Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
west

- Posty: 371
- Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
- Lokalizacja: swarzędz
Post
autor: west » pn lut 19, 2007 3:03 pm
Czy w miejscu pokazanym na fotce powienien być luz (jest około 1mm)
http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 214pv0.jpg
Objaw jest następujący przy zakleszczonym 1 bieu podczas ruszania słychać stuk . Stuku brak jeśli się delikatnie puszcza sprzęgło lub jak zapne przedni napęd.
Czy ten luz na wałku z reduktora może być przyczyną ponieważ pozostałe podzespoły skrzynia , most są ciasne.
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn lut 19, 2007 3:18 pm
To mniemam jest wałek z 410, nie wiem czy powinien być luz (raczej nie),
jak reduktor z tego typu wałkiem rozebrałem, luzu nie miałem.
Są jeszcze takie reduktory, gdzie ten wałek jest w całości i wtedy o luzie mowy być nie może.
-
west

- Posty: 371
- Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
- Lokalizacja: swarzędz
Post
autor: west » pn lut 19, 2007 3:25 pm
Też sądze że luz trzeba zlikwidować.
Tylko pytanie czy to jest przyczyna stuków?
Nie wiem od jakiego modelu jest ten reduktor bo całe auto to składanka.
A jeśli od 410 to jest jaki słaby ? mocny ? wolny ? czy szybki ?
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » pn lut 19, 2007 4:05 pm
Jak od 410 to jest niedobry, bo jest wolny... Zamień się na mój. Ja wolę gorsze, a jeszcze dopłacę...

Ty za to będziesz miał szybsze 'biegi terenowe'.

Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn lut 19, 2007 4:07 pm
Jestem prawie pewny, że to 410 de lux, to dobrze, dokupisz sobie z
413 i możesz zrobić przełożenia 4.16.
Poszukaj tematu gdzie były podawane ilości zębów w poszczególnych rodzajach reduktorów, policz i się dowiesz co masz.
-
west

- Posty: 371
- Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
- Lokalizacja: swarzędz
Post
autor: west » pn lut 19, 2007 5:16 pm
Przełożenie jest wmiare ok ! Daje rade na 31" MT i zapiętej blokadzie tylnego mostu .
Jeśli chodzi o luz to już zlikwidiwałem (starym harcerskim sposobem

)
Jutro składam i testuje.
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn lut 19, 2007 5:52 pm
Jeszcze na to szarpanie mogą mieć wpływ luzy międzyzębowe.
Biorąc pod uwagę stan tego wałka mogą być spore.
-
charlie70
-

- Posty: 899
- Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: charlie70 » pn lut 19, 2007 6:00 pm
Piotrek no proszę Cie............... to było pytanie do fachowców

Coby piwo smak piwa miało...
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 6:22 pm
west pisze:Czy w miejscu pokazanym na fotce powienien być luz (jest około 1mm)
http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 214pv0.jpg
Objaw jest następujący przy zakleszczonym 1 bieu podczas ruszania słychać stuk . Stuku brak jeśli się delikatnie puszcza sprzęgło lub jak zapne przedni napęd.
Czy ten luz na wałku z reduktora może być przyczyną ponieważ pozostałe podzespoły skrzynia , most są ciasne.
Po pierwsze: to nie jest tryb tylko koło zębate
Po drugie: nie powinno być luzu.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn lut 19, 2007 6:30 pm
charlie70 pisze:Piotrek no proszę Cie............... to było pytanie do fachowców

Fakt, niepotrzebnie się wychylam

-
suzus
-

- Posty: 993
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm
Post
autor: suzus » pn lut 19, 2007 6:56 pm
na bank ten element z 410
ciekawe jak luz skasowałeś
żeby tylko zęby nie zaczęły sie wycierać
landwarsztat
" i tak warto żyć"
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:13 pm
stawiam na to że owinoł wałek folią aluminiową a jak miał polot to jeszcze klejem posmarował, w extremalnym wypadku jest tryb na sylikonie położony

-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn lut 19, 2007 7:43 pm
oblesnik pisze:Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają

Dodam jeszcze ze elementy zuzyte stozkowo obracamy tylem do przodu, a luzne nabijamy na puszke z piwa

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:45 pm
chwilowo likwiduje szumy i szarpnięcia.
ale chwilowo

-
leszek
-

- Posty: 3337
- Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
- Lokalizacja: Żywiec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:47 pm
kropelka jes najlepsza

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 7:47 pm
leszek pisze:chwilowo likwiduje szumy i szarpnięcia.
ale chwilowo

e tam, prowizorki z reguły najdłużej się trzymają(popatrz na kilka mostów w Polsce

)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kojot
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 4:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kojot » pn lut 19, 2007 7:48 pm
Kielon pisze:oblesnik pisze:Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają

Dodam jeszcze ze elementy zuzyte stozkowo obracamy tylem do przodu, a luzne nabijamy na puszke z piwa

taa a pod panewki podkładamy folię alu z serka homo

nie polemizuj z idiotą -najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a póżniej dobije doświadczeniem
-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » pn lut 19, 2007 8:02 pm
nie... pod panewki jest mocno przełojona barania skóra,pomyliło Ci się

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
-
west

- Posty: 371
- Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
- Lokalizacja: swarzędz
Post
autor: west » pn lut 19, 2007 9:10 pm
U nas to takie luzy kasuje się upychając wykałaczki

-
JayJay
-

- Posty: 228
- Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:34 pm
- Lokalizacja: Kuślin
Post
autor: JayJay » ndz mar 25, 2007 10:19 pm
tam sie stukami przejmujesz w moim SJ wszystko puka, stuka i nadal jezdzi jak sie popsuje to wtedy sie mysli jak naprawic. U mnie dokladnie tak samo stuka jak opisales ale nic sie nie dzieje jakos sie kula.

Samurai SJ410
Toyota Hilux
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości