do tematu;) mianowicie dzis mój silnik niespodziewanie zgasł. Udało sie uruchomic bez problemu ale po chwili to samo.
Potem zaczął pracowac normalnie. Pojawiła sie dziura w obrotach w zakresie 2000obr/min. Czasami nie chce sie wkrecic, zachowuje sie tak jakby brakowało mu paliwa. Całkiem mozliwe bo i jest go mało :-?
Gdyby jednak okazało sie ze to nie brak paliwa to moze znajdzie sie życzliwa duszyczka i podpowie co mogło kleknac zanim zaczne przeszukiwac forum??
Z góry dziekuje :wink:
:)21 Dobre :wink:
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » czw sie 24, 2006 8:29 pm

fitr paliwa wymien :D
gg 6157522

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » czw sie 24, 2006 8:30 pm

zatankuj :D
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » czw sie 24, 2006 8:50 pm

No to widze że nie jestem sam z tym problemem.Mimo ze wymieniłem filter paliwa i zatankowałem dość bynzyny bo AŻ za 100pln 8) to też mam takie objawy.Maszyna zgaśnie,trza pokręcić pare razy,podeptac po gazie,odczekać i zapali w końcu ale wtedy czarny dym z rury leci i palywo czuć okropnie :-? i pieron jeden wie od czego to moze być.elektronika?układ paliwowy?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » czw sie 24, 2006 9:52 pm

a co mówi sadiagnoza ??
gg 6157522

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt sie 25, 2006 9:55 am

A może jednostka streująca sie juz konczy :cry: ??
Dzis zrobie sobie samodiagnoze, po zatankowaniu oczywiscie :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » pt sie 25, 2006 11:06 am

hadek pisze:A może jednostka streująca sie juz konczy :cry: ??
Dzis zrobie sobie samodiagnoze, po zatankowaniu oczywiscie :wink:
Tzn. położysz się na kozetce i zaczniesz opowiadać o wspomnieniach z dzieciństwa? :)21 :wink:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości