Strona 1 z 1

SAMURAJ 410 czy 413

: ndz maja 04, 2008 9:51 am
autor: kot1992
Witam
Postanowiłem zakupić samochód marki SUZUKI model SAMURAJ. Zastanawiam się który jest lepszy, lepiej sprawuje się w terenie, lepiej chodzi reduktor mniej awaryjny. Czy MODEL 410 CZY 413. PROSZĘ O ODPOWIEDZ PONIEWARZ JESTEM CAŁKOWICIE ZIELONY.

: ndz maja 04, 2008 9:59 am
autor: bartas 4x4
413 + reduktor z 410 :)21

: ndz maja 04, 2008 11:03 am
autor: MALO
Zdecydowanie 413. :lol:

: ndz maja 04, 2008 11:22 am
autor: Piotr Karcz
MALO pisze:Zdecydowanie 413. :lol:
Sj-413 na gaźniku jeszcze będzie :wink:

Super poprawnie to Samurai, po '89 roku, na wtrysku, szersze mosty :)2

: ndz maja 04, 2008 11:32 am
autor: cornholio78
Piotr Karcz pisze:
MALO pisze:Zdecydowanie 413. :lol:
Sj-413 na gaźniku jeszcze będzie :wink:

Super poprawnie to Samurai, po '89 roku, na wtrysku, szersze mosty :)2
z silnikiem 1298ccm 8)

: ndz maja 04, 2008 12:57 pm
autor: kot1992
Czyli już wiem że 413 po 89 roku. A mam pytanie jak można sprawdzić reduktor , ba czasami sprzedawca kłamie.

: ndz maja 04, 2008 1:17 pm
autor: Piotr Karcz
kot1992 pisze:Czyli już wiem że 413 po 89 roku
SJ-413 był produkowany DO 1989 roku, następca to właśnie samurai :wink:
kot1992 pisze:A mam pytanie jak można sprawdzić reduktor , bo czasami sprzedawca kłamie.
Masz całą listę w przyklejonym temacie "jak kupować terenówkę"....

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=33260

: ndz maja 04, 2008 7:33 pm
autor: KarolZG
bierz 413 , silnik mocniejszy od 410 a kokpit ładniejszy niż w późniejszym Samuraiu ;-)

: ndz maja 04, 2008 8:43 pm
autor: Maciej88cg
witam kolegów po tym pięknym wekendzie niestety.
mam jedno zapytanie, kolega kupił ostatnio sj 410 bez skrzyni biegów i jakoś nie możemy znaleźć jakiegokolwiek posta który mówił by cokolwiek jak poznać skrzynię do 410 bo koleś kupił juz skrzynię ale oczywiście inną .
niby pasuje na silnik ale nie ta. wałek do redukrora nie pasuje i nny jrest wałek odbiorczy, cieńszy. ktoś go poprostu zrobił w jajo .
pomocy
z góry dzięki

: ndz maja 04, 2008 8:57 pm
autor: Danio BB
Może go tak od razu nie zrobił w jajo, bo ta skrzynia też jest pewnie z 410, tyle że z roczników przed '85. Skrzynia którą potrzebujecie wygląda prawie identycznie jak z 413/samuraia. Różni się tylko obudową sprzęgła (mocowanie do silnika), ma troszkę inną pokrywę tylną (lewarek jest ciut bliżej silnika) i ma 4 biegi.
Szukajcie skrzyni zdecydowanie większej gabarytowo od tej którą macie ale pasującej do silnika(np. można zrobić szablon wykroju obudowy sprzęgła, albo sprzedawcom posyłać zdjęcie "dziury na silnik"(jest wyraźnie inna niż 413/samurai)

: pn maja 05, 2008 11:03 am
autor: TomaszRT
Krzymal pisze:... :D
To napisz to koledze na PW, a nie tutaj..

: pn maja 05, 2008 3:15 pm
autor: st.Medard
Nie wiem czemu mącicie koledze w głowie jakoby 413 był lepszy od 410. Silnik to prawda mocniejszy ale w sumie z reduktorem lepiej w terenie sprawuje się 410. I powiedział bym że miedzy 20% a 30 % faktycznej mocy na koła na rzecz 410. Każde podniesienie samochodu czy to na resorach czy na wieszkach pamiętaj że w 410 masz dłuższe kompensacje na wałach (jeżeli mogę to tak nazwać). Jeżeli chcesz kupować i patrzeć na reduktor to od strony przedniego napędu masz zaślepkę z blachy przykręconą na śrubę chyba 14 z małym okrągłym wypustkiem (tzw reduktor nowego typu), możesz motać wtedy z dwóch reduktorów (swojego i od 413 + 1000 zł) redukcję 4.16 a wtedy niech się schowają te 413. Jak mi się przypomi coś jeszcze to dopiszę. Pozdrawiam posiadaczy 413 :)21

: pn maja 05, 2008 3:23 pm
autor: Qbartx
To przejedz sie samim 1.3 na wtrysku lub gaznikowcem ze zmienionym gaznikiem + 4.16, zmienisz zdanie...
Po 2 z tego co wiem do waskich mostow nie ma szpeju typu polosie z przegubami hd itp :)

: pn maja 05, 2008 3:27 pm
autor: TomaszRT
st.Medard pisze:Nie wiem czemu mącicie koledze w głowie jakoby 413 był lepszy od 410. Silnik to prawda mocniejszy ale w sumie z reduktorem lepiej w terenie sprawuje się 410. I powiedział bym że miedzy 20% a 30 % faktycznej mocy na koła na rzecz 410.
Zapraszam w Bieszczady :)21 Szybko zweryfikujesz swoją opinię na temat silnika 410.. W górach się strasznie męczy bo ma za mało mocy.. A mocy nie zwiększymy przełożeniami.. Bo moc czy to na kole zamachowym silnika czy na kołach jest zawsze taka sama (minus straty na przeniesieniu napędu).

: pn maja 05, 2008 3:36 pm
autor: st.Medard
Zapraszam do trójmiasta to nie jest równina. A właśnie na podjazdach i porównaniu tego z 413kami wiem co piszę.

: pn maja 05, 2008 4:22 pm
autor: BENGI
Ja mam 410 znaczy się reduktor mi został :D , ale potwierdzam że na długich podjazdach i w głębokim błocie na 195x80x15 simex 1000ccm to za mało :wink:

: pn maja 05, 2008 4:36 pm
autor: 4x4suza
Qbartx pisze:To przejedz sie samim 1.3 na wtrysku lub gaznikowcem ze zmienionym gaznikiem + 4.16, zmienisz zdanie...
Po 2 z tego co wiem do waskich mostow nie ma szpeju typu polosie z przegubami hd itp :)

waskich tzn ?? wszystkich 413 i 410 ?? Mam 413 i mysle nad polosiami calmini, a Ty teraz troche mnie zaskoczyles... :roll:

: pn maja 05, 2008 5:34 pm
autor: st.Medard
Kolega pytał co jest lepsze na początek więc mu odpowiedziałem, a co do motania to silnik 1.3 gaźnik czy na wtrysku to i tak element który jest bardzo często motany na coś innego, mocniejszego. SJtem 410 bez przeróbek można więcej w terenie zdziałać niż 413 i to chyba jest oczywiste. Po co kolege namawiacie na 413 przecież jak stanie z seryjnym 410 to się załamie. Jak projektowali 410 to nie było kompów i były większe założenia na zapas a w 413 i samuraiu już niestety oszczędzanie i wpływa to na jakość i wytrzymałość elementów. Sami sobie odpowiadacie czemu nie ma w calmini półosi i innych do 410 bo nie są potrzebne. :)21 Przełożysz silnik od wiertarki i mocy znacznie przybędzie. A tak serio napewno przy zakupie warto zwrócić uwagę na reduktor i wały, czy są starego typu czy nowego i czy biegi w reduktorze nie wyskakują. A co do opon nie mam doświadczenia z simexami ( i teraz możecie się na mnie wyżyć ) ale kup sobie perschini nalewki za 185 zł za szt a będziesz zadowolony ale trzeba pamiętać że one lubią się szybko kręcić. Widze jak koledzy się wkur...ają jak im mówię że mam tylko silnik 0,956 ccm. Na pewno zapomnij o obciążaniu samochodu wszystko co zbędne wytnij i nic ciężkiego nie motaj np jakiegoś zdeżaka z ceowników czy profili zamkniętych, wymyśl coś lekkkiego. Wywal zbiornik z tylnego zwisu i zamotaj coś bardziej płaskiego nie więcej niż 13 cm a będziesz objeżdżał sj 413 i częściej będziesz wyciągał niż będziesz wyciągany. A do extremu z reduktora o którym pisałem łatwo ( to znaczy znam jedno miejsce a podobno są dwa) zamotasz PTO i mechanika. :)21 Ja będę motał teraz reduktor na polskie 4.16 i w czerwcu napisze jak to się sprawuje i czy warto.

: pn maja 05, 2008 7:40 pm
autor: Qbartx
ziew...

: śr maja 07, 2008 9:03 am
autor: mm25mys
Ja mam 410 i mocy mi brakowało . Zmieniłem silnik na 1,3 . I samuraje na wtrysku wysiadają .
Dodatkowo dodam że starsze 413 i 410 nie gniją tak jak samuraje , przynajmniej jeżeli chodzi o progi .