Wajcha napędów wyskakuje z położenia 4L

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wajcha napędów wyskakuje z położenia 4L

Post autor: Wojtek-P » czw lut 22, 2007 12:50 pm

Witam :roll:
Niestety mam pewien problem. Przeszukuje forum ale na razie nic więc pisze.

Wczoraj troche śmigałem samurajkiem i w pewnym momencie 'jebudu' ( nie takie straszte ale jednak) i stanął... miałem załączony reduktor (4L) i widocznie coś spowodowało, że wypiął się na pozycję N. Teraz wypada z 4L i wskakuje na N przy próbie ruszenia do przodu, to tyłu idt. Czasem ruszy jednak przy zmianie na 2 znowu to samo. Czuć też, że wajcha nie siedzi tak daleko jak normalnie; na 4H i 2H auto śmiga bez zmian :roll:

Doradźcie coś, nie grzebałem tam jeszcze i ewentualnie powiedzcie jak się do tego zabrać - nie znam się ale będę walczył :wink: .
Czy taki objaw może skutkować większym wydatkiem czy tylko jakaś część wajchy będzie do wymiany, a może w środku wszystko zmieliło i będę zmuszony przejść na 4.16 :)23 ? :roll:

PS. Auto :)2 :)2 :)2 - coś się spieprzy a i tak dojedziesz (może nia zawsze..) :wink:
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Wojtek.

Awatar użytkownika
Piotr Y60
 
 
Posty: 1110
Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: Piotr Y60 » czw lut 22, 2007 1:04 pm

Sprawdź czy się któryś wał nie poluzował , czy nie pękła poduszka od reduktora i czy guma osłaniająca dzwignię z góry nie wchodzi przed dzwignię przy wciskaniu do przodu.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » czw lut 22, 2007 1:56 pm

Chyba Wojciechu poduszeczka/-i... 8) Jak zrobię swoją (jak mi mechanik odda auto), to możesz wpaść... Ale z 'załącznikiem'! :lol:
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » czw lut 22, 2007 3:02 pm

Zaraz lecę sprawdzić i napisze...

Załączniki to chyba tutaj kupie bo w bb mają drogo :lol:

mm25mys
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn lis 21, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: mm25mys » czw lut 22, 2007 3:59 pm

Ja miałem to samo . Zdejmij osonę gumową . Weź młotek 2kg i tępy majzel (przecinak) zegnij karoserię w dół tak aby dzwignia pracowała luźno i miała zapas miejsca . Dzieje się tak wtedy gdy są nie oryginalne poduszki pod reduktorem albo guma jest na tyle wyrobiona , że nie jest wstanie utrzymać reduktora . Najtańszy sposób i na ogół skutkuje .
I o co w tym wszystkim chodzi?
tel 518-554-198

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » sob lut 24, 2007 5:25 pm

Naprawione :)2 :)
Oczywiście przy pomocy forumowego kolegi..

Okazało się, że szyna mocująca reduktor była skrzywiona co spowodowało przesunięie reduktora a wraz z nim wajchy, która haczyła o blachę.

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt cze 12, 2007 10:59 am

No cóż :roll:
Muszę odświerzyć 8)

Poduszki od reduktora zerwane, chciałem z JC ale będą w przyszłym miesiącu :lol: więc kupiłem od skody 105 jak daniels radzi :wink:

Prócz zerwanych poduszek, po raz trzeci skrzywiona jest belka/szyna mocująca reduktor (na niej są dwie poduchy).

Macie jakiś patent na to ustrojstwo? Gdzieś czytałem, że ktoś profilem to zastąpił jednak boję się, że to będzie za sztywne i mi śruby z reduktora powyrywa :roll: Zaznaczam, że chcę założyć osłone reduktora bo już mam dosyć prostowania tego g**** - może wtedy reduktor mniej strzałów będzie dostawał..

Porady odnośnie osłony również mile widzane 8)

Pozdrawiam.
Wojtek

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt cze 12, 2007 2:08 pm

no ja mam tą łapę zrobioną z grubego kątownika bo sie pokrzywiła przy dodaniu gazu z nowym silnikiem , do tego mam jeszcze podkładki poliuretanowe zamiast poduszek (strona tej łapy) i narazie nic sie wyrywa z reduktora :)21 osłonę też mam zmotaną
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt cze 12, 2007 2:13 pm

Z nadmiaru mocy to mi raczej jej nie wykrzywiło :)21
Głównie uderzenia.. Pamiętasz jakiej grubości jest ten kątownik?

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » wt cze 12, 2007 2:28 pm

Wojtek-P pisze:Z nadmiaru mocy to mi raczej jej nie wykrzywiło :)21
Głównie uderzenia.. Pamiętasz jakiej grubości jest ten kątownik?
Nie pamiętam ale mogę to sprawdzić.... napisze wieczorkiem...
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wajcha napędów wyskakuje z położenia 4L

Post autor: Roballo44 » wt cze 12, 2007 9:03 pm

Wojtek-P pisze: Czy taki objaw może skutkować większym wydatkiem czy tylko jakaś część wajchy będzie do wymiany, a może w środku wszystko zmieliło i będę zmuszony przejść na 4.16 :)23 ? :roll:
Nie ważne co się zepsuło w reduktorze (tym bardziej, że już zlokalizowałeś usterkę:)21 ) w przełożenia 4.16 warto zainwestować - gorąco polecam :)2
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt cze 12, 2007 10:48 pm

Na pewno z czasem tak zrobie, fajnie byloby miec nowe bebechy calmini jednak wtedy osobno PTO trzeba kombinowac.. Na razie zbieram na klatke i kombinuje czy cos da homologacja, ktora daja w pewnej firmie.. bo jak nie to do spawacza i wio 8) Tylko wtedy pierwsza lepsza kontrole i lipa :roll:

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » ndz lip 08, 2007 7:24 pm

a ja mam pytanie, se poskladalem reduktor, mam tylkopolozenia 2H i 4H, brak luzu i 4L, co zdupcylem?

tzn wiem co, wodziki do dupy sapewnie ulozone,jak maja byc prawidlowo? :)21

Awatar użytkownika
mateuszpr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:46 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: mateuszpr » pn lip 09, 2007 8:29 am

Być może ten link pomoże w prawidłowym poskładaniu reduktora.
http://www.trail-gear.com/tech/zuk65gears/index.html
Język co prawda obcy, ale obrazków mnóstwo.
Suzuki Santana 1.3 93r. - SPRZEDANY
http://www.AutoAlarm.Katowice.pl

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » wt lip 10, 2007 11:21 pm

no, obrazkow duzo, wygl;ada to nan ich duzobardzie skomplikowane niz jest w istocie :)

w reduktorze tylko wodziki byly iejscem nie tedy-po malym ustawieniu srubokretem dziala i ma wszystkie biegi :)21

Awatar użytkownika
GreatOlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:59 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: GreatOlo » śr sie 01, 2007 6:06 pm

dla innych jakby mieli problem z wyskakująca 4L, mialem to samo, a problem okazal sie banalny.
Guma (mieszek) byl źle założony. Powinno byc grubszym paskiem w stronę kierowcy. U mnie problem sie rozwiązał;)

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » śr sie 01, 2007 7:04 pm

GreatOlo pisze:dla innych jakby mieli problem z wyskakująca 4L, mialem to samo, a problem okazal sie banalny.
Guma (mieszek) byl źle założony. Powinno byc grubszym paskiem w stronę kierowcy. U mnie problem sie rozwiązał;)
dobrze mówi .. sprawdz mocowanie osłony reduktora w aucie
też miałem tak u siebie tyle ze nie guma a metalowa blaszka byla zle założona :-?
znakiem tego jest też ze ów reduktor był juz kiedys rozbierany :evil:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość