Turbina w GV 2,0 TD

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seba4x4 » śr sty 28, 2009 6:09 pm

Kumpel jechał dziś niedawno nabytą Grand Vitara 2,0 TD (1999r) i auto w pewnym momencie zaczęło mocno dymić oraz straciło moc. Nalot na rurze wydechowej wskazuje na nieprzepalone paliwo (nie olej), w związku z powyższym mam kilka pytań:
- czy wg Was to turbina? (auto jutro pojedzie do mechanika, ale dywagować trzeba już :wink: )
- czy może to być pęknięty przewód od intercoolera?
- czy jest to jakaś typowa usterka tego silnika?
- czy turbo jest takie samo, jak w Maździe ?
- czy wymiana turbiny jest jakoś szczególnie uciążliwa? (w Patrolu wymiana turbiny dała mi popalić ... :wink: )
Zaznaczam, że opcja "szukaj" nie dała żadnych rezultatów :)11
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: N2O » śr sty 28, 2009 7:24 pm

rozrząd przeskoczył ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: Maq » śr sty 28, 2009 9:15 pm

Benzynowa GV po przeskoczeniu rozrządu stanęła całkowicie. Nawet nie zdążyła zadymić.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seba4x4 » czw sty 29, 2009 5:42 am

Auto ma 127 tkm przebiegu, adnotacja o wymianie rozrządu przy 86 tkm w serwisówce była..... Dziś koło południa wszystko będzie jasne......
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seba4x4 » czw sty 29, 2009 11:44 am

Jak na razie żadne z powyższych...... Za chwilę auto będzie sprawdzane na kompu, na chwilę obecną podejrzany jest przepływomierz.... Pali od pyknięcia, chodzi równiutko, dopiero po dodaniu gazu objawia się brak mocy i nadmierne dymienie..............
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: N2O » czw sty 29, 2009 5:18 pm

dolot jest szczelny ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seku35 » pt sty 30, 2009 5:59 pm

To napewno przepływomierz,miałem to samo jakiś czas temu.Koszt nowego w ASO około 500pln.
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seba4x4 » pt lut 13, 2009 8:49 am

Po długich poszukiwaniach awarii przyczyna została ustalona -> czujnik przyśpieszenia zapłonu w pompie wtryskowej. Czy ktoś orientuje się, gdzie można to nabyć w miarę szybko?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seba4x4 » pt lut 13, 2009 10:16 am

Dokładnie chodzi o czujnik prędkości obrotowej umieszczony w pompie wtryskowej...... 8) Mowa o silniku 87 PS
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seku35 » pt lut 13, 2009 9:36 pm

W GV 2.0TD do 2002r były montowane silniki mazdy,więc pytaj w servisie?
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seba4x4 » sob lut 14, 2009 8:57 am

Według katalogu ten czujnik nie występuje "samodzielnie", tylko w komplecie z pompą.......... :-?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: seku35 » sob lut 14, 2009 2:00 pm

No to cię rąbnie mocno po kieszeni,współczuje!
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: Kostuch » pn lut 16, 2009 11:50 am

Zawsze można coś dopasować.
Pytanie czy jest indukcyjny czy na hallotronie?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

golden4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz gru 12, 2010 12:54 pm

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: golden4x4 » wt lut 01, 2011 10:01 pm

Kolego jak zakończyła się sprawa z silnikiem,dopasowałeś ten czujniczek? Rozważam zakup GV właśnie z silnikiem RF-a,silniki podobno bardzo trwałe ale z mnóstwem dziwnych czujników....
Ostre przymiarki do Grand Vitarki

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Turbina w GV 2,0 TD

Post autor: bst » czw lut 03, 2011 10:44 am

Kurde, cos te nastepne generacje suzuk jakies stresogenne..
Jak nie DCI i jego problemy z wtryskami/pompami, to RF z mazdy i problemy z czujnikami lub HDI i lanie sie oleju.
U mnie sie rozciekl uszczelniacz na wale od strony skrzyni. Zygac mi sie chce jak pomysle ze mam wlazyc pod auto i targac samemu wielka skrzynie z blotem sypiacym sie na ryj :)11
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość