Składanie wału w SJ 413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Składanie wału w SJ 413

Post autor: belfegor » sob wrz 23, 2006 10:42 pm

Witam forumowiczów.Mam kolejne pytania :).
Czy na wale /przednim od SJ 413/1989/ są jakieś oznaczenia do jego prawidłowego złożenia? Jesli nie, to jak go złozyć, prosiłbym o wykładnie "łopatologiczną"? I druga sprawa dotycząca wału; zniszczona osłona gumowa osłaniajaca wielowpust. Czy można zastosować coś innego? Proszę nie doradzać dętek rowerowych i innych "gum" 8).
Pozdrawiam
Belfegor

Awatar użytkownika
Chaos
 
 
Posty: 1243
Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Chaos » ndz wrz 24, 2006 9:15 am

jeżeli składasz wał w innej pozycji niż była oryginalnie to musisz dać do wyważenia/doważenia, a gumy to sobie sam odpowiedziałeś.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz wrz 24, 2006 10:59 am

u goscia co bedzie ci ten wal wywazal kupisz taka gume oslonowa za pare zlotych.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » ndz wrz 24, 2006 12:24 pm

Tylko, gdzie mi ten wał wyważą? Podajcie może jakies namiary na województwo wielkopolskie lub dolnoslaskie. Mam tyle samo km do Poznania co do Wrocławia.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » ndz wrz 24, 2006 9:33 pm

To nie jest problem wywazenia. Wal trzeba tak zlozyc, zeby sie nierownomiernosci obciazenia "kardana" rownowazyly.
Mowiac ogolnie to przeguby musza byc obrocone 90 st. co w praktyce sie przeklada na ustawienie widelek
od strony walu w jednej plaszczyznie. Czyli takie "U" z jednego konca musi bys w plaszczyznie z "U" z drugiego konca.
Na koncowkach wielowypustu sa oznaczone, napunktowane kropki. Kropka ma pasowac do kropki. Trzeba tylko zetrzec szmatka smar.
Wielowypust koniecznie przesmarowac np. smarem grafitowym.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » ndz wrz 24, 2006 9:36 pm

belfegor pisze:Tylko, gdzie mi ten wał wyważą? Podajcie może jakies namiary na województwo wielkopolskie lub dolnoslaskie. Mam tyle samo km do Poznania co do Wrocławia.
Wal sie wywaza w zasadzie raz, po jego wyprodukowaniu czyli zespawaniu koncowek. Mozna rowniez po wymianie krzyzakow,
ale niewywazenie takie bedzie zauwazalne dopiero przy II predkosci kosmicznej :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Składanie wału w SJ 413

Post autor: Biga » ndz wrz 24, 2006 10:40 pm

belfegor pisze:... Czy na wale /przednim od SJ 413/1989/ są jakieś oznaczenia do jego prawidłowego złożenia?
Tak sa. Jesli skladasz dwie orginalnie wywazone czesci walu to po dokladnym oczyszczeniu znajdziesz na nich cos w rodzaju kropki. Nalezy kropki do siebie przypasowac. Wtedy nic nie trzeba wywazac.

Co do reszty metodologii skladania to juz madrzejsci wszystko napisali :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 8:15 am

Dziękuje wszystkim. W takim razie czyszczę wał i zakładam nowe krzyżaki :)2. Odpuszczę sobie wyważanie, zaoszczędzę kilometrów i czasu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn wrz 25, 2006 8:24 am

belfegor pisze:Dziękuje wszystkim. W takim razie czyszczę wał i zakładam nowe krzyżaki :)2. Odpuszczę sobie wyważanie, zaoszczędzę kilometrów i czasu.
Pozdrawiam
I kasy :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 9:00 am

Racja :D

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Toper » pn wrz 25, 2006 11:49 am

...tak go składasz jak rozkładałeś........po prostu przed rozebraniem znaczysz wał białą farbą i składasz tak samo .Było łopatologicznie ?? ?? :lol:

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn wrz 25, 2006 2:10 pm

Toper pisze:...tak go składasz jak rozkładałeś........po prostu przed rozebraniem znaczysz wał białą farbą i składasz tak samo .Było łopatologicznie ?? ?? :lol:
A jak "ktos" wczesniej zle zlozyl ?? :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 3:19 pm

Właśnie.Jakis "ktoś" wcześniej go wyciągał i teraz moge sobie znaczyć...

Piotrek Woźniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:28 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Piotrek Woźniak » pn wrz 25, 2006 3:21 pm

Co zaś się gumy dotyczy, to pasuje od przekładni kierowniczej od Tawrii, tak przynajmniej określił ją pan w sklepie. Jakość gumy jest nienajlepsza, wymaga corocznej wymiany, ale za to tania, przynajmniej w porównaniu z cenami w ASO.
Pozdrawiam Piotrek

belfegor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 8:42 am
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Krotoszyn

Post autor: belfegor » pn wrz 25, 2006 3:24 pm

Powoli nabieram przekonania, ze nie wszyscy piszą "jest opcja szukaj" lub "to juz było" i że faktycznie problemy jakoś się rozwiazuje na tym forum :D
Dzięki.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn wrz 25, 2006 6:51 pm

Piotrek Woźniak pisze:Co zaś się gumy dotyczy, to pasuje od przekładni kierowniczej od Tawrii, tak przynajmniej określił ją pan w sklepie. Jakość gumy jest nienajlepsza, wymaga corocznej wymiany, ale za to tania, przynajmniej w porównaniu z cenami w ASO.
Pozdrawiam Piotrek
Moj patent to detka rowerowa :)21 Dosc dlugi kawalek. Taki zeby dochodzil do grubszej czesci walu na poczatku wkladania wieloklinu. Bardzo trudno ja nacisnac na ta grubsza czesc, ale jak juz sie uda to wtedy opaska i dziala niezawodnie bardzo dlugo :)21
belfegor pisze:Powoli nabieram przekonania, ze nie wszyscy piszą "jest opcja szukaj" lub "to juz było" i że faktycznie problemy jakoś się rozwiazuje na tym forum :D
Dzięki.
Wszystko zalezy od ilosci bezsensu zawartego w pytaniu :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn wrz 25, 2006 7:22 pm

łosiu dobry wał działa stanowczo lepiej niż dentka rowerowa :)21
wały rostka nawet gum nie mają i ciężko je popsuć.
na samą myśl że móbłbym mieć znów orginalne wały mnie telepie mieliłem je częściej niż ustawa przewiduje :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn wrz 25, 2006 9:31 pm

leszek pisze:łosiu dobry wał działa stanowczo lepiej niż dentka rowerowa :)21
wały rostka nawet gum nie mają i ciężko je popsuć.
na samą myśl że móbłbym mieć znów orginalne wały mnie telepie mieliłem je częściej niż ustawa przewiduje :)21
A ja zadnego :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn wrz 25, 2006 9:34 pm

Biga pisze:
leszek pisze:(...)mieliłem je częściej niż ustawa przewiduje :)21
A ja zadnego :)21
33" robi swoje 8)
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt wrz 26, 2006 5:22 am

raczej już dość pokaźny lift, zwykłe sobie z tym nie radziły.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt wrz 26, 2006 10:12 am

leszek pisze:raczej już dość pokaźny lift, zwykłe sobie z tym nie radziły.
Tez mozna przyczyny dowiesc naukowo 8)
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt wrz 26, 2006 10:39 am

szkada się męczyć poprostu zabrakło zakresu pracy dla krzyżaków i wielowypustu :)21

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt wrz 26, 2006 12:09 pm

leszek pisze:szkada się męczyć poprostu zabrakło zakresu pracy dla krzyżaków i wielowypustu :)21
Ale rozprawka na temat zwiekszajacych sie naprezen przy rosnacym kacie wykrzywienia przegubu
byla by calkiem teges :)23
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt wrz 26, 2006 12:18 pm

to pośle ci trzy skręcone wały przy krzyżakach rozwalone wielokliny a ty zrób badania i napisz jakiś eleborat :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt wrz 26, 2006 12:39 pm

matchbox pisze:To nie jest problem wywazenia. Wal trzeba tak zlozyc, zeby sie nierownomiernosci obciazenia "kardana" rownowazyly.
Mowiac ogolnie to przeguby musza byc obrocone 90 st. co w praktyce sie przeklada na ustawienie widelek
od strony walu w jednej plaszczyznie. Czyli takie "U" z jednego konca musi bys w plaszczyznie z "U" z drugiego konca.
Na koncowkach wielowypustu sa oznaczone, napunktowane kropki. Kropka ma pasowac do kropki. Trzeba tylko zetrzec szmatka smar.
Wielowypust koniecznie przesmarowac np. smarem grafitowym.
Zgadza się jeżeli piszesz o suzuce (i to seryjnej).
W G np. przedni wał jest fabrycznie złożony z przesunięciem kątowym, bo flansze reduktora i mostu nie są równoległe.
Jak zrobiłem z tyłu SPOA, to z premedytację podniosłem ryja dyfra do góry ze względu na kąty krzyżaków i skompensowałem nierównoległość flansz właśnie składając wał z przesunięciem kątowym :)4
Proponuję poczytać do poduszki http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... index.html
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość