Samurai 1,6 16V - pytanie do użytkowników
Moderator: Albert_N
Samurai 1,6 16V - pytanie do użytkowników
Mam pytanie do posiadaczy samuraja z silnikie Vitary 1,6 16V. Jechałem ostatnio takim cudem (na wtrysku mechanicznym z VW) i szczerze powiedziawszy byłem zawiedzony dynamiką tego auta. Spodziewałem się niezłego powera a w zasadzie nie odczułem wyraźnej różnicy pomiędzy nim a moim z silnikiem 1,3. Brat jeździ Vitarą 1,6 16V i różnica jest kolosalna. Zastanawiam się jaka jest przyczyna tak małej dynamiki tego motoru. Obawiam się czy silnik nie padnięty, na oko i ucho nie wskazywał oznak konania, ale kompresji jeszcze nie mierzyłem.. Przymierzam się do zakupu tego auta i będę wdzięczny za wszystkie uwagi.
"Gonzo" is DEAD
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
Dobrze, że się przypomniałeś, bo miałem je na allegro wystawić.
Jak je ściągnę to odezwę siędo Ciebie.

"Gonzo" is DEAD
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
to nie to, opony nie są przesadzone (215/15 maxicross)Kwinto77 pisze:a może samuraj ma opony duże. jak moja vitka dostała większe laczki to zmulowaciała
"Gonzo" is DEAD
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
Właśnie - czy to nie będzie toN2O pisze:może inne przełożenia(w vitce 5.125) albo regulacja silnika ?


A może coś z tym wtryskiem jest skasztanione, przypominam, że jest mechaniczny kombinowany z VW.
Właśnie dla tego pytam użytkowników samurajów, bo jak Witara chodzi to wiem dokładnie.
"Gonzo" is DEAD
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
Trzeba by dobrze policzyć przełożenia aut.
Vitara mosty najczęściej 5,125 a przełożenia H 1 , L 1,8
Samuraj mosty najczęsciej 3,73 a przełożenie H 1,3 a L 2,2
Silnik 1,6 16v jest silnikiem wysokoobrotowym - ma słąbawy dół i lubi wysokie obroty. Dlatego powinien mieć wolne mosty zeby sie łątwiej wkręcał na obroty.
W samuraju iloczyn przełożeń jest niższy niż w Vitarze - przy przełożeniach H. Dopiero zakładając reduktor z tysiączki uzyskamy wolniejsze przełożenie na h od Vitary (1,4 na h z sj410 razy 3,73 da nam 5,22 czyli więcej niż Vitarowe 5,12)
Vitara mosty najczęściej 5,125 a przełożenia H 1 , L 1,8
Samuraj mosty najczęsciej 3,73 a przełożenie H 1,3 a L 2,2
Silnik 1,6 16v jest silnikiem wysokoobrotowym - ma słąbawy dół i lubi wysokie obroty. Dlatego powinien mieć wolne mosty zeby sie łątwiej wkręcał na obroty.
W samuraju iloczyn przełożeń jest niższy niż w Vitarze - przy przełożeniach H. Dopiero zakładając reduktor z tysiączki uzyskamy wolniejsze przełożenie na h od Vitary (1,4 na h z sj410 razy 3,73 da nam 5,22 czyli więcej niż Vitarowe 5,12)
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Te wyliczenia matematyczne wyglądają bardzo rozsądnie i rozjaśniają mi problem 

"Gonzo" is DEAD
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
http://www.kominkioffroadteam.pl.tl/Samoch%F3d-4x4.htm
Ja mam zestaw 1.6 16v na k-jetronicu reduktor 410 i mosty z 413tki opony simex ok.30" i po odpowiednim zestrojeniu "ryra" bardzo przyzwoicie, największa sztuka założyć i dobrze ustawić wtrysk.
Pozatym niema problemów z dołem i silnik 16v jest teraz bardziej "elastyczny" od 1.3 i napewno nie ma gorszego dołu od 1.6 8v tez z k-jetroniciem na podobnych przełożeniach.
Pozatym niema problemów z dołem i silnik 16v jest teraz bardziej "elastyczny" od 1.3 i napewno nie ma gorszego dołu od 1.6 8v tez z k-jetroniciem na podobnych przełożeniach.
Witam kolegów. Właśnie wsadziłem taki silnik 16v do samurajka , i także mnie rozczarował, ale go nie skreslam, bo czasami, jak mu coś zatrybi to gumy piszczą nawet na betonie. I nie to , że mam skłonności do głupkowania. Już wyjaśniem. Ma bardzo wkurzającą dziurę w gazie. Efekt jest taki, że jak operuję gazem płynnie, to spoko... autko jedzie poprawnie, płynnie, może wbić piątkę przy dużo niższej szybkości niż przy 1.3 Więc o tym braku dołu, to bajki. Kumel ma 8v w samuraju dla porównania. Ale właśnie jak depnę , to auto przychomowuje dosyć mocno, a w połowie mojego słowa qrw... szarpie do przodu i piszczą gumy. Słowem oszaleje, ale musze to zrobić. Nie wiem ile auto osiągnie na maksa ( jedyny dla mnie dostępny mierzalny pomiar mocy), bo jak zrobić testy jak za okanami śnieżyce, a ja leże w łóżku poskaładany przez hirurga ortopedę. hihihi. Ale prosze kolegów o sugestię na temat tej pieprz,.... dziury w gazie. Moze przepływomierz? Kable?
Suzi GV II 2,4 AT
Jako ze u mnie juz tez siedzi motor 1.6 16V dodam 2 slowa od siebie.
Nie mam tradycyjnego dla tego silnika zasilania szpryca a przerobilem go na gaznik od pony 1.5. Wrazenia: auto zdecydowanie ma wiora lepszego niz 1.3 samurajowe. W terenie robi super, nie ma problemu z elektronika i obawami ze sie utopi. Mam tez dziure na wolnych obrotach ale w zasadzie to nie dziura ale malutka czkawka trwajaca 1/3 sekundy i tylko w granicach 1000-1300obr. Troche duzo mi pali w porownaniu z samurajem (na trasie przy spokojniej jezdzie jakies 12l/100km przy kolach 30''), w terenie za to pali zdecydowanie wiecej ale to ma dla mnie drugorzedne znaczenie. Co do predkosci to o ile kiedys rozbujanie go do 80km/h graniczylo z cudem o tyle teraz przy 100km/h jeszcze ma chec ale ja nie mam odwagi
Nie mam tradycyjnego dla tego silnika zasilania szpryca a przerobilem go na gaznik od pony 1.5. Wrazenia: auto zdecydowanie ma wiora lepszego niz 1.3 samurajowe. W terenie robi super, nie ma problemu z elektronika i obawami ze sie utopi. Mam tez dziure na wolnych obrotach ale w zasadzie to nie dziura ale malutka czkawka trwajaca 1/3 sekundy i tylko w granicach 1000-1300obr. Troche duzo mi pali w porownaniu z samurajem (na trasie przy spokojniej jezdzie jakies 12l/100km przy kolach 30''), w terenie za to pali zdecydowanie wiecej ale to ma dla mnie drugorzedne znaczenie. Co do predkosci to o ile kiedys rozbujanie go do 80km/h graniczylo z cudem o tyle teraz przy 100km/h jeszcze ma chec ale ja nie mam odwagi

Kapec, disco 300TDi '97,
Cze
Hihi z tą odwagą to faktycznie...powyżejks etki to starchhh. Jak miałem 1300, to latałem do 110. koła 30" MT. Biesz, na rajdy wciąż upalam na kołach. Teraz nie wiem, ale powinno być grubo lepiej, ale cóż z tego, jak już niższe prędkości wywołują panike nawet w metalu!?
Na silniczku 1,3 palił mi w trasie 12-15. Teraz jeszcze nie wiem, ale moze wyjśc i z 20cia. Zobaczymy jak zrobie pierwszyz birnik. Niestety nieprędko, bo na razie jestem o kulach..jeszcze 5 tygodni.
Pozdr
Hihi z tą odwagą to faktycznie...powyżejks etki to starchhh. Jak miałem 1300, to latałem do 110. koła 30" MT. Biesz, na rajdy wciąż upalam na kołach. Teraz nie wiem, ale powinno być grubo lepiej, ale cóż z tego, jak już niższe prędkości wywołują panike nawet w metalu!?
Na silniczku 1,3 palił mi w trasie 12-15. Teraz jeszcze nie wiem, ale moze wyjśc i z 20cia. Zobaczymy jak zrobie pierwszyz birnik. Niestety nieprędko, bo na razie jestem o kulach..jeszcze 5 tygodni.
Pozdr
Suzi GV II 2,4 AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości