Stukanie w tylnych kołach
Moderator: Albert_N
Stukanie w tylnych kołach
Witam
Znów pytanie z cyklu co to moze byc.
Jak szarpie tylnymi kolami lub kolysze szrapiac za hak na boki
to slychac w kolach tylnych stukanie.
Tak jakby byly luzne bebny hamulcowe.
Jak sprawdzalem przy zakupie to tak nie bylo a teraz jest.
Czy to mozliwe ze cos sie tak szybko poluzowalo?
Czy to lozyska czy cos innego?
A moze to połosie?
Dzwięk jest słyszalny właśnie ze środka koła spod tego dekielka wystajęcego przez środek felgi.
Miał ktoś z Was tak?
Znów pytanie z cyklu co to moze byc.
Jak szarpie tylnymi kolami lub kolysze szrapiac za hak na boki
to slychac w kolach tylnych stukanie.
Tak jakby byly luzne bebny hamulcowe.
Jak sprawdzalem przy zakupie to tak nie bylo a teraz jest.
Czy to mozliwe ze cos sie tak szybko poluzowalo?
Czy to lozyska czy cos innego?
A moze to połosie?
Dzwięk jest słyszalny właśnie ze środka koła spod tego dekielka wystajęcego przez środek felgi.
Miał ktoś z Was tak?
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
- Grzegorz K.
- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
sierzant to jest wahacz srodkowy mocujacy tylny most do ramy.Pazuzu pisze:A co to jest sierżant?
A jeśli to łożyska to czy taki laik jak ja poradzi z wymianą czy trzeba serwis?
A jeśli to łozyska to ile trzeba przeznaczyć kasiurki na zakup nowych?
Pozdrówka
ale jesli te stuki slychac przy ruszaniu kolem na boki a nie przod tyl - to na 99% lozysko (lozyska).
sierzanta sprawdz sobie tak. zaciagnij reczny i sprobuj poruszac kolem do przodu i do tylu. jak bedzie stukac to sierzant jak nie to on raczej w porzadku.
a moze to bardziej banalna przyczyna np. niedokrecone nakretki w kolach lub poluzowany beben hamulcowy ?
Stuki słychać przy:
1. Ruszanie budą auta szarpiąc za hak w kierunkach auta prawo lewo.
2. Szarpiąc kołem do siebie od siebie trzymając za górną część opony.
Dzwięk jest rzeczywiście podobny do luźnych bębnów ale bez zdiagnozowania przyczyny się nie obejdzie.
Trza przygotować podnośnik i poszrpać się z kołami.
To raczej nie sierżant bo miejsce wydobywania się dźwieku jest z "wnętrza" koła.
Ale powiedzcie jak z tą wymianą. Samodzielnie czy serwisik?
1. Ruszanie budą auta szarpiąc za hak w kierunkach auta prawo lewo.
2. Szarpiąc kołem do siebie od siebie trzymając za górną część opony.
Dzwięk jest rzeczywiście podobny do luźnych bębnów ale bez zdiagnozowania przyczyny się nie obejdzie.
Trza przygotować podnośnik i poszrpać się z kołami.
To raczej nie sierżant bo miejsce wydobywania się dźwieku jest z "wnętrza" koła.
Ale powiedzcie jak z tą wymianą. Samodzielnie czy serwisik?
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
odkrec kolo i sprawdz czy te 4 sruby na bebnie sa dokrecone.Pazuzu pisze:Stuki słychać przy:
1. Ruszanie budą auta szarpiąc za hak w kierunkach auta prawo lewo.
2. Szarpiąc kołem do siebie od siebie trzymając za górną część opony.
Dzwięk jest rzeczywiście podobny do luźnych bębnów ale bez zdiagnozowania przyczyny się nie obejdzie.
Trza przygotować podnośnik i poszrpać się z kołami.
To raczej nie sierżant bo miejsce wydobywania się dźwieku jest z "wnętrza" koła.
Ale powiedzcie jak z tą wymianą. Samodzielnie czy serwisik?
a co do wymiany lozysk to raczej servisik, nie obraz sie i bez urazy ale to juz troche umiejetnosci i wiedzy potrzeba o narzedziach nie wspomne

Masz na mysili szlifierke rurke młotek i palnik proszta sprawa le nie radze sie bawic jak sie niema otym pojeciapiotr_z pisze:odkrec kolo i sprawdz czy te 4 sruby na bebnie sa dokrecone.Pazuzu pisze:Stuki słychać przy:
1. Ruszanie budą auta szarpiąc za hak w kierunkach auta prawo lewo.
2. Szarpiąc kołem do siebie od siebie trzymając za górną część opony.
Dzwięk jest rzeczywiście podobny do luźnych bębnów ale bez zdiagnozowania przyczyny się nie obejdzie.
Trza przygotować podnośnik i poszrpać się z kołami.
To raczej nie sierżant bo miejsce wydobywania się dźwieku jest z "wnętrza" koła.
Ale powiedzcie jak z tą wymianą. Samodzielnie czy serwisik?
a co do wymiany lozysk to raczej servisik, nie obraz sie i bez urazy ale to juz troche umiejetnosci i wiedzy potrzeba o narzedziach nie wspomne

poziniej mozna szukac koła z flakami w rowie
G-wagen wilk
no o to wlasnie chodzi, bo naawet jak sie ma te wszystkie narzedzia to trzeba jeszcze wiedziec w jakiej kolejnosci ich uzywac i co ciac a co podgrzewackapik pisze:...
Masz na mysili szlifierke rurke młotek i palnik proszta sprawa le nie radze sie bawic jak sie niema otym pojecia![]()
poziniej mozna szukac koła z flakami w rowie

...a jazda bez koła nie jest wcale taka fajna... chociaż mi nie gorący pierścien puscił a śruby ścieło z pół osi i koło z bębnem pojechało w row.. szczęscie że prędkośc nie wielka i droga polna...piotr_z pisze:no o to wlasnie chodzi, bo naawet jak sie ma te wszystkie narzedzia to trzeba jeszcze wiedziec w jakiej kolejnosci ich uzywac i co ciac a co podgrzewackapik pisze:...
Masz na mysili szlifierke rurke młotek i palnik proszta sprawa le nie radze sie bawic jak sie niema otym pojecia![]()
poziniej mozna szukac koła z flakami w rowie

ale uczucie dziwne jak jedziesz bokiem i żadna kontra nie pomaga




Dziwna sprawa z tym stukaniem.
Dzwiekistukania pojawiają sie po jeździe jakiś czas.
Kiedy samochód się rogrzeje wtedy kołysząc go jak opisałem wyżej słychać stuki.
Na znimnym aucie tego nie słychać nawet przy bardzo mocnym szarpaniu.
Jakieś sugestie??
Dzwiekistukania pojawiają sie po jeździe jakiś czas.
Kiedy samochód się rogrzeje wtedy kołysząc go jak opisałem wyżej słychać stuki.
Na znimnym aucie tego nie słychać nawet przy bardzo mocnym szarpaniu.
Jakieś sugestie??
Scenic RX4 2000
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
Suzuki Sidekick '93 automat, lift 2,5", MT
Patrol GR '94
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość