Vitarka żle reaguje na gaz

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Vitarka żle reaguje na gaz

Post autor: Przemas601 » pt gru 05, 2008 11:45 pm

Witam,jestem nowy i mam nowy problem z zuzią :(. Vitara nie chce prawidłowo reagować na gwałtowne wciśnięcie gazu,z tego co sprawdziłem wynika,że nie przyspiesza zapłonu. Jak dodaje gazu powoli to normalnie przyspiesza zapłon.Już mi brakuje pomysłów,przekładałem większość elektroniki z innego auta i nic,ratunku.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie
Pozdrawiam
Vitara 1,6 8V 93r LPG

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » sob gru 06, 2008 12:04 am

1
zmien gazownika
2
zmien kable wysokiego napiecia
3
na gazie wyprzedzenie zapłony 10stopni a nie 8
4
swiece przerwa 7
5
podobno pomaga blos zamiast normalnego miksera
wiecej pomysłow niemam
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 12:20 am

instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 9:39 am

Przemas601 pisze:instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
przeciez vitka ma aparat z podcisnieniowym wyprzedzeniem
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob gru 06, 2008 10:16 am

piotr_z pisze:
Przemas601 pisze:instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
przeciez vitka ma aparat z podcisnieniowym wyprzedzeniem

Nie każda :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 10:19 am

hadek pisze:
piotr_z pisze:
Przemas601 pisze:instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
przeciez vitka ma aparat z podcisnieniowym wyprzedzeniem

Nie każda :wink:
no 16V faktycznie nie ma :)23

ale 8V..... :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob gru 06, 2008 10:34 am

Ale tylko 8v na gazniku lub z układem EPI.
EFI takowego nie posiada, przyspieszenie jest realizowane przes sterownik 8)
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » sob gru 06, 2008 10:35 am

Ale tylko 8v na gazniku lub z układem EPI.
EFI takowego nie posiada, przyspieszenie jest realizowane przes sterownik 8)
Lepiej pózno niz wcale

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 11:10 am

witam,moja jest 8V z EFI i ma przyspieszenie realizowane elektronicznie,nikt sie nie spotkał z takim problemem jak w temacie? Jak myślicie podszedł by aparat z gażnikowej,on ma hallotron,czy przerywacz??

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 12:01 pm

hadek pisze:Ale tylko 8v na gazniku lub z układem EPI.
EFI takowego nie posiada, przyspieszenie jest realizowane przes sterownik 8)
:oops: :)21

a co do sedna: sprawdzales czujnik podcisnienia (MAP o ile pamietam), kiedys (dawno dawno temu) mialem z nim problemy i objaw byl zblizony
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » sob gru 06, 2008 6:55 pm

tak aparat zapłonowy ma w sobie hallotron ta wtyczka na 3 kabelki ale to możana łatwo sprawdzić przez autodiagnostykę jak z tym jest cśnie halo to bedziesz miał 42 kod błędu jak czytać kody jest na forum ja osobiście wkładam śrubokręt krzyżakowy pod deskę "na czuja" włączam zapłon i mi miga 8) jak błędu nie będzie najprawdopodobniej padł komp
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 7:07 pm

podmieniłem kompa od kumpla i dalej jest ten sam objaw,mój komp u niego działał prawidłowo,z MAP sensorem też próbowałem i nic,dalej ten sam efekt.
Myślicie że wtrysk działał by z aparatem od gażnikowej suzy?
Czy aparat od gażnikowca jest przerywaczowy,czy na czujniku halla?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 7:31 pm

Przemas601 pisze:podmieniłem kompa od kumpla i dalej jest ten sam objaw,mój komp u niego działał prawidłowo,z MAP sensorem też próbowałem i nic,dalej ten sam efekt.
Myślicie że wtrysk działał by z aparatem od gażnikowej suzy?
Czy aparat od gażnikowca jest przerywaczowy,czy na czujniku halla?
Pozdrawiam
o ile pamietam to przerywaczowy, bo przerwe ustawialem i wtedy z popka przyspieszajaca. Ale taka vitke to mialem uuuuuu albo i dawniej a w moim wieku to sie nie ma juz tak dlugiej pamieci :)23
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 7:36 pm

Hahaha :lol: ,no to musiało być dawno temu :D penie taki przerywaczowy się nie dogada z kompem. Jeżdżę na gazie więc zależy mi tylko na poprawnym przyspieszaniu zapłonu.

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pn gru 08, 2008 8:41 am

Jeszcze pytanie czy to na 100% przyspieszenie zapłonu - można to "w miare dokładnie" sprawdzić podpinając stroboskop i dodając gazu - zapłon powinien się "przestawiać" i to dość dużo.

Ja bym jeszcze podejrzewał układ przepustnicy i (nie wiem na 100% czy w v8 jest) ale silniczek krokowy. U mnie w 16v przy zwalonym silniku krokowym były podobne objawy ale tylko na noPb.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn gru 08, 2008 10:21 am

Przemas601 pisze:Hahaha :lol: ,no to musiało być dawno temu :D penie taki przerywaczowy się nie dogada z kompem. Jeżdżę na gazie więc zależy mi tylko na poprawnym przyspieszaniu zapłonu.
a to prawda, bo uklad zaplonowy nie widzial sie z komputerem (vitka z 91) wystarczylo zapiac plus i minus na cewke i chulalo. pamietam, ze w pewnym momencie jej (vitary) zycia wypieprzylem kompa i przerobilem na gaznik Aisina. i w ukladzie zaplonowym nie modyfikowalem nic i dzialalo do konca jej (vitki) dni :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn gru 08, 2008 10:23 am

Chalski pisze:Jeszcze pytanie czy to na 100% przyspieszenie zapłonu - można to "w miare dokładnie" sprawdzić podpinając stroboskop i dodając gazu - zapłon powinien się "przestawiać" i to dość dużo.

Ja bym jeszcze podejrzewał układ przepustnicy i (nie wiem na 100% czy w v8 jest) ale silniczek krokowy. U mnie w 16v przy zwalonym silniku krokowym były podobne objawy ale tylko na noPb.
w 8V tez jest. ale tak na prawde to raczej on odpowiada za wolne obroty i do przyspieszen sie nie wtraca.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » pn gru 08, 2008 11:04 am

pierwsze co zrobiłem to podpiołem stroboskop i okazało się ze zamiast przyspieszać on opużnia zapłon i to sporo,jakieś 30stopni :-? silnik krokowy sprawdzony i działa. Jutro będę miał cały aparat z podciśnieniem od 413,podejdzie?

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » wt gru 09, 2008 6:46 pm

milas pisze:1
zmien gazownika
2
zmien kable wysokiego napiecia
3
na gazie wyprzedzenie zapłony 10stopni a nie 8
4
swiece przerwa 7
5
podobno pomaga blos zamiast normalnego miksera
wiecej pomysłow niemam
z dwoma się zgadzam
1 tak
2tak
a do reszty to nie rozumiem o co kaman :o czemu ingerować w przerwe świec , albo w dobrze ustawiony zapłon, i co to jest ten blos??
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » śr gru 10, 2008 12:21 am

3 gaz się wolniej spala,wiec potrzebuje na to więcej czasu,można dodatkowo wyprzedzić zapłon
4 gaz ma większą rezystancje,więc można zrobić mniejszą przerwe na elektrodach świecy
5 BLOS to rodzaj gażnika do instalacji gazowej
ale to wszystko tylko poprawia prace instalacji gazowej i bez tego będzie działać poprawnie
a problem jak był tak jest :cry:

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » czw gru 11, 2008 6:13 pm

ale czy nie strzeli ch... świec jak im się zmniejszy odległości??
a może zwiększ sobie ciśnienie w kolektorze ssącym zmniejszając albo robiąc dodatkową zwęszke zaraz przed mikserem
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » czw gru 11, 2008 9:44 pm

nic się świecom nie stanie,ale ja nie mam problemu z instalacją gazową,tylko z wyprzedzeniem zapłonu !!

sever
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce

Post autor: sever » pt gru 12, 2008 5:57 pm

aha to sorki
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemas601 » pt gru 12, 2008 8:37 pm

no nie,no spoko :wink:

Awatar użytkownika
kosciej
 
 
Posty: 275
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 9:53 am
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: kosciej » pn gru 15, 2008 9:57 am

A ja napiszę rzecz straszną...

Może być to objaw zdychającego kompa. U mnie tak było, jak już zdechł...

Rozierz kompa i sprawdź kondensatory elektrolityczne. Najlepiej od razu wymień. Sprawdź przejścia na ścieżkach - mają być 0ohm.

U mnie pomogło na wszelkie dziwne, niezidentyfikowane problemy :)2 :)2
RRC 3.5 V8 man carb 4d1983
RRC 3.5 V8 auto carb 2d1987
L322 3.0d 2004 "Szary"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości