Strona 1 z 2
"Gazownicy " czy palanty ??
: wt paź 21, 2008 1:18 pm
autor: Salus
Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf.
Przy 5000obr pierwsze szarpniecie a pozniej po 5500 to juz kangury jak z Australii. Dodam, ze goscie nie rzucili okiem na dowod rejestr i zalozyli reduktor do 90kW a moj silnik ma 97kW.
Powiedzcie czy ten reduktor to ma wplyw na szarpanie i czy robic wjazd na gazownika czy regulowac to kolejny raz (bylem juz u nich milion razy)
: wt paź 21, 2008 1:34 pm
autor: Aśka&Kuba
ja miałem 150 hp to dali reduktor do 300 żeby mu nie brakło

: wt paź 21, 2008 1:55 pm
autor: lbl78
pytanie czy to jest wina reduktora czy innych rzeczy

co do reduktora to naklejka naklejka a specyfikacja czym innym ale ogólnie zakłada się dużo większy niż trzeba
a do sprawdzenia: kabelki, świece, filtr powietrza, dolot czy dziur nie ma, poza tym na stacje diagnostyczną i niech ci w wydech czujnik wsadza czy toto w ogóle trzyma się jakiś przepisów

i ewentualnie wyregulować na komputerze

: wt paź 21, 2008 2:07 pm
autor: Salus
No i widzisz ja mam wszycho nowe. Oprócz kabelków ;> ale tego to nie dostanę chyba nigdzie. Poza tym działaja jak trzeba do 5000. A i jeszcze ciekawostka bo po zejsciu z obrotow wyskakuje "check engine" i jak przydusze silnik to znika :???
Na benzynie nie ma nic takiego miejsca

!
: wt paź 21, 2008 2:48 pm
autor: Browning
Miałem tak w osobówce. Za mały reduktor do silnika, przy wysokich obrotach po prostu nie wyrabia... Szukaj nowego

albo reklamuj...

: wt paź 21, 2008 4:54 pm
autor: Aśka&Kuba
moim zdaniem reduktor co najmniej tak do 150 hp powinien być a różnica w kasie niewielka
a ten silnik nie jest na wielopunkcie co by można sekwencje założyć

: wt paź 21, 2008 5:10 pm
autor: lbl78
Aśka&Kuba pisze:
a ten silnik nie jest na wielopunkcie co by można sekwencje założyć

sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co

co do reduktora to zwykle dobiera sie do przepustowości a nie do koników

oznaczenie w HP jest dość orientacyjne i zwykle za małe do danego silnika

może do spokonej zwykłej codziennej jazdy by wystarczyło ale jak chce sę kręcić silnik to pobór paliwa wzrasta bardzo więc przepustowość też musi być wielka

z drugiej strony pytanie czy dolot nie jest zbyt ograniczony masz snorkel?? i czy strzału w kolektor nie było rzypadkiem

: wt paź 21, 2008 5:34 pm
autor: Piotrul
Mam w Alfie reduktor na 90HP a mam ponad 100HP. Nic nie szarpie, po prostu jak depnę to czuć, że dostaje za mało gazu i nie wchodzi na pełne obroty, ale nic nie szarpie, nie strzela itp. Wg mnie szukaj gdzie indziej.
: wt paź 21, 2008 6:25 pm
autor: Grześ K.
A może na instalacji po prostu chciałeś przyoszczędzić? Ile za nią dałeś? Często tak jest ze bierze się najtańszą a później narzekanie jaki to gaz jest be.
: wt paź 21, 2008 7:05 pm
autor: vaiker
pierdu pierdu ; ] Salus, poczekaj do czwartku, zadzwon do mnie albo cos, mam sajgon teraz przez 2 dni w robocie i dodatkowo chce WRESZCIE bordowa wyjechac ; / w czwartek sie kontaktujemy i CI powiem wszystko co i jak z tym stagiem, stag jest zajebisty, trzeba to tylko dobrze poustawiac, porobie Ci screeny, schemat kabelka, zrobie zdjecia i sobie wszystko poustawiasz, tylko prosze, daj mi chociaz Ty wyjechac bordowym pussywagenem z warsztatu, bo wszystko przeciwko mnie ; /
: wt paź 21, 2008 9:24 pm
autor: kozioU
pussywagenem??

: śr paź 22, 2008 6:53 am
autor: maristez
lbl78 pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
jestes w mylnym błędzie. nie do każdego.
: śr paź 22, 2008 7:07 am
autor: milas
z dizlem to bedzie drobny problem
: śr paź 22, 2008 8:14 am
autor: simca
milas pisze:z dizlem to bedzie drobny problem
do diesla to montuje sie podobno I- gen. ostatnio na TVN turbo oglądałem

: śr paź 22, 2008 8:15 am
autor: daro 16v
milas pisze:z dizlem to bedzie drobny problem
do diesla tez mozna zalozyc lpg( nie do comonrail)jako paliwo dodatkowe bo paliwa z pompy nie odetniesz mozna obnizyc koszty ale nie jest to zbyt popularne ani oplacalne ze wzgledu na drozszego diesla w zakupie +lpg montaz.Ale fakt faktem -mozna

: śr paź 22, 2008 9:04 am
autor: Salus
Byłem u Panów "gazowników"

Teraz będą rozwiercać dysze ciekawe co jutro będą robić ?
Ręce opadają ale może pomoże troszkie.
vaiker - nie ma stresa zrób se swoje a w wolnej chwili w ramach hobby zrob foteneny.
Oni sa juz tak na mnie wq wieni ze raczej jak cos przymieszam w instalacji to mi zabiora gwarancje na wszystko co jezdzi.
Odpowiadając wydałem 2600 na STAG 300 jak już pisałem chyba wcześniej.
Wybór padł taki bo miałem już w 2 samochcodach BRC i chcialem sprawdzić jak toto działa.
I pewnie STAG 300 działa tylko Pany GAZOWACZE nie umiejom czytac

albo dodawać nie wiem
STAG 300 to sekwencja

!
: śr paź 22, 2008 9:32 am
autor: lbl78
maristez pisze:lbl78 pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
jestes w mylnym błędzie. nie do każdego.
a do jakiego nie zamontujesz sekwencji??
pomijam sens i opłacalność, chodzi tylko o warunki techniczne

: śr paź 22, 2008 9:38 am
autor: maristez
Wtrysk gazu w fazie ciekłej
(V generacja instalacji)
do FSI na ten przykład.
kiedys w omedze mnie gaz sekwencyjny sponiewierał do teog stopnia ze wymieniłem silnik
nadal było to samo. dzisiaj już wiem co i gazownika bym zabił. od wtedy uznaje tylko diesle.
: śr paź 22, 2008 10:05 am
autor: lbl78
maristez pisze:Wtrysk gazu w fazie ciekłej
(V generacja instalacji)
do FSI na ten przykład.
do FSI jak najbardziej IV generacja się nadaje

moja sis od roku pomyka takim golfikiem z sekwencja i nic nie narzeka

jest tam IV generacja "sportowa" Landirenzo,
miałem kilka samochodów na gazie, uturbione też, wszystko kwestia dobrego wyregulowania i zdrowości gazowanego silnika, sekwencje są różne i do każdego silnika można coś dobrać, problemy są ze sterowaniem w silnikach wielocylindrowych(przy każdej generacji za wyjątkiem 1) ale sprytny gazownik też jest to w stanie obejść. dobry serwis i porządnie ustawiona instalacja to podstawa

w większości instalacji powinno się je ustawiać na hamowni co niestety w Polsce jest bardzo rzadko stosowane

Re: "Gazownicy " czy palanty ??
: śr paź 22, 2008 10:47 am
autor: ryba
Salus pisze:Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf (...)
a można wiedzieć gdzie zakładałeś

: śr paź 22, 2008 10:54 am
autor: Salus
Chylońska chyba 110
Eko-Gaz czy coś takiego
Ogólnie gościu (mechanik) jest spoko ale właściciel to pomyłka - marna imitacja człowieka zwana burakiem
: śr paź 22, 2008 1:28 pm
autor: Wilku
sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
A do syrenki, czy starego trabanta również :> ?
Jeśli chodzi o silniki z bezpośrednim wtryskiem, to nie jest tak różowo z zakładaniem LPG. Oczywiście można założyć zwykłą instalkę wtrysku LPG (bo do tego wystarczą sygnały z wtryskiwaczy), ale obniży to sprawność i trwałość jednostki (konstrukcja silnika przewiduje między innymi chłodzenie tłoków wtryskiwanym paliwem). Ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy też jest znacznie większe (brak ich chłodzenia przepływającym paliwem) niż w układach z wtryskiem wielopunktowym. Sterowniki przystosowane do pracy z układami zasilania wtryskiem bezpośrednim dawkują trochę LPG, trochę PB. Częściowo rozwiązuje to problem, ale raczej jest mało ekonomiczne.
pzdr, W
: czw paź 23, 2008 9:52 am
autor: lbl78
Wilku pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
A do syrenki, czy starego trabanta również :> ?
pzdr, W
nie próbowałem

troche mogło by by problemów ze smarowaniem

co nie oznacza ze się nie da

: czw paź 23, 2008 10:20 am
autor: Chalski
Napewno by odpaliła ale ze względu na kiepskie właściwości smarujące samego lpg długo by nie pochodziła

: czw paź 23, 2008 11:29 am
autor: lbl78
z drugiej strony nowoczesne silniki dwusuwowe są wyposażone we wtrysk oleju smarującego i w tych silnikach można by już coś wykminić

zresztą widziałem "skuter" (dwusuw) zasilany holtzgazem więc na LPG też się da
