Post
autor: Wilku » wt sty 27, 2009 12:02 am
W jaki sposób regulujesz instalację?
Jeśli samodzielnie na oko, to po kolei:
- zakręć register na wężu łączącym reduktor z mikserem, a następnie odkręć go o pół/jeden obrót,
- śrubą na reduktorze ustaw napięcie wstępne membrany w taki sposób, aby obroty biegu jałowego były prawidłowe (takie, jak na PB - 800obr/min),
- ustaw położenie registra na wężu łączącym reduktor z mikserem w taki sposób, aby samochód dobrze wkręcał się na obroty,
- jeśli trzeba zmniejsz nieco napięcie wstępne mambrany w reduktorze (wkręć śrubę regulacyjną w reduktorze) ustalając prawidłowe obroty biegu jałowego,
- zrób test drogowy i doreguluj instalkę
Pamiętaj, że kręcąc śrubą w reduktorze zwiększasz(wkręcając)/zmniejszasz(wykręcając) dawkę paliwa dla całego zakresu pracy silnika. Kręcąc registrem na wężu (wkręcając zmniejszasz dawkę paliwa) regulujesz napięcie membrany przy obciążeniu silnika (pedał wciśnięty w podłogę/wysokie obroty).
Jeszcze jedno - jak będzie strzelać w gaźnik, to znaczy, że jest za mało paliwa.
Próbuj wyregulować instalkę na mikserze w rurze pomiędzy gaźnikiem, a filtrem. Chociaż z tego co piszesz, to może być zbyt duża zwężka w tym mikserze. Jeśli do tego masz mało czuły reduktor, to regulacja może być trudna lub wręcz niemożliwa. Poza tym jeśli zwężka będzie zbyt duża, to układ zasilania LPG będzie bardziej podatny na zakłócenia (brudny filtr powietrza, podmuch wiatru w dolot itd.)
Jeśli Ci się nie uda, to zakładaj mikser na gaźniku, reguluj gaźnik, a później LPG.
Efekty swojej pracy możesz sprawdzić na analizatorze spalin (stacja diagnostyczna?). Chociaż pomiar na biegu jałowym i przy 3tys obr na luzie i tak nie ma przełożenia 1:1 na warunki drogowe.
Lepiej monitorować napięcie na sondzie lambda wspawanej w wydech i tak doregulować układ LPG.
Pzdr, W
PS1. Zawsze reguluj instalację z kompletnym układem dolotowym.
PS2. Przysłaniając dolot możesz zniwelować zbyt małą czułość reduktora/zbyt dużą zwężkę i tym samym ograniczyć wpływ zakłóceń zewnętrznych na pracę układu. Ale to jest raczej półśrodek.