Strona 1 z 1
PYTANIE DO FACHOWCÓW
: pn lut 19, 2007 3:03 pm
autor: west
Czy w miejscu pokazanym na fotce powienien być luz (jest około 1mm)
http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 214pv0.jpg
Objaw jest następujący przy zakleszczonym 1 bieu podczas ruszania słychać stuk . Stuku brak jeśli się delikatnie puszcza sprzęgło lub jak zapne przedni napęd.
Czy ten luz na wałku z reduktora może być przyczyną ponieważ pozostałe podzespoły skrzynia , most są ciasne.
: pn lut 19, 2007 3:18 pm
autor: protetyk
To mniemam jest wałek z 410, nie wiem czy powinien być luz (raczej nie),
jak reduktor z tego typu wałkiem rozebrałem, luzu nie miałem.
Są jeszcze takie reduktory, gdzie ten wałek jest w całości i wtedy o luzie mowy być nie może.
: pn lut 19, 2007 3:25 pm
autor: west
Też sądze że luz trzeba zlikwidować.
Tylko pytanie czy to jest przyczyna stuków?
Nie wiem od jakiego modelu jest ten reduktor bo całe auto to składanka.
A jeśli od 410 to jest jaki słaby ? mocny ? wolny ? czy szybki ?
: pn lut 19, 2007 4:05 pm
autor: rort_
Jak od 410 to jest niedobry, bo jest wolny... Zamień się na mój. Ja wolę gorsze, a jeszcze dopłacę...

Ty za to będziesz miał szybsze 'biegi terenowe'.

: pn lut 19, 2007 4:07 pm
autor: protetyk
Jestem prawie pewny, że to 410 de lux, to dobrze, dokupisz sobie z
413 i możesz zrobić przełożenia 4.16.
Poszukaj tematu gdzie były podawane ilości zębów w poszczególnych rodzajach reduktorów, policz i się dowiesz co masz.
: pn lut 19, 2007 5:16 pm
autor: west
Przełożenie jest wmiare ok ! Daje rade na 31" MT i zapiętej blokadzie tylnego mostu .
Jeśli chodzi o luz to już zlikwidiwałem (starym harcerskim sposobem

)
Jutro składam i testuje.
: pn lut 19, 2007 5:52 pm
autor: protetyk
Jeszcze na to szarpanie mogą mieć wpływ luzy międzyzębowe.
Biorąc pod uwagę stan tego wałka mogą być spore.
: pn lut 19, 2007 6:00 pm
autor: charlie70
Piotrek no proszę Cie............... to było pytanie do fachowców

Re: PYTANIE DO FACHOWCÓW
: pn lut 19, 2007 6:22 pm
autor: Adam.Ż
west pisze:Czy w miejscu pokazanym na fotce powienien być luz (jest około 1mm)
http://img65.imageshack.us/my.php?image ... 214pv0.jpg
Objaw jest następujący przy zakleszczonym 1 bieu podczas ruszania słychać stuk . Stuku brak jeśli się delikatnie puszcza sprzęgło lub jak zapne przedni napęd.
Czy ten luz na wałku z reduktora może być przyczyną ponieważ pozostałe podzespoły skrzynia , most są ciasne.
Po pierwsze: to nie jest tryb tylko koło zębate
Po drugie: nie powinno być luzu.
: pn lut 19, 2007 6:30 pm
autor: protetyk
charlie70 pisze:Piotrek no proszę Cie............... to było pytanie do fachowców

Fakt, niepotrzebnie się wychylam

: pn lut 19, 2007 6:56 pm
autor: suzus
na bank ten element z 410
ciekawe jak luz skasowałeś
żeby tylko zęby nie zaczęły sie wycierać
: pn lut 19, 2007 7:13 pm
autor: leszek
stawiam na to że owinoł wałek folią aluminiową a jak miał polot to jeszcze klejem posmarował, w extremalnym wypadku jest tryb na sylikonie położony

: pn lut 19, 2007 7:34 pm
autor: oblesnik
Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają

: pn lut 19, 2007 7:43 pm
autor: Kielon
oblesnik pisze:Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają

Dodam jeszcze ze elementy zuzyte stozkowo obracamy tylem do przodu, a luzne nabijamy na puszke z piwa

: pn lut 19, 2007 7:45 pm
autor: leszek
chwilowo likwiduje szumy i szarpnięcia.
ale chwilowo

: pn lut 19, 2007 7:47 pm
autor: leszek
kropelka jes najlepsza

: pn lut 19, 2007 7:47 pm
autor: Adam.Ż
leszek pisze:chwilowo likwiduje szumy i szarpnięcia.
ale chwilowo

e tam, prowizorki z reguły najdłużej się trzymają(popatrz na kilka mostów w Polsce

)
: pn lut 19, 2007 7:48 pm
autor: Kojot
Kielon pisze:oblesnik pisze:Stara szkoła handlarzy samochodów mówi, żeby zlikwidowac luzy w skrzyni biegów czy innym ustrojstwie z przekładniami zębatymi trza trocin wsypać. Wszystkie objewy zużycia znikają

Dodam jeszcze ze elementy zuzyte stozkowo obracamy tylem do przodu, a luzne nabijamy na puszke z piwa

taa a pod panewki podkładamy folię alu z serka homo

: pn lut 19, 2007 8:02 pm
autor: dziczek
nie... pod panewki jest mocno przełojona barania skóra,pomyliło Ci się

: pn lut 19, 2007 9:10 pm
autor: west
U nas to takie luzy kasuje się upychając wykałaczki

: ndz mar 25, 2007 10:19 pm
autor: JayJay
tam sie stukami przejmujesz w moim SJ wszystko puka, stuka i nadal jezdzi jak sie popsuje to wtedy sie mysli jak naprawic. U mnie dokladnie tak samo stuka jak opisales ale nic sie nie dzieje jakos sie kula.
