Chłodzenie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Chłodzenie

Post autor: BENGI » pn gru 03, 2007 8:25 pm

Witam wszystkich forumowiczów!

Mam pytanko do posiadaczy samurajów ze zmotanym silnikiem 1,9D z poloneaza, a mianowicie czy napotkał się ktos na problemy, z chłodzeniem?

Ja mam orginalną chłodnice polonez 1,9D z dwoma elektrycznymi wentylatorami (zamocowaną, normalnie przed silnikiem) i wyrzucony termostat, a mimo to silnik w ciężkich warunkach gotuje się.

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
artur krzysztof wnorowski
 
 
Posty: 901
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
Lokalizacja: SASKERS LAND

Post autor: artur krzysztof wnorowski » pn gru 03, 2007 8:30 pm

Moim zdaniem uszczelka pod głowicą lub głowica pęknięta jak zachowują sie płyny chłodniczy i olej w silniku w pierwszym ma nie byc oleju a w drugim ma nie byc wody wszelkie inne zachowania promują to co wyzej

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn gru 03, 2007 8:30 pm

ale czy wyrzuca wodę jak się gotuje? a może pompa nie wyrabia
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » pn gru 03, 2007 8:33 pm

Ani wody w oleju ani oleju we wodzie. W układzie dość duże ciśnienie. uszczelka po wymianie. Nie wyrzuca.
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Żółty Wojtek
Posty: 302
Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Żółty Wojtek » pn gru 03, 2007 8:41 pm

Możesz mieć chłodnice mocno zanieczyszczoną.

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » pn gru 03, 2007 8:45 pm

Jak kupywałem od gościa poloneza z tym sinikiem to twierdził że jeździł na wodzie i dosypał proszku uszczelniającego, bo gdzieś się chłonica pociła. Ja zalałem cały układ płynem
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Żółty Wojtek
Posty: 302
Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Żółty Wojtek » pn gru 03, 2007 8:49 pm

BENGI pisze:Jak kupywałem od gościa poloneza z tym sinikiem to twierdził że jeździł na wodzie i dosypał proszku uszczelniającego, bo gdzieś się chłonica pociła. Ja zalałem cały układ płynem
Kamień z wody + proszek = przyczyna jak ją zaczniesz czyścić to pewnie będziesz musiał kupić nową.

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » pn gru 03, 2007 8:51 pm

Widziałe w sklepie jakieś środki do płukania, ale czy to coś warte??
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Żółty Wojtek
Posty: 302
Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Żółty Wojtek » pn gru 03, 2007 8:59 pm

Są środki ale jak wspomniałeś wcześniej już się pociła po czyszczeniu pewnie będzie się z niej lało, a po środku do płukania bardzo często szlak trafia pompe wody. zdemontuj chłodnice i zalej na noc octem.

Awatar użytkownika
Szczygło
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: sob mar 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Okolice Bielska-Białej

Post autor: Szczygło » pn gru 03, 2007 9:38 pm

Miałem podobnie w mojej Vitce. Niemiecki właściciel dosypał chemikaliów uszczelniających do chłodnicy, a skończyło się to : wymianą chłodnicy, wymianą nagrzewnicy, wymianą pompy wody, i na koniec pracochłonnym czyszczeniem cieniuteńkich rurek doprowadzających płyn chłodniczy do korpusu przepustnicy i zaworu ICM.
U mnie płukanie orlenowskim płynem nic nie dało. Niedawno gdzieś na forum było o czyszczeniu układu cilitem. Podobno da się wyczyścić.
Jednak w tej chwili masz szczelny układ być może z powodu uszczelniacza. Nie chce krakać, ale może być tak jak u mnie - jak go wypłuczesz to Ci zabraknie worków z piaskiem do tamowania wycieków.
Pozdrawiam
Vitara 1,6 16v Mydelniczka-top

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt gru 04, 2007 10:05 am

Szczygło pisze: Niedawno gdzieś na forum było o czyszczeniu układu cilitem. Podobno da się wyczyścić.
....
Tak, było, sam to robiłem za poradą starszych kolegów. Efekt ok, ale trzeba:
- zdemontować termostat (cilit go zniszczy)
- zalać wodą z cilitem
- pojeździć kilka km
- wylać cilit
- dolnym przewodem z nagrzewnicy wtłoczyć dużą ilość wody poto, aby górnym przewodem wyleciały wszelkie nieczystośći
- kilkukrotnie przepłukać układ chłodzenia przed zamontowaniem termostatu i zalaniem płynem
- podniecać się z zajebiście działającym ogrzewaniem.

W razie jakichś niewielkich nieszczelności po wypłukaniu będą one duuuużo większe :oops:
Pozdrawiam :wink:
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » wt gru 04, 2007 10:36 am

U mnie w Suzi 1.9 D jest pojedynczy wentylator chłodnicy, dwustopniowy. W największe upały wskazówka nie wychyla się ponad połowę skali. Wentylator w ciepłe dni gdy jeździ się po miejscu na niskich biegach włącza się jednak stosunkowo często. Z przodu przed chłodnicą mam dwa duże halogeny i pod spodem miskę olejową osłoniętą blachą co znacznie pogarsza chłodzenie.
Reasumując: jeśli będziesz miał sprawną chłodnicę to nie mam mowy o gotowaniu silnika.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » wt gru 04, 2007 5:57 pm

Dzięki za wszystkie wskazówki :)2
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » czw gru 20, 2007 12:01 pm

Potwierdziły się wasze przypuszczenia. Niestety czeka mnie wymiana chłodnicy :(
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości