Chłodzenie
Moderator: Albert_N
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Chłodzenie
Witam wszystkich forumowiczów!
Mam pytanko do posiadaczy samurajów ze zmotanym silnikiem 1,9D z poloneaza, a mianowicie czy napotkał się ktos na problemy, z chłodzeniem?
Ja mam orginalną chłodnice polonez 1,9D z dwoma elektrycznymi wentylatorami (zamocowaną, normalnie przed silnikiem) i wyrzucony termostat, a mimo to silnik w ciężkich warunkach gotuje się.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Mam pytanko do posiadaczy samurajów ze zmotanym silnikiem 1,9D z poloneaza, a mianowicie czy napotkał się ktos na problemy, z chłodzeniem?
Ja mam orginalną chłodnice polonez 1,9D z dwoma elektrycznymi wentylatorami (zamocowaną, normalnie przed silnikiem) i wyrzucony termostat, a mimo to silnik w ciężkich warunkach gotuje się.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

- artur krzysztof wnorowski
-
- Posty: 901
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
- Lokalizacja: SASKERS LAND
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Kamień z wody + proszek = przyczyna jak ją zaczniesz czyścić to pewnie będziesz musiał kupić nową.BENGI pisze:Jak kupywałem od gościa poloneza z tym sinikiem to twierdził że jeździł na wodzie i dosypał proszku uszczelniającego, bo gdzieś się chłonica pociła. Ja zalałem cały układ płynem
Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Są środki ale jak wspomniałeś wcześniej już się pociła po czyszczeniu pewnie będzie się z niej lało, a po środku do płukania bardzo często szlak trafia pompe wody. zdemontuj chłodnice i zalej na noc octem.
Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
- Szczygło
- jestem tu nowy...
- Posty: 47
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 7:27 pm
- Lokalizacja: Okolice Bielska-Białej
Miałem podobnie w mojej Vitce. Niemiecki właściciel dosypał chemikaliów uszczelniających do chłodnicy, a skończyło się to : wymianą chłodnicy, wymianą nagrzewnicy, wymianą pompy wody, i na koniec pracochłonnym czyszczeniem cieniuteńkich rurek doprowadzających płyn chłodniczy do korpusu przepustnicy i zaworu ICM.
U mnie płukanie orlenowskim płynem nic nie dało. Niedawno gdzieś na forum było o czyszczeniu układu cilitem. Podobno da się wyczyścić.
Jednak w tej chwili masz szczelny układ być może z powodu uszczelniacza. Nie chce krakać, ale może być tak jak u mnie - jak go wypłuczesz to Ci zabraknie worków z piaskiem do tamowania wycieków.
Pozdrawiam
U mnie płukanie orlenowskim płynem nic nie dało. Niedawno gdzieś na forum było o czyszczeniu układu cilitem. Podobno da się wyczyścić.
Jednak w tej chwili masz szczelny układ być może z powodu uszczelniacza. Nie chce krakać, ale może być tak jak u mnie - jak go wypłuczesz to Ci zabraknie worków z piaskiem do tamowania wycieków.
Pozdrawiam
Vitara 1,6 16v Mydelniczka-top
Tak, było, sam to robiłem za poradą starszych kolegów. Efekt ok, ale trzeba:Szczygło pisze: Niedawno gdzieś na forum było o czyszczeniu układu cilitem. Podobno da się wyczyścić.
....
- zdemontować termostat (cilit go zniszczy)
- zalać wodą z cilitem
- pojeździć kilka km
- wylać cilit
- dolnym przewodem z nagrzewnicy wtłoczyć dużą ilość wody poto, aby górnym przewodem wyleciały wszelkie nieczystośći
- kilkukrotnie przepłukać układ chłodzenia przed zamontowaniem termostatu i zalaniem płynem
- podniecać się z zajebiście działającym ogrzewaniem.
W razie jakichś niewielkich nieszczelności po wypłukaniu będą one duuuużo większe

Pozdrawiam

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
U mnie w Suzi 1.9 D jest pojedynczy wentylator chłodnicy, dwustopniowy. W największe upały wskazówka nie wychyla się ponad połowę skali. Wentylator w ciepłe dni gdy jeździ się po miejscu na niskich biegach włącza się jednak stosunkowo często. Z przodu przed chłodnicą mam dwa duże halogeny i pod spodem miskę olejową osłoniętą blachą co znacznie pogarsza chłodzenie.
Reasumując: jeśli będziesz miał sprawną chłodnicę to nie mam mowy o gotowaniu silnika.
Reasumując: jeśli będziesz miał sprawną chłodnicę to nie mam mowy o gotowaniu silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości