PYTANIE DO FACHOWCÓW

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

PYTANIE DO FACHOWCÓW

Post autor: west » pn lut 19, 2007 3:03 pm

Czy w miejscu pokazanym na fotce powienien być luz (jest około 1mm)
http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 214pv0.jpg

Objaw jest następujący przy zakleszczonym 1 bieu podczas ruszania słychać stuk . Stuku brak jeśli się delikatnie puszcza sprzęgło lub jak zapne przedni napęd.

Czy ten luz na wałku z reduktora może być przyczyną ponieważ pozostałe podzespoły skrzynia , most są ciasne.

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn lut 19, 2007 3:18 pm

To mniemam jest wałek z 410, nie wiem czy powinien być luz (raczej nie),
jak reduktor z tego typu wałkiem rozebrałem, luzu nie miałem.
Są jeszcze takie reduktory, gdzie ten wałek jest w całości i wtedy o luzie mowy być nie może.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lut 19, 2007 3:25 pm

Też sądze że luz trzeba zlikwidować.
Tylko pytanie czy to jest przyczyna stuków?

Nie wiem od jakiego modelu jest ten reduktor bo całe auto to składanka.
A jeśli od 410 to jest jaki słaby ? mocny ? wolny ? czy szybki ?

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn lut 19, 2007 4:05 pm

Jak od 410 to jest niedobry, bo jest wolny... Zamień się na mój. Ja wolę gorsze, a jeszcze dopłacę... 8) Ty za to będziesz miał szybsze 'biegi terenowe'. :)2
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn lut 19, 2007 4:07 pm

Jestem prawie pewny, że to 410 de lux, to dobrze, dokupisz sobie z
413 i możesz zrobić przełożenia 4.16.
Poszukaj tematu gdzie były podawane ilości zębów w poszczególnych rodzajach reduktorów, policz i się dowiesz co masz.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lut 19, 2007 5:16 pm

Przełożenie jest wmiare ok ! Daje rade na 31" MT i zapiętej blokadzie tylnego mostu .

Jeśli chodzi o luz to już zlikwidiwałem (starym harcerskim sposobem :)21 )
Jutro składam i testuje.

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn lut 19, 2007 5:52 pm

Jeszcze na to szarpanie mogą mieć wpływ luzy międzyzębowe.
Biorąc pod uwagę stan tego wałka mogą być spore.

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » pn lut 19, 2007 6:00 pm

Piotrek no proszę Cie............... to było pytanie do fachowców 8)
Coby piwo smak piwa miało...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: PYTANIE DO FACHOWCÓW

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 6:22 pm

west pisze:Czy w miejscu pokazanym na fotce powienien być luz (jest około 1mm)
http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 214pv0.jpg

Objaw jest następujący przy zakleszczonym 1 bieu podczas ruszania słychać stuk . Stuku brak jeśli się delikatnie puszcza sprzęgło lub jak zapne przedni napęd.

Czy ten luz na wałku z reduktora może być przyczyną ponieważ pozostałe podzespoły skrzynia , most są ciasne.
Po pierwsze: to nie jest tryb tylko koło zębate :wink:
Po drugie: nie powinno być luzu.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn lut 19, 2007 6:30 pm

charlie70 pisze:Piotrek no proszę Cie............... to było pytanie do fachowców 8)
Fakt, niepotrzebnie się wychylam :)21

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » pn lut 19, 2007 6:56 pm

na bank ten element z 410
ciekawe jak luz skasowałeś
żeby tylko zęby nie zaczęły sie wycierać
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:13 pm

stawiam na to że owinoł wałek folią aluminiową a jak miał polot to jeszcze klejem posmarował, w extremalnym wypadku jest tryb na sylikonie położony :)21

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » pn lut 19, 2007 7:34 pm

Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają :lol:
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 19, 2007 7:43 pm

oblesnik pisze:Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają :lol:
Dodam jeszcze ze elementy zuzyte stozkowo obracamy tylem do przodu, a luzne nabijamy na puszke z piwa :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:45 pm

chwilowo likwiduje szumy i szarpnięcia.
ale chwilowo :)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:47 pm

kropelka jes najlepsza :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 7:47 pm

leszek pisze:chwilowo likwiduje szumy i szarpnięcia.
ale chwilowo :)21
e tam, prowizorki z reguły najdłużej się trzymają(popatrz na kilka mostów w Polsce :wink: )
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kojot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 4:28 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kojot » pn lut 19, 2007 7:48 pm

Kielon pisze:
oblesnik pisze:Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają :lol:
Dodam jeszcze ze elementy zuzyte stozkowo obracamy tylem do przodu, a luzne nabijamy na puszke z piwa :lol:
taa a pod panewki podkładamy folię alu z serka homo :)21
nie polemizuj z idiotą -najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a póżniej dobije doświadczeniem

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » pn lut 19, 2007 8:02 pm

nie... pod panewki jest mocno przełojona barania skóra,pomyliło Ci się :)21
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lut 19, 2007 9:10 pm

U nas to takie luzy kasuje się upychając wykałaczki :)21

Awatar użytkownika
JayJay
 
 
Posty: 228
Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:34 pm
Lokalizacja: Kuślin

Post autor: JayJay » ndz mar 25, 2007 10:19 pm

tam sie stukami przejmujesz w moim SJ wszystko puka, stuka i nadal jezdzi jak sie popsuje to wtedy sie mysli jak naprawic. U mnie dokladnie tak samo stuka jak opisales ale nic sie nie dzieje jakos sie kula. :)
Samurai SJ410
Toyota Hilux

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości