Strona 1 z 3

łożysko przód (Nm)

: wt gru 30, 2008 9:31 pm
autor: trufel
Witam kolgów
jak w temacie z jakim momętem dokręca się łożysko w przednim kole.
wszystkie informacje na temat jego regulacji bardzo mile widziane
z góry dzięki

: wt gru 30, 2008 9:36 pm
autor: Jarek_
to sa lozyska stozkowe i dokreca sie je nie z odpowiednia sila lecz na wyczucie, a najprosciej dokrecasz mocniej caly czas pokrecajac kolem, az poczujesz ze kolo ciezej sie kreci, wtedy luzujesz nakretke zeby srubokretem dalo sie przesunac podkladke pod nakretka z wyczuwalnym oporem,

: wt gru 30, 2008 9:41 pm
autor: trufel
czyli standardowa procedura regulacji??
dzieki za info

: wt gru 30, 2008 11:02 pm
autor: Samaeli
Serwisowka 10-15[Nxm].W sumie zastanawialem sie kiedys jak mocno dokrecic lozysko gdyz potrzeba jest skasowania luzu.

: wt gru 30, 2008 11:36 pm
autor: TomaszRT
Rób tak jak pisze Jarek, nie sugeruj się momentami w instrukcji, zwłaszcza jak dokręcasz starą nakrętkę..

: śr gru 31, 2008 9:48 am
autor: trufel
panowie jeszce jedno pytanko czy na piascie po między łożyskami powinna być przekładka czy też nie??

: śr gru 31, 2008 10:44 am
autor: Kostuch
[quote99="trufel"]panowie jeszce jedno pytanko czy na piascie po między łożyskami powinna być przekładka czy też nie??[/quote99]
Nie. Podkładka jest między nakrętką i łożyskiem zewnętrznym.
A to czy złożysz na oko, czy wg manuala nie ma znaczenia. Źle dobrane napięcie łożysk powoduje tylko i wyłącznie wcześniejszy ich zgon i konieczność wymiany. Około 150zł za łożyska na stronę. Drobiazg.
Przy odrobinie szczęścia wcześniej usłyszysz umierające łożyska. Jak jesteś pechowy, to ze zdziwieniem leżąc w rowie/na drzewie/na aucie z naprzeciwka (niepotrzebne skreślić) stwierdzisz, że się koło zablokowało.

to była ironia[/size99]

: śr gru 31, 2008 12:00 pm
autor: trufel
dzięki za ifo w sprawie podkładki a co do złej regulacji to znam skutki więc z tąd cały temacik
podrowionka dla wszystkich i szczęśliwego nowego roku i mniejszej awaryjności w przyszłym sezonie

: śr gru 31, 2008 12:07 pm
autor: Salata123
a ja mam tak, że się nie da :)21

nie da się ustawić tego

:(

da się ale na 2 - 3 wypady w teren - i to nie jakieś ostre :)21

: śr gru 31, 2008 3:12 pm
autor: Kostuch
[quote5d="Salata123"]a ja mam tak, że się nie da :)21
[/quote5d]

Nie da się, to wiesz...

...hełmu na lewą stronę założyć :lol:

: śr gru 31, 2008 3:16 pm
autor: Salata123
:)21 a jednak :)21

jak jest nowe łożysko nie da się go skręcić na maksa, a dać się powinno :(

jestem zmuszony nową trabke nabyć :)21

Re: łożysko przód (Nm)

: sob sty 03, 2009 9:51 am
autor: slayer17
Koledzy, jak już o łożyskach prawicie to może mi ktoś pomóc rozwiać wątpliwości dotyczące łożysk tylnych w samuraiu?

Mój dziadek ma takowego z 94 roku, posypało się łożysko z tyłu i teraz jest dylemat. mechanik wymierzył jego grubość 17mm + gadał coś o pierścieniu, a w IC znalazłem łożysko o grubości 22mm.

Podejrzewam, że to grubsze łożysko nie potrzebuje pierścienia, a sam pierścień ma 5mm. Bo gdzieś na hamerykańskim forum wyczytałem coś o nowych typach łożysk i starych typach.

Teraz trak dodając dramatyzmu : help! :)21

Re:

: ndz sty 04, 2009 2:04 am
autor: Samaeli
TomaszRT pisze:Rób tak jak pisze Jarek, nie sugeruj się momentami w instrukcji, zwłaszcza jak dokręcasz starą nakrętkę..
Hmm a co to ma do tego?? Ukrecic nie ukrece, zerwac gwintu tez nie zerwe toc to nedzny moment. Granicy Re nie przekroczyla, gdyz nie miala jak wiec jesli lozysko orginal to i czemu nie sugerowac sie servisowka??

Jesli chodzi o momenty ksiazkowe to czesciowo masz racje, ale tyczy sie to tylko i wylacznie szpilek, srub, trzpeini itp ktore wczesniej byly potraktowane momentem.

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 2:09 am
autor: Samaeli
slayer17 pisze:Koledzy, jak już o łożyskach prawicie to może mi ktoś pomóc rozwiać wątpliwości dotyczące łożysk tylnych w samuraiu?

Mój dziadek ma takowego z 94 roku, posypało się łożysko z tyłu i teraz jest dylemat. mechanik wymierzył jego grubość 17mm + gadał coś o pierścieniu, a w IC znalazłem łożysko o grubości 22mm.

Podejrzewam, że to grubsze łożysko nie potrzebuje pierścienia, a sam pierścień ma 5mm. Bo gdzieś na hamerykańskim forum wyczytałem coś o nowych typach łożysk i starych typach.

Teraz trak dodając dramatyzmu : help! :)21

Sugeruje poczytac http://daniels.lumena.com/suzuki/ pierscien o ktorym piszesz zabezpiecza polos przed wysunieciem sie. Komplet lozyska uszczelniacza i pierscienie zabezpieczajacego to koszt ok 120zl na strone. Szukaj w dobrych sklepach z lozyskami.

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 8:13 am
autor: slayer17
To wiem, ale ile ma w końcu mieć szerokości to łożysko?

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 9:58 am
autor: trufel
twój mechanik mierzył fabryczne lożysko które dodatkowo dystansowane jest pierścieniem.Pierścień taki znajdziesz też w zestawie z IC. Ale pomija sie go przy montażu poniewasz dolna bierznia łożyska ma właśnie wypust 5 mm, który spełnia funkcje tego pierscienia.

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 12:22 pm
autor: slayer17
Dzięki mistrzu.


Swoja drogą to nie wiem gdzie mój dziadek takiego mechanika wyszukał. Jak z gościem gadałem:
- co tam się z tym łożyskiem stało?
- poleciało całe
- a drugie też by wypadało wymienić nie?
- jeszcze pojeździ chwile drugie.

Tak na mój gust, jak jedno poszło to niedługo pójdzie drugie... ale mechanik zawsze mądrzejszy.

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 3:25 pm
autor: Samaeli
Elementy powinno wymieniac parami, proponuje wymiane calosci. Chyba ze z kasa ciezko :(

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 3:41 pm
autor: slayer17
To ja wiem - i tak każe mechanikowi wymienić.

Tylko jego stosunek do bezpieczeństwa jest genialny. Łożysko mogło zablokować koło i by była kicha.

Podobnie z hamulcami - wiozłem tego samurajka do nich, żeby sprawdzili hamulce, bo ściągało w prawo - sprawdzili hamulce z przodu, do bębnów nawet nie zaglądali, a zaproponowali mi wymianę pompy hamulcowej, bo - "ten typ tak ma", a jak się później okazało, bęben już się ze starości rozlatywał i blokował szczęki raz po raz.

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 5:44 pm
autor: trufel
Fjny mecher :)2 napewno polecenia godny

Re: łożysko przód (Nm)

: ndz sty 04, 2009 7:10 pm
autor: Zun
trufel pisze:Fjny mecher :)2 napewno polecenia godny
Dlatego staram sie jak najwięcej robić sam ;) Niestety są takie sprzęty które musze oddawać do robty :( Za gróbą kasię i bez pewności jakości wykonania :(

Re: łożysko przód (Nm)

: pn sty 05, 2009 1:29 pm
autor: slayer17
Dlatego się powoli przyuczam mechaniki - młody jestem ale bawi mnie to od dziecka :)21

Już się niektórzy macherzy wkurzają, że im na ręce patrze i mówię co robić mają, ale jak tego nie powiem to pewnie to zostawi albo odpierdzieli na "odwal się".

Taka już nasza polska rzeczywistość. Znaleśc porządnego machera, który solidnie zrobi to masakra jest.

Re: łożysko przód (Nm)

: pn sty 05, 2009 10:48 pm
autor: tuning_fun
Witam serdecznie, chciałbym się podłączyć pod ten temat odnośnie łożysk, tylko mam troche inny problem.

Mianowicie chodzi o łożyska zwrotnicy, jesli dobrze mówie, są to te dość nieduze stozkowe łozyska przy kulach, po 2 na jedną strone ( od dołu i z góry),są pod sworzniami ( te prostokątne "klapki" na 4 śruby )

Mój problem,pytanie odnosi się do metalowych podkładek pod sworznie. Jako że są to stożkowe łożyska, trzeba je napiąć wstepnie i wykasować luzy, jeśli sie nie myle to właśnie poprzez wspomniane blaszki. W moim wypadku jak to rozkreciłem, to miałem takie tylko 3 sztuki, i to w jednym miejscu...zmiażdzone do kupy, a pozostałe były bez niczego.

Czy ktoś wie gdzie można te blaszki kupić poza serwisem, albo ma patent na zastąpienie tego ?

Chciałbym zauważyć iż szukałem tego typu zagadnień jednak nie znalazłem, ręcznie też. A odnośnie wyszukiwarki to jeszcze żadnego tematu nie znalazłem poprzez własnie wyszukiwarke. Mam nadzieję że znajdę tu odpowiedź na nurtujący mnie problem :)

Pozdrawiam

Re: łożysko przód (Nm)

: pn sty 05, 2009 11:39 pm
autor: TomaszRT
Ale zapytaj w serwisie, bo cena nie musi zabijać.. A stare też można ponownie wykorzystać..

Re: łożysko przód (Nm)

: wt sty 06, 2009 7:21 am
autor: tuning_fun
Tak, pytałem w serwisie (Motor Centrum Gdańs, Miałki Szlak...) To szlak mnie prawie trafił, oprócz tego że pojęcia nie mają to blaszki są dwa rodzaje, 0.1 mm ( 10zł sztuka) i 0.5 mm (15zł szt) i do tego nie wiadomo na kiedy i bla bla bla, bo nawet uszczelniacze kul będą ściągać z japoni bo chyba nie ma tego w magazynach w europie.... Aż wierzyć się nie chce, wczoraj zamawiałem i dziś MOŻE będą wiedzieć na kiedy to będzie :) Tragedia, no uzywane jak najbardziej, ale ja mam 3 blaszki a łożyska są 4 .... do regulacji wypadałoby mieć więcej :) Chyba ze ktoś dysponuje takimi to można sie dogadać :)