zima a MTeki
Moderator: Albert_N
- madshus
- jestem tu nowy...
- Posty: 60
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 7:27 am
- Lokalizacja: Pęgów, okolice Wrocka
zima a MTeki
Witam! wiem, że temat już był wielokrotnie przerabiany, ale... No dobra, jeżdżę na Fedimach Extrem Evolution a ponieważ mam SJ od wiosny nie zakosztowałem jazdy zimą. Na forum naczytałem się o "szkole driftu", twardości opon itp. Dodam, że codziennie robię około 100 km po terenie zróżnicowanym, szutry, czarne, ale wąskie, kręte, z górkami (chłopaki z okolic Wrocka skojarzą Kocie Góry). Pytanie: Jak na prawdę zachowują się MT na śliskich nawierzchniach, typu błoto pośniegowe, gołoledź (chociaż tu to chyba bez znaczenia)?
Był mały wdzięczny SJ410, a teraz dwutonowy grzmot bulwarowy, który jakoś radzi sobie w terenie.
Na błocie pośniegowym całkiem w miarę, ale na normalnej przymrożonej twardej nawierzchni, albo lekko oblodzonej - tragedia.
MT nawet, jeśli mają oznaczenie miesznki M+S, to nie mają "lamelek" w bieżniku - gładkie klocki.
Coś jakbyś na slickach po mokrym chciał przycisnąć.
Raz zachamowałem przed światłami przy 30KM/h na nowych BGF MT, tak delikatnie i zmieniłem kierunek jazdy po widowiskowym piruecie. A jeżdżę już kupę lat i baardzo dużo kilometrów wykręciłem.
Jeśli korzystasz z auta na codzień, to taniej będzie choćby używane zimówki kupić, niż blacharzowi i doktorom kasę dawać
MT nawet, jeśli mają oznaczenie miesznki M+S, to nie mają "lamelek" w bieżniku - gładkie klocki.
Coś jakbyś na slickach po mokrym chciał przycisnąć.
Raz zachamowałem przed światłami przy 30KM/h na nowych BGF MT, tak delikatnie i zmieniłem kierunek jazdy po widowiskowym piruecie. A jeżdżę już kupę lat i baardzo dużo kilometrów wykręciłem.
Jeśli korzystasz z auta na codzień, to taniej będzie choćby używane zimówki kupić, niż blacharzowi i doktorom kasę dawać

SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
A jak MT sprawuja sie przy niskich temperaturach ale bez sniegu czy lodu, na czarnym, taka zime glownie mamy. Jak zachowuje sie guma w czasie przymrozku? Mam od 2 tygodni dylemat co zakladac. Posiadam opony caloroczne i MT, tyle ze na calorocznych nigdzie nie dojade, gorka z mokra trawa i trzeba na piechte isc. Co radzicie?
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Jeździłem 2 zimy na MT-kach i kosztuje to sporo nerwów, szczególnie na "wyślizganych" przez hamujące przed skrzyżowaniami auta - u mnie bardzo późno sypią piachem i na pierwszej krzyżówce zatrzymałem się na środku.Dmieszcz pisze:Na błocie pośniegowym całkiem w miarę, ale na normalnej przymrożonej twardej nawierzchni, albo lekko oblodzonej - tragedia.
Potem po mieście jeździłem jak emeryt

A najlepsza akcja jak na MT-kach wjechałem na czarnym w las, gdzie jeszcze słońce pięknej gołoledzi nie zlikwidowało - aby wyhamować do 30 ( jechałem 70 ) to ze 150 metrów pulsacyjnie hamowałem

Na zimę zimówki albo dobre AT ( nie nalewkii)...
- madshus
- jestem tu nowy...
- Posty: 60
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 7:27 am
- Lokalizacja: Pęgów, okolice Wrocka
A czy miał ktoś do czynienia z oponami BFGoodrich Winter Slalom? Wyczytałem gdzieś, że są rewelacyjne tylko znacznie szybciej się ścierają niż inne zimówki. Biorąc pod uwagę ostatnie zimy w naszym kraju to częściej się jeździ po mokrym asfalcie niż po śniegu.
Był mały wdzięczny SJ410, a teraz dwutonowy grzmot bulwarowy, który jakoś radzi sobie w terenie.
nie, w autobusie ( L300 ). SJ jezdzi, na dniach wrzucam amorki i stroje gaznik i bedzie sesja 
BFG Winter Slalom mialem wlasnie na suzuce. Na snieg i ulice ok, bardzo miekkie, niesamowita ilisc lamelek. dwa sezony nie zuzyly ich jakos nadmiernie. W teren nawet lzejszy slabo...

BFG Winter Slalom mialem wlasnie na suzuce. Na snieg i ulice ok, bardzo miekkie, niesamowita ilisc lamelek. dwa sezony nie zuzyly ich jakos nadmiernie. W teren nawet lzejszy slabo...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Albert_N pisze:SJ jezdzi, na dniach wrzucam amorki i stroje gaznik i bedzie sesja![]()


Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 1:48 pm przez czaya, łącznie zmieniany 1 raz.
Albert_N pisze:ja mam cooper weather master, bardzo gleboki bieznik, spore kostki z duzymi odstepami, ladnie w blotku robily ostatnio a maja duzo lamelek wiec mam nadzieje ze na sliskosci tez sie nie pozabijam
większość servisów prezentuje je jako zimówki, to co się masz pozaślizgać ?

są jeszcze w wersji snow, ale już bardzo szosowe/kierunkowe.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Nie ma obawy, jedną zimę mam juz na nich za sobą.Albert_N pisze:ja mam cooper weather master, bardzo gleboki bieznik, spore kostki z duzymi odstepami, ladnie w blotku robily ostatnio a maja duzo lamelek wiec mam nadzieje ze na sliskosci tez sie nie pozabijam

Samurai `94 1,3 , Vitara Long `93 1,6 16V
@Albert, czy to nie Twój autobus stał na ostatnim mercedesie?Albert_N pisze:nie, w autobusie ( L300 ). SJ jezdzi, na dniach wrzucam amorki i stroje gaznik i bedzie sesja
BFG Winter Slalom mialem wlasnie na suzuce. Na snieg i ulice ok, bardzo miekkie, niesamowita ilisc lamelek. dwa sezony nie zuzyly ich jakos nadmiernie. W teren nawet lzejszy slabo...
TAki jakis wyliftowany

Lepiej pózno niz wcale
prosze - nieco mi sie opozniloMisiek Bielsko pisze: @Albert
Zapodaj jakies foty autobusu...

coopery niezle robia jako at. Spalanie mi wzroslo o 1 litr/100 po zmianie z 215/R15 na 225/75R15. Prowadza sie niezle, halas w normie, nie narzekam

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość