1.6 16V kompresja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

NaczelnyFilozof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontaktowanie:

1.6 16V kompresja

Post autor: NaczelnyFilozof » wt lut 19, 2008 5:55 pm

Jako że więcej jest Viertarek z tym silnikiem niż Swiftów, to mam pytanie.

Zmierzyłem właśnie ciśnienie sprezania na cylindrach na zimnym silniku. W kg/cm

12,8 11,0 12,6 11,7

Ale nie wiem ile ma być seryjnie :roll:
Na ciepłym silniku wyjdzie lepiej czy gorzej?
Naczelny Filozof
Łada 2107 Blue Sky Edition '87

Awatar użytkownika
kosciej
 
 
Posty: 275
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 9:53 am
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: kosciej » wt lut 19, 2008 6:10 pm

Na ciepłym powinno wyjść trochę lepiej (rozszerzalność materiałów).
RRC 3.5 V8 man carb 4d1983
RRC 3.5 V8 auto carb 2d1987
L322 3.0d 2004 "Szary"

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt lut 19, 2008 6:11 pm

kosciej pisze:Na ciepłym powinno wyjść trochę lepiej (rozszerzalność materiałów).

Na ciepłym powinno wyjść znacznie lepiej. Mierzy się na ciepłym !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

NaczelnyFilozof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontaktowanie:

Post autor: NaczelnyFilozof » wt lut 19, 2008 6:48 pm

Masmo pisze: Mierzy się na ciepłym !!
No to lipa.
Musze zmienic uszczelki silnika. Konkretnie dekla zaworów, bo pół silnika zapaćkanego oliwą. No i wyszło jeszcze. Padło uszczelnienie na wgłebieniu do wkrecania świec. Znaczy jedna świeca cały czas jeździła w kąpieli olejowej.

Jak bym teraz zagrzał silnik do mierzenia to znów kupa czasu zmarnowana by była na wymycie tego oleju...

Może jak znajde szczelinomierz to sprawdze luzy zaworowe. Bo nie były sprawdzane od wieków.

Dobrze pamiętam że tam sie mierzy luz mieszy krzywką a konikiem a nie miedzy konikiem/zaworem?
Naczelny Filozof
Łada 2107 Blue Sky Edition '87

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt lut 19, 2008 7:14 pm

Uszczelnienie pokrywy zaworow nie zmieni Ci kompresji
ani sprawdzenie luzow zaworowych

Sprawdzenie cisnienia najlepiej jest robic na cieplym silniku a wartosci otrzymane nie musza byc maksymalne...dobrze bedzie jak beda rowne

jesli kompresja bedzie nie odpowiednia to dobrze zrobic jest probe olejowa

a co do luzow zaworowych to mierzysz je szczelinomierzem pomiedzy dzwigienka zaworowa(popychaczem)a trzonkiem zaworu (na zimnym silniku)

Odpowiednie wartosci luzow masz w przyklejonym temacie
powodznia :)2
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Re: 1.6 16V kompresja

Post autor: Mieszko » wt lut 19, 2008 7:44 pm

Różnica pomiędzy cylindrami nie powinna być większa niż 1 kg/cm
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

NaczelnyFilozof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontaktowanie:

Post autor: NaczelnyFilozof » wt lut 19, 2008 8:46 pm

sciba pisze:Uszczelnienie pokrywy zaworow nie zmieni Ci kompresji
ani sprawdzenie luzow zaworowych
No aż tak głupi to nie jestem! Ale powodem dłubania jest zmasowany wyciek spod dekla. Kompresja mierzona przy okazji... Jeszcze musze klape bagaznika poprawić. Ale klapa bagaznika napewno nie ma wpływu na stan silnika :lol:
a co do luzow zaworowych to mierzysz je szczelinomierzem pomiedzy dzwigienka zaworowa(popychaczem)a trzonkiem zaworu (na zimnym silniku)
No własnie poszukam linka. Gdzies pisali ze mierzyć na wałku...
Naczelny Filozof
Łada 2107 Blue Sky Edition '87

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » wt lut 19, 2008 9:07 pm

No sorry w temacie byla kompresja dlatego sie zdziwilem :roll:

A co do tych luzow to glowy nie daje bo wkoncu to 16 zaworowka
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 9:11 pm przez sciba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gadasio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn mar 05, 2007 6:38 pm
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: gadasio » wt lut 19, 2008 9:08 pm

Witam.
W silniku 16 ventylkowym ,mierzymy na walku.
pozdrawiam :wink:
Vitara 1.6 8V JLX 89r

NaczelnyFilozof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontaktowanie:

Post autor: NaczelnyFilozof » śr lut 20, 2008 5:01 pm

Znalazlem luzy na zimnym.
Ssace 0,08-0,12
Wydech 0,08 -0,12

Znalazlem szczelinomierze. Dobrze ze sie kiedyś miało PF126p. Wiec mam 0,05 0,10 0,15

Czyli wszytko było by ok gdyby 0,1 wchodziło wszedzie a 0,15 juz blokowało

Po pomiarze. Szczelinomierze wchodzące:

ssące 0,05 0,05 ... 0,10 0,10 ... 0,10 0,10 ... 0,05 0,05
wyde 0,05 0,05 ... 0,10 0,15 ... 0,10 0,10 ... 0,10 0,10

Pierwszy cyinder za ciasny. W drugim jeden zawór za duży luz. Tylko trzeci Ok. W czwartym doloty.

Teraz jeszcze myśle. Na niepracującej części krzywek jest czasem nalot olejowy. Mogłem chyba to zetrzeć przed mierzeniem?

Ostatni raz regulowałem zawory w PF126p w ubiegłym stuleciu :lol:
Naczelny Filozof
Łada 2107 Blue Sky Edition '87

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: 1.6 16V kompresja

Post autor: niemand » śr lut 20, 2008 5:11 pm

NaczelnyFilozof pisze:Jako że więcej jest Viertarek z tym silnikiem niż Swiftów, to mam pyta.......
To ja tez zapytam - jak sie u Ciebie sprawuje lub sprawował ww silnik na lpg,prosiłbym o jakieś detale - bo cholera nie moge sie zdecydowac czy zkładac- wiem ze wyjdzie taniej niz benzyna ale jesli miałbym to przypłacic jakąś nerwicą to chyba nie warto.
Bedę wdzieczny za jakies sugestie.
Pozdrawiam

NaczelnyFilozof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontaktowanie:

Re: 1.6 16V kompresja

Post autor: NaczelnyFilozof » śr lut 20, 2008 5:41 pm

niemand pisze:To ja tez zapytam - jak sie u Ciebie sprawuje lub sprawował ww silnik na lpg,prosiłbym o jakieś detale - bo cholera nie moge sie zdecydowac czy zkładac
Ja mam gaz od kilku lat, coś z 75ooo km. Kupa Swiftów/Vitar jeździ na gazie. Wszytsko zależy od montażu.

Ja miałem problemy w instalacji. Silnik chodzi fajnie. Nic sie nie dzieje. Ale dopiero jak sam podpiąłem inslatlek lpg (druga gen) pod laptopa to wyszło. Silnik w średniich i wyższych obrotach dostaje uboższe mieszanki.
Poprawiałem to przez zmienszenie przekroju dolotu uszczelką/i wywalenie miksera i zastąpienie dolotem bezposrednim. Co jakiś czas mnie najdzie to dłubię.

W Vitarze pewnie góra silnika wygląda inaczej, wiec pewnie są inne miksery.

Moim zdaniem problem leży w mikserze lpg. Jest bardzo płaski (bo by sie w Swifcie nie zamknęła maska). I w tym mikserze jest takie przewężenie. No i trudno było wyregulowac tą instalke idealnie (bo dobrze było)...
Naczelny Filozof
Łada 2107 Blue Sky Edition '87

Awatar użytkownika
willy4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt gru 11, 2007 12:51 am
Lokalizacja: Poznan

Post autor: willy4x4 » czw lut 21, 2008 9:02 am

Pamietajcie ze swifty najczesciej miały silnik 1.6 16v na monowtrysku a viertarka ma na pełnej szprycy i z gazem to juz inna bajka
Vitka krótka 31/10,5
vitka long automat cywil
kiedyś sj413

Awatar użytkownika
Szczygło
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: sob mar 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Okolice Bielska-Białej

Post autor: Szczygło » czw lut 21, 2008 12:08 pm

Ja mam gaz od 2,5 tyg. Też się nagłowiłem, ale w końcu uznałem że 12l/100km to za dużo i zainstalowałem II gen. + blosa. Nie wiem teraz czy
czasem nie popełniłem błędu że nie zainstalowałem wtrysku gazu (cena ~2400), byłby tylko o 200 zł droższy niż moja II z blosem (2200zł). Ale po zainstalowaniu (oczywiście regulacja według instrukcji z netu - gazownik musiał założyć silnik krokowy - należało go ominąć - ja
odpiąłem kabelki w otwartej pozycji), i śmiga jak szalony - spalanie 13,5l/100km - sama radość na stacji benzynowej. Polecam takie rozwiązanie!
Vitara 1,6 16v Mydelniczka-top

NaczelnyFilozof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontaktowanie:

Post autor: NaczelnyFilozof » wt lut 26, 2008 12:39 pm

No nerwica mnie weźmie!

WYmieniłem tydzień temu uszczelke pod deklem zaworów bo była tragedia:

Obrazek

Wyczyściłem wszystko na glanc. Nowka uszczelka.

Po tygdoniu widze że już sie zaczyna "pocić" :)3 Co za! Próbował Ktoś uszczelniać w taki sposób że miedzu uszczelke/głowice/dekiel dać cienką warstwe silikonu. Mam taki czarny do misek olejowych.

??

Edit: Acha. Odma jest drożna. Wiec nie ma ciśnienia co by wywalało wyciek...
Naczelny Filozof
Łada 2107 Blue Sky Edition '87

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » wt lut 26, 2008 7:58 pm

daj silikonu , pewnie dekiel nie jest idealnie prosty i nie dolega do uszczelki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość