Strona 1 z 2
Lift budy w Samuraiu
: pt paź 06, 2006 7:32 am
autor: Jogi4x4
Na wiosnę chcę przeprowadzić mały remont podwozia w mojej Suzie, jednocześnie myślę o podniesieniu budy. Ktoś może wykonywał taką operację ? Ile kolumna kierownicza pozwoli mi podnieść budę od ramy tak aby obeszło się bez dodatkowego motania ? Pozdrawiam

: pt paź 06, 2006 4:29 pm
autor: Bury
10 cm
Re: Lift budy w Samuraiu
: pt paź 06, 2006 4:49 pm
autor: Daniel Stachurski
Jogi4x4 pisze:Ile kolumna kierownicza pozwoli mi podnieść budę od ramy tak aby obeszło się bez dodatkowego motania ?
Najwyzej dolozysz drugi pierscien gumowy do kolumny (przy przekladni) i skrecisz dluzszymi srubami.
: pt paź 06, 2006 8:08 pm
autor: Franz
to sie podepne ... sa jakies minusy tego zabiegu czy tez operacji

: ndz paź 08, 2006 8:40 pm
autor: tszewc
Auto buja się bardziej na boki w zakrętach i gorzej radzi sobie z trawersami - wyższy środek ciężkości.
Chociaż (chyba) można temu częściowo zaradzić - szerszy rozstaw kół.
: pn paź 09, 2006 9:51 am
autor: Jogi4x4
Dystanse chyba wystarczą , mam założone opony 195/80R15 MT bez rewelacji ale w terenie idą całkiem całkiem no i są tanie.
: pn paź 09, 2006 11:06 am
autor: Daniel Stachurski
Jogi4x4 pisze:Dystanse chyba wystarczą , mam założone opony 195/80R15 MT bez rewelacji ale w terenie idą całkiem całkiem no i są tanie.
Czy na pewno potrzebujesz do nich lift (27"?)? Jesli na prawde sie nie mieszcza, to moze lepiej podetnij nadkola, bo to na pewno nie podnosi srodka ciezkosci i buda nie bedzie narazona na dodatkowe naprezenia, skutkiem ktorych szybciej zacznie sie rozlazic.
: pn paź 09, 2006 8:49 pm
autor: cornholio78
ee no przecież 195/80-15 mieszczą się bez problemu, podobnie jak np 205/75-15
: pn paź 09, 2006 10:19 pm
autor: belfegor
Tanie, to znaczy po ile i jakiej firmy?
: pn paź 09, 2006 10:34 pm
autor: rort_
Liftujesz budę? To jak moją będe 'deliftował'

to chętnie oddam dystanse w 'dobre ręce'... Też jakoś tak na wiosnę...
: wt paź 10, 2006 9:51 am
autor: Jogi4x4
Jakie i za ile ? Nalewki Uragano MT .
: wt paź 10, 2006 2:21 pm
autor: belfegor
Dzięki.
: pt paź 13, 2006 2:08 pm
autor: marekuaz
a czy 30/9.5 R15 wejdą do SJ ? i czy nie bedzie to przesada na silniku 1.3 i oryginalnym reduktorze ?
: pt paź 13, 2006 3:11 pm
autor: Kostuch
marekuaz pisze:a czy 30/9.5 R15 wejdą do SJ ? i czy nie bedzie to przesada na silniku 1.3 i oryginalnym reduktorze ?
Do mnie weszły simeksy 35/10,5 tylko musiałem wyjąć tylnie fotele i zdjąć plandekę
Opcja szukaj działa

: sob paź 14, 2006 8:06 pm
autor: oblesnik
marekuaz pisze:a czy 30/9.5 R15 wejdą do SJ ? i czy nie bedzie to przesada na silniku 1.3 i oryginalnym reduktorze ?
U mnie wlazły bez podcinania nadkoli, bez odwracania felg, bez obcierania o cokolwiek (tylko zdezaka z przodu nie mam orginalnego) A te opinie na forum, że nie wejdą to chyba ludzi z wąskimi mostami bo inaczej tego nie umiem wytłumaczyć, że komuś obcierały o cokolwiek.
: sob paź 14, 2006 8:23 pm
autor: Misiek Bielsko
W ten sposob zazwyczaj wchodza 215/15, czyli prawie 30".
Moze masz dosc mocno podklepane resory?
: pn paź 16, 2006 12:36 pm
autor: motopaco
witam to dziwne bo ja ma 31 cali i przy pelnym skrecie trze o resor z tylu
: pn paź 16, 2006 3:14 pm
autor: Karol L
motopaco pisze:witam to dziwne bo ja ma 31 cali i przy pelnym skrecie trze o resor z tylu
Masz 31" przy seryjnym aucie i jedyny problem to tarcie o resor przy pelnym skrecie?
Karol
Samurai 1.6TD, 31x10.50
: pn paź 16, 2006 3:54 pm
autor: motopaco
tak ale o przedni resor z tylu tzn z tylu przedniego resora ale tylko jedno kolo moze suka jest po paciaku , a ogulnie to juz chyba nie jest samurai tylko rama i maska i troche kabiny
: pn paź 16, 2006 3:55 pm
autor: motopaco
o ku.... ogolnie przez Ó taka gafa
: pn paź 16, 2006 6:38 pm
autor: Karol L
Aha, czyli jednak nie jest to seryjny Samuraj. Juz myslalme ze to tylko moj jakis dziwny i do 31x10.50 to calkiem niemalo trzeba bylo dziabnac
Karol L
Samurai 1.6TD
: pn paź 16, 2006 9:48 pm
autor: motopaco
teraz wkladam 235.85.16 wysokosc kola bedzie 85 cm ogrom ale zachowuje sie jak trial inne auta musza cisnac ogniem a ty sobie pyrkasz na wolnych obrtotach tylko podzespoly dostaja strasznie po dupie , i brak mocy ale wkladam silnik o witarki ze skrzynia od vitary wersja ameryka z napedem na tyl i reduktor od 410 ale tez do przerobki i bedzie ok , 2 razy w sezonie wymiana lozysk w piastach to i tak mala cena za krolowanie w grupie a i opona 16 jest lzejsza od 15 przy takiej wysokosci kola to tez zaleta
: pn paź 16, 2006 11:06 pm
autor: Michał_1989
To może być złe dla twojich półosi chyba że spokojnie bedziesz jeździł a nie but w podłodze

: wt paź 17, 2006 3:02 pm
autor: Adam.Ż
Michał_1989 pisze:To może być złe dla twojich półosi chyba że spokojnie bedziesz jeździł a nie but w podłodze

Półosie pękają nie tylko jak jest pedał w podłodze. Przy trialu są duże opory idące na koła i wtedy też mogą pękać.
: wt paź 17, 2006 3:12 pm
autor: motopaco
hhmmm jak beda pekac mam w magazynie mosty od lj70 toyoty tylko ta waga mi zaczyna sie nie zgadzac z zalozeniem konstrukcyjnym . mam pytanko kolega Trasek to reduktory przerabia od 413 czy 410 na wolniejsze ?