wieszaki rewolwerowe, kto miał lub ma zamontowane?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

wieszaki rewolwerowe, kto miał lub ma zamontowane?

Post autor: oblesnik » ndz lut 24, 2008 6:08 pm

Ciekaw jestem opinii o tym wynalazku. Znalazłem dwa wykonania pierwsze bez możliwości skrętu


Obrazek

drugie z możliwością skrętu

Obrazek


Jak zachowuje sie auto na czarnym ? jak przy dużych prędkościach? Czy nie słychać trzaskania się ich? jak z bezpieczeństwem? No i w końcu jak z wykrzyżami?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » ndz lut 24, 2008 6:40 pm

mam te pierwsze dzialaja na czarnym bez roznicy tyle tylko ze przy duzym wykrzyzu dosc mocno skrecaja resor co moze powodowac jego pekniecie

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » ndz lut 24, 2008 6:52 pm

A czy przy jeździe po nierównościach nie stukają otwierając ise i zamykając częściowo od podskoków? Czy może są ciasno skręconena "zawiasie"?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » ndz lut 24, 2008 6:54 pm

ja tam nie slyszalem jak stukaja zeby sie otworzyly to sie musi skonczyc praca resora a na nierownosciach raczej nie ma takiej mozliwosci

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 24, 2008 7:08 pm

jako że byłem pierwszy co je wykonał i w tych z "T" też palce maczałem
to mogę napisać:
nie trzaskają
nie zmieniają nic na czarnym
nie są nie bezpieczne

poprawiają wykrzyż
i nie łamią resorów w większym stopniu niż te co się skręcają.
bo skręcające, skręcają tylko połówke resora a druga i tak w dupe dostaje.

ważny jest sposób zamontowania a szczególnie na przedniej osi.

polecam osobą które jeszcze nie dorosły do sprężyn a skok zawiasu orginału który jest na poziomie wózka dziecięcego dał im już na tyle w dupe że bliscy są zwalenia obwodó.

te od Tieriego to naprawde kawał solidnego żelaza :)2
i nie polecam jako reklame bo moja droga z Michałem rozeszła się dość dawno temu.

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » ndz lut 24, 2008 9:31 pm

Użytkowałem te pierwsze wieszaki przez pół roku i udało mi się nie połamać resorów. Podczas jazdy na dużych wykrzyżach, słyszalne są lekkie stuki składających się wieszaków. Ogólnie byłem zadowolony, ale nie ma jak sprężyna :D

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » pn lut 25, 2008 11:35 am

dobrze zamontowac ZAWIAS na resor w miejscu jego przykrecenia przez cybanty wtedy ładnie cały resor skreca sie :)
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 25, 2008 12:22 pm

NSS DAVX pisze:dobrze zamontowac ZAWIAS na resor w miejscu jego przykrecenia przez cybanty wtedy ładnie cały resor skreca sie :)
gorzej jak ci zawias urwie. Wiesz jak sie głupio z mostem na pasach jeździ:)21

ten patent też był trenowany działa fajnie ale na czarnym dość mocno odczuwało się prace zawiasów.

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » pn lut 25, 2008 3:18 pm

http://www.zukiworld.com/month_050104/f ... nstall.htm

było już gdzieś wcześniej... A taką zawiechę będę zakładał u siebie 8)
placek...

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » pn lut 25, 2008 4:19 pm

leszek pisze:
NSS DAVX pisze:dobrze zamontowac ZAWIAS na resor w miejscu jego przykrecenia przez cybanty wtedy ładnie cały resor skreca sie :)
gorzej jak ci zawias urwie. Wiesz jak sie głupio z mostem na pasach jeździ:)21

ten patent też był trenowany działa fajnie ale na czarnym dość mocno odczuwało się prace zawiasów.
wiesz LESZEK takie patenty dobre są ale w teren i tylko teren A WYKONANIE MUSI BYC 100% zero pół środków a jeżeli ktoś chce auto w teren i na czarne i żeby tu i tu było SUPER to "takie rzeczy tylko w erze" :)
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 25, 2008 7:54 pm

młody_kon pisze:http://www.zukiworld.com/month_050104/f ... nstall.htm

było już gdzieś wcześniej... A taką zawiechę będę zakładał u siebie 8)
e tam zwykłe SPOA i dłuższe resory, w końcowej fazie resorakowania u siebie miałem to lepiej zrobione.

jak bym się miał jeszcze kiedyś bawić z resorami to bym zrobił sprężyny od razu :)21

resory są nie rozwojowe.
zbyt dużo ograniczeń stawiają :)3

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » wt lut 26, 2008 6:26 pm

no i wieszaki rewolwerowe też dali... :roll:

A jak będę sprężyny zakładał, to obrazu z mostami od GRata :)21
placek...

robert_dido
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob mar 01, 2008 11:12 am
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: robert_dido » sob mar 01, 2008 7:20 pm

A gdzie można takie wieszaczki zakupić (nie skręcające)?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz mar 02, 2008 10:34 am

z forum Tieri i chyba Trasek robią takie wynalazki.

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » śr kwie 02, 2008 12:50 pm

ciekawy pomysł te wieszaki :)2
a jakie + i - dają skręcane i nie skręcane :roll: hmm ....
zastanawiam się nad czymś takim do zawieszenia w mojej zmocie ( której budowa ruszyła), zaznaczam że jazda po asfalcie będzie wchodziła w gre ale nie szybciej niż 80km/h a i w terenie będzie to bezciśnieniowa (tj. nie na żadnych imprezach - poprostu od tak dla siebiebie ) jazda typowo przeprawowa
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr kwie 02, 2008 4:53 pm

Jarem podczas projektowania z Tierim wieszaków rozkładanych wzieliśmy poprawke na nissana k160 bo taki był w ekipie więc dały by rady napewno.
ogólnie fajny projekt jak ktoś chce poprawić skok zawiasu przy niewielkich nakładach finansowych.
koszt to tylko wieszaki i inne amorki, ewentualnie inne mocowania amorków i dłuższe przewody chamulcowe.

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » czw kwie 03, 2008 5:50 pm

dzięki :)2
no a wady i zalety skrętnych i nie skretnych ??
które lepsze ??
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » czw kwie 03, 2008 7:59 pm

Podpinam się bo też chyba wrzucę, tylko które?

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » czw kwie 03, 2008 9:58 pm

W looongu robiły fajnie (nieskrętne)....ale sprężyny robią jeszcze lepiej :)21

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wojtek-P » czw kwie 03, 2008 10:43 pm

Skrętne czy zwykłe?
Jak coś to i tak do Ciebie się uśmniechnę :)21

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » wt cze 10, 2008 6:55 pm

zaczynam rozważać rewolwery w swoim aucie, z założenia powinny w stanie złożonym mieć długość (odległość otwór-otwór) zbliżoną do oryginału, poza tym zastanawiam się nad możliwością blokady ich w pozycji "złożony" do jazdy po czarnym, żeby je móc bez większej obawy zamontować też z przodu. najprostszym pomysłem jaki przyszedł mi do głowy jest przewiercenie obydwu części wieszaka i wtykanie tam "bolca" który by uniemożliwiał ich przesuwanie się (otwór na rys. zaznaczony na czerwono). jako, że inżynier ze mnie żaden, to mam pytanie, czy taka operacja nie spowoduje, że wieszak może pęknąć w tym miejscu, z powodu osłabienia go?:roll:
i czy w ogóle plan jest choć trochę rozsądny? :-?

rysunek poglądowy:
Obrazek

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Post autor: miatman » sob cze 14, 2008 7:40 pm


Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » pn cze 16, 2008 8:44 am

dzięki za link, projekt się zmienił troszku :)21

tylko teraz gdzie mi to wytną i powyginają, żebym miał 4 takie same wieszaki i nie zapłacił jak za kupne :roll:

Awatar użytkownika
kruhy
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn mar 15, 2004 6:23 pm
Lokalizacja: War-Saw

Post autor: kruhy » wt cze 17, 2008 9:27 pm

nastał problem z koncepcją i wyszło zapytanie:
co oprócz amortyzatorów będzie trzeba zmieniać, jeżeli wieszak po rozłożeniu będzie:
a) 5 cm dłuższy od oryginalnego (z tego co kojarzę, to wieszaki dłuższe o 5 cm nie niosą za sobą potrzeby żadnych dodatkowych przeróbek, ale może źle kojarzę?)
b) 10 cm dłuższy od oryginalnego?
czy w ogóle warto robić wieszak, który będzie zmieniał swoją długość o 5 cm?
czy ktoś z doświadczenia jest w stanie powiedzieć mi ile otwiera się max wieszak (nieskrętny) podczas wykrzyżów przy oryginalnych resorach w sj413, chociażby przybliżoną wartość? bo po co mam robić coś co się będzie otwierać tylko do połowy? :)21

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Post autor: Jarem » pn cze 30, 2008 1:21 am

:oops: :oops: :oops:
Pytanie to moze wydać się banalne ale cóż ... :oops:
ile wieszaków rewolwerowych potrzebuje na założenie ich na tył i
przód syfa ?? 4 czy 8 ??
czy jest sens zakładania "rewolwerów" jedynie na tył?
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości