Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Piotr Karcz

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Post
autor: Piotr Karcz » śr lip 25, 2007 11:21 pm
Fota z ogłoszenia.
Czy można do klasycznego silnika dokładać bezboleśnie kompresor
I czy to jakiś przeszczep z HEMI

czy specjalnie do Samuraia dedykowane

Ostatnio zmieniony czw lip 26, 2007 12:17 am przez
Piotr Karcz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » śr lip 25, 2007 11:41 pm
e panie, to nie turbina a kompresor !
mozna wszystko, ale bez zalozenia wzmocnionych gratow dlugo to nie pojezdzi. No i tu dochodzimy do kwestii kosztow i oplacalnosci wyciskania resztek mocy z 1,3.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
Piotr Karcz

- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Post
autor: Piotr Karcz » czw lip 26, 2007 12:20 am
Już googlowałem i korektę zrobiłem, aby inni pojęć nie mieszali

-
Randal
- jestem tu nowy...

- Posty: 31
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 8:19 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Randal » czw lip 26, 2007 12:46 am
A to nie jest kompresor do napędzania tych trąbek na obrazku po lewej?
W takim razie jakie pompowanie wytrzyma silnik samuraia przy seryjnych bebechach?
cvc4g
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » czw lip 26, 2007 8:54 am
podejzewam ze slabe
suka i tak ma slabe tloki pierscienie i glowice wiec rewelki nie wroze

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
młody_kon

- Posty: 322
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: młody_kon » czw lip 26, 2007 1:04 pm
Taki zabieg mija sie z celem... Na pewno taniej bedzie założyć mocniejszy silnik, niż bawić sie w podkręcanie 1.3 ...
Upchnąć tak np 2.9 V6 od Skorupy

placek...
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » pn lip 30, 2007 6:51 am
Z takim motorem to wbijesz 1 dodasz gazu buda pojedzie a mosty zostana w błocie

Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pn lip 30, 2007 2:25 pm
Stachu-80 pisze:Z takim motorem to wbijesz 1 dodasz gazu buda pojedzie a mosty zostana w błocie

Ano problem polega na tym że jest taki samurai na forum i jeździ

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » pn lip 30, 2007 2:46 pm
Piotr Karcz pisze:Fota z ogłoszenia.
Czy można do klasycznego silnika dokładać bezboleśnie kompresor

:
To jest sprężarka mechaniczna. Hamerykanie lubią takie wynalazki, nazywają to supercharge. Jeśli zrobione z głową i bez extemu ma szansę hulać. Ale rozwiąznie jest strasznie drogie. Jeśli by kupić tanio używkę to czemu nie..... W każdym razie są firmy które robią to profesjonalnie, nie jest to wiejski tjunink by opornik z allegro.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
młody_kon

- Posty: 322
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: młody_kon » pn lip 30, 2007 11:46 pm
Ale jak długo na tym można pojeździć?

Przecież silnik stworzony jest do swoich 68 koników, a nie 140

Przecież bez to silnik może wysadzić

placek...
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » wt lip 31, 2007 7:42 am
młody_kon pisze:Ale jak długo na tym można pojeździć?

Przecież silnik stworzony jest do swoich 68 koników, a nie 140

Przecież bez to silnik może wysadzić

Przyrosty nie są chyba aż takie duże jak napisałeś. Raczej można oczekiwać maks. 30-40% więcej do w miarę bezpiecznego użytkowania.
Silnik jest stworzony do tego żeby dawał 68 koni non stop przez 10h jazdy, wiec jak będziesz z głową używał np 100 koni żeby przyspieszyć albo wyrwać się z bagna przez 5 minut to powinien to znieść. Oczywiście jak będziesz jechał cały czas z pedałem w podłodze to coś się wysra. Tak niestety jest z tuningiem. Zakres możliwości robi się wiekszy ale trzeba silnik traktować lepiej. Dać lepsze oleje, nie pałować zimnego wychładzać, i nie trzymać gazu non stop w podłodze wtedy masz szansę pojeździć bezawaryjnie.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
zoltan
- jestem tu nowy...

- Posty: 37
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 10:23 am
- Lokalizacja: WLKP
Post
autor: zoltan » czw paź 18, 2007 10:01 pm
Piotr Karcz pisze:Fota z ogłoszenia.
Czy można do klasycznego silnika dokładać bezboleśnie kompresor
I czy to jakiś przeszczep z HEMI

czy specjalnie do Samuraia dedykowane

Czyli wystarczy znaleść taki kompresor.

GG - 9103047
-
Stang

- Posty: 768
- Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Ostrołęka
Post
autor: Stang » pt paź 19, 2007 11:12 am
jak doładowywać terenówkę to tylko kompresorem bo ma najbardziej szeroki zakres doładowania czyli nie obciąża silnika raptownym przyrostem mocy jak turbo czy podtlenek, jak silnik jest zdrowy to na seryjnych gratach myślę że ok 100KM wytrzyma oczywiście przy dobrym AFR, no chyba że ktoś nie umie jeździć i wszystkie proby wali z "buta" bynajmniej silnik 1.6 8v z kompresorem podobno wytrzymuje 150 -160KM.
a jak komuś mało to tłoki i korby Manley, eagle albo JE i 160KM z 1.3
miałem niedawno kompresor i latało jak ta lala

-
zoltan
- jestem tu nowy...

- Posty: 37
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 10:23 am
- Lokalizacja: WLKP
Post
autor: zoltan » pt paź 19, 2007 11:16 am
A włąściciel tych przeróbek podał moc jaką osiąga silnik z kompresorem?
GG - 9103047
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości