Strona 1 z 3
Hamulce, a raczej ich brak.... w samuraiu
: ndz paź 01, 2006 8:04 pm
autor: Kostek4x4
Witam. Po wymianie tylnich okładzin ciernych przestał działać hamulec. Wylazl cylinderek przy robocie więc go odpowietrzyłem pare razy dalej nie było efektu... Pedał szedł do spodu bez oporu. Wymieniłem reperaturke i dalej nic nie pomogło, pedał idzie w podłoge bez oporu

Czy ktoś sie z czymś takim już spotkał....

??
Pozdrawiam.
: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
autor: Salata123
Nie wiem jak, w 413 ale w 410 są jeszcze samo regulatory, które zazwyczaj nie działają
A może kupiłeś za małe okładziny
btw bębny to syf

ja też już straciłem hamulce na tyle... okładziny kończą się szybciej niż je wymieniam

: ndz paź 01, 2006 8:18 pm
autor: tom108
A moze plynu gdzies ubywa?
: ndz paź 01, 2006 8:24 pm
autor: Kostek4x4
Zaraz po założeniu okladzin juz nie bylo hamulca... a rozmiar chyba dobry jest , bo jak prubowałem po załorzenu to tył hamował... a przód ani troche..

: ndz paź 01, 2006 8:25 pm
autor: Kostek4x4
tom108 pisze:A moze plynu gdzies ubywa?
nigdzie niema zdnych wycieków
: ndz paź 01, 2006 8:25 pm
autor: Marcin
to w suzukach byly bebny z tylu?
cos podpupcyles przy zakladaniu albo odpowietrzaniu...
nie ma sily zeby dzialalo i przetalo naraz-
moze masz beben tak wytarty ze nawet klocki nowe nie chce juz jego siegac i hamowac

: ndz paź 01, 2006 8:29 pm
autor: Kostek4x4
Marcin pisze:to w suzukach byly bebny z tylu?
cos podpupcyles przy zakladaniu albo odpowietrzaniu...
nie ma sily zeby dzialalo i przetalo naraz-
moze masz beben tak wytarty ze nawet klocki nowe nie chce juz jego siegac i hamowac

wszystko sprawdzone bylo dwa razy... bemben jest git..
Po wymianie tyło przestało wszystko działać..

: ndz paź 01, 2006 8:33 pm
autor: Marcin
pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
: ndz paź 01, 2006 8:36 pm
autor: bernardo
ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka
ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
: ndz paź 01, 2006 8:38 pm
autor: Kostek4x4
Marcin pisze:pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
Jak sie go podpompuje to czuć ze popa stwarza cisnienie ale po chwili czuć jak pedał idzie w podłoge (jak by cos przepuszczało) , pomimo wcześniejszego odpowietrzania...

: ndz paź 01, 2006 8:41 pm
autor: Marcin
moze debilnie zapytam, ale poziom plynu masz?
: ndz paź 01, 2006 8:44 pm
autor: Kostek4x4
Marcin pisze:moze debilnie zapytam, ale poziom plynu masz?
faktycznie debilne pytanie... plyn jest uzupełniany na bierząco..

: ndz paź 01, 2006 8:44 pm
autor: leszek
bernardo pisze:ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka
ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
zrób tarczówki

: ndz paź 01, 2006 8:46 pm
autor: Mroczny
Kostek4x4 pisze:Marcin pisze:pedal wpada w podloge czy czuc powietrze(sprezynuje) podczas wciskania?
Jak sie go podpompuje to czuć ze popa stwarza cisnienie ale po chwili czuć jak pedał idzie w podłoge (jak by cos przepuszczało) , pomimo wcześniejszego odpowietrzania...

pewnie przegoniłeś nowym płynem zasyfiały układ i gumki na tłoczku pompy zdechły
zakładam, że układ szczelny, prawidłowo odpowietrzony, zalany płynem i wyregulowany.
innych możliwości nie widze
: ndz paź 01, 2006 8:48 pm
autor: leszek
może inne debilne pytanie
już nie pamiętam jak były poukładane sprężyny na szczękach ale jak założyłeś te mocniejsze na góre to za mocno odciągają szczęke od bębna,
możliwe że nie możesz odpowiedzieć z tego powodu.
ale to tylko taka dywagacja bo nie pamiętam już bębnów w sj.
: ndz paź 01, 2006 8:49 pm
autor: bernardo
leszek pisze:bernardo pisze:ja tez nie mam tylu
czeka mnie ta robotka
ciekaw jestem odpowiedzi / podpowiedzi
zrób tarczówki

gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

: ndz paź 01, 2006 8:49 pm
autor: Kostek4x4
wymieniłem reperaturke, zalalem nowy płyn, odpowietrzyle pare razy ... i dalej żadnego efektu..

: ndz paź 01, 2006 8:51 pm
autor: Marcin
jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...
z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...
a jak odpowietrzales?
mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?
przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
: ndz paź 01, 2006 8:52 pm
autor: Kostek4x4
leszek pisze:może inne debilne pytanie
już nie pamiętam jak były poukładane sprężyny na szczękach ale jak założyłeś te mocniejsze na góre to za mocno odciągają szczęke od bębna,
możliwe że nie możesz odpowiedzieć z tego powodu.
ale to tylko taka dywagacja bo nie pamiętam już bębnów w sj.
Sprężyn inaczej jak były sie nieda poukładać..
: ndz paź 01, 2006 8:52 pm
autor: Marcin
bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..
problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie

: ndz paź 01, 2006 8:54 pm
autor: bernardo
Marcin pisze:bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..
problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie

tak sie zastanawialem
dlaczego japonce zostawili bebny z tylu?
moze nie warto poprawiac?
: ndz paź 01, 2006 8:56 pm
autor: Kostek4x4
Marcin pisze:jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...
z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...
a jak odpowietrzales?
mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?
przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
Odpowietrzałem od naj dalszego, od tyłu do przyodu..
a tloczek tylko troche wylazł i złapał powietrze...
: ndz paź 01, 2006 8:56 pm
autor: Marcin
bebny sa beznajdzijne bo sie kiepsko z syfu oczyszczaja-za to ich nie lubie.
gorzej oddaja cieplo, ale to prolbem drugorzednych w naszych "szybkich" samochodach.
mam teraz tarcze z tylu i naprawde jestem zadowolony-prtaktycznie bezobslugowe..
bedziesz motac na komplecie suzuki?
: ndz paź 01, 2006 8:56 pm
autor: Adam.Ż
Marcin pisze:bernardo pisze:
gdzies widzialem co trzeba i jak
musze poszukac
bo tajle mam
dzieki za przypomnienie

jak bedziesz oblukac to moge jakies fotki zrobic przy okazji..
problem tarczowek z tylu jest powazny-hamuja lepiej niz tyl...szukam innego korektera aby to wyrownac...
innymi slowy hamuja o duzo zaduzo skutecznie

Ja przy orginalnym korektorze nie mam takiego problemu. Może problem tkwi w średnicy tłoczka. albo w padniętym korektorze.
: ndz paź 01, 2006 9:00 pm
autor: Marcin
Kostek4x4 pisze:Marcin pisze:jakkolwiek nie czytam tego tematu to wydaje mi sie, iz te regulatory(czy rozpieraki) szczek podupcyl-na max skrecil i cisnienie idzie tylko w tyl i w tym wyppadku szczeki maja daleko do bebna...
z tymi gumkami to niekoniecznie jest tak jak z olejami czyli uczelnieniami w silniku. stare uklady sa pod plyny dot3 zazwyczaj, ale wiekszosc plynow dot4 jest kompatybilna z dot3...
a jak odpowietrzales?
mowiles ze tloczek z cyliderka Ci wypadl? dobrze go wlozykles?
przede wszystkm szukaj najpierw w miejscach gdzie cos ruszales...
Odpowietrzałem od naj dalszego, od tyłu do przyodu..
a tloczek tylko troche wylazł i złapał powietrze...
czyli tloczek, ktroy wsadzales chodzi normalnie? moze sie zaklinowal..
nie ma cudow..
moze byc tez teoria, ze powietrze zlapane nie chce ujsc w wyzszy punkt pod odpowietrznik, pocekaj do jutra i jeszcze raz sprobuj odpowietrrzac...