Jakia największa opona na zapas w Samuraju

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Jakia największa opona na zapas w Samuraju

Post autor: Stefan » pn cze 25, 2007 9:12 pm

Witam,
jaką największą oponę można wsadzić na zapas, tak aby oczywiście klapa, zawiasy i cała reszta nie odpadła na pierwszym progu zwalniającym?
Czy koło 235/75/R15 spokojnie da radę?
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
KODŻI
Posty: 573
Rejestracja: pn sty 15, 2007 8:17 pm
Lokalizacja: Poznań / Polska Południowa

Post autor: KODŻI » pn cze 25, 2007 9:55 pm

Ja właśnie oponę o tym rozmiarze mam i klapa się nieco opuściła ale to raczej z powodu latek i przeszłości autka :D
A jaką oponę max to raczej się nie dowiesz bo zaraz polecą kasztany. :lol:
EKIPA 4X4 KARKONOSZE
Sammi 1,3i

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » pn cze 25, 2007 9:57 pm

mam 205/75/15 i ledwo ledwo :)21
ale nie chcialem dawac innej romiarowki i zamiast na trzech otworach trzyma sie solidnie na jednym - mocniejsza śróba i git
także nie wiem jak z 235 ale ja bym z doswiadczenia wiecej niz 205.75 nie wsadzal bo moze sie zawias up*****ć . :wink:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » wt cze 26, 2007 7:13 am

Opona na zapasie ma być taka jak na aucie.

Większy problem jest z upchnięciem dużej gumy do nadkola niż na klapę, jak sobie poradziłeś z nadkolem dasz radę z tylną klapą.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt cze 26, 2007 11:34 am

W blaszance wrzuciłem zapas do środka bo światła poszły na klape. Rozwiązanie takie sobie ze względu na miejsce w środku ale za to kultura pracy klapy :)2 :)21

Wcześniej przy jednej wtopie buda jakoś się przekrzywiła i jak sięgałem po rękawiczki to nie mogłem zamknąć klapy z powrotem - obniżyła się całość o jakieś 5 cm :)21 Jak już mnie wyciągnęli to wszystko wróciło do normy :)

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt cze 26, 2007 11:49 am

Wojtek-P pisze:...Wcześniej przy jednej wtopie buda jakoś się przekrzywiła i jak sięgałem po rękawiczki to nie mogłem zamknąć klapy z powrotem - obniżyła się całość o jakieś 5 cm :)21 Jak już mnie wyciągnęli to wszystko wróciło do normy :)
Się to nazywa kąt skręcenia ramy cy cuś, kolega sie bronił z tagiego temata, jak zmierzyli w ciężarówce to :o takie zdziwienie mieli :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » wt cze 26, 2007 11:58 am

Aha :)21
Rozumiem, że ten kąt jest zmienny w czasie? :)23

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt cze 26, 2007 12:05 pm

Wojtek-P pisze:Aha :)21
Rozumiem, że ten kąt jest zmienny w czasie? :)23
W czasie wyciągania :D

A'propos tematu to wydaje mi się że już lepiej ten zapas dać do środka do auta albo do zderzaka uchwyt dorobić, bo tam gdzie zawiasy od klapy są to jakieś takie słabe to miejsce :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt cze 26, 2007 12:26 pm

papas pisze:wydaje mi się że już lepiej ten zapas dać do środka do auta(..)
A ja się nie zgodzę :)25 Zapas na tylnej klapie świetnie robi jako odbojnik, można się na nim oprzeć itp. gdyby nie zapas, to tylnej klapy bym już chyba nie miał :lol:

Pozdrawiam:
Przemek

PS. Wojtek, tylko nic nie pisz o moim zderzaku :)21

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » wt cze 26, 2007 3:15 pm

Ja mam na klapie kopie simexa 235/75r15 która waży chyba z tonę i klapa siedzi na swoim miejscu :D
Jak masz zawias i blachę spoko to da radę :)2

http://mojezmoty.fajnafotka.pl/default_ ... photoNr=43
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr cze 27, 2007 8:18 am

A w Vitarze?? Też zmieszcze 235/75 na klapę??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr cze 27, 2007 10:10 am

Masmo pisze:A w Vitarze?? Też zmieszcze 235/75 na klapę??
Jeśli nie Masz body liftu lub przerobionego mocowania koła to zapomnij.
Jesli Masz zdjety tylny zderzak to tak.
Ja woziłem na klapie 31/10,5 fedime, przerobiony uchwyt i skonczyło sie tym że kolo mam w srodku :roll:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr cze 27, 2007 10:15 am

hadek pisze:
Masmo pisze:A w Vitarze?? Też zmieszcze 235/75 na klapę??
Jeśli nie Masz body liftu lub przerobionego mocowania koła to zapomnij.
Jesli Masz zdjety tylny zderzak to tak.
Ja woziłem na klapie 31/10,5 fedime, przerobiony uchwyt i skonczyło sie tym że kolo mam w srodku :roll:
A może przynajmniej 215R15? Na razie woże kółko rowerowe 195R15 i zastanawiam sie czy dojadę gdziekolwiek na 3-ech 235/75 i jednym 195R15 :roll:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » śr cze 27, 2007 11:02 am

hadek pisze:...Ja woziłem na klapie 31/10,5 fedime, przerobiony uchwyt i skonczyło sie tym że kolo mam w srodku :roll:
To wcale nie przez koło tylko przez tą siekiere i blache ryflowaną co ją na klapie wozisz :D :D :D
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » śr cze 27, 2007 12:59 pm

galubap pisze:A ja się nie zgodzę :)25 Zapas na tylnej klapie świetnie robi jako odbojnik, można się na nim oprzeć itp. gdyby nie zapas, to tylnej klapy bym już chyba nie miał :lol:
Odbojnik jak odbojnik ale nie ździw się jak po którymś z rzędu opieraniu na zapasie nie zamkniesz klapy :)21
galubap pisze:PS. Wojtek, tylko nic nie pisz o moim zderzaku :)21
A trzyma się jeszcze? :o :lol:

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr cze 27, 2007 1:47 pm

Znajomy ma założone 31 cali ale nie za bardzo mu wytrzumuje :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr cze 27, 2007 6:52 pm

Panowie trzepak na dachu i tam kolo wcisnąć, bagażnik dachowy chyba 32 " powinien wytrzymać. :)2
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr cze 27, 2007 7:02 pm

Ja miałem na dachu na klatce. Teraz wogóle nie będę brał ze sobą na trasę - dętki spakuję.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr cze 27, 2007 7:07 pm

Ano pomysł dobry tylko na sucho trzeba przećwiczyć zdejmowanie opony z felgi, a nawiasem mówiąc tzw. latka w spreyu nie była by lepsza, doraźnie pomoże. :)2
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » śr cze 27, 2007 7:33 pm

235/75/r15 BF MT mam na klapie i daje rade
regulacja zamka pomaga zeby nie klepało
a jak sie urwie tfu tfu(lepiej nie) to dam do srodka

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr cze 27, 2007 7:37 pm

Stachu-80 pisze:Ano pomysł dobry tylko na sucho trzeba przećwiczyć zdejmowanie opony z felgi, a nawiasem mówiąc tzw. latka w spreyu nie była by lepsza, doraźnie pomoże. :)2
Tak tylko że jak wentyl wyrwie to i łatka nie pomorze a tak ostatnio miałem. Niby miałem BFG na zapasie ale wolałem wymienić dętkę. Najlepiej mieć do tego 3 łyżki do opon(zawsze je mam), lifta i dobrze by było pod drugie auto to podstawić.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Drago
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 12, 2006 6:07 pm

Post autor: Drago » śr cze 27, 2007 11:17 pm

Ja mam BF GOODRICH 235/75 r15 czyli dokładnie taka o jaką pytałeś... oprócz tego, że klapa bardziej napie... niż normalnie, to nie ma żadnej różnicy, nic się nie opuszcza. Miejsce koła jest na klapie, a nie w środku... Jak ktoś ma samuraia to wie ile tam jest miejsca po wsadzeniu koła do środka. Można zapomnieć o lebiodce i innych fantach. A tym co drzwi się obrywają od koła to szczerze współczuje heh ;-)
"Trzymaj swoich przyjaciół blisko, ale jeszcze bliżej trzymaj swoich wrogów"

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr cze 27, 2007 11:49 pm

zdjęcie koła zapasowego z tylnej klapy to najlepsza decyzja jaką podjąłem w poprzednim sezonie :)2
koło leży przypięte do podłogi - nic mi nie skacze, nic się nie urywa, widoczność do tyłu lepsza i Suzuka jeszcze szybciej się kończy niż z kołem a miejsca w środku jest wystarczająco dużo na imprezy na które i tak nie jeździ się w 4 osoby w aucie bo ławeczka tylna już dawno zalega w garażu.

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt cze 29, 2007 2:12 am

Masmo pisze:A w Vitarze?? Też zmieszcze 235/75 na klapę??
W Vitarze long miałem na 225/75R16, na klapie i na aucie, wszystkie BFG.

Było ciasno, 235 może się nie zmieścić.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt cze 29, 2007 10:19 am

Ja miałem ruskiego MT-ka (YA192) tego około 32" jeździł z sezon na oryginalnym mocowaniu potem sie śruby wyrwały przerobiłem w inne miejsce potem sie znowu połamało 2 razy i tak skończyłem z zapasem zamontowanym na klatce z tyłu :)
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości