silnik swift gti
Moderator: Albert_N
silnik swift gti
chcialem podrzucic kilka informacji tym, ktorzy zastanawiaja sie nad takim serduchem w samuraiu.
MOje dsowiadczenia sa zwiazne z uzytkowaniem takiegoz auta na plaskim.
Silnik ten seryjnie ma 101km, moj jest rozwiercony i tulejowany, wsadzone sa tloki od jakiejs tam hondy. wlasciciel twierdzil, ze moc oscyluje w granicach 120km-byl na hamowni, ale brak papieru z niej tworzy watpliwosci w szacowaniu mocy.
Silnik zasysa powietrze przez stozek, a wydala przez wypruty wydech(to musze zmienic bo irytuje mnie to ponad miare).
zdecydowanie nie brakuje mu mocy, ciagnie od dolu i kreci sie az do konca obotomierza, latwo i przyjemnie. Chce obalic mit. iz ma zamaly moment potrzebny do napedzenia samuraia, sadzac po tym jak to robi w plaskim, spodziewam sie, ze w 4x4 moze byc delikatnie gorzej.
silnik jest szalony, osiagi oszalamiajace...
wada jest cena takiego silnika, dobre egzemplarze kosztuja okolo 2.5 tysia choc mozna trafic na takie za 1.5-tez dobre, to wachalrz cenowy, a cena ,za ktora go kupisz zalezy od szczescia i determinacji w szukaniu.
dla przykladu widizalem swifta mk1 z takim silnikiem za 1.500..
zatem, jesli ktos planuje "oesówki" to zdecydowanie go polecam, to bardzo fajny silnik!
nie dys[ponuje wiedza nt mozliwosci pochylen maxymalnych abyt zachowac smarowanie..
na pewno silnik da sie zagazowac-u mnie instalka gen II i chodzi bez zarzutu.
Maq mial taka suze-robilo fajnie, niestey troche problemow nastreczalo dopasowanie silnika z osobowki do ternowej suzuki...
MOje dsowiadczenia sa zwiazne z uzytkowaniem takiegoz auta na plaskim.
Silnik ten seryjnie ma 101km, moj jest rozwiercony i tulejowany, wsadzone sa tloki od jakiejs tam hondy. wlasciciel twierdzil, ze moc oscyluje w granicach 120km-byl na hamowni, ale brak papieru z niej tworzy watpliwosci w szacowaniu mocy.
Silnik zasysa powietrze przez stozek, a wydala przez wypruty wydech(to musze zmienic bo irytuje mnie to ponad miare).
zdecydowanie nie brakuje mu mocy, ciagnie od dolu i kreci sie az do konca obotomierza, latwo i przyjemnie. Chce obalic mit. iz ma zamaly moment potrzebny do napedzenia samuraia, sadzac po tym jak to robi w plaskim, spodziewam sie, ze w 4x4 moze byc delikatnie gorzej.
silnik jest szalony, osiagi oszalamiajace...
wada jest cena takiego silnika, dobre egzemplarze kosztuja okolo 2.5 tysia choc mozna trafic na takie za 1.5-tez dobre, to wachalrz cenowy, a cena ,za ktora go kupisz zalezy od szczescia i determinacji w szukaniu.
dla przykladu widizalem swifta mk1 z takim silnikiem za 1.500..
zatem, jesli ktos planuje "oesówki" to zdecydowanie go polecam, to bardzo fajny silnik!
nie dys[ponuje wiedza nt mozliwosci pochylen maxymalnych abyt zachowac smarowanie..
na pewno silnik da sie zagazowac-u mnie instalka gen II i chodzi bez zarzutu.
Maq mial taka suze-robilo fajnie, niestey troche problemow nastreczalo dopasowanie silnika z osobowki do ternowej suzuki...
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Re: silnik swift gti
A jakie to problemy oprócz w/w smarowania na przechyłachMarcin pisze:niestey troche problemow nastreczalo dopasowanie silnika z osobowki do ternowej suzuki...

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Lepiej Supercharger-a na pasek....Marcin pisze:no tak to jest, jak cos sie przerabia ponad orginal to nalezy stawic czola wielu problemom, a moze latwiej turbine wrzucic do 1.3?


http://img184.imageshack.us/my.php?image=image2md3.gif

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


moj kumpel ma taka suzeMichał_1989 pisze:Lepiej Supercharger-a na pasek....Marcin pisze:no tak to jest, jak cos sie przerabia ponad orginal to nalezy stawic czola wielu problemom, a moze latwiej turbine wrzucic do 1.3?Kiedyś takie coś widziałem na Ebay-u i według tego co sprzedawał ,jego samurai miał 130KM
Ale kosztowało to 1500$ bo na zamówienie
http://img184.imageshack.us/my.php?image=image2md3.gif

- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
- Piotr_kaszuby
- Posty: 328
- Rejestracja: pt gru 09, 2005 2:50 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
może wiecie gdzie takie coś mozna dostaćMichał_1989 pisze:Lepiej Supercharger-a na pasek....Marcin pisze:no tak to jest, jak cos sie przerabia ponad orginal to nalezy stawic czola wielu problemom, a moze latwiej turbine wrzucic do 1.3?Kiedyś takie coś widziałem na Ebay-u i według tego co sprzedawał ,jego samurai miał 130KM
Ale kosztowało to 1500$ bo na zamówienie
http://img184.imageshack.us/my.php?image=image2md3.gif



Mercedes G
Suzuki Samurai (sprzedany)
"Świder"
Suzuki Samurai (sprzedany)
"Świder"
- Piotr_kaszuby
- Posty: 328
- Rejestracja: pt gru 09, 2005 2:50 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
tzn szukałem ale nic nie znalazłem...Piotr_kaszuby pisze:może wiecie gdzie takie coś mozna dostaćMichał_1989 pisze:Lepiej Supercharger-a na pasek....Marcin pisze:no tak to jest, jak cos sie przerabia ponad orginal to nalezy stawic czola wielu problemom, a moze latwiej turbine wrzucic do 1.3?Kiedyś takie coś widziałem na Ebay-u i według tego co sprzedawał ,jego samurai miał 130KM
Ale kosztowało to 1500$ bo na zamówienie
http://img184.imageshack.us/my.php?image=image2md3.gif![]()
pewnie trudno dostępne
Mercedes G
Suzuki Samurai (sprzedany)
"Świder"
Suzuki Samurai (sprzedany)
"Świder"
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Dostępne na zamówienie w firmie Camden w Usa...jak dla mnie za duze koszty....nowej oczywiście to około 3270$..... 

Ostatnio zmieniony czw gru 14, 2006 6:28 pm przez Michał_1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


Weźcie się chwilę zastanówcieMichał_1989 pisze:Wedle tego co było napisane na ebayu to nieoprócz zmian w dolocie no bo potrzebuje dużo powietrza... i wydechu ,było że ten gość miał 3" wydech

Samo wtłoczenie powietrza pod ciśnieniem nic nie da oprócz zdechnięcia.
Mądrzy ludzie już kiedyś obliczyli jaki jest optymalny stosunek paliwa do powietrza. Jak się dokłada powietrza, to trzeba dołożyć paliwa - cudów nie ma


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Ja pisze to co przeczytałem na Ebay-u , i nie zastanawiam sie nad tym czy to działa czy też nie ,jakiś sens to miało skoro gościu to załorzył ,nie
zapewne dawke paliwa też da sie zwiekszeć ,np.skąd wiesz że ten gaźnik co tam jest na zdjeciu nie pochodzi z innego samochodu (np. do silnika 2.0)
wkońcu to jest na zamówienie robione wiec można wsadzić tam gaźnik z różnych samochodów.... 



Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


Albo dac wieksze dysze paliwowe, nie widze tu problemu.Micha³_1989 pisze:Ja pisze to co przeczyta³em na Ebay-u , i nie zastanawiam sie nad tym czy to dzia³a czy te¿ nie ,jaki¶ sens to mia³o skoro go¶ciu to za³orzy³ ,niezapewne dawke paliwa te¿ da sie zwiekszeæ ,np.sk±d wiesz ¿e ten ga¼nik co tam jest na zdjeciu nie pochodzi z innego samochodu (np. do silnika 2.0)
wkoñcu to jest na zamówienie robione wiec mo¿na wsadziæ tam ga¼nik z ró¿nych samochodów....
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Na pewno ta firma która robiła tą sprężarke przewidziała że musi być wiekszy wydatek paliwa ,to jest jakaś zanana firma jak znajde link to podam....
Tu jest o dodaniu tego do oryginału(silnika)...
http://www.izook.com/tech/samurai/engin ... camden.htm
Tu jest o dodaniu tego do oryginału(silnika)...
http://www.izook.com/tech/samurai/engin ... camden.htm
Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
W swifcie masz silnik w popzek i ze skrzyni wychodzą pułosie niemam pojęcia jak chcesz to zamątować do samtegoJayJay pisze:Mysle tez nad zmiana silnika na siwta 1.3 16V a nie wiem czy kupic skrzynie od swita czy od samuraia 413 (ja mam 4 biegowa a tu minimum 5 potrzebna)

Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
no wlasnie ... ja se wlasnie zakupil taki silnik tzn calego swifta 1,6 16 v
i mam kilka pytan do posiadaczy takiego serduszka w samuraju ? czy aby kolektory nie podejda do tego silnika od samuraja 1.3 na monowtrysku .. no bo wtedy duzo mniej motania z elektrownia do silnika i jak tam z poduszkami pod silnik czy trza duzo kombinacji ? moze by kto jakie fotki zapodal ? czy mozna wykorzystac ukl wspomagania ze swifta do samuraja czy raczej niebardzo... ? jakie sprzeglo ... juz wiem ze na aparat trza dziure w sciance griodziowej a jakiej wielkosci jak by kto zmierzyl to bylo by git..
i mam kilka pytan do posiadaczy takiego serduszka w samuraju ? czy aby kolektory nie podejda do tego silnika od samuraja 1.3 na monowtrysku .. no bo wtedy duzo mniej motania z elektrownia do silnika i jak tam z poduszkami pod silnik czy trza duzo kombinacji ? moze by kto jakie fotki zapodal ? czy mozna wykorzystac ukl wspomagania ze swifta do samuraja czy raczej niebardzo... ? jakie sprzeglo ... juz wiem ze na aparat trza dziure w sciance griodziowej a jakiej wielkosci jak by kto zmierzyl to bylo by git..

no jak wkladasz calosc tylko wzdluz,Żółty Wojtek pisze:W swifcie masz silnik w popzek i ze skrzyni wychodzą pułosie niemam pojęcia jak chcesz to zamątować do samtegoJayJay pisze:Mysle tez nad zmiana silnika na siwta 1.3 16V a nie wiem czy kupic skrzynie od swita czy od samuraia 413 (ja mam 4 biegowa a tu minimum 5 potrzebna)
lewa polos napedza tyl,a prawa przod i po klopocie


i masz centralny mechanizm roznicowy

- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Napisz PW do danielsa on ma 1.6 16V u siebie ale z Baleno ,to prawie ten sam silnik ,troche jest tu http://daniels.lumena.com/suzuki/Silnik_1.6.htm opisane ,o szczegóły pisz PW 

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


troche odkopie topic i was troche pomęcze - poczytałem już troche forum i chce zapytać i upewnić się o kilka rzeczy ...
chciałbym wrzucić do samurajka 1,6 16V - proszę nie próbujcie mnie odwieść od tego pomysłu i polecić 1,6 8V
z tego co wyczaiłem silnika 16V są 2 wersje G16A i G16B ... czym one się różnią i który lepiej wybrać?
1.6 16V chodzi na pełnym wtrysku czy na jednopunkcie ?
z tego co doczytałem to w 16V trzeba wymienić następujące rzeczy
- flansza calmini
- kolektor wydechowy samurai
- koło zamachowe samurai
- miska samurai
- podcięcie przegrody i przesunięcie nagrzewnicy lub zakupienie kątowego mocowania aparatu zapłonowego (gdzie takie coś kupić ?)
to chyba wszystko
jak o czymś zapomniałem to proszę o opierdziel lub przypomnienie
z góry dzięki za odpowiedzi
chciałbym wrzucić do samurajka 1,6 16V - proszę nie próbujcie mnie odwieść od tego pomysłu i polecić 1,6 8V

z tego co wyczaiłem silnika 16V są 2 wersje G16A i G16B ... czym one się różnią i który lepiej wybrać?
1.6 16V chodzi na pełnym wtrysku czy na jednopunkcie ?
z tego co doczytałem to w 16V trzeba wymienić następujące rzeczy
- flansza calmini
- kolektor wydechowy samurai
- koło zamachowe samurai
- miska samurai
- podcięcie przegrody i przesunięcie nagrzewnicy lub zakupienie kątowego mocowania aparatu zapłonowego (gdzie takie coś kupić ?)
to chyba wszystko
jak o czymś zapomniałem to proszę o opierdziel lub przypomnienie
z góry dzięki za odpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości