SJ410 - krztusi się i gaśnie
Moderator: Albert_N
SJ410 - krztusi się i gaśnie
Autko (SJ410) padło w czasie jazdy - zaksztusiło się i zgasło. Jak postoi długo to po odpaleniu pojeździ z 10 min, a później od nowa. W czasie jazdy niezależnie od tego czy cisnę gaz, czy nie, po jakimś czasie zaczyna szarpać, a później zdycha całkiem. Po odczekaniu chwili odpala bez problemu, jedzie 50 m i znowu pada. To samo na postoju - silnik pochodzi minutę lub kilka i gaśnie. Na następny dzień od nowa - wydaje się, że jest już ok, ale potem znów szarpie, a po jakimś czasie zaczyna gasnąć.
Po wystąpieniu problemu:
- wymieniłem pompkę paliwa,
- palec rozdzielacza,
- przewody zapłonowe,
- filtr paliwa,
- przeczyściłem gaźnik
Silnik jest po niedawnym remoncie. Paliwo do gaźnika idzie. Iskra jest.
Nie mam już pomysłu co padło... Elektryka? Regulacja? Ktoś ma pomysł jaka może być tego przyczyna?
Po wystąpieniu problemu:
- wymieniłem pompkę paliwa,
- palec rozdzielacza,
- przewody zapłonowe,
- filtr paliwa,
- przeczyściłem gaźnik
Silnik jest po niedawnym remoncie. Paliwo do gaźnika idzie. Iskra jest.
Nie mam już pomysłu co padło... Elektryka? Regulacja? Ktoś ma pomysł jaka może być tego przyczyna?
SJ410 1985 rok - niezmotany
- jasiu836
- jestem tu nowy...
- Posty: 87
- Rejestracja: śr paź 15, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: okolice słupska
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
miałem tak samo, dokładnie gaźnik przeczyść, ja rozebrałem na części pierwsze i pożniej było git
pozdrawiam
pozdrawiam
SJ410-był na stanie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie

- jasiu836
- jestem tu nowy...
- Posty: 87
- Rejestracja: śr paź 15, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: okolice słupska
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
SJ410-był na stanie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Gaźnik w 410 jest prosty jak konstrukcja cepa.. Jak przeczyściłeś to bym obstawiał elektrykę.. To co odpowiada za zapłon, poczynając od stacyjki..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Zapomniałem dodać, że od razu po defekcie zauważyłem, że pompka nie ciągnie paliwa. Puściła gumka, która trzymała membranę blokującą cofanie się paliwa w stronę filtra. Wymieniłem pompkę, paliwo idzie, ale dalej padaka.
Aha... W międzyczasie też dolałem do paliwa świństwa pozbywającego się ewentualnej wody.
A zbiornik się odpowietrza - czytałem tamten wątek.
Aha... W międzyczasie też dolałem do paliwa świństwa pozbywającego się ewentualnej wody.
A zbiornik się odpowietrza - czytałem tamten wątek.
SJ410 1985 rok - niezmotany
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Jaki masz filtr paliwa i w którym miejscu?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Standardowy do SJ - tyle, że mam go pod maską, a nie przy ramie (se przełożyłem).
SJ410 1985 rok - niezmotany
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
ja miałem podobne objawy jak mi się właśnie ten filterek przy ramie zasyfił.
a jak przestał mi gadać jeden z garów (na niskich obrotach), to okazało się że trzeba było ustawić przerywacz
a jak przestał mi gadać jeden z garów (na niskich obrotach), to okazało się że trzeba było ustawić przerywacz
Sj410, trochę liftu itd.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Ciekawe, czy świece mają czarny nagar ? Tak myślę o nadmiarze paliwa zalewającego świece wraz z rozgrzewaniem się silnika...
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Sprawdź poziom paliwa w gaźniku. Moze przepuszczać zaworek iglicowy bo brudny
lub może być przytkany odpływ z przelewu za pompką.
lub może być przytkany odpływ z przelewu za pompką.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Apropos gaźnika 410.TomaszRT pisze:Gaźnik w 410 jest prosty jak konstrukcja cepa.. Jak przeczyściłeś to bym obstawiał elektrykę.. To co odpowiada za zapłon, poczynając od stacyjki..
Ma ktoś manual do tego? Bo mam taki wstawiony do lj80 i podbudowałbym się teoretycznie przed regulacjami (jeździ fajnie, ale trochę za dużo mi łyka wachy

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Świece wymieniałem miesiąc temu.Piotr Karcz pisze:Ciekawe, czy świece mają czarny nagar ? Tak myślę o nadmiarze paliwa zalewającego świece wraz z rozgrzewaniem się silnika...
A jaki powinien być?matchbox pisze:Sprawdź poziom paliwa w gaźniku.
SJ410 1985 rok - niezmotany
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Gaźnik z LJ-80 ma okienko po którym widać poziom paliwa w trakcie pracy, a jak jest... pisze:A jaki powinien być?matchbox pisze:Sprawdź poziom paliwa w gaźniku.
w gaźniku z 410 tego niestety nie wiem. Jeśli moje podejrzenia są prawdziwe to gaźnik
jest wręcz przelewany. Do sprawdzenia tego można wykonać próbę techniczną.
Wersja dla leniwych to na zalanym paliwem gaźniku odłączyć pompkę paliwa i dozować
benzynę strzykawką. Ale to dość karkołomne rozwiązanie

Należy zrobić sobie przyrząd w postaci zbiorniczka do grawitacyjnego zasilania paliwem.
Najwygodniej z butelki typu PET. W zakrętce wycina się otwór i montuje (szczelnie) metalowy
króciec np ze starego przewodu hamulcowego, z którego przezroczystym przewodem podłączy się
do zasilania gaźnika. Od butelki odcina się kawałek dna i montuje wieszak co by butelkę
podwiesić na masce. Próbę należy robić TYLKO NA POSTOJU, gdyż rozbryzgujące paliwo
może spowodować pożar lub nawet wybuchnąć


Poza tym należy obserwować co się dzieje z paliwem, czy pływak zamyka dopływ paliwa.
Zaworek powinien trzymać dopływ nawet jak zbiorniczek będzie wisiał metr nad gaźnikiem.
Jak się okaże że zaworek nie trzyma, albo jak po rozgrzaniu silnik będzie pracował równo,
nie dusił się i krztusił

zaworek iglicowy lub układ zasilania paliwem, a jeśli nie, to należy odczepić się od pompki
paliwa, zbiornika, przewodów, filtrów, szukać dalej i cieszyć się z własnoręcznie wykonanego,
nowego przyrządu warsztatowego do diagnozowania niesporawności Twojego ulubionego pojazdu.

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
W SJ410 nie ma okienkamatchbox pisze:Gaźnik z LJ-80 ma okienko po którym widać poziom paliwa w trakcie pracy, a jak jest... pisze:A jaki powinien być?matchbox pisze:Sprawdź poziom paliwa w gaźniku.
w gaźniku z 410 tego niestety nie wiem. Jeśli moje podejrzenia są prawdziwe to gaźnik
jest wręcz przelewany. Do sprawdzenia tego można wykonać próbę techniczną.
...

Jest zaślepka ze śrubą. Zastanawiam się, czy nie zamontować tam (na próbę) kawałka przezroczystej rurki otwartej od góry - działałoby jak naczynia połączone i pokazywało poziom


Nikt nie ma żadnego manuala do tego modelu???
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Świece są zapewne OK.Wildrover pisze:Świece wymieniałem miesiąc temu.
Ale ich wygląd jest istotnym elementem dochodzenia

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1
Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie
Sprawa wyjaśniła się po paru miesiącach.
Odkręciłem zbiornik paliwa, wysypałem kawałki plastiku i folii, śrubek, podkładek itp, rzuciłem klątwę na poprzednich właścicieli, przedmuchałem, złożyłem.
Jak ręką odjął
Odkręciłem zbiornik paliwa, wysypałem kawałki plastiku i folii, śrubek, podkładek itp, rzuciłem klątwę na poprzednich właścicieli, przedmuchałem, złożyłem.
Jak ręką odjął

SJ410 1985 rok - niezmotany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość