Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Moderator: Albert_N
Samurai reduktor 1.0. a 1.3
witam,jakie są różnice pomiędzy reduktorem z 1.0 a 1.3, chodzi mi dokładnie o to jak go rozpoznac żeby niekupić z 1.3 bo taki posiadam.
ZJ 5.9 Ltd. LX 98' lift 3",ZJ 5.2 LTD 96' lift 4,5, kopia simex 32", XJ 4.0 90',WJ 4.7 H.O
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Policzyc ile obrotow na wejsciu przypada na jeden obrot na wyjsciu i porownac z danymi fabrycznymi dla reduktora z 1.0. Chyba najlepiej bedzie liczyc obroty wejsciowe np. dla 10 lub 20 wyjsciowych bo dla jednego to malo dokladnie.
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Liczyć...
Ewentualnie obudowa(ale to tylko w starym 410)
Widziałem już 2 czy 3 przypadki że sprzedawca zapewniał "Panie na 100% 410..." a później po rozebraniu przy przeróbce się okazywało że jednak 413...
Ewentualnie obudowa(ale to tylko w starym 410)
Widziałem już 2 czy 3 przypadki że sprzedawca zapewniał "Panie na 100% 410..." a później po rozebraniu przy przeróbce się okazywało że jednak 413...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- tuning_fun
- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
przepraszam ze podłączam się pod temat, ale nie mogę znaleść poprzez "szukaj" niczego na temat reduktora 4.16 , jak go zmotać i wogóle. Wogóle jest bardzo mało informacji, przepraszam, nie mogę znaleść informacji o reduktorach. Miedzy innymi, poza tym jak zmotac 4.16, to czy reduktor 410 pasuje bez wiekszych przeróbek, co dokładnie daje ( czy szybkie przełożenia też będą wolniejsze, a przez to predkość maksymalna spada) i czy warto go wkładać 

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Hej.tuning_fun pisze:przepraszam ze podłączam się pod temat, ale nie mogę znaleść poprzez "szukaj" niczego na temat reduktora 4.16 , jak go zmotać i wogóle. Wogóle jest bardzo mało informacji, przepraszam, nie mogę znaleść informacji o reduktorach. Miedzy innymi, poza tym jak zmotac 4.16, to czy reduktor 410 pasuje bez wiekszych przeróbek, co dokładnie daje ( czy szybkie przełożenia też będą wolniejsze, a przez to predkość maksymalna spada) i czy warto go wkładać
Reduktor skladałem z ziomkiem który wiedział o co chodzi i przy pomocy tej sciągawki http://www.trail-gear.com/tech/zuk65gears/index.html .Po złożeniu i pierwszych testach napewno było warto i spokojnie moge polecic

Pozdrawiam.
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Jeżeli chcesz się sam zabrać za zrobienie 4.16 z dwóch reduktorów czyli jednego z 410 i drugiego z 413 podaj e-mail a wyślę Ci w *.pdf dwa artykuły ze zdjęciami i wszystkimi informacjami. 
A jeszcze można sobie zrobić coś takiego




A jeszcze można sobie zrobić coś takiego




Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
- tuning_fun
- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Dziekuje bardzo, no marzyło by mi się prędzej czy póżniej coś takiego złożyć, no raczej samemu bo cena gotowych zestawów to naprawde nie mała kasa
Cieszę sie ze Gdańsk mi odpisuje:) Może takie dziwne pytanie, czy biegi szybkie pozostają bez zmian ? prędkości maksymalne pozostają ? bo ktoś mi wkręcał że przy zmienionym reduktorze to maksymalna prędkość spadła do 60-70 km/h ( na biegach szybkich) ... coś mi sie wierzyć nie chce ...
A co do zdjęć to coś mało widze, czy to nie jest PTO
jeśłi tak to jestem jeszce bardziej zainteresowany
mój email: boryspiotr@poczta.fm

A co do zdjęć to coś mało widze, czy to nie jest PTO



mój email: boryspiotr@poczta.fm
- POWERAGE04
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:03 pm
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Poszło na pocztę.
Tam jest przełożenie 6.50 trail creeper i pto się mota. Jeszcze została tylko flansza, ale muszę rozebrać drugi reduktor a strasznie mi się nie chce, czekam na natchnienie.
Tam jest przełożenie 6.50 trail creeper i pto się mota. Jeszcze została tylko flansza, ale muszę rozebrać drugi reduktor a strasznie mi się nie chce, czekam na natchnienie.

Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
na szybkim zwolnienie wynosi chyba 12% albo 20% przy 4.16
nie doczytałem...
Myślałem że przesyłasz info o PTO
o 4.16 już mam info
nie doczytałem...
Myślałem że przesyłasz info o PTO

o 4.16 już mam info
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 7:53 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
z angielskiego jestem noga. powiedz mi idzie to zmotać tylko mieszając kołami czy trzeba coś toczyć/ spawać?Kostuch pisze:http://www.geocities.com/Baja/Outback/3 ... bster.html
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Trzeba niestety poważniej pomajstrowaćmaristez pisze:z angielskiego jestem noga. powiedz mi idzie to zmotać tylko mieszając kołami czy trzeba coś toczyć/ spawać?Kostuch pisze:http://www.geocities.com/Baja/Outback/3 ... bster.html

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Mało jest ludzi którzy wiedzą jak to dobrze zrobić(mówię o tokarzach).
Znajomemu przesłałem info jak zrobić(właśnie którąś z tych str) powiedział że był u 4 różnych tokarzy i żaden mu się nie podjął. Koniec końców do nas przysłał...
Znajomemu przesłałem info jak zrobić(właśnie którąś z tych str) powiedział że był u 4 różnych tokarzy i żaden mu się nie podjął. Koniec końców do nas przysłał...
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 8:41 pm przez Adam.Ż, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
policze se reduktora co ja tam mam bo juz sam nie wiem. i pomysle wtedy.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Jeżeli chodzi o 4.16 to każdy tokarz to przygotuje. Tylko trzeba wiedzieć CO i najlepiej to narysować i zwymiarować. Chodzi tylko o to żeby z jednej z podwójnych zębatek stoczyć zbędną zębatkę a z drugiej podwójnej zębatki odciąć odpowiednią zębatkę i do odpowiednich rozmiarów powiękrzyć otwór. Nałożyć i zespawać. Można się pokusić o przefrezowanie wieloklinu ale to raczej zbędna operacja jak się to dobrze pospawa z dwóch stron.
A koszt nie jest jakiś oszamiałający ja za wszystkie toczenia tego wałka co na zdjęciach zapłaciłem 150 zł.

Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Mam kilka rysunków w cadzie jak przygotowywałem tokarzowi. Mam zdjęcia tego co wyszło a jeżeli chodzi o tą flanszę to tu będzie trochę rzeźby ale temat teoretycznie mam rozpracowany i przygotowany wstępny plan działania z rysunkami ale ręcznymi. Jak skończę to wszystko skompletuje i udostępnię.Adam.Ż pisze:Myślałem że przesyłasz info o PTO![]()

Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
- tuning_fun
- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Wielkie dzięki za informacje
! Chyba narazie temat odłoże, bo faktycznie to i za proste nie jest i za tanie
Chociaż dysponuje tokarką, tokarzem i mega spawaczem ( tata, prawie ze hobbysta... wszystko zrobi) Tylko właśnie pierw zgromadzić reduktor na części no i pomyśleć, a teraz sesja idzie... to juz gorzej. Jesli st.Medard opanujesz temat i bedziesz w stanie to przekazać to ja jestem bardzo chetny. Mogę nawet wpaść osobiście z zasobem BRO odpowiednim i kierowcą aby temat ogarnąc perfekcyjnie
Narazie czekam na uszczelniacze z seriwsu i składam napędy, potem chyba spieki wkładam... Wiadomo pierw technicznie auto musi latać, a potem można grzebać dalej 




Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
właśnie dobrze to robić bez spawania... nie zmienia się wtedy właściwości materiału...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Jak ktoś ma już reduktor od 410 to mam zbędną dużą zębatkę i tą podwójną zębatkę od 413 ale niestety bez reszty gratów z reduktora.
Łosiowy też ma taki zbędny komplet, a wogóle każdy kto kupował oryginalne 4.16 i motał do reduktora od 413 ma taki zbędny zestaw. Więc koledzy z reduktorami od 410 tam najlepiej i najtaniej szukać. 


Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 12:35 am przez st.Medard, łącznie zmieniany 1 raz.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
- tuning_fun
- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
A mam takie pytanie, czy ktoś wogóle brał pod uwage geometrietych kół zębatych ? moduły i tym podobne? czy to teoretycznie może ze sobą pracować ?
Czy mniej więcej na oko
Wieloklin jest bardzo dobrym wyjściem, ale przy spawaniu to raczej nie wpłyniesz na zębatke a wałek.... hmm jeśli dobry spawacz to nic się nie stanie
czy ze spawasz bezpośrednio przy powierzchni powiedzmy pod łożysko... to wtedy lipa lekka.
Rozumiem te podobny myk można zrobic wkładając brakujące graty z 413 do 410 ? No tak, ale to chyba z 410 jest problem większy
A mam pytanie, a materiałach od st.Medard , na ostatniej stronie tego bodajze niemieckiego materiały, jest rozrysowany nowy układ biegów ?



Rozumiem te podobny myk można zrobic wkładając brakujące graty z 413 do 410 ? No tak, ale to chyba z 410 jest problem większy

Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Można przefrezować ale po konsultacji z tokarzem doszedłem do wniosku że to niewystarczające i za drogie a i tak trzeba spawać.Adam.Ż pisze:właśnie dobrze to robić bez spawania... nie zmienia się wtedy właściwości materiału...
Te zębatki reduktorowe są utwardzane powierzchniowo na jakiś 1 mm i jak stoczysz jedną zębatkę i wyfrezujesz wieloklin to nie będzie on utwardzony i jak odetniesz drugą zębatkę i wyfrezujesz owrór z wieloklinem on też nie będzie utwardzony. Koszt takich frezów nie jest mały a efekt teoretyczny. Prościej i taniej to po prostu przetoczyć i pożądnie pospawać.
Może jest ktoś na forum komu to się rozleciało niech napisze.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
- tuning_fun
- Posty: 342
- Rejestracja: śr kwie 23, 2008 7:54 pm
- Lokalizacja: TCZEW
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Nie no wiadome i oczywiste, ze utwardzenie jest na maks 1 mm, więcej nie ma szans, a reszta materiału choć nie jest z masła, to ma gorsze własności od powierzchni kół. Podstawa to dobrze pospawać . Ja niestety lub stety mam 413ste i jak już to musze szukać reduktora od 410 ? liczą się generalnie tylko przełożenia, czy jeszcze szukać opcji z czujnikiem załączenia reduktora ? Bo praktycznie to chodzi tylko o bebechy? byle były od410 ?
Re: Samurai reduktor 1.0. a 1.3
Dzisiaj reduktory od 410 są w cenie ok 1000 zł.
Ja swój reduktor w tej cenie w niewiedzy jako od 410 sprzedałem ale potem okazało się że jest od 413 i musiałem kasę zwrócić, niestety.
W dobrych czasach niskiego dolara za 1400 zł z wszystkimi kosztami sprowadziłem sobie 6.50 z usa i prawie byłbym na zero, ale cały misterny plan wylądował.
Ja bym kupował za tyle reduktor od 410 tylko wtedy gdybym przy okazji 4.16 motał PTO. Tylko już dawno nie widziałem na sprzedaż takiego reduktora
Ja swój reduktor w tej cenie w niewiedzy jako od 410 sprzedałem ale potem okazało się że jest od 413 i musiałem kasę zwrócić, niestety.


Ja bym kupował za tyle reduktor od 410 tylko wtedy gdybym przy okazji 4.16 motał PTO. Tylko już dawno nie widziałem na sprzedaż takiego reduktora

Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości