Strona 1 z 2
wieszaki rewolwerowe, kto miał lub ma zamontowane?
: ndz lut 24, 2008 6:08 pm
autor: oblesnik
Ciekaw jestem opinii o tym wynalazku. Znalazłem dwa wykonania pierwsze bez możliwości skrętu
drugie z możliwością skrętu
Jak zachowuje sie auto na czarnym ? jak przy dużych prędkościach? Czy nie słychać trzaskania się ich? jak z bezpieczeństwem? No i w końcu jak z wykrzyżami?
: ndz lut 24, 2008 6:40 pm
autor: pavvel
mam te pierwsze dzialaja na czarnym bez roznicy tyle tylko ze przy duzym wykrzyzu dosc mocno skrecaja resor co moze powodowac jego pekniecie
: ndz lut 24, 2008 6:52 pm
autor: oblesnik
A czy przy jeździe po nierównościach nie stukają otwierając ise i zamykając częściowo od podskoków? Czy może są ciasno skręconena "zawiasie"?
: ndz lut 24, 2008 6:54 pm
autor: pavvel
ja tam nie slyszalem jak stukaja zeby sie otworzyly to sie musi skonczyc praca resora a na nierownosciach raczej nie ma takiej mozliwosci
: ndz lut 24, 2008 7:08 pm
autor: leszek
jako że byłem pierwszy co je wykonał i w tych z "T" też palce maczałem
to mogę napisać:
nie trzaskają
nie zmieniają nic na czarnym
nie są nie bezpieczne
poprawiają wykrzyż
i nie łamią resorów w większym stopniu niż te co się skręcają.
bo skręcające, skręcają tylko połówke resora a druga i tak w dupe dostaje.
ważny jest sposób zamontowania a szczególnie na przedniej osi.
polecam osobą które jeszcze nie dorosły do sprężyn a skok zawiasu orginału który jest na poziomie wózka dziecięcego dał im już na tyle w dupe że bliscy są zwalenia obwodó.
te od Tieriego to naprawde kawał solidnego żelaza
i nie polecam jako reklame bo moja droga z Michałem rozeszła się dość dawno temu.
: ndz lut 24, 2008 9:31 pm
autor: margod
Użytkowałem te pierwsze wieszaki przez pół roku i udało mi się nie połamać resorów. Podczas jazdy na dużych wykrzyżach, słyszalne są lekkie stuki składających się wieszaków. Ogólnie byłem zadowolony, ale nie ma jak sprężyna

: pn lut 25, 2008 11:35 am
autor: NSS DAVX
dobrze zamontowac ZAWIAS na resor w miejscu jego przykrecenia przez cybanty wtedy ładnie cały resor skreca sie

: pn lut 25, 2008 12:22 pm
autor: leszek
NSS DAVX pisze:dobrze zamontowac ZAWIAS na resor w miejscu jego przykrecenia przez cybanty wtedy ładnie cały resor skreca sie

gorzej jak ci zawias urwie. Wiesz jak sie głupio z mostem na pasach jeździ:)21
ten patent też był trenowany działa fajnie ale na czarnym dość mocno odczuwało się prace zawiasów.
: pn lut 25, 2008 3:18 pm
autor: młody_kon
http://www.zukiworld.com/month_050104/f ... nstall.htm
było już gdzieś wcześniej... A taką zawiechę będę zakładał u siebie

: pn lut 25, 2008 4:19 pm
autor: NSS DAVX
leszek pisze:NSS DAVX pisze:dobrze zamontowac ZAWIAS na resor w miejscu jego przykrecenia przez cybanty wtedy ładnie cały resor skreca sie

gorzej jak ci zawias urwie. Wiesz jak sie głupio z mostem na pasach jeździ:)21
ten patent też był trenowany działa fajnie ale na czarnym dość mocno odczuwało się prace zawiasów.
wiesz LESZEK takie patenty dobre są ale w teren i tylko teren A WYKONANIE MUSI BYC 100% zero pół środków a jeżeli ktoś chce auto w teren i na czarne i żeby tu i tu było SUPER to "takie rzeczy tylko w erze"

: pn lut 25, 2008 7:54 pm
autor: leszek
e tam zwykłe SPOA i dłuższe resory, w końcowej fazie resorakowania u siebie miałem to lepiej zrobione.
jak bym się miał jeszcze kiedyś bawić z resorami to bym zrobił sprężyny od razu
resory są nie rozwojowe.
zbyt dużo ograniczeń stawiają

: wt lut 26, 2008 6:26 pm
autor: młody_kon
no i wieszaki rewolwerowe też dali...
A jak będę sprężyny zakładał, to obrazu z mostami od GRata

: sob mar 01, 2008 7:20 pm
autor: robert_dido
A gdzie można takie wieszaczki zakupić (nie skręcające)?
Pozdrawiam
: ndz mar 02, 2008 10:34 am
autor: leszek
z forum Tieri i chyba Trasek robią takie wynalazki.
: śr kwie 02, 2008 12:50 pm
autor: Jarem
ciekawy pomysł te wieszaki
a jakie + i - dają skręcane i nie skręcane

hmm ....
zastanawiam się nad czymś takim do zawieszenia w mojej zmocie ( której budowa ruszyła), zaznaczam że jazda po asfalcie będzie wchodziła w gre ale nie szybciej niż 80km/h a i w terenie będzie to bezciśnieniowa (tj. nie na żadnych imprezach - poprostu od tak dla siebiebie ) jazda typowo przeprawowa
: śr kwie 02, 2008 4:53 pm
autor: leszek
Jarem podczas projektowania z Tierim wieszaków rozkładanych wzieliśmy poprawke na nissana k160 bo taki był w ekipie więc dały by rady napewno.
ogólnie fajny projekt jak ktoś chce poprawić skok zawiasu przy niewielkich nakładach finansowych.
koszt to tylko wieszaki i inne amorki, ewentualnie inne mocowania amorków i dłuższe przewody chamulcowe.
: czw kwie 03, 2008 5:50 pm
autor: Jarem
dzięki
no a wady i zalety skrętnych i nie skretnych

które lepsze

: czw kwie 03, 2008 7:59 pm
autor: Wojtek-P
Podpinam się bo też chyba wrzucę, tylko które?
: czw kwie 03, 2008 9:58 pm
autor: Danio BB
W looongu robiły fajnie (nieskrętne)....ale sprężyny robią jeszcze lepiej

: czw kwie 03, 2008 10:43 pm
autor: Wojtek-P
Skrętne czy zwykłe?
Jak coś to i tak do Ciebie się uśmniechnę

: wt cze 10, 2008 6:55 pm
autor: kruhy
zaczynam rozważać rewolwery w swoim aucie, z założenia powinny w stanie złożonym mieć długość (odległość otwór-otwór) zbliżoną do oryginału, poza tym zastanawiam się nad możliwością blokady ich w pozycji "złożony" do jazdy po czarnym, żeby je móc bez większej obawy zamontować też z przodu. najprostszym pomysłem jaki przyszedł mi do głowy jest przewiercenie obydwu części wieszaka i wtykanie tam "bolca" który by uniemożliwiał ich przesuwanie się (otwór na rys. zaznaczony na czerwono). jako, że inżynier ze mnie żaden, to mam pytanie, czy taka operacja nie spowoduje, że wieszak może pęknąć w tym miejscu, z powodu osłabienia go?:roll:
i czy w ogóle plan jest choć trochę rozsądny?
rysunek poglądowy:

: sob cze 14, 2008 7:40 pm
autor: miatman
: pn cze 16, 2008 8:44 am
autor: kruhy
dzięki za link, projekt się zmienił troszku
tylko teraz gdzie mi to wytną i powyginają, żebym miał 4 takie same wieszaki i nie zapłacił jak za kupne

: wt cze 17, 2008 9:27 pm
autor: kruhy
nastał problem z koncepcją i wyszło zapytanie:
co oprócz amortyzatorów będzie trzeba zmieniać, jeżeli wieszak po rozłożeniu będzie:
a) 5 cm dłuższy od oryginalnego (z tego co kojarzę, to wieszaki dłuższe o 5 cm nie niosą za sobą potrzeby żadnych dodatkowych przeróbek, ale może źle kojarzę?)
b) 10 cm dłuższy od oryginalnego?
czy w ogóle warto robić wieszak, który będzie zmieniał swoją długość o 5 cm?
czy ktoś z doświadczenia jest w stanie powiedzieć mi ile otwiera się max wieszak (nieskrętny) podczas wykrzyżów przy oryginalnych resorach w sj413, chociażby przybliżoną wartość? bo po co mam robić coś co się będzie otwierać tylko do połowy?

: pn cze 30, 2008 1:21 am
autor: Jarem
Pytanie to moze wydać się banalne ale cóż ...
ile wieszaków rewolwerowych potrzebuje na założenie ich na tył i
przód syfa

4 czy 8

czy jest sens zakładania "rewolwerów" jedynie na tył?