zima a MTeki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
madshus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 18, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Pęgów, okolice Wrocka

zima a MTeki

Post autor: madshus » śr paź 22, 2008 7:08 am

Witam! wiem, że temat już był wielokrotnie przerabiany, ale... No dobra, jeżdżę na Fedimach Extrem Evolution a ponieważ mam SJ od wiosny nie zakosztowałem jazdy zimą. Na forum naczytałem się o "szkole driftu", twardości opon itp. Dodam, że codziennie robię około 100 km po terenie zróżnicowanym, szutry, czarne, ale wąskie, kręte, z górkami (chłopaki z okolic Wrocka skojarzą Kocie Góry). Pytanie: Jak na prawdę zachowują się MT na śliskich nawierzchniach, typu błoto pośniegowe, gołoledź (chociaż tu to chyba bez znaczenia)?
Był mały wdzięczny SJ410, a teraz dwutonowy grzmot bulwarowy, który jakoś radzi sobie w terenie.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr paź 22, 2008 8:47 am

Masz rację temat był i to do bólu. A co do bólu to poczujesz Go w zimę, oj poczujesz... "wąskie, kręte drogi, gołoledź" :D
deadspace.bandcamp.com

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr paź 22, 2008 8:48 am

przynajmniej na tych mtkach bedzie szybciej z rowow wyjezdzal, a moze ich byc sporo ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Dmieszcz » śr paź 22, 2008 8:51 am

Na błocie pośniegowym całkiem w miarę, ale na normalnej przymrożonej twardej nawierzchni, albo lekko oblodzonej - tragedia.
MT nawet, jeśli mają oznaczenie miesznki M+S, to nie mają "lamelek" w bieżniku - gładkie klocki.
Coś jakbyś na slickach po mokrym chciał przycisnąć.
Raz zachamowałem przed światłami przy 30KM/h na nowych BGF MT, tak delikatnie i zmieniłem kierunek jazdy po widowiskowym piruecie. A jeżdżę już kupę lat i baardzo dużo kilometrów wykręciłem.

Jeśli korzystasz z auta na codzień, to taniej będzie choćby używane zimówki kupić, niż blacharzowi i doktorom kasę dawać :)3
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » śr paź 22, 2008 8:53 am

A dróżki w tych okolicach faktycznie bywają ciekawe i ciut zdradliwe - nawet te główne... Posłuchaj krajanie rad kolegi Dmieszcza bo faktycznie zdrówka szkoda:)
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Evabraun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 10, 2008 12:58 pm

Post autor: Evabraun » śr paź 22, 2008 10:23 am

A jak MT sprawuja sie przy niskich temperaturach ale bez sniegu czy lodu, na czarnym, taka zime glownie mamy. Jak zachowuje sie guma w czasie przymrozku? Mam od 2 tygodni dylemat co zakladac. Posiadam opony caloroczne i MT, tyle ze na calorocznych nigdzie nie dojade, gorka z mokra trawa i trzeba na piechte isc. Co radzicie?

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr paź 22, 2008 12:12 pm

Ja bym doradzał taką opcję : na lato MT-ki a na zimę AT-ki (zimowe).
Od 2 lat stosuję takie rozwiązanie i jest super. Suza jest lekka i na AT pięknie robi w miejscach, gdzie większe auta muszą mieć MT -ki. No a poza tym jest o 200% bezpieczniej.
deadspace.bandcamp.com

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr paź 22, 2008 12:39 pm

Dmieszcz pisze:Na błocie pośniegowym całkiem w miarę, ale na normalnej przymrożonej twardej nawierzchni, albo lekko oblodzonej - tragedia.
Jeździłem 2 zimy na MT-kach i kosztuje to sporo nerwów, szczególnie na "wyślizganych" przez hamujące przed skrzyżowaniami auta - u mnie bardzo późno sypią piachem i na pierwszej krzyżówce zatrzymałem się na środku.

Potem po mieście jeździłem jak emeryt :wink:

A najlepsza akcja jak na MT-kach wjechałem na czarnym w las, gdzie jeszcze słońce pięknej gołoledzi nie zlikwidowało - aby wyhamować do 30 ( jechałem 70 ) to ze 150 metrów pulsacyjnie hamowałem :D

Na zimę zimówki albo dobre AT ( nie nalewkii)...

Evabraun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 10, 2008 12:58 pm

Post autor: Evabraun » śr paź 22, 2008 1:03 pm

To bede jeszcze wdzieczny za podanie nazwy zimowych AT.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr paź 22, 2008 1:15 pm

ja mam cooper weather master, bardzo gleboki bieznik, spore kostki z duzymi odstepami, ladnie w blotku robily ostatnio a maja duzo lamelek wiec mam nadzieje ze na sliskosci tez sie nie pozabijam ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
madshus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 18, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Pęgów, okolice Wrocka

Post autor: madshus » śr paź 22, 2008 1:32 pm

A czy miał ktoś do czynienia z oponami BFGoodrich Winter Slalom? Wyczytałem gdzieś, że są rewelacyjne tylko znacznie szybciej się ścierają niż inne zimówki. Biorąc pod uwagę ostatnie zimy w naszym kraju to częściej się jeździ po mokrym asfalcie niż po śniegu.
Był mały wdzięczny SJ410, a teraz dwutonowy grzmot bulwarowy, który jakoś radzi sobie w terenie.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr paź 22, 2008 1:38 pm

Albert_N pisze:ja mam cooper weather master, bardzo gleboki bieznik, spore kostki z duzymi odstepami, ladnie w blotku robily ostatnio a maja duzo lamelek wiec mam nadzieje ze na sliskosci tez sie nie pozabijam ;)
w SJ ?
projekt zakończony ? :o

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr paź 22, 2008 1:46 pm

nie, w autobusie ( L300 ). SJ jezdzi, na dniach wrzucam amorki i stroje gaznik i bedzie sesja ;)
BFG Winter Slalom mialem wlasnie na suzuce. Na snieg i ulice ok, bardzo miekkie, niesamowita ilisc lamelek. dwa sezony nie zuzyly ich jakos nadmiernie. W teren nawet lzejszy slabo...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr paź 22, 2008 1:47 pm

Albert_N pisze:SJ jezdzi, na dniach wrzucam amorki i stroje gaznik i bedzie sesja ;)
:)2 :wink:
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 1:48 pm przez czaya, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr paź 22, 2008 1:47 pm

Albert_N pisze:ja mam cooper weather master, bardzo gleboki bieznik, spore kostki z duzymi odstepami, ladnie w blotku robily ostatnio a maja duzo lamelek wiec mam nadzieje ze na sliskosci tez sie nie pozabijam ;)

większość servisów prezentuje je jako zimówki, to co się masz pozaślizgać ? :wink:
są jeszcze w wersji snow, ale już bardzo szosowe/kierunkowe.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » śr paź 22, 2008 2:30 pm

Ja na zimę mam BFG AT (zimowe).
deadspace.bandcamp.com

Awatar użytkownika
Salus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw maja 08, 2008 12:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Salus » śr paź 22, 2008 2:34 pm

A czy ktoś próbował na nalewkach AT pokonać zimę ??
FULDA, GLOB-GUM - które lepsze ??
Dużo się przemieszczam i już odpadły MT'ki ale AT dalej mnie kusi.
Czy być leszczem i kupić zimówki jakiejś dziwnej firmy ??
__________________________________________
Vitara 2.0 16v LPG '98

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » śr paź 22, 2008 2:39 pm

w dzile opony mysle znajdziesz ciekawe propozycje
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr paź 22, 2008 2:49 pm

BFG Winter Slalom - bardzo dobre, przynajmniej w lekkim aucie :)2

@Albert
Zapodaj jakies foty autobusu...

adi_g09
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pt lut 15, 2008 8:48 pm
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: adi_g09 » śr paź 22, 2008 3:10 pm

Ja ostatnia zime samuraiem przejezdzilem na Hercules Polar Trax, i se w miare radzily w lekkim terenie tez, tylko ze u mnie porzadnej zimy nie bylo :-?
Teraz mam nalewki MT i zobaczymy jak bedzie, wiekszosc jezdze w terenie, wiec nie usmiecha mi sie jezdzic na tych zimowkach

Awatar użytkownika
Tomek.D
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 7:02 am
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Tomek.D » śr paź 22, 2008 7:03 pm

Albert_N pisze:ja mam cooper weather master, bardzo gleboki bieznik, spore kostki z duzymi odstepami, ladnie w blotku robily ostatnio a maja duzo lamelek wiec mam nadzieje ze na sliskosci tez sie nie pozabijam ;)
Nie ma obawy, jedną zimę mam juz na nich za sobą. :)2
Samurai `94 1,3 , Vitara Long `93 1,6 16V

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr paź 22, 2008 7:32 pm

Albert_N pisze:nie, w autobusie ( L300 ). SJ jezdzi, na dniach wrzucam amorki i stroje gaznik i bedzie sesja ;)
BFG Winter Slalom mialem wlasnie na suzuce. Na snieg i ulice ok, bardzo miekkie, niesamowita ilisc lamelek. dwa sezony nie zuzyly ich jakos nadmiernie. W teren nawet lzejszy slabo...
@Albert, czy to nie Twój autobus stał na ostatnim mercedesie?
TAki jakis wyliftowany :D
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr paź 22, 2008 8:19 pm

niee, nie moj ... moj to na razie seria
8)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pn gru 01, 2008 11:18 am

Misiek Bielsko pisze: @Albert
Zapodaj jakies foty autobusu...
prosze - nieco mi sie opoznilo :oops:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

coopery niezle robia jako at. Spalanie mi wzroslo o 1 litr/100 po zmianie z 215/R15 na 225/75R15. Prowadza sie niezle, halas w normie, nie narzekam :)2
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn gru 01, 2008 12:51 pm

Fajny :)2
Jak u Ciebie z rdza? Wiem, ze one lubia gnic od spodu :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość