Strona 1 z 1

Geometria (zbieżność kół)

: ndz wrz 03, 2006 8:14 pm
autor: Keny
Czy ma ktos z kolegów dane dotyczące parametrów geometrii kół do SJ 413 z 1987?

: pn wrz 04, 2006 9:48 pm
autor: Keny
Pytam się ponieważ po "położeniu się na boczek" (czytaj. leżał na boku SJ) jak przekroczę 40km/h to wpada przód w takie drgania,że ledwo co można kierałe utrzymać. Sprawdziłem czy czasami to nie koła tzn. wyczyściłem felgi z piachu i błota ale nic nie pomogło. Zauważyłem, że kierownica się przestawiła (a była ładnie prosto).

: wt wrz 05, 2006 10:06 am
autor: Keny
Kurcze to nie geometria :( , muszę zacząć od kół (wyważenie sprawdzenie czy nie krzywe) ale jak nie i nadal będę miał te turbulencje to wtedy co??? Już się martwię :cry:

: wt wrz 05, 2006 12:57 pm
autor: Kostuch
Keny pisze:Kurcze to nie geometria :( , muszę zacząć od kół (wyważenie sprawdzenie czy nie krzywe) ale jak nie i nadal będę miał te turbulencje to wtedy co??? Już się martwię :cry:
A może wał/kryżak umarł?
Jak masz te turbulencje również bez zapiętych sprzęgiełek, to zdejmij testowo tylni wał i przejedź się na samym przodzie.
Ewentualnie obadaj środkowy wał - daj reduktor na N, zapnij bieg i zobacz czy wibruje.

: wt wrz 05, 2006 1:04 pm
autor: Mroczny
jak koła wyważysz to sprwadź wieszaki, łożyska zwrotnic, kształt resorów :wink: i całej reszty

: śr wrz 06, 2006 8:14 pm
autor: Keny
A jednak geometria :wink:

: ndz wrz 10, 2006 8:55 am
autor: gumi
mam taki problem zmotaliśmy następujące zawieszenie - przód wstawienie wieszaka do tyłu+nowe resor wzmocnione+ nowe amory+polibusze TYŁ- nowe resory+nowe amory+rewolwery ogólnie wszystko fajnie pracuje ale przy 30km\h samochód dostaje takich wibracji że nie da się go utrzymać na drodze
czy to może być brak geometri?zbieżności?

: ndz wrz 10, 2006 9:06 am
autor: Biga
Katy walow ?

: ndz wrz 10, 2006 9:17 am
autor: gumi
wał wyciągnięty i dalej sie tak dzieje! koła pozmieniane! kont zwrotnicy na oko :D taki jak oryginał , amor skretu wymieniony

: ndz wrz 10, 2006 12:27 pm
autor: Biga
A te rewolwery to gdzie sa zamontowane?

: ndz wrz 10, 2006 12:40 pm
autor: gumi
z tyłu zamiast wieszaka, ogólnie drgania pochodzą od przedniego mostu! i to nie są drgania..... to mega-wibracja!

: ndz wrz 10, 2006 1:23 pm
autor: Biga
Albo cos jest luzne, albo skiepszczony zostal kat zwrotnicy. Biorac pod uwage, ze wieszki sa z tylu (co zawsze poteguje potencjalna padaczeke) to chyba jedyne wytlumaczenie.

: ndz wrz 10, 2006 9:54 pm
autor: gumi
no chyba tak! też mi się tak wydaje ! jutro bedziemy to badać i motać aby było dobrze!

: pn wrz 11, 2006 6:46 am
autor: protetyk
Sprawdż też czy to się pojawia jak zdejmiesz wał przedni.
Miałem tak w pirwszej wersji sprężyn. Przyczyną był luz na wiloklinie wału+zmiana kąta pracy krzyżaków. Pomogły dystanse na flansze + wymia krzyżaków.

: pn wrz 11, 2006 6:38 pm
autor: gumi
już zrobione ! zły kąt zwrotnicy ! po wypoziomowaniu mostu wszytko wruciło do normy!

: pn wrz 11, 2006 6:48 pm
autor: Biga
gumi pisze:... kont zwrotnicy na oko :D taki jak oryginał ...
:lol: :lol: :lol:

: wt wrz 12, 2006 12:33 am
autor: kisiel
A jak wytlumaczyc to:
Zalozylem na przod oryginalne tylne resory, zadnych luzow, nowe tuleje itd itp, i w momencie gdy samochod wpadał w dziure, , na czarnym od ok 50km/h samochod wpadal w takie drgania ze buda by mogla odleciec, wrocilem do starego ustawienia tzn stare resory, nowe wszystko inne i problem ustal. Po zrobieniu SPOA problem sie powtorzyl, jak to wytlumaczyc bo mi juz teorii brakuje :o

: wt wrz 12, 2006 6:07 pm
autor: Biga
Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.

: wt wrz 12, 2006 7:19 pm
autor: kisiel
Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu ?? a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo :-?

: wt wrz 12, 2006 8:21 pm
autor: protetyk
kisiel pisze:
Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu ?? a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo :-?
A amortyzator skrętu dobry masz?

: wt wrz 12, 2006 8:29 pm
autor: Biga
kisiel pisze:
Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu ?? a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo :-?
gumi pisze:już zrobione ! zły kąt zwrotnicy ! po wypoziomowaniu mostu wszytko wruciło do normy!