SJ410 - krztusi się i gaśnie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Wildrover » pn maja 11, 2009 7:47 pm

Autko (SJ410) padło w czasie jazdy - zaksztusiło się i zgasło. Jak postoi długo to po odpaleniu pojeździ z 10 min, a później od nowa. W czasie jazdy niezależnie od tego czy cisnę gaz, czy nie, po jakimś czasie zaczyna szarpać, a później zdycha całkiem. Po odczekaniu chwili odpala bez problemu, jedzie 50 m i znowu pada. To samo na postoju - silnik pochodzi minutę lub kilka i gaśnie. Na następny dzień od nowa - wydaje się, że jest już ok, ale potem znów szarpie, a po jakimś czasie zaczyna gasnąć.

Po wystąpieniu problemu:
- wymieniłem pompkę paliwa,
- palec rozdzielacza,
- przewody zapłonowe,
- filtr paliwa,
- przeczyściłem gaźnik

Silnik jest po niedawnym remoncie. Paliwo do gaźnika idzie. Iskra jest.
Nie mam już pomysłu co padło... Elektryka? Regulacja? Ktoś ma pomysł jaka może być tego przyczyna?
SJ410 1985 rok - niezmotany

Awatar użytkownika
jasiu836
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 15, 2008 8:06 am
Lokalizacja: okolice słupska

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: jasiu836 » pn maja 11, 2009 8:03 pm

miałem tak samo, dokładnie gaźnik przeczyść, ja rozebrałem na części pierwsze i pożniej było git
pozdrawiam
SJ410-był na stanie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie :)21

Awatar użytkownika
jasiu836
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 15, 2008 8:06 am
Lokalizacja: okolice słupska

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: jasiu836 » pn maja 11, 2009 8:05 pm

SJ410-był na stanie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: TomaszRT » pn maja 11, 2009 8:14 pm

Gaźnik w 410 jest prosty jak konstrukcja cepa.. Jak przeczyściłeś to bym obstawiał elektrykę.. To co odpowiada za zapłon, poczynając od stacyjki..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Wildrover » pn maja 11, 2009 8:32 pm

Zapomniałem dodać, że od razu po defekcie zauważyłem, że pompka nie ciągnie paliwa. Puściła gumka, która trzymała membranę blokującą cofanie się paliwa w stronę filtra. Wymieniłem pompkę, paliwo idzie, ale dalej padaka.
Aha... W międzyczasie też dolałem do paliwa świństwa pozbywającego się ewentualnej wody.
A zbiornik się odpowietrza - czytałem tamten wątek.
SJ410 1985 rok - niezmotany

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: TomaszRT » pn maja 11, 2009 8:37 pm

Jaki masz filtr paliwa i w którym miejscu?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Wildrover » pn maja 11, 2009 9:11 pm

Standardowy do SJ - tyle, że mam go pod maską, a nie przy ramie (se przełożyłem).
SJ410 1985 rok - niezmotany

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Grzanek » pn maja 11, 2009 9:32 pm

ja miałem podobne objawy jak mi się właśnie ten filterek przy ramie zasyfił.
a jak przestał mi gadać jeden z garów (na niskich obrotach), to okazało się że trzeba było ustawić przerywacz
Sj410, trochę liftu itd.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Piotr Karcz » pn maja 11, 2009 11:34 pm

Ciekawe, czy świece mają czarny nagar ? Tak myślę o nadmiarze paliwa zalewającego świece wraz z rozgrzewaniem się silnika...

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: matchbox » wt maja 12, 2009 8:45 am

Sprawdź poziom paliwa w gaźniku. Moze przepuszczać zaworek iglicowy bo brudny
lub może być przytkany odpływ z przelewu za pompką.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Kostuch » wt maja 12, 2009 2:38 pm

TomaszRT pisze:Gaźnik w 410 jest prosty jak konstrukcja cepa.. Jak przeczyściłeś to bym obstawiał elektrykę.. To co odpowiada za zapłon, poczynając od stacyjki..
Apropos gaźnika 410.
Ma ktoś manual do tego? Bo mam taki wstawiony do lj80 i podbudowałbym się teoretycznie przed regulacjami (jeździ fajnie, ale trochę za dużo mi łyka wachy :evil: ).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Wildrover » wt maja 12, 2009 3:56 pm

Piotr Karcz pisze:Ciekawe, czy świece mają czarny nagar ? Tak myślę o nadmiarze paliwa zalewającego świece wraz z rozgrzewaniem się silnika...
Świece wymieniałem miesiąc temu.
matchbox pisze:Sprawdź poziom paliwa w gaźniku.
A jaki powinien być?
SJ410 1985 rok - niezmotany

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: matchbox » śr maja 13, 2009 8:31 am

... pisze:
matchbox pisze:Sprawdź poziom paliwa w gaźniku.
A jaki powinien być?
Gaźnik z LJ-80 ma okienko po którym widać poziom paliwa w trakcie pracy, a jak jest
w gaźniku z 410 tego niestety nie wiem. Jeśli moje podejrzenia są prawdziwe to gaźnik
jest wręcz przelewany. Do sprawdzenia tego można wykonać próbę techniczną.

Wersja dla leniwych to na zalanym paliwem gaźniku odłączyć pompkę paliwa i dozować
benzynę strzykawką. Ale to dość karkołomne rozwiązanie :)21
Należy zrobić sobie przyrząd w postaci zbiorniczka do grawitacyjnego zasilania paliwem.
Najwygodniej z butelki typu PET. W zakrętce wycina się otwór i montuje (szczelnie) metalowy
króciec np ze starego przewodu hamulcowego, z którego przezroczystym przewodem podłączy się
do zasilania gaźnika. Od butelki odcina się kawałek dna i montuje wieszak co by butelkę
podwiesić na masce. Próbę należy robić TYLKO NA POSTOJU, gdyż rozbryzgujące paliwo
może spowodować pożar lub nawet wybuchnąć :)3 historia zna takie przypadki :roll:
Poza tym należy obserwować co się dzieje z paliwem, czy pływak zamyka dopływ paliwa.
Zaworek powinien trzymać dopływ nawet jak zbiorniczek będzie wisiał metr nad gaźnikiem.
Jak się okaże że zaworek nie trzyma, albo jak po rozgrzaniu silnik będzie pracował równo,
nie dusił się i krztusił 8) znaczy że cała zabawa miała sens i należy wyczyścić lub naprawić
zaworek iglicowy lub układ zasilania paliwem, a jeśli nie, to należy odczepić się od pompki
paliwa, zbiornika, przewodów, filtrów, szukać dalej i cieszyć się z własnoręcznie wykonanego,
nowego przyrządu warsztatowego do diagnozowania niesporawności Twojego ulubionego pojazdu.
:)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Kostuch » śr maja 13, 2009 3:54 pm

matchbox pisze:
... pisze:
matchbox pisze:Sprawdź poziom paliwa w gaźniku.
A jaki powinien być?
Gaźnik z LJ-80 ma okienko po którym widać poziom paliwa w trakcie pracy, a jak jest
w gaźniku z 410 tego niestety nie wiem. Jeśli moje podejrzenia są prawdziwe to gaźnik
jest wręcz przelewany. Do sprawdzenia tego można wykonać próbę techniczną.

...
W SJ410 nie ma okienka :)3
Jest zaślepka ze śrubą. Zastanawiam się, czy nie zamontować tam (na próbę) kawałka przezroczystej rurki otwartej od góry - działałoby jak naczynia połączone i pokazywało poziom :)2 Ale jakoś nie chce mi się rzeźbić :)3

Nikt nie ma żadnego manuala do tego modelu???
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Piotr Karcz » śr maja 13, 2009 4:08 pm

Wildrover pisze:Świece wymieniałem miesiąc temu.
Świece są zapewne OK.

Ale ich wygląd jest istotnym elementem dochodzenia :)

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: SJ410 - krztusi się i gaśnie

Post autor: Wildrover » pt kwie 23, 2010 11:30 am

Sprawa wyjaśniła się po paru miesiącach.
Odkręciłem zbiornik paliwa, wysypałem kawałki plastiku i folii, śrubek, podkładek itp, rzuciłem klątwę na poprzednich właścicieli, przedmuchałem, złożyłem.
Jak ręką odjął :D
SJ410 1985 rok - niezmotany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość