Strona 1 z 6
Siadnięte resory
: sob gru 22, 2007 9:57 pm
autor: st.Medard
Mam siadnięte resory. Pytanie czy je regenerować? Jak je wzmocnić? Gdzie to zrobić w Trójmieście? Czy miękie czy twarde polibusze? Z góry dzięki za konkrety.
: sob gru 22, 2007 10:06 pm
autor: Salata123
1 -> kowal -> gdzie? -> google.pl
2 -> kup te z firmy MOTO-POL-GUMKI SA -> kolor -> niebiesko-czerwone
sa najlepsze

: sob gru 22, 2007 11:47 pm
autor: st.Medard
MOTO-POL-GUMKI SA -? w google nie wywala nic na temat takiej firmy, gdzie jej szukać, może jakiś adres. A czy polibusze z allegro za 110 sprawdzają się?
: sob gru 22, 2007 11:55 pm
autor: Salata123
popytaj na forum o ta firme. oni tylko w niemczech, francja i usa chyba dzialaja z tego co pamietam wiec nawet trudno ich bedzie znalesc. ale produkuja w polsce. i tu tez mozna kupic ale tak wiesz.. na lewo - ja dostalem nr telefonu od kogos z forum, zadzwonilem pogadalem i wyslali. Ale nie mam juz tego nr`u i nie pamietam kto to wysyłał
pamietam tylko ze mial ponad 1400 postów... i nic wiecej

: ndz gru 23, 2007 10:15 am
autor: L80
a gdzei nim chcesz jeździć
bo to ważne
: ndz gru 23, 2007 1:11 pm
autor: sciba
W gdansku masz kolesia ktory robi polibusze
jak chcesz to nr kom na pw
a do resorow to dobry kowal tylko nie dokladaj lag zadnych
: wt gru 25, 2007 12:28 am
autor: st.Medard
Zamierzam więcej jeździć w błocie, ale miło obłoconym samochodem pojechać coś załatwić na mieście.
Odnośnie Kolesia, który w Gdańsku robi polibusze, to jestem zainteresowany numerem tel.:
stmedard@wp.pl
: wt gru 25, 2007 12:59 pm
autor: sciba
poszlo na pw
: wt gru 25, 2007 6:24 pm
autor: st.Medard
Sciba wielkie dzięki doszło. Po świętach odpiszę czy aktualne.
Pozdrawiam
: sob gru 29, 2007 11:26 pm
autor: st.Medard
Jeszcze kilka pytań.
O ile szersze są mosty SS 413 w porównaniu do SS 410 i czy są mocniejsze półosie?
Czy z silnika 1.0 da się wykrzesać więcej mocy?
: sob gru 29, 2007 11:39 pm
autor: Danio BB
Nie są szersze.Przeguby są większe. Moc zwiększyłem wymieniając silnik na większy.

: sob gru 29, 2007 11:40 pm
autor: Salata123
st.Medard pisze:Jeszcze kilka pytań.
O ile szersze są mosty SS 413 w porównaniu do SS 410 i czy są mocniejsze półosie?
Czy z silnika 1.0 da się wykrzesać więcej mocy?
413 ma taka sama szerokosc jak 410
dopiero samurai ma szersze
polosie tyl sa takie same a te co sa w innym moscie tym co skreca sa inne slabsze

: ndz gru 30, 2007 3:29 pm
autor: st.Medard
Ciężko się coś dowiedzieć.
O ile szersze są mosty w samuraiu niż SS410?
I pytanie czy wymieniacie silniki razem ze skrzynią biegów?
A ten most inny przy którym się koła skręcają to ja bym obstawiał że chodzi o przedni

.
: ndz gru 30, 2007 3:43 pm
autor: Danio BB
Oj tam zaraz ciężko...

Most samuraia jest szerszy ok 6cm(jeżeli się mylę mam nadzieję że ktoś mnie poprawi). Przy wymianie silnika na 1,3 suzuki->razem ze skrzynią. Ja wymieniałem na 1,3 vw więc i tak musiałem robić flanszę->skrzynia została,tylko że z dołożonym 5 biegiem.
: czw sty 03, 2008 12:16 pm
autor: st.Medard
Takie pytanie bo mam resory już u kowala 40 zł sztuka, ale zastanawiam się na dłuższymi wieszakami. I pytanie właściwe felgi będą trójkąty odwrócone opony perschini 225/70/15, jakie długie wieszaki?
: czw sty 03, 2008 12:29 pm
autor: maristez
st.Medard pisze:Takie pytanie bo mam resory już u kowala 40 zł sztuka, ale zastanawiam się na dłuższymi wieszakami. I pytanie właściwe felgi będą trójkąty odwrócone opony perschini 225/70/15, jakie długie wieszaki?
własnie tak miałem zrobione, rok przejeździłem. teraz kupiłem resory od mazura i wracam do orginalnych wieszaków. wszedzie sie wali wieszakami.
: czw sty 03, 2008 12:34 pm
autor: Grzegorz K.
ja sie właśnie nad bielszczakami ciągle zastanawiam... chcialbym miec fure wysoko jak mam ale zalozyc krotsze wieszaki.
: czw sty 03, 2008 12:43 pm
autor: maristez
ja wiem jedno. nie podnosić auta wyżej niż jest taka potrzeba jak miałem 225/70 mt to musiałem podnieść a teraz założyłem ala simex 185/15 i nie ma potrzeby wysoko bo koło sie miesci. na 225/70 na reduktorze z 410 auto jest dalej za szybkie. mówie to trawersach i przeprawach.
mazurowe zamówiłem +2cm i sie zobaczy jak bedą robiły. wygladają solidnie - jak dla mnie za solidnie. w przyszłym tygodniu założe i potestuje. mysle ze jak w H6 pojade to nery mi oberwie.
: czw sty 03, 2008 8:38 pm
autor: st.Medard
Z tym waleniem wieszakami też miałem okazję się przekonać przy sadniętych resorach, bo resor był płaski i wieszak wypchnięty w przód, po ostatniej wycieczce nie opłukałem i kule błota mi zamarzły więc dzisiaj w mrozie przed demontażem resorów musiałem to roskuwać. Sam gość od resorów przekonał mnie, że nie ma co wieszaków dłóższych moteć bo więcej problemów niż korzyści. Temat wieszaków odpuszczam, ale dzięki za konsultacje. Gość powiedział że po kuciu resory będą wyższe o 10 cm ale 3 cm siądą po założeniu. Na razie nie będę zmieniał resorów zobaczę jak będą chodziły po tuningu u kowala. Jutro rano odbiór. Bardziej mnie rajcuje wymiana w przyszłości na sprężyny.
Powiedzcie co warto sprawdzić w moście przednim w czasie tego remonciku.
: czw sty 03, 2008 8:47 pm
autor: jarcion
a gdzie dawałeś? walcował czy klepał?
: czw sty 03, 2008 9:08 pm
autor: st.Medard
Adres to Kartuska 253 łatwo trafić i gość biegły w terenówkach. W warsztacie widziałem jak walcowali inne resory więc wydaje mi się, że będą walcowane. Widziałem też jakiś odpalony piec ale wątpie żeby były walcowane na gorąco bo gość trzymał resor w ręku i wkładał w walec. Firma ma cztery oddziały w 3mieście wieć wiedzą chyba co robią. Jutro jak odbiorę będę mógł powiedzieć więcej.
Jeszcze takie pytanko odnośnie amortyzatorów na jakie można je wymienić Żuk 80zł, polonez 55zł. Co na przód a co na tył?
: pt sty 04, 2008 6:23 am
autor: maristez
koleś z niwy ma (chyba 40zł/szt) i robia super. czy przerabiał coś w mocowaniach nie wiem. ja mam wszystkie cztery poloneza trucka tył ale mocowanie miałem przerabiane przy amorku. tez robią bdb - cena ok 100-120zł/szt
: pt sty 04, 2008 12:35 pm
autor: st.Medard
Resory odebrane. Jak położyłem je mocowaniami w dół to od podłogi do spodu pióra jest 165 mm. Są wysmarowane między piórami, reszta jak zamontuję.
: pt sty 04, 2008 12:42 pm
autor: KarolZG
podaj odległosć od odbojników do mostów jak zamontujesz, pozdrawiam
: sob sty 05, 2008 6:09 pm
autor: st.Medard
Mróz mi nie pomagał ale zamontowałem resory z przodu, tył w następnej kolejności. Od razu jak zjechałem z lewarka to międzu odbojem a górnym piórem było 215 mm ale wyglądało to aż za dobrze i pojechałem na wycieczkę. Bardzo ładnie pracowały w porównaniu do tego co było. Jechałem trasą na budowę ok 3 km zamarźnięte koleiny, górki i dołki trochę dałem upust moim rajdowym zapędom i po powrocie już było 185 mm. Mam nadzieję że tak zostanie.