GV I - strzał i zblokowanie kół - ktoś wie o co chodzi?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

GV I - strzał i zblokowanie kół - ktoś wie o co chodzi?

Post autor: Yoorek » wt lip 28, 2009 10:19 pm

Witam,
Podczas ostatniej imprezy (pozdrawiam dzieciaki off-roadziaki) miałem dziwną przygodę.
Jechałem po błotnistej drodze z załączonym napędem + reduktorem.
Zjechałem z drogi aby się zatrzymać, mocno skręciłem, wyprostowałem koła i usłyszałem mocny strzał - myślałem, że wjechałem na jakiś zarośnięty pień. Okazało się, że nie ma żadnego pnia a auto nie może ruszyć ani do przodu ani do tyłu. Rozłączyłem sprzęgiełka przednich piast (mam założone dodatkowo manualne - oprócz pneumatycznego wysprzęglania półosi) na wszelki wypadek. Auta nadal nie było w stanie ruszyć. Podnieśliśmy tył auta na highlifcie. Koła tylnej osi były zblokowane (dawały się je ruszyć ok 1cm - więc to raczej nie hamulce). Ponieważ auto stało blisko rowu zrzuciliśmy jej z podnośnika w bok (oczywiście nie do rowu :) i znów podnieśli.
Po tym podniesieniu okazało się że jedno z kół zostało odblokowane. Zrzuciliśmy drugi raz - aby jeszcze się odsunąć od rowu - i po podniesieniu okazało się że koła się kręcą normalnie (znaczy dyfer działa). I od tej pory cisza. Auto jeździ od tej pory z tylnym napędem z z 4x4 z 4x4L, z dużymi prędkościami etc. etc. i nic wszystko działa nic nie drży, nic się nie tłucze etc.
Aha po powrocie z imprezy wymieniłem olej w tylnym moście, nie było żadnych opiłków ani zębów :).
Dla utrudnienia zadania nie ma żadnej blokady w tylnym moście (w szczególności LSD )
Any ideas?
pozdr
Y

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: GV I - strzał i zblokowanie kół - ktoś wie o co chodzi?

Post autor: kryzys86 » wt lip 28, 2009 10:31 pm

taka pierwsza myśl - na pewno nie trafiona bo mówisz ze auto nie drży przy dużych prędkościach z tym ze mimośród naderwanego zęba w dyferencjale chya nie jest wielki?

to jest własnie moja propozycja - ukruszony ząbek który pływa sobie w oleju przekładniowym i akurat w takim momencie został zassany w tryby i tyle - blokada
Go big or go home

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: GV I - strzał i zblokowanie kół - ktoś wie o co chodzi?

Post autor: Myszono » śr lip 29, 2009 6:27 am

Ja miałem podobną sytuacje ostatnio i okazało się że brakuje 4 wałeczków w łożysku w kole. W momencie gdy wypadły z biezni zablokowało mi koło na prostej drodze, po cofnięciu autem wszystko puściło i dojechałem bez problemu do domu.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: GV I - strzał i zblokowanie kół - ktoś wie o co chodzi?

Post autor: Yoorek » śr lip 29, 2009 8:36 am

Dzięki za propozycje jednak :):
@kryzys86 - oprócz tego że nie drży - olej był wymieniony i nie było w nim nic.
@TJEmyszon - u mnie zblokowało obydwa koła, i nie dało się ani przód ani tył.
pozdr
Y

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: GV I - strzał i zblokowanie kół - ktoś wie o co chodzi?

Post autor: Seba350 » śr lip 29, 2009 11:10 am

Mi zablokowalo kola jak walek ataku sie rozlecial i zblokowal sie kolem talezowym
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości