Spoa a samurai
Moderator: Albert_N
Spoa a samurai
Witam wiem ze bylo ale chcialbym na dzien dzisiejszy uslyszec Wasza opinie na temat zrobienia Spoa?bo pewnie wielu ma na codzien z tym do czynienia i co dzien przybywaja nowe doswiadczenia.Chce typowa przeprawowke wiec najwazniejsza jest trakcja w ciezkim terenie i tu pytanie czy warto robic spoa czy lepiej wydluzyc wieszaki i wyklepac resory?Osobiscie wiele opini i obserwacji z mojej strony jest na Nie poniewaz wydaje mi sie auto jest za wysokie wtedy i za waskie i moze byc wywrotne na trawersach..? A jak z miekkoscia zawieszenia i wykrzyzami w terenie po zrobieniu spoa? .Drugie pytanie czy od roku 1987 sie zaczynaly Samuraie? bo wydawalo mi sie ze pozniej ale w dowodzie mam napisane "SAMURAI'' ,na desce rozdzielczej z boku 413...hmmm jak to jest Panowie? pytanie draze ze wzgledu na szerokosc mostow?:) pozdrawiam
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
To sa konkrety ,mam zaufanie do takich wlasnie osob ktorzy maja doswiadczenie w tym temacie i sa pewni za to co napisali.Jedna przeprawowke juz zbudowalem i wiem ze nie ma sensu uczyc sie na błedach tylko sluchac madrzejszych.Co do spoa moglbys rozwinac dlaczego masz taki a nie inne zdanie?osobiscie u nas w blotku jezdzi kilka samich na spoa i zauwazam ze nizsze na serii radza sobie dzielniej niz po spoa...tak do konca nie jestem pewnien dlaczego i dlatego pytam?wydaje mi sie ze auto jest sztywniejsze i wykrzyz jest mniejszy przy tak podniesionym zawiechu ale to tylko moje gdybanie...Kolejna sprawa -opony "jodełki" rolnicze -wiem ze gorzej trzymaja na trawersach niz simex ale czasami bedac w deszczu gdzie juznic nie dawalo rady kolega na jodełkach radzil sobie normalnie na podjazdach .Fakt ze ma wrzucony silnik z omegi (2.0 8v c20ne 115km) i stad pytanie czy silnik 1.3 da rade sobie z takimi 16"?czy nie bede urywac przegubów ?suzus pisze:kup lepsze resory tylko nieprodukowane w polsce
bielszczaki i mazur niepoczuwaja sie do jakich kolwiek gwarancji
straszą ekspetyzami których znają wynik
ewentualnie z góry przyjmują że jeżdzisz w rajdach i na to gwarancji nie ma
szkoda kasy
a spoa dla mnie bezsens
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
suzus pisze:kup lepsze resory tylko nieprodukowane w polsce
mazur nie poczuwa sie do jakich kolwiek gwarancji
straszą ekspetyzami których znają wynik
ewentualnie z góry przyjmują że jeżdzisz w rajdach i na to gwarancji nie ma
JAKIE PIEP..NE EKSPERTYZY


w przypadku ew. reklamacji NIE STWARZAM NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW proszę jedynie o zwrot uszkodzonego pióra/resora i sprawdzam co z "żelastwem" było nie tak ...a to chyba nie problem

Podstawę jest odpowiedni dobór zawieszenia do samochodu i techniki jazdy -gwarantuję że te 2 "super odkrywcze nowinki" do minimum zmniejszają ryzyko reklamacji i obie strony mają to co najbardziej lubię: wilk syty i wilk syty

...szkoda dalej męczyć klawiaturę
a tak na parginesie to "suzus" miłem o tobie dużo lepsze zdanie...
Witam kolegow. Skorzystam z okazji ze temat swiezy i spytam sie jaka roznica jest pomiedzy tzw. SPOA a podnoszeniem auta za pomoca bardziej podgietych resorow?
Skutek przeciez ten sam, a bardziej wygiety resor jest chyba barziej podatny na zlamanie przy uderzeniu kolem w kamien lub lezaca klode.

GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen
na spoa masz dużo wyżej podniesione auto. jak nie pójdziesz w szerokość to bedzie porażka. iście w szerokość też ma minusy. generalnie spoa wymusza kolejne zbrojenia. pamietaj że spoa nie zwiększa ci prześwitu pod mostem, lepiej wyklepane resory też nie zresztą. plusem spoa wydaje mi sie że bedzie wklejanie bo zbiornik, podłoga jest wyżej i później sie "przykleisz" do błota.kubakrysa pisze:Witam kolegow. Skorzystam z okazji ze temat swiezy i spytam sie jaka roznica jest pomiedzy tzw. SPOA a podnoszeniem auta za pomoca bardziej podgietych resorow?Skutek przeciez ten sam, a bardziej wygiety resor jest chyba barziej podatny na zlamanie przy uderzeniu kolem w kamien lub lezaca klode.
a zrob se lepiej sprężyny jak już masz spoa robic.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
- miki.skr
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 10:03 am
- Lokalizacja: Skrwilno-Pruszków
A co myślicie o tych resorkach bo mi się przód zaczyna prostować dobre to czy Mazurowe lepsze bo jeśli idzie o cenę to obstawiał bym za tymi.
http://www.allegro.pl/item398622332_res ... u_4x4.html
http://www.allegro.pl/item398622332_res ... u_4x4.html
Boże spraw także żeby błota nigdy nie zabrakło...=)
- adamsmaster
-
- Posty: 117
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 10:46 am
- Lokalizacja: (Sanok) Kraków 50°03'57,9''N 19°56'02,7''E
- Kontaktowanie:
OME to elita. Nad czym się zastanawiać??miki.skr pisze:A co myślicie o tych resorkach bo mi się przód zaczyna prostować dobre to czy Mazurowe lepsze bo jeśli idzie o cenę to obstawiał bym za tymi.
http://www.allegro.pl/item398622332_res ... u_4x4.html
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Ja bym bral OMEmiki.skr pisze:A co myślicie o tych resorkach bo mi się przód zaczyna prostować dobre to czy Mazurowe lepsze bo jeśli idzie o cenę to obstawiał bym za tymi.
http://www.allegro.pl/item398622332_res ... u_4x4.html

Mialem "mazurowe" resory i jak dla mnie sa stanowczo za twarde.
Tył zaczynal pracowac jak 150 kg bylo na pace

A jesli spoa to lepiej od razu springi motac.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
spoa sie robi w 2 dni przy piwku a springi dłuugo dłużej i wiecej problemów dopiero. (jak sie już dobrze je zrobi efekt jest super)
a co do podniesionego auta na czym bądź zawsze będzie bardziej wywrotne i tyle. Tyle co ja zauważam ze np przejeżdżając rowy na SPOA to pikuś niskie auta zaraz czymś haczą. No i ciągle woda w aucie:)
ogólnie tyle wad ile zalet TRZEBA ZROBIĆ I nauczyć sie tym jeździć i objeżdżać innych:)
a co do podniesionego auta na czym bądź zawsze będzie bardziej wywrotne i tyle. Tyle co ja zauważam ze np przejeżdżając rowy na SPOA to pikuś niskie auta zaraz czymś haczą. No i ciągle woda w aucie:)
ogólnie tyle wad ile zalet TRZEBA ZROBIĆ I nauczyć sie tym jeździć i objeżdżać innych:)
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700
- adamsmaster
-
- Posty: 117
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 10:46 am
- Lokalizacja: (Sanok) Kraków 50°03'57,9''N 19°56'02,7''E
- Kontaktowanie:
Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 10:16 am przez Mazur, łącznie zmieniany 1 raz.
Fajne nie fajne, jednak bardzo popularne, zwłaszcza w stanach.adamsmaster pisze:Gdyby SPOA rzeczywiście było takie fajne, to Suzuki robiłoby je seryjnie. Ja bym się bał jeździć autem, które jest dużo wyższe niż szersze.
Gdyby Suzuki robiło seryjnie takie auta jak chcieliby uzytkownicy to podejrzewam że nigdy nie uzyskaliby homologacji

Lepiej pózno niz wcale
dajcie juz spokój
a co do MAJI pokazała klase na MAGAMIE
brawo.
ale co do wątku SPOA - nigdy nie było seryjnego auta super przygotowanego do ciężkiego terenu INACZEJ BY LUDZIE NIE MOTALI zmot. NIE MA CO BIĆ PIANY bo zawsze jest tyle wad ile zalet zależy co kto chce. Wg mnie spoa czy jakieś tam wieszaki to jedno i to samo choć spoa tańsza. WIADOMO ZE AUTO JEST BARDZIEJ WYWROTNE ale można przekręcić felgi co dużo już poprawia. OGÓLNIE wg mnie to zawsze auta terenowe były wyższe od zwykłych plaskaczy i jeżeli jest to mądrze zrobione nie za wysoko + poszerzenie inne amorki to całkiem nieźle to jeździ a ważne jest też wyczucie bo wywracają sie na asfalcie golfami które są pare cm od ziemi.
MÓSISZ SAM DECYDOWAC bo to TWOJE AUTO I TWOJE ZDROWIE:)


ale co do wątku SPOA - nigdy nie było seryjnego auta super przygotowanego do ciężkiego terenu INACZEJ BY LUDZIE NIE MOTALI zmot. NIE MA CO BIĆ PIANY bo zawsze jest tyle wad ile zalet zależy co kto chce. Wg mnie spoa czy jakieś tam wieszaki to jedno i to samo choć spoa tańsza. WIADOMO ZE AUTO JEST BARDZIEJ WYWROTNE ale można przekręcić felgi co dużo już poprawia. OGÓLNIE wg mnie to zawsze auta terenowe były wyższe od zwykłych plaskaczy i jeżeli jest to mądrze zrobione nie za wysoko + poszerzenie inne amorki to całkiem nieźle to jeździ a ważne jest też wyczucie bo wywracają sie na asfalcie golfami które są pare cm od ziemi.
MÓSISZ SAM DECYDOWAC bo to TWOJE AUTO I TWOJE ZDROWIE:)
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700
Kazdy producent aut dla cywilnego odbiorcy robi pojazdy uniwersalne, tzn. nawet auto terenowe przewidziane jest glownie do jazdy po czarnym. Dlatego wlasnie Suzuki zastosowalo resory pod mostem, co innego pojazdy np. dla wojska tam resory sa nad mostami (honker czy uaz). Ale ja nie o tym, poprostu pytam jaka jest roznica przy podnoszeniu auta za pomoca SPOA a dluzszymi wieszakami i bardziej wygietymi resorami, przeciesz skutek ten sam- suzuka wyzsza a tym samym bardziej wywrotna. Pozatym zeby bardziej wygiety resor tzw. plus 2" siegnal do wieszaka musi byc dluzszy, a dluzszy resor gdy sie wyprostuje pod obciazeniem np. wykszyz robi sie za dlugi i zaczyna brakowac wiesaka, skutek jest taki ze auto jedzie na podpartych resorach. Wiem bo widzialem na wlasne oczy jak takie resory pracyja. Wiec dlaczego kazdy twierdzi ze to rozwiazanie jest lepsze od SPOAadamsmaster pisze:Gdyby SPOA rzeczywiście było takie fajne, to Suzuki robiłoby je seryjnie. Ja bym się bał jeździć autem, które jest dużo wyższe niż szersze.

GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen
suzus pisze:drogi Mazurku skoro dajesz gwarancje to uznaj reklamacje
taka sama historia jest z resorami z południa na lewe jest gwarancja na prawe nie
jak bym nie wiedział to bym nie pisał
staram sie być subiektywny
Komu kto zadzwonił wytłumaczył co i jak -nie uznałem reklamacji






...nie piszę o:
"mądrzejszych" katujących dociążonym klatką/windą/szpejem seryjne resorki
"leniwych" nie dospawujących zabezpieczenia przed cofnięciem się przedniego wieszaka przy wzmacnianych resorkach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości