Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » pt gru 05, 2008 11:45 pm
Witam,jestem nowy i mam nowy problem z zuzią

. Vitara nie chce prawidłowo reagować na gwałtowne wciśnięcie gazu,z tego co sprawdziłem wynika,że nie przyspiesza zapłonu. Jak dodaje gazu powoli to normalnie przyspiesza zapłon.Już mi brakuje pomysłów,przekładałem większość elektroniki z innego auta i nic,ratunku.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie
Pozdrawiam
Vitara 1,6 8V 93r LPG
-
milas
-

- Posty: 4201
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
- Lokalizacja: mysłowice
Post
autor: milas » sob gru 06, 2008 12:04 am
1
zmien gazownika
2
zmien kable wysokiego napiecia
3
na gazie wyprzedzenie zapłony 10stopni a nie 8
4
swiece przerwa 7
5
podobno pomaga blos zamiast normalnego miksera
wiecej pomysłow niemam
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 12:20 am
instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 9:39 am
Przemas601 pisze:instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
przeciez vitka ma aparat z podcisnieniowym wyprzedzeniem
-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » sob gru 06, 2008 10:16 am
piotr_z pisze:Przemas601 pisze:instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
przeciez vitka ma aparat z podcisnieniowym wyprzedzeniem
Nie każda

Lepiej pózno niz wcale
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 10:19 am
hadek pisze:piotr_z pisze:Przemas601 pisze:instalacje zakładałem własnoręcznie i przez rok było ok
przewody WN są nowe
zapłon ostatnio regulowałem na 10 stopni przed
nie ruszałem świec i nie kombinowałem z mikserem gazu,ale podstawowym problemem jest nie wyprzedzanie zapłonu,a co za tym idzie mulenie silnika
zastanawiałem się nawet nad wykombinowaniem aparayu z podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu
przeciez vitka ma aparat z podcisnieniowym wyprzedzeniem
Nie każda

no 16V faktycznie nie ma
ale 8V.....

-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » sob gru 06, 2008 10:34 am
Ale tylko 8v na gazniku lub z układem EPI.
EFI takowego nie posiada, przyspieszenie jest realizowane przes sterownik

Lepiej pózno niz wcale
-
hadek

- Posty: 1582
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
- Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie
Post
autor: hadek » sob gru 06, 2008 10:35 am
Ale tylko 8v na gazniku lub z układem EPI.
EFI takowego nie posiada, przyspieszenie jest realizowane przes sterownik

Lepiej pózno niz wcale
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 11:10 am
witam,moja jest 8V z EFI i ma przyspieszenie realizowane elektronicznie,nikt sie nie spotkał z takim problemem jak w temacie? Jak myślicie podszedł by aparat z gażnikowej,on ma hallotron,czy przerywacz??
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 12:01 pm
hadek pisze:Ale tylko 8v na gazniku lub z układem EPI.
EFI takowego nie posiada, przyspieszenie jest realizowane przes sterownik

a co do sedna: sprawdzales czujnik podcisnienia (MAP o ile pamietam), kiedys (dawno dawno temu) mialem z nim problemy i objaw byl zblizony
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » sob gru 06, 2008 6:55 pm
tak aparat zapłonowy ma w sobie hallotron ta wtyczka na 3 kabelki ale to możana łatwo sprawdzić przez autodiagnostykę jak z tym jest cśnie halo to bedziesz miał 42 kod błędu jak czytać kody jest na forum ja osobiście wkładam śrubokręt krzyżakowy pod deskę "na czuja" włączam zapłon i mi miga

jak błędu nie będzie najprawdopodobniej padł komp
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 7:07 pm
podmieniłem kompa od kumpla i dalej jest ten sam objaw,mój komp u niego działał prawidłowo,z MAP sensorem też próbowałem i nic,dalej ten sam efekt.
Myślicie że wtrysk działał by z aparatem od gażnikowej suzy?
Czy aparat od gażnikowca jest przerywaczowy,czy na czujniku halla?
Pozdrawiam
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » sob gru 06, 2008 7:31 pm
Przemas601 pisze:podmieniłem kompa od kumpla i dalej jest ten sam objaw,mój komp u niego działał prawidłowo,z MAP sensorem też próbowałem i nic,dalej ten sam efekt.
Myślicie że wtrysk działał by z aparatem od gażnikowej suzy?
Czy aparat od gażnikowca jest przerywaczowy,czy na czujniku halla?
Pozdrawiam
o ile pamietam to przerywaczowy, bo przerwe ustawialem i wtedy z popka przyspieszajaca. Ale taka vitke to mialem uuuuuu albo i dawniej a w moim wieku to sie nie ma juz tak dlugiej pamieci

-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » sob gru 06, 2008 7:36 pm
Hahaha

,no to musiało być dawno temu

penie taki przerywaczowy się nie dogada z kompem. Jeżdżę na gazie więc zależy mi tylko na poprawnym przyspieszaniu zapłonu.
-
Chalski
-

- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Post
autor: Chalski » pn gru 08, 2008 8:41 am
Jeszcze pytanie czy to na 100% przyspieszenie zapłonu - można to "w miare dokładnie" sprawdzić podpinając stroboskop i dodając gazu - zapłon powinien się "przestawiać" i to dość dużo.
Ja bym jeszcze podejrzewał układ przepustnicy i (nie wiem na 100% czy w v8 jest) ale silniczek krokowy. U mnie w 16v przy zwalonym silniku krokowym były podobne objawy ale tylko na noPb.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » pn gru 08, 2008 10:21 am
Przemas601 pisze:Hahaha

,no to musiało być dawno temu
penie taki przerywaczowy się nie dogada z kompem. Jeżdżę na gazie więc zależy mi tylko na poprawnym przyspieszaniu zapłonu.
a to prawda, bo uklad zaplonowy nie widzial sie z komputerem (vitka z 91) wystarczylo zapiac plus i minus na cewke i chulalo. pamietam, ze w pewnym momencie jej (vitary) zycia wypieprzylem kompa i przerobilem na gaznik Aisina. i w ukladzie zaplonowym nie modyfikowalem nic i dzialalo do konca jej (vitki) dni

-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » pn gru 08, 2008 10:23 am
Chalski pisze:Jeszcze pytanie czy to na 100% przyspieszenie zapłonu - można to "w miare dokładnie" sprawdzić podpinając stroboskop i dodając gazu - zapłon powinien się "przestawiać" i to dość dużo.
Ja bym jeszcze podejrzewał układ przepustnicy i (nie wiem na 100% czy w v8 jest) ale silniczek krokowy. U mnie w 16v przy zwalonym silniku krokowym były podobne objawy ale tylko na noPb.
w 8V tez jest. ale tak na prawde to raczej on odpowiada za wolne obroty i do przyspieszen sie nie wtraca.
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » pn gru 08, 2008 11:04 am
pierwsze co zrobiłem to podpiołem stroboskop i okazało się ze zamiast przyspieszać on opużnia zapłon i to sporo,jakieś 30stopni

silnik krokowy sprawdzony i działa. Jutro będę miał cały aparat z podciśnieniem od 413,podejdzie?
-
sever
- jestem tu nowy...

- Posty: 97
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce
Post
autor: sever » wt gru 09, 2008 6:46 pm
milas pisze:1
zmien gazownika
2
zmien kable wysokiego napiecia
3
na gazie wyprzedzenie zapłony 10stopni a nie 8
4
swiece przerwa 7
5
podobno pomaga blos zamiast normalnego miksera
wiecej pomysłow niemam
z dwoma się zgadzam
1 tak
2tak
a do reszty to nie rozumiem o co kaman

czemu ingerować w przerwe świec , albo w dobrze ustawiony zapłon, i co to jest ten blos??
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » śr gru 10, 2008 12:21 am
3 gaz się wolniej spala,wiec potrzebuje na to więcej czasu,można dodatkowo wyprzedzić zapłon
4 gaz ma większą rezystancje,więc można zrobić mniejszą przerwe na elektrodach świecy
5 BLOS to rodzaj gażnika do instalacji gazowej
ale to wszystko tylko poprawia prace instalacji gazowej i bez tego będzie działać poprawnie
a problem jak był tak jest

-
sever
- jestem tu nowy...

- Posty: 97
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce
Post
autor: sever » czw gru 11, 2008 6:13 pm
ale czy nie strzeli ch... świec jak im się zmniejszy odległości??
a może zwiększ sobie ciśnienie w kolektorze ssącym zmniejszając albo robiąc dodatkową zwęszke zaraz przed mikserem
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » czw gru 11, 2008 9:44 pm
nic się świecom nie stanie,ale ja nie mam problemu z instalacją gazową,tylko z wyprzedzeniem zapłonu

-
sever
- jestem tu nowy...

- Posty: 97
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 9:37 pm
- Lokalizacja: Świętokrzyskie-KIelce
Post
autor: sever » pt gru 12, 2008 5:57 pm
aha to sorki
Vitata 1,6 blaszak 8v 94 rok
-
Przemas601
-

- Posty: 120
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Przemas601 » pt gru 12, 2008 8:37 pm
no nie,no spoko

-
kosciej
-

- Posty: 275
- Rejestracja: ndz sie 05, 2007 9:53 am
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kosciej » pn gru 15, 2008 9:57 am
A ja napiszę rzecz straszną...
Może być to objaw zdychającego kompa. U mnie tak było, jak już zdechł...
Rozierz kompa i sprawdź kondensatory elektrolityczne. Najlepiej od razu wymień. Sprawdź przejścia na ścieżkach - mają być 0ohm.
U mnie pomogło na wszelkie dziwne, niezidentyfikowane problemy

RRC 3.5 V8 man carb 4d1983
RRC 3.5 V8 auto carb 2d1987
L322 3.0d 2004 "Szary"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości