Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
belfegor
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn
Post
autor: belfegor » sob wrz 23, 2006 10:42 pm
Witam forumowiczów.Mam kolejne pytania

.
Czy na wale /przednim od SJ 413/1989/ są jakieś oznaczenia do jego prawidłowego złożenia? Jesli nie, to jak go złozyć, prosiłbym o wykładnie "łopatologiczną"? I druga sprawa dotycząca wału; zniszczona osłona gumowa osłaniajaca wielowpust. Czy można zastosować coś innego? Proszę nie doradzać dętek rowerowych i innych "gum"

.
Pozdrawiam
Belfegor
-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » ndz wrz 24, 2006 9:15 am
jeżeli składasz wał w innej pozycji niż była oryginalnie to musisz dać do wyważenia/doważenia, a gumy to sobie sam odpowiedziałeś.
-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » ndz wrz 24, 2006 10:59 am
u goscia co bedzie ci ten wal wywazal kupisz taka gume oslonowa za pare zlotych.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
belfegor
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn
Post
autor: belfegor » ndz wrz 24, 2006 12:24 pm
Tylko, gdzie mi ten wał wyważą? Podajcie może jakies namiary na województwo wielkopolskie lub dolnoslaskie. Mam tyle samo km do Poznania co do Wrocławia.
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » ndz wrz 24, 2006 9:33 pm
To nie jest problem wywazenia. Wal trzeba tak zlozyc, zeby sie nierownomiernosci obciazenia "kardana" rownowazyly.
Mowiac ogolnie to przeguby musza byc obrocone 90 st. co w praktyce sie przeklada na ustawienie widelek
od strony walu w jednej plaszczyznie. Czyli takie "U" z jednego konca musi bys w plaszczyznie z "U" z drugiego konca.
Na koncowkach wielowypustu sa oznaczone, napunktowane kropki. Kropka ma pasowac do kropki. Trzeba tylko zetrzec szmatka smar.
Wielowypust koniecznie przesmarowac np. smarem grafitowym.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » ndz wrz 24, 2006 9:36 pm
belfegor pisze:Tylko, gdzie mi ten wał wyważą? Podajcie może jakies namiary na województwo wielkopolskie lub dolnoslaskie. Mam tyle samo km do Poznania co do Wrocławia.
Wal sie wywaza w zasadzie raz, po jego wyprodukowaniu czyli zespawaniu koncowek. Mozna rowniez po wymianie krzyzakow,
ale niewywazenie takie bedzie zauwazalne dopiero przy II predkosci kosmicznej

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » ndz wrz 24, 2006 10:40 pm
belfegor pisze:... Czy na wale /przednim od SJ 413/1989/ są jakieś oznaczenia do jego prawidłowego złożenia?
Tak sa. Jesli skladasz dwie orginalnie wywazone czesci walu to po dokladnym oczyszczeniu znajdziesz na nich cos w rodzaju kropki. Nalezy kropki do siebie przypasowac. Wtedy nic nie trzeba wywazac.
Co do reszty metodologii skladania to juz madrzejsci wszystko napisali

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
belfegor
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn
Post
autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 8:15 am
Dziękuje wszystkim. W takim razie czyszczę wał i zakładam nowe krzyżaki

. Odpuszczę sobie wyważanie, zaoszczędzę kilometrów i czasu.
Pozdrawiam
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn wrz 25, 2006 8:24 am
belfegor pisze:Dziękuje wszystkim. W takim razie czyszczę wał i zakładam nowe krzyżaki

. Odpuszczę sobie wyważanie, zaoszczędzę kilometrów i czasu.
Pozdrawiam
I kasy

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
belfegor
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn
Post
autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 9:00 am
Racja

-
Toper
-

- Posty: 224
- Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Toper » pn wrz 25, 2006 11:49 am
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn wrz 25, 2006 2:10 pm
A jak "ktos" wczesniej zle zlozyl

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
belfegor
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn
Post
autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 3:19 pm
Właśnie.Jakis "ktoś" wcześniej go wyciągał i teraz moge sobie znaczyć...
-
Piotrek Woźniak
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:28 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Piotrek Woźniak » pn wrz 25, 2006 3:21 pm
Co zaś się gumy dotyczy, to pasuje od przekładni kierowniczej od Tawrii, tak przynajmniej określił ją pan w sklepie. Jakość gumy jest nienajlepsza, wymaga corocznej wymiany, ale za to tania, przynajmniej w porównaniu z cenami w ASO.
Pozdrawiam Piotrek
-
belfegor
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn
Post
autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 3:24 pm
Powoli nabieram przekonania, ze nie wszyscy piszą "jest opcja szukaj" lub "to juz było" i że faktycznie problemy jakoś się rozwiazuje na tym forum
Dzięki.
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn wrz 25, 2006 6:51 pm
Piotrek Woźniak pisze:Co zaś się gumy dotyczy, to pasuje od przekładni kierowniczej od Tawrii, tak przynajmniej określił ją pan w sklepie. Jakość gumy jest nienajlepsza, wymaga corocznej wymiany, ale za to tania, przynajmniej w porównaniu z cenami w ASO.
Pozdrawiam Piotrek
Moj patent to detka rowerowa

Dosc dlugi kawalek. Taki zeby dochodzil do grubszej czesci walu na poczatku wkladania wieloklinu. Bardzo trudno ja nacisnac na ta grubsza czesc, ale jak juz sie uda to wtedy opaska i dziala niezawodnie bardzo dlugo
belfegor pisze:Powoli nabieram przekonania, ze nie wszyscy piszą "jest opcja szukaj" lub "to juz było" i że faktycznie problemy jakoś się rozwiazuje na tym forum
Dzięki.
Wszystko zalezy od ilosci bezsensu zawartego w pytaniu

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pn wrz 25, 2006 7:22 pm
łosiu dobry wał działa stanowczo lepiej niż dentka rowerowa

wały rostka nawet gum nie mają i ciężko je popsuć.
na samą myśl że móbłbym mieć znów orginalne wały mnie telepie mieliłem je częściej niż ustawa przewiduje

-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn wrz 25, 2006 9:31 pm
leszek pisze:łosiu dobry wał działa stanowczo lepiej niż dentka rowerowa

wały rostka nawet gum nie mają i ciężko je popsuć.
na samą myśl że móbłbym mieć znów orginalne wały mnie telepie mieliłem je częściej niż ustawa przewiduje

A ja zadnego

To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » pn wrz 25, 2006 9:34 pm
Biga pisze:leszek pisze:(...)mieliłem je częściej niż ustawa przewiduje

A ja zadnego

33" robi swoje

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » wt wrz 26, 2006 5:22 am
raczej już dość pokaźny lift, zwykłe sobie z tym nie radziły.
-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » wt wrz 26, 2006 10:12 am
leszek pisze:raczej już dość pokaźny lift, zwykłe sobie z tym nie radziły.
Tez mozna przyczyny dowiesc naukowo

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » wt wrz 26, 2006 10:39 am
szkada się męczyć poprostu zabrakło zakresu pracy dla krzyżaków i wielowypustu

-
matchbox

- Posty: 1746
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: matchbox » wt wrz 26, 2006 12:09 pm
leszek pisze:szkada się męczyć poprostu zabrakło zakresu pracy dla krzyżaków i wielowypustu

Ale rozprawka na temat zwiekszajacych sie naprezen przy rosnacym kacie wykrzywienia przegubu
byla by calkiem teges

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza

-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » wt wrz 26, 2006 12:18 pm
to pośle ci trzy skręcone wały przy krzyżakach rozwalone wielokliny a ty zrób badania i napisz jakiś eleborat

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt wrz 26, 2006 12:39 pm
matchbox pisze:To nie jest problem wywazenia. Wal trzeba tak zlozyc, zeby sie nierownomiernosci obciazenia "kardana" rownowazyly.
Mowiac ogolnie to przeguby musza byc obrocone 90 st. co w praktyce sie przeklada na ustawienie widelek
od strony walu w jednej plaszczyznie. Czyli takie "U" z jednego konca musi bys w plaszczyznie z "U" z drugiego konca.
Na koncowkach wielowypustu sa oznaczone, napunktowane kropki. Kropka ma pasowac do kropki. Trzeba tylko zetrzec szmatka smar.
Wielowypust koniecznie przesmarowac np. smarem grafitowym.
Zgadza się jeżeli piszesz o suzuce (i to seryjnej).
W G np. przedni wał jest fabrycznie złożony z przesunięciem kątowym, bo flansze reduktora i mostu nie są równoległe.
Jak zrobiłem z tyłu SPOA, to z premedytację podniosłem ryja dyfra do góry ze względu na kąty krzyżaków i skompensowałem nierównoległość flansz właśnie składając wał z przesunięciem kątowym
Proponuję poczytać do poduszki
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... index.html
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość