Strona 1 z 2
X-90 Pierwsze doznania
: czw maja 10, 2007 8:13 pm
autor: Flame_76
Witam wszystkich.
Właśnie nabyłam sobie Ufoka. Autko jest z 96 roku. Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna z soczewkowymi światłami z przodu.
Jestem absolutnie zachwycona, choć samo auto jest dość mocno niestety zaniedbane (krzywe tarcze, "brak" klocków, poprzecierane kable w.n.,nie działający elektryczny mechanizm otwierania prawego okna i kilka innych drobiazgów, stłuczone reflektory od długich świateł). Mimo to auto ma zdrową ramę i zawieszenie a na karoserii ani śladu rdzy.
Wiem, że użytkowników tego auta jest zapewne niewielu, ale miło by było, gdybyście napisali tu jakie różnice odkryliście w swoich ufokach w stosunku do klasycznej Viertary. Ja na przykład miałam problem z dobraniem odpowiednich kabli wysokiego napięcia (katalogowo pasujące w rzeczywistości miały za dużą średnicę wpustu, który wciska się w pokrywę zaworów).
Natomiast wszystkich, którym potłukły się reflektory (dotyczy tylko wersji z podwójnymi, soczewkowymi światłami) pocieszę, że lampy te są w miarę bez problemu dostępne w Helli. O ile jednak drogowe kosztują ok. 150zł/szt. o tyle mijania (soczewki) już dwa razy więcej.
Wkrótce zamierzam go podliftować i założyć nieco większe koła. Jeśli macie jakieś świeże doświadczenia, to piszcie.
Pozdrawiam
: czw maja 10, 2007 8:23 pm
autor: Karson
Jak sama napisałaś to klasyczna viertara. W zasadzie oprócz budy wszystko jest takie samo, więc kłopotów z liftem mieć nie będziesz. Na forum o lifcie jest mnoga tematów, poszukaj.
A niewielkie silnikowe różnice są możliwe, w końcu vitarka istnieje pod kilkoma nazwami, i sprzedawana była na różnych kontynentach.
Gratuluję zakupu. Wrzuć jakieś swojego ufoka.

: czw maja 10, 2007 8:32 pm
autor: sla66
Witam sąsiadkę.
@X90 do tablicy! Miałeś ufoka , podziel się doświadczeniami

: czw maja 10, 2007 10:36 pm
autor: X90
@X90 do tablicy!
Jestem proszę Pani

Mam powiedzieć wszystko co wiem, czy zada Pani konkretne pytanie

: czw maja 10, 2007 11:00 pm
autor: Albert_N
na poczatek opisz, jak dobierales opony, a potem powiedz dlaczego ufoka sprzedales

: czw maja 10, 2007 11:02 pm
autor: kozioU
Przecież pies się nie mieścił

: czw maja 10, 2007 11:51 pm
autor: Albert_N
bylo na Ratlera zmienic

a powaznie, ufok jest dla mnie fascynujacy w swym zalozeniu, cos jak purystyczne 2-miejscowe roadstery lat 60tych, przy nim samuraj jest nad wyraz praktyczno-rodzinnym autem

: pt maja 11, 2007 12:42 am
autor: X90
To ja też już poważnie...
X90 był sklasyfikowany jako FUN CAR - definicja przeznaczenia mieści się w nazwie.
Właściwości terenowe poszły względem vitary na dalszy plan - stąd mniejsze ogumienie seryjne i ciasne wnęki kół

Seryjnie były montowane 195/65/15 lub 225/50/16 (około 25"). Największym mieszczącym się w seryjnym aucie rozmiarem opony jest 205/70/15 - standardowa opona większości samurajów i vitar. 215/75/15 można założyć po wklepaniu wewnętrznej części nadkola o około 2cm (z zewnątrz będzie to niewidoczne) i podcięciu przedniego zderzaka w dolnej części.
Polecam założyć takie opony na trójkąty z samuraja - lepsze odsadzenie.
Większych opon bez zmiany przełożeń nie polecam (seryjne dyfry w Ufoku - 4.625. Można wymienić na 5.125 z vitary 1.6 16v long - wtedy nawet przy 30" nie powinno być wyczuwalnej straty mocy).
Już przy 215/75/15 konieczny będzie lift zawieszenia lub nadwozia. Polecam ok. 3cm podkładki z ertalonu nad sprężyny - auto pójdzie ciut do góry, gumy nie będą ocierały przy dobiciu, długość seryjnych amortyzatorów będzie jeszcze wystarczająca - słowem o nic nie musisz się martwić.
Ufoka sprzedałem bo pies się nie mieścił

: pt maja 11, 2007 9:55 am
autor: Albert_N
a ja myslalem, ze opony sie nie miescily

: pt maja 11, 2007 10:23 am
autor: mdeja
Ufok to totalne przeciwieństwo LONGA

Na pewno na budowe bym sobie nim nic nie dowiózł
Porównanie Alberta do roadsterów jest dość trafione hehe. Na prawde podziwiam fantazje ludzi kupujących to autko

: pt maja 11, 2007 11:53 am
autor: X90
a ja myslalem, ze opony sie nie miescily
Małe MT w UFOKU upchniesz, Labradora nie

Re: X-90 Pierwsze doznania
: pt maja 11, 2007 12:11 pm
autor: Salata123
Flame_76 pisze: Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna [...]
Kilka min temu widziałem taką w konstancinie...?

Re: X-90 Pierwsze doznania
: pt maja 11, 2007 5:14 pm
autor: Szupryk46
Flame_76 pisze:Witam wszystkich.
Właśnie nabyłam sobie Ufoka. Autko jest z 96 roku. Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna z soczewkowymi światłami z przodu.
Jestem absolutnie zachwycona, choć samo auto jest dość mocno niestety zaniedbane (krzywe tarcze, "brak" klocków, poprzecierane kable w.n.,nie działający elektryczny mechanizm otwierania prawego okna i kilka innych drobiazgów, stłuczone reflektory od długich świateł). Mimo to auto ma zdrową ramę i zawieszenie a na karoserii ani śladu rdzy.
Wiem, że użytkowników tego auta jest zapewne niewielu, ale miło by było, gdybyście napisali tu jakie różnice odkryliście w swoich ufokach w stosunku do klasycznej Viertary. Ja na przykład miałam problem z dobraniem odpowiednich kabli wysokiego napięcia (katalogowo pasujące w rzeczywistości miały za dużą średnicę wpustu, który wciska się w pokrywę zaworów).
Natomiast wszystkich, którym potłukły się reflektory (dotyczy tylko wersji z podwójnymi, soczewkowymi światłami) pocieszę, że lampy te są w miarę bez problemu dostępne w Helli. O ile jednak drogowe kosztują ok. 150zł/szt. o tyle mijania (soczewki) już dwa razy więcej.
Wkrótce zamierzam go podliftować i założyć nieco większe koła. Jeśli macie jakieś świeże doświadczenia, to piszcie.
Pozdrawiam
Fotki fotki prosimy

: ndz maja 13, 2007 10:19 pm
autor: X90
Cosik koleżankę wcięło...

: wt maja 15, 2007 10:42 am
autor: Flame_76
X90 pisze:Cosik koleżankę wcięło...

Wcięło, wcięło... sorki.
Fotki podeślę pod koniec tygodnia, choć prawdę mówiąc póki co nie ma się czym chwalić. Moja u-foczka wygląda mało interesująco. Ale z drugiej strony będzie można potem porównać jak wyglądała przed i po zmianach.
A tak na marginesie... ma ktoś pomysł na niedrogi, używany przepływomierz? Skasztanił się i Suka pali mi jak oszalała a do tego szarpie potwornie.
Jedni kolesie z Allegro chcą 240zeta. Dużo czy mało?
: wt maja 15, 2007 11:27 am
autor: mdeja
Flame_76 pisze:X90 pisze:Cosik koleżankę wcięło...

Wcięło, wcięło... sorki.
Fotki podeślę pod koniec tygodnia, choć prawdę mówiąc póki co nie ma się czym chwalić. Moja u-foczka wygląda mało interesująco. Ale z drugiej strony będzie można potem porównać jak wyglądała przed i po zmianach.
A tak na marginesie... ma ktoś pomysł na niedrogi, używany przepływomierz? Skasztanił się i Suka pali mi jak oszalała a do tego szarpie potwornie.
Jedni kolesie z Allegro chcą 240zeta. Dużo czy mało?
Mało - w porównaniu do cen ASO
: wt maja 15, 2007 11:45 am
autor: jacenty
Rzekłbym podejrzanie tanio.
Jak sprawny to bierz.
: wt maja 15, 2007 11:56 am
autor: Flame_76
mdeja pisze: Mało - w porównaniu do cen ASO
No proszę Cię...w ASO chcą 3480zł dokładnie
: wt maja 15, 2007 11:59 am
autor: mdeja
Flame_76 pisze:mdeja pisze: Mało - w porównaniu do cen ASO
No proszę Cię...w ASO chcą 3480zł dokładnie
Wiesz i jeszcze pytasz?

: wt maja 15, 2007 12:36 pm
autor: Flame_76
mdeja pisze:
Wiesz i jeszcze pytasz?

No pytam, bo nie wiem z kolei ile racjonalnie można zapłacić za używany przepływomierz.
: wt maja 15, 2007 8:06 pm
autor: X90
Miałem ten sam problem

Pojeździłem trochę i się naprawiło
Ale lepiej zmień...
: wt maja 15, 2007 8:26 pm
autor: piotr_z
Flame_76 pisze:mdeja pisze:
Wiesz i jeszcze pytasz?

No pytam, bo nie wiem z kolei ile racjonalnie można zapłacić za używany przepływomierz.
przeplywomierz do vitki 16V kosztuje (jak jest) 600-800 pln. wiec te 240 to troche malo. moze byc w takim samym stanie jak Twoj. jak chcesz to mozemy sie spotkac na ogledziny - bez podtekstow

mozliwe ze silnik w ufoku jest inny (inny przeplywomierz) niz w vitce ale jesli nawet to i tak bardzo tanio - za bardzo.
: sob maja 26, 2007 8:38 pm
autor: Flame_76
piotr_z pisze: .... jak chcesz to mozemy sie spotkac na ogledziny - bez podtekstow

mozliwe ze silnik w ufoku jest inny (inny przeplywomierz) niz w vitce ale jesli nawet to i tak bardzo tanio - za bardzo.
Nie no, spoko...można oględziny uskutecznić...nawet te bez podtekstów
Silnik w moim ufoku (u-foczce;-)))))) to G16B.
Jeśli ktoś posiada taki silnik we w miarę dobrym stanie, to bardzo proszę o info, bo mój okazał się być kompletną padaką i raczej taniej wyjdzie go wymienić, niż reanimować

: sob maja 26, 2007 9:11 pm
autor: X90
Płomienna

, J20 wstawiaj jak już

(2.0 16v)
P.S. Ile Twoje auto ma przebiegu, bo G16B powinien być w dobrym stanie nawet po 200k km przebiegu

: pn maja 28, 2007 7:22 pm
autor: Flame_76
X90 pisze:Płomienna

, J20 wstawiaj jak już

(2.0 16v)
P.S. Ile Twoje auto ma przebiegu, bo G16B powinien być w dobrym stanie nawet po 200k km przebiegu

Ej..no weź nie mów, ze pasuje...no nieeee...a był taaaki fajoski swego czasu na Allegro...od Grand Vitarki.
No własnie podejrzewam, ze ktoś musiał coś przekombinować w tym moim, bo silikon wyłazi czerwony spod pokrywy zaworowej a ma dopiero 120tysi.
Ja już nie chcę się nad tym dłużej zastanawiać...jest kaplica i tyle. W dodatku jedni mówią - remontuj...a inni...reanimuj...i kogo mam słuchać? Jak mówię - kupię nowy, to ci od remontu pukają się w czoło. A jak mówię, że wyremontuję, to obrażają się ci od wymiany. No szału idzie dostać normalnie.