Samurai na LPG problemy

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Samurai na LPG problemy

Post autor: viperecki » pn sty 26, 2009 6:24 pm

Witam brać forumową !!!
Mam taki problem założyłem do mojego srajucha gazior i :
1.... mixer przelotowy w rurze pomiędzy gaźnikiem a filtrem powietrza autko dużo słabsze na gazie na benzynie ok

2..... mixer na gaźniku auto przyzwoicie na gazie nie wiele ustępuje benzynie ale na benzynie nie jedzie wogóle powyżej 3tyś wogóle zalewa go poprostu za mało powietrza

co zrobić żeby to jakoś pogodzić aaa i jeszcze jedno przeciw mixerowi na gaźniku , obciera pokrywką o maske bo gaźnik od poniaka wyższy od orginału

z góry dzięki za rady i pomysły :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Samurai na LPG problemy

Post autor: Wilku » wt sty 27, 2009 12:02 am

W jaki sposób regulujesz instalację?

Jeśli samodzielnie na oko, to po kolei:

- zakręć register na wężu łączącym reduktor z mikserem, a następnie odkręć go o pół/jeden obrót,
- śrubą na reduktorze ustaw napięcie wstępne membrany w taki sposób, aby obroty biegu jałowego były prawidłowe (takie, jak na PB - 800obr/min),
- ustaw położenie registra na wężu łączącym reduktor z mikserem w taki sposób, aby samochód dobrze wkręcał się na obroty,
- jeśli trzeba zmniejsz nieco napięcie wstępne mambrany w reduktorze (wkręć śrubę regulacyjną w reduktorze) ustalając prawidłowe obroty biegu jałowego,
- zrób test drogowy i doreguluj instalkę

Pamiętaj, że kręcąc śrubą w reduktorze zwiększasz(wkręcając)/zmniejszasz(wykręcając) dawkę paliwa dla całego zakresu pracy silnika. Kręcąc registrem na wężu (wkręcając zmniejszasz dawkę paliwa) regulujesz napięcie membrany przy obciążeniu silnika (pedał wciśnięty w podłogę/wysokie obroty).
Jeszcze jedno - jak będzie strzelać w gaźnik, to znaczy, że jest za mało paliwa.

Próbuj wyregulować instalkę na mikserze w rurze pomiędzy gaźnikiem, a filtrem. Chociaż z tego co piszesz, to może być zbyt duża zwężka w tym mikserze. Jeśli do tego masz mało czuły reduktor, to regulacja może być trudna lub wręcz niemożliwa. Poza tym jeśli zwężka będzie zbyt duża, to układ zasilania LPG będzie bardziej podatny na zakłócenia (brudny filtr powietrza, podmuch wiatru w dolot itd.)
Jeśli Ci się nie uda, to zakładaj mikser na gaźniku, reguluj gaźnik, a później LPG.

Efekty swojej pracy możesz sprawdzić na analizatorze spalin (stacja diagnostyczna?). Chociaż pomiar na biegu jałowym i przy 3tys obr na luzie i tak nie ma przełożenia 1:1 na warunki drogowe.
Lepiej monitorować napięcie na sondzie lambda wspawanej w wydech i tak doregulować układ LPG.


Pzdr, W


PS1. Zawsze reguluj instalację z kompletnym układem dolotowym.
PS2. Przysłaniając dolot możesz zniwelować zbyt małą czułość reduktora/zbyt dużą zwężkę i tym samym ograniczyć wpływ zakłóceń zewnętrznych na pracę układu. Ale to jest raczej półśrodek.
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Sojer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Samurai na LPG problemy

Post autor: Sojer » wt sty 27, 2009 7:55 am

Wilku pisze:W jaki sposób regulujesz instalację?


Pamiętaj, że kręcąc śrubą w reduktorze zwiększasz(wkręcając)/zmniejszasz(wykręcając) dawkę paliwa dla całego zakresu pracy silnika. Kręcąc registrem na wężu (wkręcając zmniejszasz dawkę paliwa) regulujesz napięcie membrany przy obciążeniu silnika (pedał wciśnięty w podłogę/wysokie obroty).
Jeszcze jedno - jak będzie strzelać w gaźnik, to znaczy, że jest za mało paliwa.

PS1. Zawsze reguluj instalację z kompletnym układem dolotowym.
Witam

U mnie jest trochę inaczej: wykręcając śrubę napięcia membrany zwiększam dawkę gazu (mogę nawet doprowadzić do sytuacji że bedzie wytważane przez reduktor nadciśnienie i gaz będzie podawany nawet przy zgaszonym silniku.) Po całkowitym wkręceniu śruby napięcia membrany mikser wytwarza za male podcićnienie i silnik nie chodzi wogóle.
Przy zabawie z rególacją należy też pamiętać o śrubie od wolnych obrotów. Otwiera ona lub zamyka kanalik obejściowy dla wolnych obrotów. Podczas ustawiania silnika na wysokich obrotach najlepiej gdy jest całkowicie wkręcona.

Wszystko najlepiej jest opisane w dokumencie "Krótki poemat na gazu temat"

Ad 1. Jak najbardziej słuszne. Należy regulować instalke z kompletnym dolotem i najlepiej z nowym filtrem powietrza. Gdy filtr bedzie coraz bardzie bródny będzie nam wzbogacał mieszankę poprzez stawianie większego oporu dla powietrza. Zauważyłem jeszcze iż na regulacje miało wpływ czy maska samochodu jest otwarta czy zamknięta. Ale to dotyczy samochodu z chwytem powietrza w komorze silnika.

Pozdrawiam
Sojer
Vitara 1.6l MB+Samara

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Samurai na LPG problemy

Post autor: viperecki » wt sty 27, 2009 12:52 pm

Ok dzięki za rady .ostatecznie sucz zostaje na zestawie ... mixer od wtrysku w rurze pomiedzy gaźnikiem a filtrem jedeyna opcja po przełożeniu 5 różnych mixerów w ob miejscach , możnaby jeszcze blosa spróbować ale nie ma skąd na próbę zapożyczyć a wywyalić 350 w ciemno to nie teges
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

V
 
 
Posty: 186
Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm

Re: Samurai na LPG problemy

Post autor: V » pt sty 30, 2009 7:13 pm

a jak wogóle sprawują sie instalacje gazowe w smurajach ?
czy samochód nie słbnie zbytnio i jak wygląda spalanie w stosunku do beny ??
dzięki
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy :)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Samurai na LPG problemy

Post autor: viperecki » pt sty 30, 2009 7:17 pm

ja jestem średnio zadowolony bo walka z lpg trwa nadal , mocy ubyło całkiem sporo spalanie tego nie dam rady sprawdzić bo licznik mi zaniża o 30 km/h ale ogólnie spoko nie wybija jak gaźnika przy pionie odpala zawsze nawet przy mrozie bez problemu , silniczek kulturalniej pracuje
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai na LPG problemy

Post autor: KSikorski » sob sty 31, 2009 3:36 pm

V pisze:a jak wogóle sprawują sie instalacje gazowe w smurajach ?
czy samochód nie słbnie zbytnio i jak wygląda spalanie w stosunku do beny ??
dzięki
Ja mam instalację Lovato. Mówiąc szczerze w normalnej jeździe nie czuć różnicy. Jedynie jak trzeba dłuższy czas pokatować silnik na obrotach, to lepiej mu to idzie na pb. Spalanie ok.12,2l gazu na 100km.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość