pierwsze kroki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

pierwsze kroki

Post autor: Kwinto77 » pn lip 02, 2007 3:42 pm

No więc dojrzałem i chciałbym troszkę pobawić się autkiem (czytaj: zmotać).
Tylko tak:
po pierwsze - auto w 80% porusza się po asfalcie, więc trzeba jakiegoś kompromisu. Chciałbym wiedzieć o ile go podnieść by autko na czarnym też dawało radę (jeździ nim często moja dziewczyna). Podobnie z oponami teraz mam standardowe 255/60/15 i chciałbym zostawić te same felgi (tu też potrzebny kompromis);

po drugie i ważniejsze - jak wspomniałem autem często porusza się moja dziewczyna, więc najważniejszy :-? jest niestety wygląd. Nie pójdzie na duże wizualne zmotanie. Trza to zrobić sposobem 8)

Panowie pomocy :D
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pn lip 02, 2007 4:01 pm

Pantoflarz :)21

Jak mu zrobisz 2cale liftu zalozysz Ateki wstawil mocniejsze zderzaki to przeciez nic mu sie nie stanie :wink:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » pn lip 02, 2007 4:14 pm

a jakie wtedy amorki kupić, no i sprężyny pewnie też?
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » pn lip 02, 2007 4:21 pm

jak ma dobrze wygladac to koniecznie neony pod progi i tuba do bagażnika :)21

albo zmien dziewczyne , kup mtki i w teren smigaj :P
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » pn lip 02, 2007 4:34 pm

http://suzuki.a-ng.eu/
I wszystko jasne :)2
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » pn lip 02, 2007 4:50 pm

Laska fajna jest, więc mowy o zmienianiu nie ma :D
Co do neonków to lepiej nie denerwuj :evil:
A tak na serio to chcę trochę pomotać, ale nie chcę jakiegoś potwora stworzyć 8) Dopiero zaczynam przygodę "z błotem", więc po kolei nie wszystko na raz :wink:
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: pierwsze kroki

Post autor: Masmo » pn lip 02, 2007 5:32 pm

Kwinto77 pisze:No więc dojrzałem i chciałbym troszkę pobawić się autkiem (czytaj: zmotać).
Tylko tak:
po pierwsze - auto w 80% porusza się po asfalcie, więc trzeba jakiegoś kompromisu. Chciałbym wiedzieć o ile go podnieść by autko na czarnym też dawało radę (jeździ nim często moja dziewczyna). Podobnie z oponami teraz mam standardowe 255/60/15 i chciałbym zostawić te same felgi (tu też potrzebny kompromis);

po drugie i ważniejsze - jak wspomniałem autem często porusza się moja dziewczyna, więc najważniejszy :-? jest niestety wygląd. Nie pójdzie na duże wizualne zmotanie. Trza to zrobić sposobem 8)

Panowie pomocy :D
Kolego felgi alusy i poszerzenia plastikowe są idealne pod opony 235/75 R15. Żeby takie kółko weszło musisz podnieść zawiesznie. Ja podniosłem na początak na gumowych podkłądkach. Auto tak zrobione wygląda dość ciekawie. Myśle że ciekawiej niż orginał na 255/60.
Tu zdjątko z lekkim kamuflarzem:Obrazek
Polecam opony AT jako dobry kompromis miedzy asfaltem i terenem w różnych porach roku.
Co do liftu to lada dzień będzie u mnie wększy niż tylko podkładeczki. Ale wszystko jak napisał Michał masz na:
http://suzuki.a-ng.eu/
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Szupryk46 » pn lip 02, 2007 8:24 pm

Tylko, jeśli jedziesz na AT w teren, to jedź z kolegą, bo z błota będzie Ci ciężko wyjechać :wink:
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn lip 02, 2007 9:40 pm

Szupryk46 pisze:Tylko, jeśli jedziesz na AT w teren, to jedź z kolegą, bo z błota będzie Ci ciężko wyjechać :wink:
Nie opony są ważne ale duch walki :wink: .
A co do AT to się nie zgadzam. Wcale nie ma takiej kolosalnej różnicy miedzy AT i MT w błocie. A za to na czarnym i w zimie robią fajnie.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn lip 02, 2007 10:39 pm

@Kwinto77:
Z tego co czytałem i słyszałem to optymalnie 5 cm liftu zawiechy. @galubap teraz taką robi ale gotowe będzie pewnie za tydzień więc poczekaj :wink:

Do tego na pewno osłona pod silnik - ochroni drążki i niepancerne przednie zawieszenie.

Ja bym proponował wywalić wykładzinę czy jak to tam nazywacie. Jest mniej przytulnie, może nawet głośniej ale za to łatwiej się myje i nie szkoda w ubłoconych kaluszach wejść :)21

Opony to chyba najważniejszy wybór. Jeździłem na starych AT-kach (jakieś yokohamy) poprzedniego właściciela a teraz mam nowe BFG MT. Specjalnej różnicy JA OSOBIŚCIE na asfalcie nie wyczuwam, nawet na mokrym. Nie wiem jak by się miało porównanie z BFG AT. Aha, jeżdżę samurajem więc też trochę inne prędkości i odczucia niż w vitce... Natomiast w terenie to bardzo in plus dla MT :)2 - z tym się chyba wszyscy zgodzą. Wiadomo większe bezpieczeństwo na AT, więc może lepiej więcej razy wkleić niż na asfalcie mieć stres.

I jeszcze jedna sprawa. Zawsze trzeba pamiętać jakie gumy ma się założone :)21
Masmo pisze:A co do AT to się nie zgadzam. Wcale nie ma takiej kolosalnej różnicy miedzy AT i MT w błocie.
:o :roll:
Chętnie bym porównał :)21

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » pn lip 02, 2007 10:59 pm

Wojtek-P pisze:
Masmo pisze:A co do AT to się nie zgadzam. Wcale nie ma takiej kolosalnej różnicy miedzy AT i MT w błocie.
:o :roll:
Chętnie bym porównał :)21
@Masmo ma GY ATR, więc jaka jest różnica to wiesz. Przy małym błocie żadna, przy ciężkim, gliniastym błocie olbrzymia :wink:
@Kwinto77, jak już ci Wojtek napisał, osłona przodu to podstawa, żeby bezstresowo się bawić.

Pozdrawiam:
Przemek

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » pn lip 02, 2007 11:05 pm

Zaraz podstawa. Jeźdzę długi czas bez osłon z seryjnym zderzakiem i jest ok. Rozwaga i czujnośc to podstawa w terenie :)2
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » pn lip 02, 2007 11:30 pm

galubap pisze:
Wojtek-P pisze:
Masmo pisze:A co do AT to się nie zgadzam. Wcale nie ma takiej kolosalnej różnicy miedzy AT i MT w błocie.
:o :roll:
Chętnie bym porównał :)21
@Masmo ma GY ATR, więc jaka jest różnica to wiesz. Przy małym błocie żadna, przy ciężkim, gliniastym błocie olbrzymia :wink:
Pozdrawiam:
Przemek
Niby tak ale to musiałyby być dwie vitary na różnych gumach.
BTW. Ty będziesz miał kit Calmini?
michal_cobra pisze:Zaraz podstawa. Jeźdzę długi czas bez osłon z seryjnym zderzakiem i jest ok. Rozwaga i czujnośc to podstawa w terenie :)2
W przypadku Przemka to podstawa.
Uwierz mi :)23

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt lip 03, 2007 7:30 am

Wojtek-P pisze:Ty będziesz miał kit Calmini?
Na Calmini to mnie nie stać, jakiś home made kit to będzie :)25
Wojtek-P pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz podstawa. Jeźdzę długi czas bez osłon z seryjnym zderzakiem i jest ok. Rozwaga i czujnośc to podstawa w terenie :)2
W przypadku Przemka to podstawa.
Uwierz mi :)23
Że niby ostrożny i rozważny jestem? :o No może, jak się ma jedno auto do wszystkiego, to człowiek raczej nie chciałby go uszkodzić :roll:
A z osłoną pakuję się spokojnie w sytuacje, w jakie bez niej byłby stres.

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Re: pierwsze kroki

Post autor: Marta&Marek » wt lip 03, 2007 7:52 am

Kwinto77 pisze:chciałbym zostawić te same felgi
A jakie są tam fele ?? Orginalne 7" ?? Jeśli tak, to poniżej szerokości 235 raczej nie zejdziesz - fele będą za szerokie.
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lip 03, 2007 8:06 am

Wojtek-P pisze:.....Jeździłem na starych AT-kach (jakieś yokohamy) poprzedniego właściciela a teraz mam nowe BFG MT........ Natomiast w terenie to bardzo in plus dla MT .........
Masmo pisze:A co do AT to się nie zgadzam. Wcale nie ma takiej kolosalnej różnicy miedzy AT i MT w błocie.
:o :roll:
Chętnie bym porównał :)21
Porównanie starych AT z zjechanym bieżnikiem z nowymi MT jest trochę bez sensu. Wiadomo że głębokość bieżnika w błocie to decydujący prametr.
Ja porównywałem próbując się z Patrolem na MT po deszczu na torze crossowym na Kolibkach (glina mocno rozmoknięta). Oba auta nie dały rady podjechać pod mocne podjazdy. Na lekkich było podobnie. Różnica jest taka że na AT trzeba trzymać cały czas większy but żeby oczyszczać opony.
Nie twierdzie że nie ma różnicy. Oczywiście jest, ale nie aż tak duża. Na AT też można się bawić w rozmoknętej glinie. Jak poniżej:
Obrazek
Jak widać po aucie opony się oczyszczają :wink:
Dużo gożej jak jest czarne organiczne błoto, ale MT też niewiele potrafią w takich warunkach. Dlatego jako drugi komplet chce mieć coś a'la SIMEX.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
opornik
 
 
Posty: 156
Rejestracja: wt sty 24, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

Re: pierwsze kroki

Post autor: opornik » wt lip 03, 2007 9:48 am

Marta&Marek pisze:
Kwinto77 pisze:chciałbym zostawić te same felgi
A jakie są tam fele ?? Orginalne 7" ?? Jeśli tak, to poniżej szerokości 235 raczej nie zejdziesz - fele będą za szerokie.
U mnie na oryginalnych 7 calowych felach spokojnie 225/70r15 i 225/75r15 (zimowe) się trzymają.

Poz
opornik
Obrazek
Vitara - 101 % -

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: pierwsze kroki

Post autor: Masmo » wt lip 03, 2007 9:55 am

opornik pisze:
Marta&Marek pisze:
Kwinto77 pisze:chciałbym zostawić te same felgi
A jakie są tam fele ?? Orginalne 7" ?? Jeśli tak, to poniżej szerokości 235 raczej nie zejdziesz - fele będą za szerokie.
U mnie na oryginalnych 7 calowych felach spokojnie 225/70r15 i 225/75r15 (zimowe) się trzymają.
Znalazłem gdzieś tabelkę w której były dopuszczalne opony do felg 7J15:
225/75 R 15
235/75 R 15

225/70 R 15
195/65 R 15
205/65 R 15
195/60 R 15
205/60 R 15
225/60 R 15
195/55 R 15
205/55 R 15
205/50 R 15
215/50 R 15
225/50 R 15
Do Vitarki jeżdzącej po czarnym i w lekki teren najlepiej zastosować 225/75 R15 (bez lifta) lub 235/75 R15 (z małym liftem).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » wt lip 03, 2007 10:24 am

Masmo pisze:Ja porównywałem próbując się z Patrolem na MT po deszczu na torze crossowym na Kolibkach (glina mocno rozmoknięta). Oba auta nie dały rady podjechać pod mocne podjazdy. Na lekkich było podobnie. Różnica jest taka że na AT trzeba trzymać cały czas większy but żeby oczyszczać opony.
coś mi się wydaje że kierownik patrola nie umiał nad nim panować skoro wg Ciebie MT i AT niewiele się różnią ...

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » wt lip 03, 2007 10:36 am

@Opornik - poniżej 235 wejść wejdzie, ale w terenie będzie większe ryzyko uszkodzenia feli / zdjęcia opony (przynajmniej takie mam odczucia porónując ułożenie opony na feli 5,5" i 7" )

Widziałem opony 205 na 8" felgach, więc wszystko jest możliwe :wink:
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » wt lip 03, 2007 11:10 am

Wielkie dzięki za wszystkie porady. Zbliża się weekend, więc pewnie zacznę coś dłubać 8) Przygotujcie się na dalsze pytania :wink:
Pozdro!
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lip 03, 2007 11:33 am

Marta&Marek pisze:@Opornik - poniżej 235 wejść wejdzie, ale w terenie będzie większe ryzyko uszkodzenia feli / zdjęcia opony (przynajmniej takie mam odczucia porónując ułożenie opony na feli 5,5" i 7" )....
Też uważam że jak wywalać kasę na opony to 235/75 R15. Trzeba jednak się pogodzić z zauważalnym zmuleniem auta. Myślę że przy 225/75 R15 byłoby zauważalnie mniejsze i takie opony nie wymagają liftu (z tego co obserwuje po swoim), więc jeśli chcemy uniwersalne opony i dziewczynie trudno będzie się pogodzić z pogorszeniem przyspiesznia to 225/75 będą lepsze.
Bezdyskusyjne jest że żeby wogóle myśleć o jakimś błocie trzeba zmienić opony z szosowych 255/60 na conajmniej AT i troche większej średnicy!!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt lip 03, 2007 12:10 pm

Masmo pisze:Też uważam że jak wywalać kasę na opony to 235/75 R15. Trzeba jednak się pogodzić z zauważalnym zmuleniem auta. Myślę że przy 225/75 R15 byłoby zauważalnie mniejsze i takie opony nie wymagają liftu (z tego co obserwuje po swoim)
225 wchodzą bez liftu. Zmulenie jest odczuwalne, ale bez tragedii.

Pozdrawiam:
Przemek

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » wt lip 03, 2007 12:10 pm

już chyba zdecydowałem. Założę (tylko kaskę trzeba uzbierać) oponki 235/75 R 15 i zrobię delikatny lifcik na gumowych dystansach. Zmulenie aż tak bardzo nie powinno przeszkadzać (no chyba, że do setki w tydzień) :wink:
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lip 03, 2007 12:14 pm

Kwinto77 pisze:już chyba zdecydowałem. Założę (tylko kaskę trzeba uzbierać) oponki 235/75 R 15 i zrobię delikatny lifcik na gumowych dystansach. Zmulenie aż tak bardzo nie powinno przeszkadzać (no chyba, że do setki w tydzień) :wink:
Dobra decyzja :)2 . Takim autkiem można się już zapuścić w teren bez etremu.
Zastanów się czy jednak nie pójść o krok dalej w lift +5cm. Ja takie coś właśnie chce zrobić: spręzyny przód Merc W124, tył Samara amory tył od Poloneza.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość