Nowy - Suzuki Jimny

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

MGG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 25, 2008 9:33 pm

Nowy - Suzuki Jimny

Post autor: MGG » śr lut 27, 2008 1:09 am

Witam.

Jestem tu nowy ... na początek miło mi powitać wszystkich forumowiczów . Dodatkowo informuję , że puki co ... " nie jestem w temacie" ... moje pierwsze auto 4x4 jest w trakcie zakupu. ( Jimny w 1,5 D 2007rok ) To co mogłem przeczytać na temat w/w auta na forum ... przeczytałem .... proszę jednak wybaczyć jeżeli dla kogoś mój poziom lub pytania będą infantylne. Jak wyżej napisałem , mój wybór ( los) ... obdarzył mnie wersję auta z silnikiem Diesla , jest do małej naprawy ( musze m.in. wymienić przedni zderzak ,, osłonę silnika chłodnicy ) więc pierwsze jazdy dopiero za kilkanaście dni.
Z chęcią wysłucham uwag zwłaszcza dotyczących specyfiki jazdy i przejścia z auta compactowego z tradycyjnym napędem .
Na co mogę sobie pozwolic takim seryjnym autem ? Kwestia zanurzenia w wodzie , jazda w błocie itp.
Dodam , że na tym etapie auto służyć ma do wszelkich celów"cywilnych " , zawodowych ( budowy ) oraz kręcenia się w nadrzecznym krajobrazie (ryby itp. )
Na pewno nie planuję na tym etapie bardziej zaawansowanych przeróbek , ale intryguje mnie kwestia dodania osłon newralgicznych elementów podwozia , silnika , reduktora itp.
Niepokoi mnie również to , ze moja wersja ma lakierowane zderzaki i listwy drzwi ( las , gałęzie !! )
Nie wiem czy na początek nie będzie nietaktem , jezeli ktoś podpowie mi gdzie kupić korzystnie brakujące części ( PW )

Pozdrawiam.

Maciej

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Nowy - Suzuki Jimny

Post autor: Maq » śr lut 27, 2008 8:18 am

- miło mi powitać wszystkich forumowiczów

Witaj,

- dotyczących specyfiki jazdy i przejścia z auta compactowego z tradycyjnym napędem

Jimnyz 2007 roku ma (podobno) jakąś namiastkę centralnego mechanizmu różnicowego, czyli dla przeciętnego (bez obrazy) użytkownika jest jaknajbardziej OK. Weż tylko pod uwagę, że środek ciężkości samochody masz teraz pół metra wyżej.

- Na co mogę sobie pozwolic takim seryjnym autem ?

Na naprawdę bardzo wiele. Na początku więcej ograniczeń ma kierowca niż samochód.

- Kwestia zanurzenia w wodzie ,

Bezpiecznie to na głębokość koła, ostrożnie i na krótko można po klamki.

- jazda w błocie itp.

To już od opon zależy, na serii za daleko nie zajedziesz.

- intryguje mnie kwestia dodania osłon newralgicznych elementów podwozia , silnika , reduktora itp.

Jeśli nie planujesz trudnych odcinków nie ma potrzeby.

- Niepokoi mnie również to , ze moja wersja ma lakierowane zderzaki i listwy drzwi ( las , gałęzie !! )

Ma również lakierowane drzwi i błotniki - nie niepokoi Cię to?
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Nowy - Suzuki Jimny

Post autor: TomaszRT » śr lut 27, 2008 8:24 am

Maq pisze:Jimny z 2007 roku ma (podobno) jakąś namiastkę centralnego mechanizmu różnicowego, czyli dla przeciętnego (bez obrazy) użytkownika jest jaknajbardziej OK.
:o a co to takiego ? AFAIK samochód może mieć centralny mechanizm różnicowy albo go nie mieć.. Na czym by to rozwiązanie miało polegać ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr lut 27, 2008 12:31 pm

Zderzaki masz na allegro .... :)

P.S.
MGG pisze: Z chęcią wysłucham uwag zwłaszcza dotyczących specyfiki jazdy i przejścia z auta compactowego z tradycyjnym napędem .
Wolniej trzeba na zakrętach... :wink:

P.S. 2
Tradycyjny to jest właśnie napęd w Jimny (nie licząc przodu i reduktora) :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Nowy - Suzuki Jimny

Post autor: Maq » śr lut 27, 2008 4:53 pm

TomaszRT pisze: :o a co to takiego ? AFAIK samochód może mieć centralny mechanizm różnicowy albo go nie mieć.. Na czym by to rozwiązanie miało polegać ?
To należałoby ustalić 8)

Na serio to ktoś na forum kiedyś wrzucił schemat reduktora od nowego jimniaka i usiłował udowodnić, że ma toto mechanizm różnicowy. Ja nie zrozumiałem :roll:
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lut 27, 2008 5:38 pm

Komuś coś się zdawało w pijanym zwidzie :)21

@Maq nie istnieje fabryczna wersja Jimnego z centralnym mechanizmem różnicowym. Dopóki ktoś nie udowodni, że jest inaczej to tej wersji się trzymajmy ;)

EDIT

Już chyba wiem o co delikwentowi z tym mechanizmem chodziło.. O przekładnie planetarną odpowiadającą za przełożenia H i L.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » śr lut 27, 2008 7:37 pm

Planete ktos wzial za asymetryczny dyfer miedzyosiowy :o toz to nie ciezarowka i nie trzeba az tak roznicowac momentu miedzy osiami.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lut 27, 2008 7:40 pm

Dużo osobówek, tych mniej i tych bardziej plaskatych jak i terenowych ma planetarny międzyosiowy MR :wink:
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

MGG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 25, 2008 9:33 pm

Post autor: MGG » śr lut 27, 2008 9:10 pm

Witam.

Dzięki za pierwsze uwagi . Właśnie go odebrałem z placu , jechałem do warsztatu ok. 30 km . FAjne wrażenia , wysoko się siedzi , elastyczny silnik . Autko ma 11 miesięcy i 17 tys . przebiegu ... w środku pachnie nowizną . Grzech go brudzić :wink:
Cos tak czuje , ze jak zacznę z nim kombinować to na pierwszy ogień idą opony. Jakiś taki ten bieżnik "mikry " . Może jakieś sugestie ?

Oto foto mej Suzy :


Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

MGG

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lut 27, 2008 9:19 pm

MGG pisze:Cos tak czuje , ze jak zacznę z nim kombinować to na pierwszy ogień idą opony. Jakiś taki ten bieżnik "mikry " . Może jakieś sugestie ?
Jak do codziennego użytwkowania i 'na ryby' to jakieś AT.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
michał-z
 
 
Posty: 1252
Rejestracja: wt sty 24, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: michał-z » śr lut 27, 2008 10:39 pm

A jak żal Ci lakieru na zderzakach to nie wymieniaj na oryginały a kup jakieś mocne (czarne :D )
a jeśli chodzi o oponki to Tomasz ma rację.Dla Cieie AT w tym samym rozmiarze(a jak mniemam masz 205/70?)
LT Sven Hedin prawie terenówka.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Nowy - Suzuki Jimny

Post autor: Piotr Karcz » czw lut 28, 2008 9:01 am

MGG pisze:specyfiki jazdy i przejścia z auta compactowego z tradycyjnym napędem
Zaczynając od zera przygodę z 4x4 to tak jak już napisano:

- koniecznie dokupić opony nieszosowe ( do turystycznych zastosowań A/T wystarczą, ale w gliniastym terenie (budowy) tylko M/T tak naprawdę sobie radzą,

- na stałe w aucie szpadel, latarka i kinetyk ( po przeszkoleniu w obsłudze jest 100 razy lepszy od hipermarketowych linek )

- zamiast osłon el. podwozia wykonać najpierw z tył i z przodu auta profesjonalne punkty do mocowania liny ( to podstawa aby być bezpiecznie wyciagniętym lub skutecznie komuś pomóc ),

- wziąść praktyczną lekcję pokonywania większych nierówności terenu - w związku z brakiem blokady mostu, tam gdzie kończy się mały wykrzyż zawieszenia, należy jechać trochę sprytniej i dynamiczniej :wink:

(każdemu z moich znajomych siadających za kierownicą mojego starego SJ-ta przeszkadzały nawyki z osobówek - tam gdzie trzeba było przejachać po prostu płynnie, bez zwalniania i manewrowania (piasek, rowek, skarpę o wys. 40 cm) zawsze błędnie zwalniali...

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowy - Suzuki Jimny

Post autor: Masmo » czw lut 28, 2008 10:27 am

MGG pisze:....., jest do małej naprawy ( musze m.in. wymienić przedni zderzak ,, osłonę silnika chłodnicy )
Maciej
Wymień na zderzak z wcześniejszej wersji (krótszy). Bo ten od wersji po face-lifcie jest bez sensu niski i haczy o wszystko. Ze zderzakiem mamy największe problemy na budowie. :wink:
Co do opon to ledwo wchodzą 205/75R15 a w tym wymiarze nie dostaniesz nowych MT-ków więc pozostają tylko AT-ki. Nasz ma GY ATR 205/75R15 i na budowie drogi w terenie gliniastym nie udało mi się jeszcze go wkleić (a próbowałe mocno :wink: ). Nasz jest co prawda bezynowy i gazu nie żałujemy :wink: :
Obrazek
:)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

MGG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 25, 2008 9:33 pm

Post autor: MGG » czw lut 28, 2008 11:15 am

Witam.

Dzięki za cenne uwagi . Zderzaka chyba za bardzo nie mogę zmienić na węższy bo jak zauważyłem to za nim kryje się ... chyba ... intercooler ? ... a jest wysoki !

Łopatę wożę zawsze ... tak było i w starym aucie . Mam już przetrenowane lewarkowaniew na deskach w kałuży po progi :wink: lub na sypkich piaskch ...
Widzę , że za tymi oponami musze się porozglądać.

Pozdrawiam.

MGG

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw lut 28, 2008 11:26 am

MGG pisze:Witam.

Dzięki za cenne uwagi . Zderzaka chyba za bardzo nie mogę zmienić na węższy bo jak zauważyłem to za nim kryje się ... chyba ... intercooler ? ... a jest wysoki !
Upps :)3 :)3 To kicha. Daj fotkę.
To widzę że Jimny w teren to tylko benzynka. :roll: Z tak niskim zderzakiem nie da się jeździć w prawdziwym terenie....

Zaraz, zaraz, przecież on ma wlot na masce do intercoolera... to chyba nie ma dwóch :o . Cyknij foty i będziemy motać virtualnie :wink: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lut 28, 2008 12:06 pm

MGG pisze:Witam.

. Zderzaka chyba za bardzo nie mogę zmienić na węższy bo jak zauważyłem to za nim kryje się ... chyba ... intercooler ? ... a jest wysoki !
Faktycznie:
http://tinyurl.com/ytlp4n

"Dank des hinter dem vorderen Stoßfänger platzierten Ladeluftkühlers "

No to plansza.... :)24
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw lut 28, 2008 12:34 pm

zu-tec pisze: Faktycznie:
http://tinyurl.com/ytlp4n
"Dank des hinter dem vorderen Stoßfänger platzierten Ladeluftkühlers "
:roll: Mógłbyś przetłumaczyć? Niestety nie władam jezykiem zachodnich sąsiadów...

Co z tym intercoolerem? Jest pod maską (wlot na masce !! ) czy w zderzaku? Bo jak w zderzaku to trzeba go gdzieś przenieść... Wiem coś o tym, załatwiłem IC w Tucsonie (też w zderzaku :)3 ).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lut 28, 2008 12:42 pm

To właśnie znaczy, że "...chłodnica powietrza jest umieszczona za przednim zderzakiem"
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2008 12:43 pm przez zu-tec, łącznie zmieniany 1 raz.
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw lut 28, 2008 12:43 pm

zu-tec pisze:To właśnie znaczy, że "chłodnica powietrza jest za umieszczona za przednim zderzakiem"
:o To do czego ten wlot na masce ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lut 28, 2008 12:54 pm

Wlot poprawia zasilanie silnika powietrzem - występował przecież także w pierwszej wersji diesel 65 KM , która NIE MA intercoolera (ani wysokiego zderzaka).
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw lut 28, 2008 1:01 pm

zu-tec pisze:Wlot poprawia zasilanie silnika powietrzem - występował przecież także w pierwszej wersji diesel 65 KM , która NIE MA intercoolera.
Co znaczy poprawia zasilanie powietrzem? Przecież chyba nie wlot do filtra......
Nie wiem jak było w pierwszej wersji ale jak ma wlot to logicznie pod tym wlotem powinnien być IC..... Chyba że włożenie silnika z Reanult odbyło się bez większej logiki :wink: :lol: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
kosciej
 
 
Posty: 275
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 9:53 am
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: kosciej » czw lut 28, 2008 1:08 pm

Do wyglądu :D
RRC 3.5 V8 man carb 4d1983
RRC 3.5 V8 auto carb 2d1987
L322 3.0d 2004 "Szary"

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lut 28, 2008 1:28 pm

kosciej pisze:Do wyglądu :D
Otóz to :lol:
No może trochę pomaga chłodzić osprzęt silnika - wlot wypada akurat nad... :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw lut 28, 2008 1:31 pm

zu-tec pisze:
kosciej pisze:Do wyglądu :D
Otóz to :lol:
No może trochę pomaga chłodzić osprzęt silnika - wlot wypada akurat nad... :wink:
Nie możliwe... Idąc tym tropem w benzynie też by był.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw lut 28, 2008 1:38 pm

Masmo pisze:
Nie możliwe... Idąc tym tropem w benzynie też by był.
Chyba Ci dawno nikt nie przypominał, że masz niedoleczone adehade.... :wink: :lol:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość