Samurai 1,6 16V - pytanie do użytkowników

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Samurai 1,6 16V - pytanie do użytkowników

Post autor: margod » pt sie 31, 2007 1:58 pm

Mam pytanie do posiadaczy samuraja z silnikie Vitary 1,6 16V. Jechałem ostatnio takim cudem (na wtrysku mechanicznym z VW) i szczerze powiedziawszy byłem zawiedzony dynamiką tego auta. Spodziewałem się niezłego powera a w zasadzie nie odczułem wyraźnej różnicy pomiędzy nim a moim z silnikiem 1,3. Brat jeździ Vitarą 1,6 16V i różnica jest kolosalna. Zastanawiam się jaka jest przyczyna tak małej dynamiki tego motoru. Obawiam się czy silnik nie padnięty, na oko i ucho nie wskazywał oznak konania, ale kompresji jeszcze nie mierzyłem.. Przymierzam się do zakupu tego auta i będę wdzięczny za wszystkie uwagi.

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pt sie 31, 2007 2:27 pm

hmmm, to pamietasz o wieszakach dla mnie? :wink:

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » pt sie 31, 2007 2:32 pm

Dobrze, że się przypomniałeś, bo miałem je na allegro wystawić. 8) Jak je ściągnę to odezwę siędo Ciebie.

Awatar użytkownika
Anchor
 
 
Posty: 118
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: Anchor » pt sie 31, 2007 2:34 pm

Mam vitke 16v. Robi super ale do terenu (opinia za równo moja jak i większości suzukomaniaków) lepsze 8v. Tyle powiem i więcej się nie mądrzę.

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » pt sie 31, 2007 4:16 pm

a może samuraj ma opony duże. jak moja vitka dostała większe laczki to zmulowaciała :D
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt sie 31, 2007 4:23 pm

Anchor pisze:Mam vitke 16v. Robi super ale do terenu (opinia za równo moja jak i większości suzukomaniaków) lepsze 8v. Tyle powiem i więcej się nie mądrzę.
Kolega, który wygrał H6 w amatorskej (1,6 16V) jak i wielu innych upalających ten silnik nie podziela twojego zdania.

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » pt sie 31, 2007 4:26 pm

W przyszlym tygodniu wrzucam do siebie silnik 1.6 16V bodajze od swifta na gazniku pony. Zrobilem nim juz (w poprzednim aucie) paredziesiat kilometrow i stwierdzam, ze zwawszy jest znacznie od 1.3. Na trasie 1.3 z podobnymi kolkami odsadzalem ino mig !!!!
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt sie 31, 2007 4:41 pm

Miałem suzuczkę z slnikiem 1,8 od bemki i jeździłem suczką 1,6 16V.
Silnik swifta fajniej się wkręca na obroty można go dłużej przeciągnąć. :)2

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » pt sie 31, 2007 7:40 pm

Kwinto77 pisze:a może samuraj ma opony duże. jak moja vitka dostała większe laczki to zmulowaciała :D
to nie to, opony nie są przesadzone (215/15 maxicross)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt sie 31, 2007 10:29 pm

może inne przełożenia(w vitce 5.125) albo regulacja silnika ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » sob wrz 01, 2007 8:35 am

N2O pisze:może inne przełożenia(w vitce 5.125) albo regulacja silnika ?
Właśnie - czy to nie będzie to ?? Skrzynia biegów 5 z samuraja i reduktor z 410 mogą mieć taki wpływ na dynamikę auta ??
A może coś z tym wtryskiem jest skasztanione, przypominam, że jest mechaniczny kombinowany z VW.
Właśnie dla tego pytam użytkowników samurajów, bo jak Witara chodzi to wiem dokładnie.

Awatar użytkownika
Adamos
 
 
Posty: 175
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: Adamos » sob wrz 01, 2007 10:18 am

"ale kompresji jeszcze nie mierzyłem"
Więc do dzieła!!!
Nie wstydzę się Jezusa

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob wrz 01, 2007 8:06 pm

Trzeba by dobrze policzyć przełożenia aut.
Vitara mosty najczęściej 5,125 a przełożenia H 1 , L 1,8
Samuraj mosty najczęsciej 3,73 a przełożenie H 1,3 a L 2,2
Silnik 1,6 16v jest silnikiem wysokoobrotowym - ma słąbawy dół i lubi wysokie obroty. Dlatego powinien mieć wolne mosty zeby sie łątwiej wkręcał na obroty.
W samuraju iloczyn przełożeń jest niższy niż w Vitarze - przy przełożeniach H. Dopiero zakładając reduktor z tysiączki uzyskamy wolniejsze przełożenie na h od Vitary (1,4 na h z sj410 razy 3,73 da nam 5,22 czyli więcej niż Vitarowe 5,12)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » ndz wrz 02, 2007 8:20 am

Te wyliczenia matematyczne wyglądają bardzo rozsądnie i rozjaśniają mi problem :)2

Awatar użytkownika
kozi_m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 25, 2004 11:09 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kozi_m » ndz wrz 02, 2007 9:32 am

Ja mam zestaw 1.6 16v na k-jetronicu reduktor 410 i mosty z 413tki opony simex ok.30" i po odpowiednim zestrojeniu "ryra" bardzo przyzwoicie, największa sztuka założyć i dobrze ustawić wtrysk.

Pozatym niema problemów z dołem i silnik 16v jest teraz bardziej "elastyczny" od 1.3 i napewno nie ma gorszego dołu od 1.6 8v tez z k-jetroniciem na podobnych przełożeniach.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » ndz lis 18, 2007 11:28 am

Witam kolegów. Właśnie wsadziłem taki silnik 16v do samurajka , i także mnie rozczarował, ale go nie skreslam, bo czasami, jak mu coś zatrybi to gumy piszczą nawet na betonie. I nie to , że mam skłonności do głupkowania. Już wyjaśniem. Ma bardzo wkurzającą dziurę w gazie. Efekt jest taki, że jak operuję gazem płynnie, to spoko... autko jedzie poprawnie, płynnie, może wbić piątkę przy dużo niższej szybkości niż przy 1.3 Więc o tym braku dołu, to bajki. Kumel ma 8v w samuraju dla porównania. Ale właśnie jak depnę , to auto przychomowuje dosyć mocno, a w połowie mojego słowa qrw... szarpie do przodu i piszczą gumy. Słowem oszaleje, ale musze to zrobić. Nie wiem ile auto osiągnie na maksa ( jedyny dla mnie dostępny mierzalny pomiar mocy), bo jak zrobić testy jak za okanami śnieżyce, a ja leże w łóżku poskaładany przez hirurga ortopedę. hihihi. Ale prosze kolegów o sugestię na temat tej pieprz,.... dziury w gazie. Moze przepływomierz? Kable?
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » pn lis 19, 2007 2:58 pm

A może masz coś z dolotem powietrza nie tak zrobione?! Nie wiem jak w vitce ale w samuraiu jest taki jakby przedłużony dolot (taka dodatkowa rura) która przy mocnym wciśnięciu gazu zapewnia dodatkową porcję powietrza właśnie po to aby nie zadusić silnika.
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » śr lis 21, 2007 12:01 pm

Jako ze u mnie juz tez siedzi motor 1.6 16V dodam 2 slowa od siebie.
Nie mam tradycyjnego dla tego silnika zasilania szpryca a przerobilem go na gaznik od pony 1.5. Wrazenia: auto zdecydowanie ma wiora lepszego niz 1.3 samurajowe. W terenie robi super, nie ma problemu z elektronika i obawami ze sie utopi. Mam tez dziure na wolnych obrotach ale w zasadzie to nie dziura ale malutka czkawka trwajaca 1/3 sekundy i tylko w granicach 1000-1300obr. Troche duzo mi pali w porownaniu z samurajem (na trasie przy spokojniej jezdzie jakies 12l/100km przy kolach 30''), w terenie za to pali zdecydowanie wiecej ale to ma dla mnie drugorzedne znaczenie. Co do predkosci to o ile kiedys rozbujanie go do 80km/h graniczylo z cudem o tyle teraz przy 100km/h jeszcze ma chec ale ja nie mam odwagi :)
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: K-Pax » śr lis 21, 2007 4:41 pm

Cze
Hihi z tą odwagą to faktycznie...powyżejks etki to starchhh. Jak miałem 1300, to latałem do 110. koła 30" MT. Biesz, na rajdy wciąż upalam na kołach. Teraz nie wiem, ale powinno być grubo lepiej, ale cóż z tego, jak już niższe prędkości wywołują panike nawet w metalu!?
Na silniczku 1,3 palił mi w trasie 12-15. Teraz jeszcze nie wiem, ale moze wyjśc i z 20cia. Zobaczymy jak zrobie pierwszyz birnik. Niestety nieprędko, bo na razie jestem o kulach..jeszcze 5 tygodni.
Pozdr
Suzi GV II 2,4 AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości