Strona 1 z 2

"Gazownicy " czy palanty ??

: wt paź 21, 2008 1:18 pm
autor: Salus
Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf.
Przy 5000obr pierwsze szarpniecie a pozniej po 5500 to juz kangury jak z Australii. Dodam, ze goscie nie rzucili okiem na dowod rejestr i zalozyli reduktor do 90kW a moj silnik ma 97kW.

Powiedzcie czy ten reduktor to ma wplyw na szarpanie i czy robic wjazd na gazownika czy regulowac to kolejny raz (bylem juz u nich milion razy)

: wt paź 21, 2008 1:34 pm
autor: Aśka&Kuba
ja miałem 150 hp to dali reduktor do 300 żeby mu nie brakło
:)21

: wt paź 21, 2008 1:55 pm
autor: lbl78
pytanie czy to jest wina reduktora czy innych rzeczy ;)
co do reduktora to naklejka naklejka a specyfikacja czym innym ale ogólnie zakłada się dużo większy niż trzeba :)21
a do sprawdzenia: kabelki, świece, filtr powietrza, dolot czy dziur nie ma, poza tym na stacje diagnostyczną i niech ci w wydech czujnik wsadza czy toto w ogóle trzyma się jakiś przepisów :)2 i ewentualnie wyregulować na komputerze :)2

: wt paź 21, 2008 2:07 pm
autor: Salus
No i widzisz ja mam wszycho nowe. Oprócz kabelków ;> ale tego to nie dostanę chyba nigdzie. Poza tym działaja jak trzeba do 5000. A i jeszcze ciekawostka bo po zejsciu z obrotow wyskakuje "check engine" i jak przydusze silnik to znika :???

Na benzynie nie ma nic takiego miejsca !!!

: wt paź 21, 2008 2:48 pm
autor: Browning
Miałem tak w osobówce. Za mały reduktor do silnika, przy wysokich obrotach po prostu nie wyrabia... Szukaj nowego :)2 albo reklamuj... :roll:

: wt paź 21, 2008 4:54 pm
autor: Aśka&Kuba
moim zdaniem reduktor co najmniej tak do 150 hp powinien być a różnica w kasie niewielka :wink:

a ten silnik nie jest na wielopunkcie co by można sekwencje założyć :oops:

: wt paź 21, 2008 5:10 pm
autor: lbl78
Aśka&Kuba pisze: a ten silnik nie jest na wielopunkcie co by można sekwencje założyć :oops:
sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co :wink: :)21
co do reduktora to zwykle dobiera sie do przepustowości a nie do koników :wink: oznaczenie w HP jest dość orientacyjne i zwykle za małe do danego silnika :)3 może do spokonej zwykłej codziennej jazdy by wystarczyło ale jak chce sę kręcić silnik to pobór paliwa wzrasta bardzo więc przepustowość też musi być wielka :)2 z drugiej strony pytanie czy dolot nie jest zbyt ograniczony masz snorkel?? i czy strzału w kolektor nie było rzypadkiem :roll:

: wt paź 21, 2008 5:34 pm
autor: Piotrul
Mam w Alfie reduktor na 90HP a mam ponad 100HP. Nic nie szarpie, po prostu jak depnę to czuć, że dostaje za mało gazu i nie wchodzi na pełne obroty, ale nic nie szarpie, nie strzela itp. Wg mnie szukaj gdzie indziej.

: wt paź 21, 2008 6:25 pm
autor: Grześ K.
A może na instalacji po prostu chciałeś przyoszczędzić? Ile za nią dałeś? Często tak jest ze bierze się najtańszą a później narzekanie jaki to gaz jest be.

: wt paź 21, 2008 7:05 pm
autor: vaiker
pierdu pierdu ; ] Salus, poczekaj do czwartku, zadzwon do mnie albo cos, mam sajgon teraz przez 2 dni w robocie i dodatkowo chce WRESZCIE bordowa wyjechac ; / w czwartek sie kontaktujemy i CI powiem wszystko co i jak z tym stagiem, stag jest zajebisty, trzeba to tylko dobrze poustawiac, porobie Ci screeny, schemat kabelka, zrobie zdjecia i sobie wszystko poustawiasz, tylko prosze, daj mi chociaz Ty wyjechac bordowym pussywagenem z warsztatu, bo wszystko przeciwko mnie ; /

: wt paź 21, 2008 9:24 pm
autor: kozioU
pussywagenem?? :o :)23

: śr paź 22, 2008 6:53 am
autor: maristez
lbl78 pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co :wink: :)21
jestes w mylnym błędzie. nie do każdego.

: śr paź 22, 2008 7:07 am
autor: milas
z dizlem to bedzie drobny problem

: śr paź 22, 2008 8:14 am
autor: simca
milas pisze:z dizlem to bedzie drobny problem
do diesla to montuje sie podobno I- gen. ostatnio na TVN turbo oglądałem :roll:

: śr paź 22, 2008 8:15 am
autor: daro 16v
milas pisze:z dizlem to bedzie drobny problem
do diesla tez mozna zalozyc lpg( nie do comonrail)jako paliwo dodatkowe bo paliwa z pompy nie odetniesz mozna obnizyc koszty ale nie jest to zbyt popularne ani oplacalne ze wzgledu na drozszego diesla w zakupie +lpg montaz.Ale fakt faktem -mozna :wink:

: śr paź 22, 2008 9:04 am
autor: Salus
Byłem u Panów "gazowników" :) Teraz będą rozwiercać dysze ciekawe co jutro będą robić ?
Ręce opadają ale może pomoże troszkie.

vaiker - nie ma stresa zrób se swoje a w wolnej chwili w ramach hobby zrob foteneny.

Oni sa juz tak na mnie wq wieni ze raczej jak cos przymieszam w instalacji to mi zabiora gwarancje na wszystko co jezdzi.

Odpowiadając wydałem 2600 na STAG 300 jak już pisałem chyba wcześniej.
Wybór padł taki bo miałem już w 2 samochcodach BRC i chcialem sprawdzić jak toto działa.

I pewnie STAG 300 działa tylko Pany GAZOWACZE nie umiejom czytac :D albo dodawać nie wiem

STAG 300 to sekwencja !!!

: śr paź 22, 2008 9:32 am
autor: lbl78
maristez pisze:
lbl78 pisze:sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co :wink: :)21
jestes w mylnym błędzie. nie do każdego.
a do jakiego nie zamontujesz sekwencji?? :o
pomijam sens i opłacalność, chodzi tylko o warunki techniczne :wink:

: śr paź 22, 2008 9:38 am
autor: maristez
Wtrysk gazu w fazie ciekłej

(V generacja instalacji)

do FSI na ten przykład.

kiedys w omedze mnie gaz sekwencyjny sponiewierał do teog stopnia ze wymieniłem silnik

:)3

nadal było to samo. dzisiaj już wiem co i gazownika bym zabił. od wtedy uznaje tylko diesle.

: śr paź 22, 2008 10:05 am
autor: lbl78
maristez pisze:Wtrysk gazu w fazie ciekłej

(V generacja instalacji)

do FSI na ten przykład.
do FSI jak najbardziej IV generacja się nadaje :)2 moja sis od roku pomyka takim golfikiem z sekwencja i nic nie narzeka :)2 jest tam IV generacja "sportowa" Landirenzo,

miałem kilka samochodów na gazie, uturbione też, wszystko kwestia dobrego wyregulowania i zdrowości gazowanego silnika, sekwencje są różne i do każdego silnika można coś dobrać, problemy są ze sterowaniem w silnikach wielocylindrowych(przy każdej generacji za wyjątkiem 1) ale sprytny gazownik też jest to w stanie obejść. dobry serwis i porządnie ustawiona instalacja to podstawa :wink: w większości instalacji powinno się je ustawiać na hamowni co niestety w Polsce jest bardzo rzadko stosowane :evil:

Re: "Gazownicy " czy palanty ??

: śr paź 22, 2008 10:47 am
autor: ryba
Salus pisze:Zalozylem niedawno STAG 300 do vitki i jest syf (...)
a można wiedzieć gdzie zakładałeś ??

: śr paź 22, 2008 10:54 am
autor: Salus
Chylońska chyba 110
Eko-Gaz czy coś takiego
Ogólnie gościu (mechanik) jest spoko ale właściciel to pomyłka - marna imitacja człowieka zwana burakiem

: śr paź 22, 2008 1:28 pm
autor: Wilku
sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
A do syrenki, czy starego trabanta również :> ?
Jeśli chodzi o silniki z bezpośrednim wtryskiem, to nie jest tak różowo z zakładaniem LPG. Oczywiście można założyć zwykłą instalkę wtrysku LPG (bo do tego wystarczą sygnały z wtryskiwaczy), ale obniży to sprawność i trwałość jednostki (konstrukcja silnika przewiduje między innymi chłodzenie tłoków wtryskiwanym paliwem). Ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy też jest znacznie większe (brak ich chłodzenia przepływającym paliwem) niż w układach z wtryskiem wielopunktowym. Sterowniki przystosowane do pracy z układami zasilania wtryskiem bezpośrednim dawkują trochę LPG, trochę PB. Częściowo rozwiązuje to problem, ale raczej jest mało ekonomiczne.


pzdr, W

: czw paź 23, 2008 9:52 am
autor: lbl78
Wilku pisze:
sekwencje można do każdego silnika założyć tylko po co
A do syrenki, czy starego trabanta również :> ?
pzdr, W
nie próbowałem :)21 troche mogło by by problemów ze smarowaniem :D co nie oznacza ze się nie da :)21

: czw paź 23, 2008 10:20 am
autor: Chalski
Napewno by odpaliła ale ze względu na kiepskie właściwości smarujące samego lpg długo by nie pochodziła :D

: czw paź 23, 2008 11:29 am
autor: lbl78
z drugiej strony nowoczesne silniki dwusuwowe są wyposażone we wtrysk oleju smarującego i w tych silnikach można by już coś wykminić :)21
zresztą widziałem "skuter" (dwusuw) zasilany holtzgazem więc na LPG też się da :)2