Samurai, prosze o porade

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

piateka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 19, 2008 12:13 pm
Lokalizacja: RZESZÓW

Samurai, prosze o porade

Post autor: piateka » sob gru 20, 2008 12:45 pm

Witam! Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość i szczerą odpowiedz :)

Ostatnio zacząłem interesować się offem, mam na oku fajnego samruaja sj413 r. 1988; i tutaj pytanie:

Co i za jaką kase trzeba w nim przerobić - dorobić zeby mozna samilo powalczyć w lekkim terenie - żeby poprubować tego sportu... :)
bo z tego co ogladalem tutaj rozne zdjecia na forum, nie kazdy posiada auto calkowicie podlubane, a w terenie sobie radzi... ;) oczywisice w ciezszych warunkach przy pomocy innych aut ;)

Prosiłbym o odpowiedz i jakaa porade :)
samurai czy vitara ??

dodam, że jestem studentem ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » sob gru 20, 2008 12:50 pm

Bierz tego sjta jak ładny, kup oponki troszkę większe od serii i spokojnie powalczysz. Student Ci to mówi :)21

Zanim zacznie się poprawiać fabrykę BARDZO WAŻNE jest poznać możliwości oryginału i przede wszystkim SWOJE.
Taniej się w off-road bawić nie da. Chyba że jako balast u kogoś na pace :)21
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Post autor: Jogi4x4 » sob gru 20, 2008 12:54 pm

No cóż... Vrotka wygodniejsza.... A jeśli chodzi o samuraia w lekki teren to porządne MT-ki w rozmiarze trochę większym niż seria i rozwaga... A jeśli chcesz już trochę więcej to jeszcze większe MT np. 30x9,5 R15, podniesienie poprzez założenie innych resorów np. tylne na przód, przedłużenie wieszaków resorów, od razu jak podnosisz to dłuższe amortyzatory, oczywiście nie muszą to być od razu TM czy OME ale np. od żuka czy tylne od Vitary na przód do Sammiego i już da się fajnie pobawić nawet w cięższym terenie... :D No i musisz poznać możliwości swoje i autka...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 20, 2008 2:16 pm

bla bla bla . Kup samuraia , załóż opony , najlepiej o seryjnym rozmiarze 195r15 i jeździj. Za rok wpadnij na forum i wtedy mozesz zadac to pytanie. Jak zrobisz inaczej to duze ryzyko popelnienia :
-pomnika (bo nie masz o tym pojecia ani teoretycznego ani - co najwazniejsze - praktycznego)
-przekosztowania sie (kazda zmiana pociaga za soba nastepną , nawet zalozenie wiekszych kolek)
-ze nie nauczysz sie tak naprawde jezdzic - a to jest najwazniejsze

Dla mnie samurai to auto , ktore ma jedne z najwiekszych zdolnosci terenowych wsrod seryjnych aut - tyle moim zdaniem . Ktora droga pojdziesz to i tak naprawde zalezy od Ciebie ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » sob gru 20, 2008 4:28 pm

Zun pisze:... najlepiej o seryjnym rozmiarze 195r15 i jeździj... Jak zrobisz inaczej to duze ryzyko popelnienia ... ze nie nauczysz sie tak naprawde jezdzic - a to jest najwazniejsze
Ten podkreślony fragment jest najważniejszy i zasadniczo wyczerpuje temat :)2
Seryjnym Sj-tem/Samuraiem na MT w podanym rozmiarze przy odrobinie wprawy jesteś przejechać naprawdę dużo...
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
n4spd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: n4spd » sob gru 20, 2008 5:24 pm

Pierwsze kilka miesięcy przejeździłem moją SJ'tką na zwykłych zimówkach w seryjnym rozmiarze. Jednak po kilku wyjazdach w nieco "cięższy" teren niezbędne stały się MT'ki. I tak mam obecnie 215x75x15 BFG. Jak na lightowy teren i do dalszej nauki to zestaw moim zdaniem w zupełności wystarczający. Tak jak powiedzieli już pozostali , SJ jest autem , które nawet seryjne potrafi zaskoczyć radząc sobie w naprawdę trudnych sytuacjach. I co najważniejsze Samiego we trzech wyniesiesz czasem z błota czego bez wątpienia pozazdroszczą Ci posiadacze większych aut 8)

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » sob gru 20, 2008 5:38 pm

Zun pisze:.... Kup samuraia , załóż opony , najlepiej o seryjnym rozmiarze 195r15 i jeździj .....

Dla mnie samurai to auto , ktore ma jedne z najwiekszych zdolnosci terenowych wsrod seryjnych aut - tyle moim zdaniem . Ktora droga pojdziesz to i tak naprawde zalezy od Ciebie ;)
Święte słowa!
Załóż tylko opony terenowe - to podstawa- znajdziesz na allegro albo gdzie indziej.
Sprawdzisz co potrafi samochód w wersji seryjnej (a potrafi bardzo dużo),
a przy okazji upewnisz się czy Ty się do niego nadajesz .

Powodzenia - gratuluję wyboru! :)2
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

piateka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 19, 2008 12:13 pm
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: piateka » sob gru 20, 2008 5:40 pm

Michał pisze:
Zun pisze:... najlepiej o seryjnym rozmiarze 195r15 i jeździj... Jak zrobisz inaczej to duze ryzyko popelnienia ... ze nie nauczysz sie tak naprawde jezdzic - a to jest najwazniejsze
Ten podkreślony fragment jest najważniejszy i zasadniczo wyczerpuje temat :)2
Seryjnym Sj-tem/Samuraiem na MT w podanym rozmiarze przy odrobinie wprawy jesteś przejechać naprawdę dużo...
hmm.. naprawde samurai ma az tak waleczne sercce ??:)
a mowiac o oponach MT, macie na mysli opony pełno terenowe ?? takimi oponami smielo pojezdze tez po asfalcie ?? - niestac mnie na lawete :D

i jeszcze pytanie... od czego zaczac proby ??;> proby w terenie ??;) jestem z rzeszowa..

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » sob gru 20, 2008 5:49 pm

hmm, nie wiem czy to takie ważne czy z Rzeszowa :D Moja rada,l kup mt-ki w fabrycznym rozmiarze i zacznij nauke jazdy terenie od siedzenia pasażera na weekendowm wyjeździe kolegów, którzy zjedli zęby w terenie albo ewentualnie jakiegoś lajtowego wypadu z doświadczonymi offroadowcami. Jak bowiem życie uczy czasem największy lajt może zmienić się w ciężki teren.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob gru 20, 2008 6:01 pm

Gdzie ten SJ parkuje ?
piateka pisze:a mowiac o oponach MT, macie na mysli opony pełno terenowe ?? takimi oponami smielo pojezdze tez po asfalcie ?? - niestac mnie na lawete :D
Na MTkach da się z powodzeniem śmigać po asfalcie.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

piateka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 19, 2008 12:13 pm
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: piateka » sob gru 20, 2008 7:01 pm

TomaszRT pisze:Gdzie ten SJ parkuje ?
piateka pisze:a mowiac o oponach MT, macie na mysli opony pełno terenowe ?? takimi oponami smielo pojezdze tez po asfalcie ?? - niestac mnie na lawete :D
Na MTkach da się z powodzeniem śmigać po asfalcie.
jesli o to chodzi, gdzie parkuje, to jeszcze nigdzie :D szukam auta, zamierzam kupić... mam obecnie vitare ale ona do innych celow jest przeznaczona :)

co myslicie oo takim sj ?

http://moto.gratka.pl/tresc/suzuki-samu ... 790d4203,1

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: meenia » sob gru 20, 2008 7:14 pm

co myslicie oo takim sj ?

http://moto.gratka.pl/tresc/suzuki-samu ... 790d4203,1[/quote]


Gotowy do rejestracji, a na tablicach PL troszke dziwnie to wyglada jak dla mnie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob gru 20, 2008 7:24 pm

Samochód ten jest po dobrze wykonanym remoncie blacharki i silnika
Yhy :)23
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 8:11 pm

Szukaj moze lepiej samuraia, czyli 1.3 na wtrysku... I tak kazdy bedzie zgnity, wiec blache zrobisz sobie sam, albo zlecisz komus zaufanemu, a jest tu paru takich. Nigdy, przenigdy nie wierz temu, co pisza w ogloszeniach, ze auto jest zdrowe blacharsko, albo ze remont byl wykonany solidnie.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » sob gru 20, 2008 8:19 pm

Czy mi sie zdaje czy te ceny jakies z kosmosu sa ??
za za sjocine 20 letnia 6,5 kola :o

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » sob gru 20, 2008 8:22 pm

sciba pisze:Czy mi sie zdaje czy te ceny jakies z kosmosu sa ??
za za sjocine 20 letnia 6,5 kola :o
ceny z kosmosu to wszystkie mają :roll:
a o coilach z Niemiec nie wspominając juz nawet :roll:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob gru 20, 2008 8:40 pm

Dawid_K pisze: a o coilach z Niemiec nie wspominając juz nawet :roll:
E tam - mój poszedł tanio :roll:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » sob gru 20, 2008 9:11 pm

Moja skromna rada czytaj, czytaj i jeszcze czytaj tematy na forum dowiesz sie bardzo dużo o tym co jak kiedy i oczywiscie jak bezpiecznie mozna zmajdrować. Zanim zakupisz np. oponki zadaj sobie jedno zajebiscie ale to zajebiscie wazne pytanie : co chce osiagnąc np. auto na codzien czy tylko do katowania błotka? a potem zacznij to robić dzieki radą innych unikniesz zbednego bladzenia i unikniesz kosztów. Ja nie słuchałem i wlasnie jedzie do mnie kolejny juz 5 zestaw opon. :roll:
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » sob gru 20, 2008 9:24 pm

Stachu-80 pisze:Moja skromna rada czytaj, czytaj i jeszcze czytaj tematy na forum dowiesz sie bardzo dużo o tym co jak kiedy i oczywiscie jak bezpiecznie mozna zmajdrować. Zanim zakupisz np. oponki zadaj sobie jedno zajebiscie ale to zajebiscie wazne pytanie : co chce osiagnąc np. auto na codzien czy tylko do katowania błotka? a potem zacznij to robić dzieki radą innych unikniesz zbednego bladzenia i unikniesz kosztów. Ja nie słuchałem i wlasnie jedzie do mnie kolejny juz 5 zestaw opon. :roll:
jakie teraz bedziesz miał opony ?? na avatarze widac kopie yokohamy a ona przeciez sie swietnie sprawuje w terenie :D
Jimny :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Samurai, prosze o porade

Post autor: LR_Olek » sob gru 20, 2008 9:31 pm

piateka pisze:Witam! Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość i szczerą odpowiedz :)

Ostatnio zacząłem interesować się offem, mam na oku fajnego samruaja sj413 r. 1988; i tutaj pytanie:

Co i za jaką kase trzeba w nim przerobić - dorobić zeby mozna samilo powalczyć w lekkim terenie
nic nie rob, zacznij po prostu jezdzic

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Samurai, prosze o porade

Post autor: bigos » sob gru 20, 2008 9:54 pm

piateka pisze:Witam! Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość i szczerą odpowiedz :)

Ostatnio zacząłem interesować się offem, mam na oku fajnego samruaja sj413 r. 1988; i tutaj pytanie:

Co i za jaką kase trzeba w nim przerobić - dorobić zeby mozna samilo powalczyć w lekkim terenie
w samuraju aby jezdzil potrzeba :
-kupic rolniki
- przelozenie 4,16 w reduktorze
- zalozyc mosty od patrola
-silnik od bmw
-zalozyc bigstara
- 4 wyciagarki elektryczne: jedna jako pomocnicza do mechanika, druga na tyl , a dwie nastepne na kazdy bok auta do asekuracji na trawersach
- obowiazkowe SPOA

jak widac naprawde wiele nie potrzeba :)2




























:)21
Jimny :)21

piateka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 19, 2008 12:13 pm
Lokalizacja: RZESZÓW

Re: Samurai, prosze o porade

Post autor: piateka » sob gru 20, 2008 10:08 pm

Dawid_K pisze:
piateka pisze:Witam! Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość i szczerą odpowiedz :)

Ostatnio zacząłem interesować się offem, mam na oku fajnego samruaja sj413 r. 1988; i tutaj pytanie:

Co i za jaką kase trzeba w nim przerobić - dorobić zeby mozna samilo powalczyć w lekkim terenie
w samuraju aby jezdzil potrzeba :
-kupic rolniki
- przelozenie 4,16 w reduktorze
- zalozyc mosty od patrola
-silnik od bmw
-zalozyc bigstara
- 4 wyciagarki elektryczne: jedna jako pomocnicza do mechanika, druga na tyl , a dwie nastepne na kazdy bok auta do asekuracji na trawersach
- obowiazkowe SPOA

jak widac naprawde wiele nie potrzeba :)2

:)21
bardzo smieszne


samuraje na wtrysku od ktorego roku sie zaczely ??;> i jakie sa to przedzialy cenowe ?

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Samurai, prosze o porade

Post autor: bigos » sob gru 20, 2008 11:47 pm

piateka pisze: samuraje na wtrysku od ktorego roku sie zaczely ??;> i jakie sa to przedzialy cenowe ?
najpewniej to patrz na roczniki od 91' :)2
przedział cenowy znajdziesz na otomoto :)
Jimny :)21

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » ndz gru 21, 2008 10:24 am

Hłe hłe to wszystko nic najleiej kup Ładę Nive jak udało mi sie podejżeć na ich forum kupują je ponieważ nie są to Samuraie !!!!!!!
- Ładne toto,
- Tanie toto,
- Się nie psuje, a jedynie zużywa...
- Fajnie się jeździ
- Zajebiście się skacze
- Robi poprawnie w terenie
- Nie jest samurajem
- Ma tanie części
- Etc...

to cytat zich forum :lol: :roll: :lol: :roll:
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz gru 21, 2008 11:42 am

viperecki pisze:cytat z ich forum
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=60351

Jak dla mnie Niva łączy w sobie wszystkie wady ruskiej osobówki i terenówki.

Moi kumple leśnicy pozbyli się szybko aut odkupionych od własnej firmy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość