Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 10:22 am
Opcja szukaj nadal nie jest w stanie wyszukac wszyskich postów wiec licze na was. Pojawił sie w moim aucie dośc spory luz na ataku tylnego mostu i nie spacjalnie wiem od czego zaczac. Czy to wina łożyska czy istnieje jakis pomysł na kasowanie owego luzu. Jeżeli macie linka do tematu to chetnie poczytam.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr lut 20, 2008 10:30 am
Zacznij od regulacji
swoja droga jest dosyc skomplikowana wiec chyba lepiej niech ktos to zrobi kto ma w tym wprawe
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 10:46 am
Chyba posłucham rady gdyz lekko mnie to przerasta. Ale dzieki za podpowiedz.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr lut 20, 2008 10:48 am
Biga z Danielem kiedys to opisywali
ale bez "szukaj" to zapomnij ze to znajdziesz

-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 11:05 am
Dzieki tylko jezyk trochę utrudnia sprawę. Pozostaje mi zlecic regulację.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
Grzanek

- Posty: 332
- Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
- Lokalizacja: Darłowo/Poznań
Post
autor: Grzanek » śr lut 20, 2008 12:32 pm
Kacper może w mojej mądrej książce coś o tym będzie

Teraz będę w weekend na zlocie - może jakiś wypadzik? wezmę ze sobą tą książke magiczną co z niej się kiedyś śmiałeś jakbyco:)
Sj410, trochę liftu itd.
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 1:00 pm
Sie smiałem tere fere

Lekko szydziłem iz macie encyklopedie wydrukowaną an potrzeby garażowe. Wypadzik chetnie tylko musze sie uporac z luzem i wymiana krzyżaka na wale.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
Grzanek

- Posty: 332
- Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
- Lokalizacja: Darłowo/Poznań
Post
autor: Grzanek » śr lut 20, 2008 1:11 pm
ale ta łencyklopedyja się przydaje czasami
Hm pewien osobnik jeździł długo z luzem i nic się nie stało, a ja bym sobie w sobotę na prawdę bardzo chętnie pojeździł
A właśnie byłbym zapomniał - jak sprawa czułka nad szybę dla mnie?:)
Sj410, trochę liftu itd.
-
Margol
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: ndz lis 26, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: Śrem
Post
autor: Margol » śr lut 20, 2008 1:50 pm
A co jesli oprocz luzu dodatkowo wystepuje wycie dyfra?bo troszke mnie ten hałas denerwuje,czy idzie to jakos zniwelować?
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » śr lut 20, 2008 1:53 pm
Grzanek pisze:ale ta łencyklopedyja się przydaje czasami
Hm pewien osobnik jeździł długo z luzem i nic się nie stało, a ja bym sobie w sobotę na prawdę bardzo chętnie pojeździł
A właśnie byłbym zapomniał - jak sprawa czułka nad szybę dla mnie?:)
Czułki ma śruba odbiore jutro.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » śr lut 20, 2008 8:29 pm
Margol pisze:A co jesli oprocz luzu dodatkowo wystepuje wycie dyfra?bo troszke mnie ten hałas denerwuje,czy idzie to jakos zniwelować?
Wycie jest skutkiem wlasnie zle ustwionego ataku i talerza oraz np. zuzytych lozysk...gorzej jak jest to po prostu zuzyta przekladnia bo z tym juz nic nie zrobisz

-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » śr lut 20, 2008 11:23 pm
sciba pisze:gorzej jak jest to po prostu zuzyta przekladnia bo z tym juz nic nie zrobisz

Trociny można...

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » czw lut 21, 2008 12:56 am
Kolega nie wspominal nic o sprzedazy

-
Marcin

- Posty: 2398
- Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Sud
Post
autor: Marcin » czw lut 21, 2008 8:37 am
sprzedawac auto bo ma TYLKO luz talerz-atak?

-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » czw lut 21, 2008 9:07 am
Kurna nic nie mówiłem o sprzedaży

Nie daj Boze ktoś pobieznie rzuci okiem i stwierdzi ze mam luz w tylnym moscie i sprzedac chce bo sie sypie rupiec.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » czw lut 21, 2008 6:21 pm
Co wy tacy nerwowi
zart

-
tatran
-

- Posty: 156
- Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm
Post
autor: tatran » pn lut 25, 2008 8:10 am
To jak z tym luzem, jak to sprawdzić???
luz na przekładni będzie jeśli wał porusza się w płaszczyźnie poziomej?
Ile tego luzu może być? czy wał nie powinien drgnąć?
U mnie jest coś dziwnego od drugiego biegu coś w rezonans wchodzi, odgłos słychać z tylnego mostu. Jeśli wrzucę na luz wszystko cichnie.
Dodatkowo na dołkach od czasu do czasu coś puknie tak jakby np. amortyzator miał luz, co to może być???
-
Chalski
-

- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Post
autor: Chalski » pn lut 25, 2008 8:37 am
Ja najpierw sprawdził bym krzyrzaki tylnego wału napędowego, poduszki pod skrzynią i silnikiem oraz zamocowanie tylnego mostu do ramy.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
-
tatran
-

- Posty: 156
- Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm
Post
autor: tatran » pn lut 25, 2008 9:43 am
okej dzięki wielkie, przeogromne
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » pn lut 25, 2008 12:41 pm
Nie zdiagnoujesz jesli nie rozbierzesz
przyczyny moga byc rozne lozyska, regulacja, wyrobione zeby
najpierw tak jak kolega mowi posprawdzaj caly uklad napedowy czy cos sie nie poluzowalo...jak nie znjdziesz przyczyny to trzeba bedzie rozebrac dyfer inaczej sie nie dowiesz

-
margod
-

- Posty: 1101
- Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
- Lokalizacja: Czeladź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: margod » pn lut 25, 2008 1:26 pm
no to i ja się przyłączę
czy wibracje wału przedniego (przy prędkośći pow. 60 km/h) mogą być spowodowane sypiącym się dyfrem. Wiadomo, że wał może być skrzywiony, ale wydaje mi się, że problem pojawił się od momentu wymiany całej gruchy.
-
sciba

- Posty: 2325
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
- Lokalizacja: Człuchów/Poznań
Post
autor: sciba » pn lut 25, 2008 5:17 pm
Panowie
Sprawa jest o tyle trudna do zdiagnozowania ze przyczyny wszelakich drgan wibracji i rezonasow moga byc bardzo rozne... zkrzywiony(zle wywazony) wal, wszelakie luzy w ukladzie, zuzyte lozyska, zla regulacja itd itp
dlatego trzeba zaczac od naprostszych czynnosci...czyli kasacji wszystkich nie potrzebnych luzow
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pn lut 25, 2008 6:19 pm
margod pisze:no to i ja się przyłączę
czy wibracje wału przedniego (przy prędkośći pow. 60 km/h) mogą być spowodowane sypiącym się dyfrem. Wiadomo, że wał może być skrzywiony,
ale wydaje mi się, że problem pojawił się od momentu wymiany całej gruchy.
jak się całego wału nie chciało odkręcać, to sprawdź czy na wielowypuście dobrze jest złożony
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
hanaa
-

- Posty: 126
- Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: hanaa » pn lut 25, 2008 8:25 pm
A co z tym luzem na ataku ? ? ja mam na przednim , nic nie wyje , wszystko elegancko a po ostatnim powrocie z poligonu się posypało , luz spory . dokręcić się nie dało , był max . a tuleja rozprężna tylko o 1 mm krótsza od nowej .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość