Luzy w tylnym moscie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Luzy w tylnym moscie

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 10:22 am

Opcja szukaj nadal nie jest w stanie wyszukac wszyskich postów wiec licze na was. Pojawił sie w moim aucie dośc spory luz na ataku tylnego mostu i nie spacjalnie wiem od czego zaczac. Czy to wina łożyska czy istnieje jakis pomysł na kasowanie owego luzu. Jeżeli macie linka do tematu to chetnie poczytam.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr lut 20, 2008 10:30 am

Zacznij od regulacji
swoja droga jest dosyc skomplikowana wiec chyba lepiej niech ktos to zrobi kto ma w tym wprawe

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 10:46 am

Chyba posłucham rady gdyz lekko mnie to przerasta. Ale dzieki za podpowiedz.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr lut 20, 2008 10:48 am

Biga z Danielem kiedys to opisywali
ale bez "szukaj" to zapomnij ze to znajdziesz :roll:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lut 20, 2008 10:50 am

Jakbyś się kiedyś jednak decydował samodzielnie to polecam wcześniej zapoznać się z:

http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 11:05 am

Dzieki tylko jezyk trochę utrudnia sprawę. Pozostaje mi zlecic regulację.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » śr lut 20, 2008 12:32 pm

Kacper może w mojej mądrej książce coś o tym będzie :)
Teraz będę w weekend na zlocie - może jakiś wypadzik? wezmę ze sobą tą książke magiczną co z niej się kiedyś śmiałeś jakbyco:)
Sj410, trochę liftu itd.

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 1:00 pm

Sie smiałem tere fere :)21 Lekko szydziłem iz macie encyklopedie wydrukowaną an potrzeby garażowe. Wypadzik chetnie tylko musze sie uporac z luzem i wymiana krzyżaka na wale.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » śr lut 20, 2008 1:11 pm

ale ta łencyklopedyja się przydaje czasami :)2
Hm pewien osobnik jeździł długo z luzem i nic się nie stało, a ja bym sobie w sobotę na prawdę bardzo chętnie pojeździł
:)21
A właśnie byłbym zapomniał - jak sprawa czułka nad szybę dla mnie?:)
Sj410, trochę liftu itd.

Awatar użytkownika
Margol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: Śrem

Post autor: Margol » śr lut 20, 2008 1:50 pm

A co jesli oprocz luzu dodatkowo wystepuje wycie dyfra?bo troszke mnie ten hałas denerwuje,czy idzie to jakos zniwelować?

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 1:53 pm

Grzanek pisze:ale ta łencyklopedyja się przydaje czasami :)2
Hm pewien osobnik jeździł długo z luzem i nic się nie stało, a ja bym sobie w sobotę na prawdę bardzo chętnie pojeździł
:)21
A właśnie byłbym zapomniał - jak sprawa czułka nad szybę dla mnie?:)
Czułki ma śruba odbiore jutro.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » śr lut 20, 2008 8:29 pm

Margol pisze:A co jesli oprocz luzu dodatkowo wystepuje wycie dyfra?bo troszke mnie ten hałas denerwuje,czy idzie to jakos zniwelować?
Wycie jest skutkiem wlasnie zle ustwionego ataku i talerza oraz np. zuzytych lozysk...gorzej jak jest to po prostu zuzyta przekladnia bo z tym juz nic nie zrobisz :roll:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lut 20, 2008 11:23 pm

sciba pisze:gorzej jak jest to po prostu zuzyta przekladnia bo z tym juz nic nie zrobisz :roll:
Trociny można...

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw lut 21, 2008 12:56 am

Kolega nie wspominal nic o sprzedazy
:)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw lut 21, 2008 8:37 am

sprzedawac auto bo ma TYLKO luz talerz-atak? :o

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » czw lut 21, 2008 9:07 am

Kurna nic nie mówiłem o sprzedaży :evil: Nie daj Boze ktoś pobieznie rzuci okiem i stwierdzi ze mam luz w tylnym moscie i sprzedac chce bo sie sypie rupiec.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw lut 21, 2008 6:21 pm

Co wy tacy nerwowi

zart
:)21

tatran
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm

Post autor: tatran » pn lut 25, 2008 8:10 am

To jak z tym luzem, jak to sprawdzić???
luz na przekładni będzie jeśli wał porusza się w płaszczyźnie poziomej?
Ile tego luzu może być? czy wał nie powinien drgnąć?

U mnie jest coś dziwnego od drugiego biegu coś w rezonans wchodzi, odgłos słychać z tylnego mostu. Jeśli wrzucę na luz wszystko cichnie.
Dodatkowo na dołkach od czasu do czasu coś puknie tak jakby np. amortyzator miał luz, co to może być???

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pn lut 25, 2008 8:37 am

Ja najpierw sprawdził bym krzyrzaki tylnego wału napędowego, poduszki pod skrzynią i silnikiem oraz zamocowanie tylnego mostu do ramy.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

tatran
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm

Post autor: tatran » pn lut 25, 2008 9:43 am

okej dzięki wielkie, przeogromne

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pn lut 25, 2008 12:41 pm

Nie zdiagnoujesz jesli nie rozbierzesz
przyczyny moga byc rozne lozyska, regulacja, wyrobione zeby
najpierw tak jak kolega mowi posprawdzaj caly uklad napedowy czy cos sie nie poluzowalo...jak nie znjdziesz przyczyny to trzeba bedzie rozebrac dyfer inaczej sie nie dowiesz :wink:

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » pn lut 25, 2008 1:26 pm

no to i ja się przyłączę 8)
czy wibracje wału przedniego (przy prędkośći pow. 60 km/h) mogą być spowodowane sypiącym się dyfrem. Wiadomo, że wał może być skrzywiony, ale wydaje mi się, że problem pojawił się od momentu wymiany całej gruchy.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pn lut 25, 2008 5:17 pm

Panowie
Sprawa jest o tyle trudna do zdiagnozowania ze przyczyny wszelakich drgan wibracji i rezonasow moga byc bardzo rozne... zkrzywiony(zle wywazony) wal, wszelakie luzy w ukladzie, zuzyte lozyska, zla regulacja itd itp
dlatego trzeba zaczac od naprostszych czynnosci...czyli kasacji wszystkich nie potrzebnych luzow

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pn lut 25, 2008 6:19 pm

margod pisze:no to i ja się przyłączę 8)
czy wibracje wału przedniego (przy prędkośći pow. 60 km/h) mogą być spowodowane sypiącym się dyfrem. Wiadomo, że wał może być skrzywiony, ale wydaje mi się, że problem pojawił się od momentu wymiany całej gruchy.
jak się całego wału nie chciało odkręcać, to sprawdź czy na wielowypuście dobrze jest złożony
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » pn lut 25, 2008 8:25 pm

A co z tym luzem na ataku ? ? ja mam na przednim , nic nie wyje , wszystko elegancko a po ostatnim powrocie z poligonu się posypało , luz spory . dokręcić się nie dało , był max . a tuleja rozprężna tylko o 1 mm krótsza od nowej .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość