Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » sob gru 22, 2007 9:57 pm
Mam siadnięte resory. Pytanie czy je regenerować? Jak je wzmocnić? Gdzie to zrobić w Trójmieście? Czy miękie czy twarde polibusze? Z góry dzięki za konkrety.
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob gru 22, 2007 10:06 pm
1 -> kowal -> gdzie? -> google.pl
2 -> kup te z firmy MOTO-POL-GUMKI SA -> kolor -> niebiesko-czerwone
sa najlepsze

-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » sob gru 22, 2007 11:47 pm
MOTO-POL-GUMKI SA -? w google nie wywala nic na temat takiej firmy, gdzie jej szukać, może jakiś adres. A czy polibusze z allegro za 110 sprawdzają się?
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob gru 22, 2007 11:55 pm
popytaj na forum o ta firme. oni tylko w niemczech, francja i usa chyba dzialaja z tego co pamietam wiec nawet trudno ich bedzie znalesc. ale produkuja w polsce. i tu tez mozna kupic ale tak wiesz.. na lewo - ja dostalem nr telefonu od kogos z forum, zadzwonilem pogadalem i wyslali. Ale nie mam juz tego nr`u i nie pamietam kto to wysyłał
pamietam tylko ze mial ponad 1400 postów... i nic wiecej

-
L80

- Posty: 646
- Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
- Lokalizacja: Mlawa
Post
autor: L80 » ndz gru 23, 2007 10:15 am
a gdzei nim chcesz jeździć
bo to ważne
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » ndz gru 23, 2007 1:11 pm
W gdansku masz kolesia ktory robi polibusze
jak chcesz to nr kom na pw
a do resorow to dobry kowal tylko nie dokladaj lag zadnych
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » wt gru 25, 2007 12:28 am
Zamierzam więcej jeździć w błocie, ale miło obłoconym samochodem pojechać coś załatwić na mieście.
Odnośnie Kolesia, który w Gdańsku robi polibusze, to jestem zainteresowany numerem tel.:
stmedard@wp.pl
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » wt gru 25, 2007 12:59 pm
poszlo na pw
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » wt gru 25, 2007 6:24 pm
Sciba wielkie dzięki doszło. Po świętach odpiszę czy aktualne.
Pozdrawiam
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » sob gru 29, 2007 11:26 pm
Jeszcze kilka pytań.
O ile szersze są mosty SS 413 w porównaniu do SS 410 i czy są mocniejsze półosie?
Czy z silnika 1.0 da się wykrzesać więcej mocy?
-
Danio BB

- Posty: 367
- Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Danio BB » sob gru 29, 2007 11:39 pm
Nie są szersze.Przeguby są większe. Moc zwiększyłem wymieniając silnik na większy.

Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 11:42 pm przez
Danio BB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » sob gru 29, 2007 11:40 pm
st.Medard pisze:Jeszcze kilka pytań.
O ile szersze są mosty SS 413 w porównaniu do SS 410 i czy są mocniejsze półosie?
Czy z silnika 1.0 da się wykrzesać więcej mocy?
413 ma taka sama szerokosc jak 410
dopiero samurai ma szersze
polosie tyl sa takie same a te co sa w innym moscie tym co skreca sa inne slabsze

-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » ndz gru 30, 2007 3:29 pm
Ciężko się coś dowiedzieć.
O ile szersze są mosty w samuraiu niż SS410?
I pytanie czy wymieniacie silniki razem ze skrzynią biegów?
A ten most inny przy którym się koła skręcają to ja bym obstawiał że chodzi o przedni

.
-
Danio BB

- Posty: 367
- Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Danio BB » ndz gru 30, 2007 3:43 pm
Oj tam zaraz ciężko...

Most samuraia jest szerszy ok 6cm(jeżeli się mylę mam nadzieję że ktoś mnie poprawi). Przy wymianie silnika na 1,3 suzuki->razem ze skrzynią. Ja wymieniałem na 1,3 vw więc i tak musiałem robić flanszę->skrzynia została,tylko że z dołożonym 5 biegiem.
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » czw sty 03, 2008 12:16 pm
Takie pytanie bo mam resory już u kowala 40 zł sztuka, ale zastanawiam się na dłuższymi wieszakami. I pytanie właściwe felgi będą trójkąty odwrócone opony perschini 225/70/15, jakie długie wieszaki?
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » czw sty 03, 2008 12:29 pm
st.Medard pisze:Takie pytanie bo mam resory już u kowala 40 zł sztuka, ale zastanawiam się na dłuższymi wieszakami. I pytanie właściwe felgi będą trójkąty odwrócone opony perschini 225/70/15, jakie długie wieszaki?
własnie tak miałem zrobione, rok przejeździłem. teraz kupiłem resory od mazura i wracam do orginalnych wieszaków. wszedzie sie wali wieszakami.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
Grzegorz K.

- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: Grzegorz K. » czw sty 03, 2008 12:34 pm
ja sie właśnie nad bielszczakami ciągle zastanawiam... chcialbym miec fure wysoko jak mam ale zalozyc krotsze wieszaki.
Suzuki Samurai '88.

-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » czw sty 03, 2008 12:43 pm
ja wiem jedno. nie podnosić auta wyżej niż jest taka potrzeba jak miałem 225/70 mt to musiałem podnieść a teraz założyłem ala simex 185/15 i nie ma potrzeby wysoko bo koło sie miesci. na 225/70 na reduktorze z 410 auto jest dalej za szybkie. mówie to trawersach i przeprawach.
mazurowe zamówiłem +2cm i sie zobaczy jak bedą robiły. wygladają solidnie - jak dla mnie za solidnie. w przyszłym tygodniu założe i potestuje. mysle ze jak w H6 pojade to nery mi oberwie.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » czw sty 03, 2008 8:38 pm
Z tym waleniem wieszakami też miałem okazję się przekonać przy sadniętych resorach, bo resor był płaski i wieszak wypchnięty w przód, po ostatniej wycieczce nie opłukałem i kule błota mi zamarzły więc dzisiaj w mrozie przed demontażem resorów musiałem to roskuwać. Sam gość od resorów przekonał mnie, że nie ma co wieszaków dłóższych moteć bo więcej problemów niż korzyści. Temat wieszaków odpuszczam, ale dzięki za konsultacje. Gość powiedział że po kuciu resory będą wyższe o 10 cm ale 3 cm siądą po założeniu. Na razie nie będę zmieniał resorów zobaczę jak będą chodziły po tuningu u kowala. Jutro rano odbiór. Bardziej mnie rajcuje wymiana w przyszłości na sprężyny.
Powiedzcie co warto sprawdzić w moście przednim w czasie tego remonciku.
-
jarcion
-

- Posty: 879
- Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
- Lokalizacja: 3miasto
Post
autor: jarcion » czw sty 03, 2008 8:47 pm
a gdzie dawałeś? walcował czy klepał?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » czw sty 03, 2008 9:08 pm
Adres to Kartuska 253 łatwo trafić i gość biegły w terenówkach. W warsztacie widziałem jak walcowali inne resory więc wydaje mi się, że będą walcowane. Widziałem też jakiś odpalony piec ale wątpie żeby były walcowane na gorąco bo gość trzymał resor w ręku i wkładał w walec. Firma ma cztery oddziały w 3mieście wieć wiedzą chyba co robią. Jutro jak odbiorę będę mógł powiedzieć więcej.
Jeszcze takie pytanko odnośnie amortyzatorów na jakie można je wymienić Żuk 80zł, polonez 55zł. Co na przód a co na tył?
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » pt sty 04, 2008 6:23 am
koleś z niwy ma (chyba 40zł/szt) i robia super. czy przerabiał coś w mocowaniach nie wiem. ja mam wszystkie cztery poloneza trucka tył ale mocowanie miałem przerabiane przy amorku. tez robią bdb - cena ok 100-120zł/szt
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » pt sty 04, 2008 12:35 pm
Resory odebrane. Jak położyłem je mocowaniami w dół to od podłogi do spodu pióra jest 165 mm. Są wysmarowane między piórami, reszta jak zamontuję.
-
KarolZG
-

- Posty: 1081
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: KarolZG » pt sty 04, 2008 12:42 pm
podaj odległosć od odbojników do mostów jak zamontujesz, pozdrawiam
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » sob sty 05, 2008 6:09 pm
Mróz mi nie pomagał ale zamontowałem resory z przodu, tył w następnej kolejności. Od razu jak zjechałem z lewarka to międzu odbojem a górnym piórem było 215 mm ale wyglądało to aż za dobrze i pojechałem na wycieczkę. Bardzo ładnie pracowały w porównaniu do tego co było. Jechałem trasą na budowę ok 3 km zamarźnięte koleiny, górki i dołki trochę dałem upust moim rajdowym zapędom i po powrocie już było 185 mm. Mam nadzieję że tak zostanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość