Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

skubi618
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:52 pm
Lokalizacja: Brzozów

Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: skubi618 » pn sty 05, 2009 10:43 pm

witam,jakie są różnice pomiędzy reduktorem z 1.0 a 1.3, chodzi mi dokładnie o to jak go rozpoznac żeby niekupić z 1.3 bo taki posiadam.
ZJ 5.9 Ltd. LX 98' lift 3",ZJ 5.2 LTD 96' lift 4,5, kopia simex 32", XJ 4.0 90',WJ 4.7 H.O

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: miatman » pn sty 05, 2009 11:15 pm

Policzyc ile obrotow na wejsciu przypada na jeden obrot na wyjsciu i porownac z danymi fabrycznymi dla reduktora z 1.0. Chyba najlepiej bedzie liczyc obroty wejsciowe np. dla 10 lub 20 wyjsciowych bo dla jednego to malo dokladnie.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Adam.Ż » wt sty 06, 2009 12:16 am

Liczyć...
Ewentualnie obudowa(ale to tylko w starym 410)
Widziałem już 2 czy 3 przypadki że sprzedawca zapewniał "Panie na 100% 410..." a później po rozebraniu przy przeróbce się okazywało że jednak 413...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
tuning_fun
Posty: 342
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
Lokalizacja: TCZEW

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: tuning_fun » wt sty 06, 2009 5:05 pm

przepraszam ze podłączam się pod temat, ale nie mogę znaleść poprzez "szukaj" niczego na temat reduktora 4.16 , jak go zmotać i wogóle. Wogóle jest bardzo mało informacji, przepraszam, nie mogę znaleść informacji o reduktorach. Miedzy innymi, poza tym jak zmotac 4.16, to czy reduktor 410 pasuje bez wiekszych przeróbek, co dokładnie daje ( czy szybkie przełożenia też będą wolniejsze, a przez to predkość maksymalna spada) i czy warto go wkładać :)

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Łosiowy » wt sty 06, 2009 6:02 pm

tuning_fun pisze:przepraszam ze podłączam się pod temat, ale nie mogę znaleść poprzez "szukaj" niczego na temat reduktora 4.16 , jak go zmotać i wogóle. Wogóle jest bardzo mało informacji, przepraszam, nie mogę znaleść informacji o reduktorach. Miedzy innymi, poza tym jak zmotac 4.16, to czy reduktor 410 pasuje bez wiekszych przeróbek, co dokładnie daje ( czy szybkie przełożenia też będą wolniejsze, a przez to predkość maksymalna spada) i czy warto go wkładać :)
Hej.
Reduktor skladałem z ziomkiem który wiedział o co chodzi i przy pomocy tej sciągawki http://www.trail-gear.com/tech/zuk65gears/index.html .Po złożeniu i pierwszych testach napewno było warto i spokojnie moge polecic :)21

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » wt sty 06, 2009 6:17 pm

Jeżeli chcesz się sam zabrać za zrobienie 4.16 z dwóch reduktorów czyli jednego z 410 i drugiego z 413 podaj e-mail a wyślę Ci w *.pdf dwa artykuły ze zdjęciami i wszystkimi informacjami. :)21

A jeszcze można sobie zrobić coś takiego :)21
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
tuning_fun
Posty: 342
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
Lokalizacja: TCZEW

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: tuning_fun » wt sty 06, 2009 6:30 pm

Dziekuje bardzo, no marzyło by mi się prędzej czy póżniej coś takiego złożyć, no raczej samemu bo cena gotowych zestawów to naprawde nie mała kasa :) Cieszę sie ze Gdańsk mi odpisuje:) Może takie dziwne pytanie, czy biegi szybkie pozostają bez zmian ? prędkości maksymalne pozostają ? bo ktoś mi wkręcał że przy zmienionym reduktorze to maksymalna prędkość spadła do 60-70 km/h ( na biegach szybkich) ... coś mi sie wierzyć nie chce ...

A co do zdjęć to coś mało widze, czy to nie jest PTO ?? :) jeśłi tak to jestem jeszce bardziej zainteresowany :)

mój email: boryspiotr@poczta.fm

Awatar użytkownika
POWERAGE04
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:03 pm

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: POWERAGE04 » wt sty 06, 2009 6:39 pm

Witam
jesli można to ja też proszę 04_mp@wp.pl

pzdr.

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » wt sty 06, 2009 6:40 pm

Poszło na pocztę.

Tam jest przełożenie 6.50 trail creeper i pto się mota. Jeszcze została tylko flansza, ale muszę rozebrać drugi reduktor a strasznie mi się nie chce, czekam na natchnienie. :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Adam.Ż » wt sty 06, 2009 6:54 pm

na szybkim zwolnienie wynosi chyba 12% albo 20% przy 4.16

nie doczytałem...
Myślałem że przesyłasz info o PTO :wink:
o 4.16 już mam info
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 7:53 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
zuczek
 
 
Posty: 109
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: zuczek » wt sty 06, 2009 7:48 pm

Ja tez proszę i info dotyczące motania 4,16 z dwóch reduktorów.
Adam2brz@interia.pl

Dzieki
SJ-413

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Kostuch » wt sty 06, 2009 7:55 pm

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: maristez » wt sty 06, 2009 8:11 pm

z angielskiego jestem noga. powiedz mi idzie to zmotać tylko mieszając kołami czy trzeba coś toczyć/ spawać?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Kostuch » wt sty 06, 2009 8:16 pm

maristez pisze:
z angielskiego jestem noga. powiedz mi idzie to zmotać tylko mieszając kołami czy trzeba coś toczyć/ spawać?
Trzeba niestety poważniej pomajstrować :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Adam.Ż » wt sty 06, 2009 8:23 pm

Mało jest ludzi którzy wiedzą jak to dobrze zrobić(mówię o tokarzach).
Znajomemu przesłałem info jak zrobić(właśnie którąś z tych str) powiedział że był u 4 różnych tokarzy i żaden mu się nie podjął. Koniec końców do nas przysłał...
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 8:41 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: maristez » wt sty 06, 2009 8:33 pm

policze se reduktora co ja tam mam bo juz sam nie wiem. i pomysle wtedy.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » wt sty 06, 2009 10:19 pm

Jeżeli chodzi o 4.16 to każdy tokarz to przygotuje. Tylko trzeba wiedzieć CO i najlepiej to narysować i zwymiarować. Chodzi tylko o to żeby z jednej z podwójnych zębatek stoczyć zbędną zębatkę a z drugiej podwójnej zębatki odciąć odpowiednią zębatkę i do odpowiednich rozmiarów powiękrzyć otwór. Nałożyć i zespawać. Można się pokusić o przefrezowanie wieloklinu ale to raczej zbędna operacja jak się to dobrze pospawa z dwóch stron. :)21 A koszt nie jest jakiś oszamiałający ja za wszystkie toczenia tego wałka co na zdjęciach zapłaciłem 150 zł.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » wt sty 06, 2009 10:31 pm

Adam.Ż pisze:Myślałem że przesyłasz info o PTO :wink:
Mam kilka rysunków w cadzie jak przygotowywałem tokarzowi. Mam zdjęcia tego co wyszło a jeżeli chodzi o tą flanszę to tu będzie trochę rzeźby ale temat teoretycznie mam rozpracowany i przygotowany wstępny plan działania z rysunkami ale ręcznymi. Jak skończę to wszystko skompletuje i udostępnię. :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
tuning_fun
Posty: 342
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
Lokalizacja: TCZEW

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: tuning_fun » wt sty 06, 2009 11:19 pm

Wielkie dzięki za informacje !!! Chyba narazie temat odłoże, bo faktycznie to i za proste nie jest i za tanie :) Chociaż dysponuje tokarką, tokarzem i mega spawaczem ( tata, prawie ze hobbysta... wszystko zrobi) Tylko właśnie pierw zgromadzić reduktor na części no i pomyśleć, a teraz sesja idzie... to juz gorzej. Jesli st.Medard opanujesz temat i bedziesz w stanie to przekazać to ja jestem bardzo chetny. Mogę nawet wpaść osobiście z zasobem BRO odpowiednim i kierowcą aby temat ogarnąc perfekcyjnie :) Narazie czekam na uszczelniacze z seriwsu i składam napędy, potem chyba spieki wkładam... Wiadomo pierw technicznie auto musi latać, a potem można grzebać dalej :)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: Adam.Ż » wt sty 06, 2009 11:32 pm

właśnie dobrze to robić bez spawania... nie zmienia się wtedy właściwości materiału...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » wt sty 06, 2009 11:40 pm

Jak ktoś ma już reduktor od 410 to mam zbędną dużą zębatkę i tą podwójną zębatkę od 413 ale niestety bez reszty gratów z reduktora. :)21 Łosiowy też ma taki zbędny komplet, a wogóle każdy kto kupował oryginalne 4.16 i motał do reduktora od 413 ma taki zbędny zestaw. Więc koledzy z reduktorami od 410 tam najlepiej i najtaniej szukać. :)21
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 12:35 am przez st.Medard, łącznie zmieniany 1 raz.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
tuning_fun
Posty: 342
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
Lokalizacja: TCZEW

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: tuning_fun » wt sty 06, 2009 11:49 pm

A mam takie pytanie, czy ktoś wogóle brał pod uwage geometrietych kół zębatych ? moduły i tym podobne? czy to teoretycznie może ze sobą pracować ? :D Czy mniej więcej na oko :) Wieloklin jest bardzo dobrym wyjściem, ale przy spawaniu to raczej nie wpłyniesz na zębatke a wałek.... hmm jeśli dobry spawacz to nic się nie stanie :) czy ze spawasz bezpośrednio przy powierzchni powiedzmy pod łożysko... to wtedy lipa lekka.

Rozumiem te podobny myk można zrobic wkładając brakujące graty z 413 do 410 ? No tak, ale to chyba z 410 jest problem większy :) A mam pytanie, a materiałach od st.Medard , na ostatniej stronie tego bodajze niemieckiego materiały, jest rozrysowany nowy układ biegów ?

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » wt sty 06, 2009 11:50 pm

Adam.Ż pisze:właśnie dobrze to robić bez spawania... nie zmienia się wtedy właściwości materiału...
Można przefrezować ale po konsultacji z tokarzem doszedłem do wniosku że to niewystarczające i za drogie a i tak trzeba spawać.
Te zębatki reduktorowe są utwardzane powierzchniowo na jakiś 1 mm i jak stoczysz jedną zębatkę i wyfrezujesz wieloklin to nie będzie on utwardzony i jak odetniesz drugą zębatkę i wyfrezujesz owrór z wieloklinem on też nie będzie utwardzony. Koszt takich frezów nie jest mały a efekt teoretyczny. Prościej i taniej to po prostu przetoczyć i pożądnie pospawać.

Może jest ktoś na forum komu to się rozleciało niech napisze.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
tuning_fun
Posty: 342
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
Lokalizacja: TCZEW

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: tuning_fun » wt sty 06, 2009 11:54 pm

Nie no wiadome i oczywiste, ze utwardzenie jest na maks 1 mm, więcej nie ma szans, a reszta materiału choć nie jest z masła, to ma gorsze własności od powierzchni kół. Podstawa to dobrze pospawać . Ja niestety lub stety mam 413ste i jak już to musze szukać reduktora od 410 ? liczą się generalnie tylko przełożenia, czy jeszcze szukać opcji z czujnikiem załączenia reduktora ? Bo praktycznie to chodzi tylko o bebechy? byle były od410 ?

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3

Post autor: st.Medard » śr sty 07, 2009 12:01 am

Dzisiaj reduktory od 410 są w cenie ok 1000 zł.
Ja swój reduktor w tej cenie w niewiedzy jako od 410 sprzedałem ale potem okazało się że jest od 413 i musiałem kasę zwrócić, niestety. :cry: W dobrych czasach niskiego dolara za 1400 zł z wszystkimi kosztami sprowadziłem sobie 6.50 z usa i prawie byłbym na zero, ale cały misterny plan wylądował. :)11

Ja bym kupował za tyle reduktor od 410 tylko wtedy gdybym przy okazji 4.16 motał PTO. Tylko już dawno nie widziałem na sprzedaż takiego reduktora :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości