Strona 1 z 2
Zawieszenie od Calimini do Samuraia
: wt paź 30, 2007 6:43 pm
autor: adamsmaster
Zacznę od spowiedzi:
1: Biblia Daniels'a przeczytana
2: Opcja "szukaj" wykorzystana.
A teraz do rzeczy
Doświadczyłem tego czego chyba każdy właściciel Samuraia doświadczył -pęknięty resor. Trzeba coś z tym zrobić. Czytając forum zauważyłem, że co garaż, to inne podejście do problemu, co potrafi takiej osobie jak ja zrobić wodę z mózgu (z czego??

). W każdym razie po wielu przemyśleniach stwierdziłem, że trzeba przez zimę odłożyć trochę zaskórniaków (albo mały kredyt bo kurs zielonego jest na dzień dzisiejszy przepiękny) bo na to zawieszenie
http://www.puresuzuki.com/3_5_suspension.htm
Pytanie mam następujące. Czy jest ktoś kto ma to w swoim aucie. Jak się sprawuje. Jakie są wasze opinie na temat zakupu, takiego zawieszenia. Dodam, że nie jeżdżę w terenie extremalnie i wykorzystuje auto czasem po czarnym. Z góry dzięki za odpowiedzi.
: wt paź 30, 2007 6:48 pm
autor: ramzes
Pytanie mam następujące. Czy jest ktoś kto ma to w swoim aucie. Jak się sprawuje. Jakie są wasze opinie na temat zakupu, takiego zawieszenia.
Dodam, że nie jeżdżę w terenie extremalnie i wykorzystuje auto czasem po czarnym. Z góry dzięki za od powiedzi
to po co Ci calmini :??
Samurai równie dobrze radzi sobie na orginalnym zawieszeniu ...
pojeździj troche w terenie a potem pomyśl czy naprawde jest to wskazane ...
kilku ludzi na forum jest co zmotali calmini do samiego ale generalnie auta wykorzystują do startów w rajdach w najcięższych klasach

: wt paź 30, 2007 7:33 pm
autor: FIX
ramzes pisze:to po co Ci calmini :
Samurai równie dobrze radzi sobie na orginalnym zawieszeniu ...
pojeździj troche w terenie a potem pomyśl czy naprawde jest to wskazane ...
kilku ludzi na forum jest co zmotali calmini do samiego ale generalnie auta wykorzystują do startów w rajdach w najcięższych klasach
Z tego co udało mi się odczytać z tego opisu to jest to zawias do lajtowych wyjazdów w teren i do jazdy na codzień. Więc jeżeli kolega ma ochotę gromadzić bilety narodowego banku polskiego celem zakupu owego zawiasu, nie ma go co odwodzic od tego zamysłu.
Owszem można kupić co taniej i szybciej na rodzimym rynku ale to nie będzie CALMINI.

: wt paź 30, 2007 7:40 pm
autor: adamsmaster
FIX pisze:ramzes pisze:to po co Ci calmini :
Samurai równie dobrze radzi sobie na orginalnym zawieszeniu ...
pojeździj troche w terenie a potem pomyśl czy naprawde jest to wskazane ...
kilku ludzi na forum jest co zmotali calmini do samiego ale generalnie auta wykorzystują do startów w rajdach w najcięższych klasach
Z tego co udało mi się odczytać z tego opisu to jest to zawias do lajtowych wyjazdów w teren i do jazdy na codzień. Więc jeżeli kolega ma ochotę gromadzić bilety narodowego banku polskiego celem zakupu owego zawiasu, nie ma go co odwodzic od tego zamysłu.
Owszem można kupić co taniej i szybciej na rodzimym rynku ale to nie będzie CALMINI.

No właśnie, kierowałem się opisem na stronie calmini. Gdyby było tam słowo extreme, to bym się nawet nie zastanawiał. A co do seryjnego Samuraia, to wiem co potrafi w terenie i jestem pod wrażeniem. Kwestia taka, że jest ono sztywne jak koci ogon, a tym autem czasem jeździ mój ojciec, który ma chory kręgosłup, więc wolę wydać trochę dzięgów na coś, co (moim zdaniem) powinno być dobre.
A odnośnie tańszej możliwości, to FIX, co proponujesz.
: wt paź 30, 2007 7:46 pm
autor: FIX
adamsmaster pisze:FIX pisze:ramzes pisze:to po co Ci calmini :
Samurai równie dobrze radzi sobie na orginalnym zawieszeniu ...
pojeździj troche w terenie a potem pomyśl czy naprawde jest to wskazane ...
kilku ludzi na forum jest co zmotali calmini do samiego ale generalnie auta wykorzystują do startów w rajdach w najcięższych klasach
Z tego co udało mi się odczytać z tego opisu to jest to zawias do lajtowych wyjazdów w teren i do jazdy na codzień. Więc jeżeli kolega ma ochotę gromadzić bilety narodowego banku polskiego celem zakupu owego zawiasu, nie ma go co odwodzic od tego zamysłu.
Owszem można kupić co taniej i szybciej na rodzimym rynku ale to nie będzie CALMINI.

No właśnie, kierowałem się opisem na stronie calmini. Gdyby było tam słowo extreme, to bym się nawet nie zastanawiał. A co do seryjnego Samuraia, to wiem co potrafi w terenie i jestem pod wrażeniem. Kwestia taka, że jest ono sztywne jak koci ogon, a tym autem czasem jeździ mój ojciec, który ma chory kręgosłup, więc wolę wydać trochę dzięgów na coś, co (moim zdaniem) powinno być dobre.
A odnośnie tańszej możliwości, to FIX, co proponujesz.
Nie mogę powiedzieć wprost jakie resory możesz kupić. Zaglądnij na alledrogo a zapewne znajdzisz tam nowe resory, które powinny powodować uśmiech na Twojej twarzy.
Ja tak przynajmniej zrobiłem i nie narzekam.
: wt paź 30, 2007 7:47 pm
autor: bonzo74
FIX pisze:
Owszem można kupić co taniej i szybciej na rodzimym rynku ale to nie będzie CALMINI.

no nie wiem czy da rade złożyć taki zestaw w Polsce za taką samą a kase
: wt paź 30, 2007 7:58 pm
autor: FIX
bonzo74 pisze:FIX pisze:
Owszem można kupić co taniej i szybciej na rodzimym rynku ale to nie będzie CALMINI.

no nie wiem czy da rade złożyć taki zestaw w Polsce za taką samą a kase
$689+$470=$1159
To razy 2,51(dzisiejszy kurs "zielonego") daje 2897PLN + koszt transportu.
Nie mów mi, że nie zmotasz za mniejszą kasę zawiasu dostępnego na naszym rynku.
: śr paź 31, 2007 7:14 am
autor: K260 Inowrocław
FIX pisze:bonzo74 pisze:FIX pisze:
Owszem można kupić co taniej i szybciej na rodzimym rynku ale to nie będzie CALMINI.

no nie wiem czy da rade złożyć taki zestaw w Polsce za taką samą a kase
$689+$470=$1159
To razy 2,51(dzisiejszy kurs "zielonego") daje 2897PLN + koszt transportu.
Nie mów mi, że nie zmotasz za mniejszą kasę zawiasu dostępnego na naszym rynku.
Przecie to cena rownowartości samuraia w dobrym stanie tech z blacharką do popraw

: śr paź 31, 2007 7:30 am
autor: bonzo74
FIX pisze:
$689+$470=$1159
To razy 2,51(dzisiejszy kurs "zielonego") daje 2897PLN + koszt transportu.

to za 470 ziela też trzeba dokupić??
FIX pisze:Nie mów mi, że nie zmotasz za mniejszą kasę zawiasu dostępnego na naszym rynku.
generalnie tak jak ma się pojecie i sie pokombinuje to da rade
: śr paź 31, 2007 8:02 am
autor: Wojtek-P
Ale natrzaskałeś postów
A co do zawiasu, to myśle, że śmiało kolega może kupić Calmini

Nie mam takiego zawiasu, ale składając podobny na odpowiednikach z naszego rynku myślę, że aż tak bardzo nie zaoszczędzi.
Za to będzie miał wyrób dobrej jakości - tak sądzę

: śr paź 31, 2007 8:26 am
autor: Bury
albo jak zwykle licząc wydatki możemy dojść do kwestii... sprężyn
: śr paź 31, 2007 8:59 am
autor: adamsmaster
bonzo74 pisze:

to za 470 ziela też trzeba dokupić??[/guote]
Dobre pytanie. Według mnie nie, choć mogę się mylić. Osławiony już włoch z
http://www.renegadeclub.it/ sprzedaje tylko ten zestaw wyżej, który calmini opisuje jako good in stock (co dla mnie jest jednoznaczne).
Moim zdaniem, jak masz dobre zawieszenie, którego nie chcesz zmieniać, to kupujesz zestaw za 470 $ natomiast jak masz do bani zawias, to kupujesz combo za niecałe 700$. A 700 zielonych to na dziś 1750 złociszy. (chyba, że się mylę)
Bury pisze:albo jak zwykle licząc wydatki możemy dojść do kwestii... sprężyn
Do sprężyn na pewno kiedyś dorosnę.
: śr paź 31, 2007 11:34 am
autor: Piotr Karcz
Na pewno taki zestaw ma dużo plusów (trwałość, itp)
Ale... czy napewno usztywnienie zawieszenia ( w porównaniu do fabrycznych resorów) nie rozczaruje kogoś oczekującego trwałości, skuteczności i ...komfortu, nawet skromnego

: śr paź 31, 2007 8:27 pm
autor: misio
adamsmaster pisze:bonzo74 pisze:

to za 470 ziela też trzeba dokupić??[/guote]
Dobre pytanie. Według mnie nie, choć mogę się mylić. Osławiony już włoch z
http://www.renegadeclub.it/ sprzedaje tylko ten zestaw wyżej, który calmini opisuje jako good in stock (co dla mnie jest jednoznaczne).
Moim zdaniem, jak masz dobre zawieszenie, którego nie chcesz zmieniać, to kupujesz zestaw za 470 $ natomiast jak masz do bani zawias, to kupujesz combo za niecałe 700$. A 700 zielonych to na dziś 1750 złociszy. (chyba, że się mylę)
Bury pisze:albo jak zwykle licząc wydatki możemy dojść do kwestii... sprężyn
Do sprężyn na pewno kiedyś dorosnę.
aleście namieszali pany...
odnośnie tego jak robi calmini to dam znać wkrótce, bo zawias leży w garażu i czeka na chwile mobilizacji właściciela

odnośnie ceny to za cały kompletny zestaw płaci się 689 $. Ten 2" SHACKLE REVERSE RETRO-FIT KIT TO 3.5" SUSPENSION SYSTEM obejmuje tylko częsci które potrzeba do przerobienia zawiasu z 2" shackle reverse do 3,5" suspension system.

: śr paź 31, 2007 8:59 pm
autor: Colorado
Czym rozni sie 2" shackle reverse od 3,5" suspension system

Chodzi tylko o wysokosc liftu? Czy jeszcze o cos?
: śr paź 31, 2007 9:17 pm
autor: misio
shackle reverse to tylko przerzucenie wieszaków resorów na tył w przednim zawieszeniu :
http://www.puresuzuki.com/shackle_reverse.htm
3,5 " suspension system obejmuje wszystko, łącznie z resorami amorami, wszystkimi polibushami, wąsem zwrotnicy, podkładką dystansową pod wał.
http://www.puresuzuki.com/3_5_suspension.htm
: śr paź 31, 2007 9:20 pm
autor: Colorado
Teraz wszystko jasne, dziekuje

: czw lis 01, 2007 10:31 am
autor: adamsmaster
Czyli jednak się nie myliłem. To teraz by się przydała jakaś konkretna wypowiedź użytkownika.
: czw lis 01, 2007 11:35 am
autor: misio
napisałem żebyś chwile poczekał
chyba dziś nadeszła mobilizacja i pójdę robić przekładke. Wrażenia z użytkowania wkrótce. Na forum chyba jest jeszcze jeden kolega, który ma 3,5" calmini.
: czw lis 01, 2007 12:40 pm
autor: romaniec tomasz
panowie a ten zestaw 3,5" jak wychodzi wraz ze wszystkimi kosztami zakupu? tzn wysylka i wszelkie inne oplaty.
maja jeszcze opcje 5", do jakich kolek jest to przygotowane?
: czw lis 01, 2007 6:59 pm
autor: pavvel
moze sie zbierzemy i jakis polhurt ogarniemy zawsze to bedzie ciut taniej

: czw lis 01, 2007 9:00 pm
autor: adamsmaster
: pt lis 02, 2007 6:38 am
autor: Kwadrat
Ten zestaw nadaje ie tylko na czarne i moze troszke na szuter.
Napewno nie w błocko. Resory nie wytrzymują napręzen przy wyciaganiu i sie wyginają. Na dojadówkach wybierają troszkę lepiej niz Fabryka.
Do lansu po mieście jak znalazł

: pt lis 02, 2007 11:14 am
autor: adamsmaster
Kwadrat pisze:Ten zestaw nadaje ie tylko na czarne i moze troszke na szuter.
Napewno nie w błocko. Resory nie wytrzymują napręzen przy wyciaganiu i sie wyginają. Na dojadówkach wybierają troszkę lepiej niz Fabryka.
Do lansu po mieście jak znalazł

Doświadczenie czy dedukcja??
: sob lis 03, 2007 12:25 pm
autor: Kwadrat
doswiadczenie ? A co to takiego. Ja tylko po czarnym z tubą i stroboskopami
