Strona 1 z 1

Zmiana przełożeń

: śr wrz 24, 2008 11:01 am
autor: mass1987
Mam Vitarkę, 1,6 8v
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?

Re: Zmiana przełożeń

: śr wrz 24, 2008 11:26 am
autor: TomaszRT
mass1987 pisze:oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej?
Możesz rozwinąć ?

: śr wrz 24, 2008 11:41 am
autor: mass1987
Czy będą potrzebne inne zmiany w układzie napędowym: zmiana przełożeń w mostach, kombinowanie z dyfrem itd? Czy wystarczy tylko zmiana przełożeń skrzyni biegów?

: śr wrz 24, 2008 12:16 pm
autor: Stachu-80
[quote="mass1987"]Czy będą potrzebne inne zmiany w układzie napędowym: zmiana przełożeń w mostach, kombinowanie z dyfrem itd? Czy wystarczy tylko zmiana przełożeń skrzyni biegów?[/quote]
A ciekawa teorię propagujesz chyba nikt przed toba tego nie robił. Bo jezeli chodzi o zmiane przełozen w reduktorze to co innego. :)21

: śr wrz 24, 2008 1:05 pm
autor: Dmieszcz
nie zgadzam się z kolegą (@Stachu-80) absolutnie !!
Zmiany przełożeń w skrzyni biegów wykonuję sam profesjonalnie kilkadziesiąt razy dziennie i nie ma z tym problemów :)21

: śr wrz 24, 2008 1:18 pm
autor: Stachu-80
Dmieszcz pisze:nie zgadzam się z kolegą (@Stachu-80) absolutnie !!
Zmiany przełożeń w skrzyni biegów wykonuję sam profesjonalnie kilkadziesiąt razy dziennie i nie ma z tym problemów :)21
Zgodze sie z toba u niektorych nastepuje to nawet automatycznie :)20

: śr wrz 24, 2008 1:29 pm
autor: mass1987
Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v

: śr wrz 24, 2008 1:34 pm
autor: K260 Inowrocław
mass1987 pisze:Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v
dużo osób jeździ na 31" i to bierznikach simexopodobnych i nie nażekają na jakieś znowu tam kosmiczne zużycie, przełożen nei musisz zmieniac i tak na marginesie to przełożenia wymienia sie w reduktorze lub mostach nei w skrzyni biegów, ale przy kolach 30" obejdzie sie tylko na lifcie i to wszystko :wink:

: śr wrz 24, 2008 3:32 pm
autor: mass1987
Wielkie, dzięki! Bardzo mi pomogłeś.

: śr wrz 24, 2008 3:32 pm
autor: Pakuka
Miałem Vitke 1,6 8v na Fedimach simexach 31 cali i dobrze robiło więc na początek nie zmieniałbym nic w reduktorze.
Miałe do tego jeszcze zblokowany na stałe tył i szła. :lol:

: śr wrz 24, 2008 11:43 pm
autor: Dmieszcz
Ja mam 29" i przełożenia w mostach 5.8cośtam na MT nie pozwala czasem na wystarczająco wolną pracę - na przykład praca z wyciągarką.
Podobnie przy jeździe po kamykach - czasami trzeba wolniej. Wszystko ma swoje wady i zalety. przełożenia w mostach pozwalają na mniejsze obciążanie wału i krzyżaków (punkt newralgiczny), ale skutkiem ubocznym jest to, że wał musi chodzić na większych obrotach, więc łożyska przy jeździe na asfalcie w d... dostają.
Zależy co auto ma robić i za ile $ chcesz je do właściwego stanu doprowadzić. generalnie baw się bryką, zobacz jak się zachwuje twoja i podobna zmotana itd. 8)

: czw wrz 25, 2008 6:34 am
autor: NuVo
mass1987 pisze:Dobra, panowie, nie jestem zbyt kumaty, bo dopiero raczkuję w offroad, więc proszę o wyrozumiałość. Pytanie: czy dyferencjał wytrzyma 30' opony w vitarze 1,6 8v
Zależy o który dyferencjał pytasz.Tylny wytrzyma.Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.

Zajrzyj tutaj:
http://suzuki.a-ng.eu/forum/

: czw wrz 25, 2008 7:17 am
autor: galubap
NuVo pisze:Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.
Bo to trzeba z głową jeździć. Jeden kolega z forum (na M :lol:) zmielił przedni most na GY ATR :)21

: czw wrz 25, 2008 2:48 pm
autor: Pakuka
Most przedni w Vitarze to porażka dletego ją sprzedałem :(

: czw wrz 25, 2008 5:29 pm
autor: Masmo
Pakuka pisze:Most przedni w Vitarze to porażka dletego ją sprzedałem :(
A wystarczyło zapodać stalowy :wink: :lol: .
galubap pisze:
NuVo pisze:Z przednim mogą być problemy podczas ostrego upalania.
Bo to trzeba z głową jeździć. Jeden kolega z forum (na M :lol:) zmielił przedni most na GY ATR :)21
To o mnie :lol: :lol: .
Pakuka pisze:Miałem Vitke 1,6 8v na Fedimach simexach 31 cali i dobrze robiło więc na początek nie zmieniałbym nic w reduktorze.
Miałe do tego jeszcze zblokowany na stałe tył i szła. :lol:
Mówisz? Rozumiem że wszystko robiłeś na 1-ce? A jak przeguby ??

: czw wrz 25, 2008 5:43 pm
autor: Pakuka
Na 1-dynce . Przeguby wymieniałem też ale chodziła ok :wink:

: czw wrz 25, 2008 5:43 pm
autor: Pakuka
A z tym stalowym mostem to chyba ciężko dostać :o ??

Re: Zmiana przełożeń

: czw wrz 25, 2008 5:45 pm
autor: Masmo
mass1987 pisze:Mam Vitarkę, 1,6 8v
Czy do opon 30', będą potrzebne jakieś inne przeróbki (nie licząc nadcinania nadkoli, liftu budy i zawieszenia), oprócz zmiany przełożeń na skrzynie biegów? Czy trzeba będzie się bawić w przekładki mostów jak w temacie poniżej? Dyfer to wytrzyma?
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.p ... a&start=15
Poczytaj ten temat oraz inne z szowinistycznego Vitarowego forum. Na 30" Vitara daje radę z seryjnymi przełożeniami: na asfalcie nawet od czasu do czasu wrzucisz 5-kę a w terenie zredukowaną 2-kę.
Pakuka pisze:A z tym stalowym mostem to chyba ciężko dostać :o ??
Trzeba wiedzieć kogo pytać :wink: . Obudowa jest od GV 2,5 lub diesla a za resztą możesz zapałacić gotówką. :wink:

: czw wrz 25, 2008 8:17 pm
autor: viperecki
mam i vitare 1.6 8v i samiego 1.3 i powiem szczerze vrotki nie jeżdżą poprostu nie i juz a w dodatku trzeba cholernie uważać na przedni most bo jest prawie jak porcelana , jedyne lekarstwo to albo sztywny przód od uaza lub lj albo stalówka od grand Vroty ale przy stalówce pozostaje problem półosi i obniżenia mostu ale to już zupełnie inna bajka ....... 8)