SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
BORYNA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pt sty 13, 2006 5:36 pm
Lokalizacja: wawa

SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: BORYNA » sob mar 14, 2009 12:58 pm

Witam szanownych forumowiczow,
Mam pytanie jak w temacie. Czy ktos mial kiedys kontakt z przekladka silnika ze swifta 1.3 ew 1.6?
Przekopalem watki ale niestety zadnych konkretow:( moze zle szukalem?
Bede wdzieczny za wszelkie info , porady techniczne, wymiary co pasuje co nie itp itd.
Pozdrawiam serdecznie!!!!!!!
Jezdze tu i tam bo 4x4 mam :)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Albert_N » sob mar 14, 2009 1:11 pm

oj kolego, chyba sie nie przykladasz do tego szukania - calkiem niedawno bylo to walkowane !
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Hałas » sob mar 14, 2009 6:35 pm

Jak zrobisz to ślij info o problemach, i wszelkie rzeczy wartę uwagi na PW.
Za na następną zimę kumpel ma zamiar zabrać się za zmianę silnika właśnie na 1.3 ze swifta :)2
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
BORYNA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pt sty 13, 2006 5:36 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: BORYNA » sob mar 14, 2009 7:16 pm

Albert,
Jak mozesz to podeslij cos bo to co przejzalem to nic konkretnego!

Znalazlem to:
"witam. Jeleżli chcesz silniczek od swifta to szukaj 1.3 G13B o pojemności chyba 1298cm3. Ten silniczek fabrycznie był już z wtryskiem. Robiłem taka podmiankę u siebie. Z silnika od samuraia musisz zostawić troche gratów. Najlepiej jest postawić dwa silniki obok siebie i porównać. Na pewno musisz zmienić wałek rozrządu i założyć samuraiowa przystawke kątową do aparatu zapłonowego. Inna też jest miska olejowa, smok, bagnet, koło zamachowe( w samuraiu chyba ze 2 razy cięższe), mocowanie alternatora, taka długa metalowa rurka co idzie wzdłuż silnika ( o ile pamietam to w samuraiu jest krótsza), nie pamiętam ale chyba też pompa wody bo w swiftowej nie ma gdzie wiatraka dokręcieć i w swifcie są koła pasowe pod paski wielorowkowe a nie klinowe Trzeba też zmienić oczywiście obydwie łapy silnika.

Ja zostałem przy gaźniku bo też jeżdże na gazie a nie chciałem przerabiac instalacji gazowej. Cała wiązka razem z kolektorem i monowtryskiem leży w garażu i czeka na lepsze czasy."

Przepraszam ze nie podaje autora.

Natomiast zadnych info o 1600 nie znalazlem.
Interesuje mnie:
1. polaczenie ze skrzynia biegow?
2. co z 16V czy nie bedzie przeszkadzal gaznik?
3. wyjscie aparatu zaplonowego w 1.6 jest w bok ?
4. kolektory ssace i wydechowe - czy pasuja od samuraia?
5. czy moze lepiej zostawic wtrysk i kompa?
6. co z papa paliwa ?
7. jaka jest roznica w wadze?

I takich pytan mam jeszcze kilka :)

Pozdrawiam i dzieki za konkrety !
Jezdze tu i tam bo 4x4 mam :)

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Dafit » sob mar 14, 2009 9:12 pm

1. Trzeba flansze zastosowac ewentualnie przerobic mocowanie dwoch dolnych srub.
2 i 5. Ja bym zostawil wtrysk, tymbardziej ze w swifcie jest jednopunkt, bez przeplywki itp.
3. Nie, jest takie jak w kazdym swifcie czyli prosto. Pozostaje cięcie sciany, dorobienie przystawki lub zmiana walka.
4. Kolektory z samuraja nie pasuja do swifta 1.6 16v, ani ssacy ani wydech.
6. Papa czy pompą? :p polonez, citroen ax lub od czegos innego. Wybor ogromny.
7. Roznica wedlug mnie rzadna, gabarytowo identyczne silniki, obydwa aluminiowe.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Daniel Stachurski » sob mar 14, 2009 9:47 pm

Natomiast zadnych info o 1600 nie znalazlem.
Interesuje mnie:
1. polaczenie ze skrzynia biegow?
2. co z 16V czy nie bedzie przeszkadzal gaznik?
3. wyjscie aparatu zaplonowego w 1.6 jest w bok ?
4. kolektory ssace i wydechowe - czy pasuja od samuraia?
5. czy moze lepiej zostawic wtrysk i kompa?
6. co z papa paliwa ?
7. jaka jest roznica w wadze?
Nie mialem wprawdzie dokladnie takiego przypadku o jaki pytasz, ale gdy rozsypal sie moj pierwszy silnik w Samurai-u (tak z 10 lat temu), to wsadzilem silnik od Swift-a 1.3, ktory byl niema identyczny. Silnik z Samurai-a byl nie do zdobycia, a "niemal identyczny" Swift, to byly mniej wiecej roznice, ktore juz znalazles na forum.
Obecnie mam baleno 1.6 16V MPI uruchomiony poza samochodem. Domniemuje, ze roznica silnikow Swift 1.3 i 1.6 jest niemal zadna poza pojemnoscia, oczywiscie o ile bedziesz porownywal te same generacje silnikow (np. jednopunktowy wtrysk), bo najnowsze moga identyczne jedynie pod wzgledem ksztaltu. Flansza do skrzyni jest za pewne identyczna jak w kazdym przypadku przekladki 1.3 do 1.6, bo Japonczycy nie zmieniaja sprawdzonych elementow. Kolektory silnikow gaznikowych i z jednopunktowym wtryskiem dadza sie przekladac, ale wydech 16V jest moim zdaniem inny niz 8V (taka roznice mam pomiedzy 1.6 8V Vitara i 1.6 16V Baleno i takie wlasnie sa na rynku dostepne kolektory - 8V i 16V). Jesli zdecydujesz sie na silnik MPI, to bedzie on nierozerwalnie zwiazany z elektronika i o ile dasz sobie rade z przerobieniem wiazki elektrycznej, to bedzie pracowal bardzo fajnie. Niemniej jednak nie jest to zadanie tak latwe i przyjemne jak np. w przypadku gaznika i braku elektroniki.
Najwiekszym moim zdaniem problemem moze byc aparat zaplonowy na wprost - to samo mialem w Baleno i zrobilem przystawke katowa, ale bylo to grubsze wyzwanie. Przy silnikach 8V walki rozrzadu mozna przekladac pomiedzy glowicami i w ten sposob mozna wybrnac z tego problemu i zastosowac stary aparat zaplonowy z oryginalnym mocowaniem katowym. Do Baleno 16V niestety to nie pasowalo i w dodatku walek rozrzadu konczyl sie asymetrycznym nacieciem do napedu aparatu zaplonowego przez pletwe, wiec adapter katowy nie byl nazbyt prosty do wykonania (generalnie zastosowalem aparat z Baleno z uwagi na dopasowanie do elektroniki, zebatke ze starego walka 8V i z aparatu do niego). Wyglada to mniej wiecej tak:
http://daniels.lumena.com/suzuki/files/ ... _zapl2.jpg
http://daniels.lumena.com/suzuki/files/ ... otowy1.jpg

Cod o pompy, to oczywiscie daj elektryczna z cisnieniem stosownym do zasilania paliwem, na ktore sie zdecydujesz (gaznik, wtrysk).
Roznica w masie - cuz, 1.6 ma wieksze cylindry, to bedzie o ta roznice lzejszy ;-)
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
BORYNA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pt sty 13, 2006 5:36 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: BORYNA » sob mar 14, 2009 10:29 pm

Dzieki za odpowiedz☺
Zastanawiam sie nad silnikiem ze swifta (nie z vitary) 13 lub 16 8v lub 16v moze gti ?.
Silniki 1.6 ze swifta i 1.6 z vitary to 2 rozne silniki? Wnioskuje to po cenie ☺
Najwiekszym problemem wydaje mi sie polaczenie silnika ze skrzynia. No i co z rozrusznikiem?
Kolega wczesniek pisal ze do 1.6 przyda sie flansza czy to bedzie ta sama flansza co do przerobki z silnikiem vitary? A moze nie dorabiac flanszy skoro to roznica 2 srob?
Co do aparatu zaplonowego to jezeli wybiore opcje z dziura w grodzi to czy nie bede musial wywalac nawiewu?
Mam zamiar zostawic gaznik – moze z samuraia? Nie chce bawic sie z elektronika i tp.
I teraz pytanie czy jezeli znajde 1.6 8v/16v to gaznik z samuraia da rade go zasilic paliwem?
Jezeli zaloze gaznik to czy taka zamiana bedzie miala sens ? Bo moc tych silnikow troche spadnie.
Dzieki za rady!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam
Jezdze tu i tam bo 4x4 mam :)

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Daniel Stachurski » sob mar 14, 2009 11:24 pm

Najwiekszym problemem wydaje mi sie polaczenie silnika ze skrzynia. No i co z rozrusznikiem? Kolega wczesniek pisal ze do 1.6 przyda sie flansza czy to bedzie ta sama flansza co do przerobki z silnikiem vitary? A moze nie dorabiac flanszy skoro to roznica 2 srob?
To akurat wydaje mi sie srednim problemem - flansza jest zawsze taka sama. W zalaznosci jak wykonasz w niej mocowanie dla rozrusznika, taki rozrusznik bedziesz mial w docelowym silniku (zwykle ten z 1.3 Samurai - tak robi np. Calmini, ale ja dla przykladu mam rozrusznik z 1.6, bo tak wykonalem otwory mocujace). W kwestii "2 srub" jestem zdania, ze nie warto badziewic - flansza to flansza, a nie zmociarstwo.Bo niby co zrobisz z dolnymi srubami? Mozesz ew. dospawac "uszy
do skrzyni, ale chyba latwiej juz wykonac flansze z blachy (stalowej).
Co do aparatu zaplonowego to jezeli wybiore opcje z dziura w grodzi to czy nie bede musial wywalac nawiewu?
Owszem.
I teraz pytanie czy jezeli znajde 1.6 8v/16v to gaznik z samuraia da rade go zasilic paliwem? Jezeli zaloze gaznik to czy taka zamiana bedzie miala sens ? Bo moc tych silnikow troche spadnie.
Tu chyba generalna rada, zeby wypierniczyc oryginalny gaznik "tysiaca rurek" i zalozyc np. od Pony, ktory byl stosowany w Hundai 1.3 i 1.5. Ale problem wydajnosci gaznika wydaje mi sie byc marginalny - roznica wydaje sie byc w granicy "1/4 obrotu sruba mieszanki paliwa".
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Samaeli » wt lut 23, 2010 10:46 pm

Dolacze sie do tematu. Jeli chodzi o mocowanie sielnika 1.6 ze skrzyznia samuraiowa to czy nie pausuje przypadkiem kielich skrzyni od vitki do skrzyni samuraiowej

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: oblesnik » śr lut 24, 2010 9:50 am

Też wałkuje temat przekładki i trochę poczytałem wcześniejszych postów, a poniżej ciekawe linki, które coś wam rozjaśnią (albo zaciemnią :wink: )

http://pultusk4x4.pl/?page_id=170

http://www.nitromax.nl/SAMENGINESWAP.HTM
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
michał16v
 
 
Posty: 217
Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: CHEŁM

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: michał16v » śr lut 24, 2010 5:14 pm

witam
niedawno zmienialem motor w vitarze 16v na z baleno 1,6 16v :)

w porównaniu do vitary 16v różni się każdy element który się przykreca do bloku(tylko goły silnik (bez miski ) z rozrządem i pompą wody pasuje)

nawet termostat sterczy pod aparatem(vitara ma w kol. dolotowym)
kolektor wydechowy z baleno wychodzi w miejscu łapy silnika :)3
przewody wodne nie pasują :)3

:)2 w baleno po ok 98r. byl zapłon bezrozdzielaczowy więc odpada przeróbka aparatu bo go niema i taki silnik najprościej zaadoptować do samuraja no i o połowe tańszy od wyjętego z vitary

warto zostawić paski wielorowkowe bo łatwiej dostać 70A alternator boscha
SUZUKI VITARA wahacze (produkuje je)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82e ... 14956.html

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Samaeli » śr lut 24, 2010 9:22 pm

Ok ale pytenie moje to czy jest mozliwosc zapozyczenia dzwonu a mianowicie oslony sprzegla z vitary do suzukowej skrzyni. Tak jak patrzylem na wnetrze wygladalo bardzo podobnie. jesli chodzi o mocowanie to dla mnie zaden problem ale chcial bym rozniez z vitki wykorzystac kolo zamchowe i sprzeglo ktore to maja sieksze srednic niz samuraiowe. Ma ktos moze jakas fote wnetrza skrzyni samuraiowej??

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Grzanek » śr lut 24, 2010 9:31 pm

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 1#p2399731
Tutaj masz zdjęcia, jak przekładałem bebechy do swojej od 1.0.
Sj410, trochę liftu itd.

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Samaeli » śr lut 24, 2010 10:33 pm

Grzanek pisze:http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 1#p2399731
Tutaj masz zdjęcia, jak przekładałem bebechy do swojej od 1.0.

Dziekowac juz wszystko wiem:)

Awatar użytkownika
Samaeli
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 9:34 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: Samaeli » czw lut 25, 2010 5:56 pm

Albo i nie wiem. Czy srednica kola zamachowego silnika od grand vitary zmiesci sie w kielichu skrzyni samuraiowej??

czesio 24
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 25, 2010 1:11 pm

Re: SILNIK SWIFTA W SAMURAIU 1.3 1.6 ????

Post autor: czesio 24 » pt lut 26, 2010 2:31 pm

Witam jestem tu nowy a jak wygląda sprawa założenia silnika do samuraja 1.3 na wtrysku silnik 1.6 16v na wtrysku jedno punktowym z swifta jakie przeróbki są konieczne mam taki silnik wiązka elektryczna jest gotowa aparat trzeba przerobić na kątowy lub ciąć gródz czołową miskę olejową i co jeszcze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości