Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » pn sie 17, 2009 4:14 pm

Panowie! – jest dość ciekawa rozkmina a mianowicie sami bierze dość dużo oleju i kopci strasznie zanim się nie zagrzeje a jak się zagrzeje to przy depnieciu na gaz tez kopci (na niebiesko)

-poprzednio przy takim objawie wymieniłem uszczelniacze zaworów i było nieco lepiej – ale teraz to masakra


-trzy świece są suche w środku i „łososiowatego” koloru p na zewnętrznej krawędzi i na gwincie jest sporo oleju/benzyny? – (Ciężko stwierdzić)

za to numer cztery (najbliżej budy) to masakra – nagaru na niej tyle, iż nie wiem jakim cudem dawała iskrę! – wyglądało gdyby ktoś ją ob spawał… no i mokra cała z oleju

- kompresja w miarę dobra – wszędzie 10barów może trochę więcej

- poprzedni właściciel mrowił iż był wymieniany ktoś z cylindrów (tłok) z tym ze nie powiedział który a teraz nie potrafię się z nim skontaktować (może ktoś kojarzy – czarny samuraj z palmami na drzwiach i rózowa plandeka z bielska) no i w tym problem iż podejzenie pada na czwarty tłok a nie wiem czy był już szlifowany lub inne cuda z nim były robione – jak zdejme głowice i wjme tłok czy będę w stanie stwierdzic – przy uzyciu suwmiarki (mikrometra nie posiadam) czy tłok nadaje się aby dalej pracował w głowicy


może miał ktoś podobne problemy z potwornym zużyciem oleju…


a no i ceny uszczelek pierścieni – czy da się taniej dorwać niż za te który proponowali w sklepie:

Głowica: 70zł
Pokrywa:12
Kolektor ssący 24zł
Kolektor Wydechowy :50

Pierścienie 200zł komplet (standard)
Pierwszy szlif 160zł - tu się pojawia problem bo nie wiem co było robione z silnikiem

autko jeździ na benzyne o gazie nie słyszało
Go big or go home

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: Kuszman » pn sie 17, 2009 6:13 pm

U mnie takie objawy dawał pęknięty tłok na wysokości 3ciego pierścienia.
Na początku dymiło troszkę, potem już duuużo, a na konieć oberwał się ten kawałek tłoka i zrobił masakrę w środku.

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: pawely60 » wt sie 18, 2009 6:48 am

Chyba te ceny części nie są porażające.dziwne tylko ,ze ciśnienie na tłokach takie samo a jedną świecę" zarzuca ".Na początek wymień ową świecę ,moze wina świecy.Jak nie to zdecydowanie obstawiałbym właśnie ten tłok.Jeśli będziesz wymieniał pierścienie to nie szukaj właśnie taniej tylko drozej. :) Zmiana pieścieni na "tanie" będzie taka ,że będzie ok na chwilę a póżniej od nowa zacznie robić chmury dymu.
ceny cześci
uszcz gl erling-DAS Original :wink: okolo 90 zl
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: Kuszman » wt sie 18, 2009 8:45 am

Też miałem ciśnienie w tym padniętym tłoku cały czas dobre, bo pękł dokładnie na rowku pierścienia zgarniającego olej. I owy pierścień spadł do miski olejowej.
2 pierścienie spokojnie robią kompresję ale oliwy już nie ma co trzymać na dole.

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » śr sie 19, 2009 4:49 pm

No, na chłopski rozum to prawda, ze dwa pierwsze pierścienie trzymają kompresje ale o oleju można zapomnieć...

a sprawa od środka wygląda tak:

Obrazek
Obrazek

jak wiać na czwartym cylindrze jest sajgon, nagar, olej - szkoda ze marycha tam jeszcze nie urosła :D
sam cylinder wyglada git bo wg poprzedniego wlasciciela jeden z nich był wymieniany i pewnie to właśnie numer cztery i ma przejechane jakies 700-900km

a co do nowych pierścieni - myślę aby wymienić wszystkie bo i tak tylko w komplecie da się kupić z tym że nie wiem czy był juz "pierwszy szlif" Tłoki mają 73,85mmsrednicy a cylindry wg suwmiarki coś miedzy 73,65/73,70 mm

- wie ktoś jaką średnicę powinny mieć cylindry i w takiej sytuacji mam kupić nowe pierścienie - oryginalne czy na "pierwszy szlif"
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » śr sie 19, 2009 6:11 pm

witam moge ci doradzic abys sie udal do zabrza z tłokiem bo widze ze nie masz daleko na ul. kondratowicza 3 tam ci gosciu to pomierzy i zamowi za przyzwoita kasa.
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: Igi.Jeep » śr sie 19, 2009 10:35 pm

to i ja się podepnę pod temat. moj jest 91r i wpier... olej jak szalony litr na 300km ale skubaniec wcale nie kopci ani zimny ani ciepły, suchutki tez jest i nigdzie nie leci. jedyne co zauważyłem to jak stoi tyłem przy ścianie to po przegazowaniu pluje czrnymi kropkami :)21 to chyba gruźlica :)21 :)21 :)21 a poważnie.... gdzie szukać problemu?

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » czw sie 20, 2009 8:51 am

Stawiam że jest to uszczelniacz trzonka zaworu wylotowego

a tak przy okazji ma kos patent jak zdjąć klawiaturę z głowicy? - bo co za !@#%@# wymyślił śrubki na krzyżaki w tamtych okolicach 2 bity sie złamały jakiś zajebisty śrubokręt się zjechał a śruby nawet nie drgnęły.
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 9:43 am

sprobuj bitem ale tekim ktory mozesz zalożyc na duża grzechotka. Przed proba odkrecania pierdyknij ta śrukę przez ten bit i powinno isc gładko 8) . pozdro
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 9:52 am

Igi.Jeep pisze:to i ja się podepnę pod temat. moj jest 91r i wpier... olej jak szalony litr na 300km ale skubaniec wcale nie kopci ani zimny ani ciepły, suchutki tez jest i nigdzie nie leci. jedyne co zauważyłem to jak stoi tyłem przy ścianie to po przegazowaniu pluje czrnymi kropkami :)21 to chyba gruźlica :)21 :)21 :)21 a poważnie.... gdzie szukać problemu?

Moim zdaniem jezeli nie widac wyciekow to jakby na to nie patrzec pozostaje zdjac co najmniej glowice i wtedy wszystko wyjdzie. przynajmniej czesci tanie :)21 . ja za komplet siwiec,kable,kopulke,paluch,komplet 4 uszczelek,uszczelniacze,mase uszcz pod miske,pompa wody,wszystkie filtry,pasek nierzadu oraz klin zaplacilem 350zl
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » czw sie 20, 2009 11:35 am

Panowie! – co to w ogóle znaczy pierwszy szlif jeśli chodzi o wymianę pierścieni tłokowych

- znajomy powiedział, że jest to szlifowanie tulei cylindra przez co trzeba pierścienie o nieco większej średnicy

- w sklepie poinformowano mnie, iż pierścień ma zawsze taką samą średnice tylko jego „grubość (wysokość)” się zmienia z dajmy na to 1,9mm na 2mm



a co do bitów to wlasnie tym sposobem złamaliśmy bity - bit wsadzony w klucz nasadowy + przedłużka :D - i tym sposobemjeżdzę z bitami wbitymi w śruby klawiatury bo nie da sie tego wytargać
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 12:26 pm

Jeżeli decydujesz sie na szlif cylindra musisz sie liczyc z wymiana tłoka oraz pierścieni poniewaz jest to zwiekszanie sr cylindra nie mozesz wymienic tylko pierscieni :)3 . Jezeli masz nominalna sr cylindra nie jest powiedziane ze zrobia ci pierwszy szlif i bedzie ok, poniewaz zalezy to od stopnia zuzycia twoich cylindrow moga one byc mocno zuzyt a moze byc ze wystarczy wymienic pierscienie trzeba to pomiezyc i polecam zabrze .Czesto popelniany jest bład w mierzeniu poniewaz powinno sie to miezyc mikrometrem a nie suwmiarka i nie na gornej krawedzi tylko mniej wiecej w srodkowej czesci cylindra. spotkalem sie z silnikiem zamulanym przez dziadka ktory nie nadawal sie na trzeci szlif :o



probowales po nich troche poudezac mlotkiem przez ten bit?
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » czw sie 20, 2009 12:52 pm

Do Zabrza pewnie pojadę w przyszłym tygodniu moze cos na to poradzą.

ponieważ pojawił sie większy problem - pęknięty tłok jak u Kuszman no i jak widac porysował lekko powierzchnie tulei

Obrazek

Obrazek


wiec pozostaje tylko kosztowny szlif :/ tak dla orientacji ile cos takiego może kosztować?
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 12:56 pm

jak głebokie sa te rysy czujesz je pod paznokciem?

Koszt szlifu z nowymi tlokami i pierscieniami 800pln mowie co uslyszalem w zabrzu

ja u siebie robilem tam szlif walu korbowego i zaplacilem z nowymi panewkami 350pln
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 1:00 pm przez kuba84, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » czw sie 20, 2009 1:00 pm

paznokciem nie bardzo da sie wyczuć, jedynie opuszkiem jak sie przejdzie paluchem to cuć że jest cos nie tak

jak 800 to sobie daruje chyba wsadzę nowy tłok i wyjdzie 200 a jak sie rozwali to nowy silnik - 800zł to jednak kupa kasy ;] a i tak mowisz ze nie wiadomo czy będzie dobrze działać
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 1:06 pm

żle mnie zrozumiales chodzilo mi o to ze czasami gladz cylindra jest tak zuzyta ze z nominalu trzeba czasami zeszlifowac na drugi lub trzeci stopien. chodzi o to ze jak zroba 3 od razu to jak bys chcial jeszcze kiedys zrobic szlif to juz nie da rady.

Ja osobiscie jestem zwolennikiem remontowania bo nigdy nie wiez na co trafisz z urzywka a z doswiadczenia wiem (kiedys kupilem uzywany silnik do suzy) ze te silniki juz duzo przeszly

Z ciekawosci masz g13a czt g13b
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » czw sie 20, 2009 2:08 pm

G 1,3 B

a "szlifowanie tulei z z cylindrem kosztuje 300zł" tak powiedział mi właśnie Pan z Zabrza do którego podałeś adres
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » czw sie 20, 2009 3:18 pm

jak u niego szlifowalem wal to powiedzial ze szlif kpl tlokow oraz pierscieni 800pln

jezeli chcesz wymieniac silnik to polecam poszukac ze swifta sa mniej skatowane, trzeba tylko zmienic miske smok, no i kup bez osprzetu bo ci sie nie przyda
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: Igi.Jeep » czw sie 20, 2009 10:09 pm

dzięki za podpowiedzi, :)2 rozbiorę go chyba dopiero po sezonie bo jak sie okaże ze cos grubszego to krew by mnie zalała. jest jakaś dorazna rada? żeby mniej zjadał tego oleju?

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: PI7er » czw sie 20, 2009 11:26 pm

Zawsze pozostaje silnik od swifta, jest identyczny, trzeba tylko pare drobiazgów przelozyc, jest duze wieksze prawdopodobienswo ze bedzie zdrowy i bedzie mozliwosc przejechania sie autem z tym silnikiem. Koszt silnika od swifta to 300-500zł.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » pt sie 21, 2009 7:11 am

Igi.Jeep pisze:dzięki za podpowiedzi, :)2 rozbiorę go chyba dopiero po sezonie bo jak sie okaże ze cos grubszego to krew by mnie zalała. jest jakaś dorazna rada? żeby mniej zjadał tego oleju?

tak zwany "motodoktor" czasami pomaga jak pali ci dużo to nawet dwie puszki :)21 .

Najlepiej remont, ja u siebie tez musze rozebrac silnik pewnie zabiore się za to dzisiaj
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kryzys86 » pt sie 21, 2009 4:33 pm

który silnik od swifta? na allegro sa same o pojemności jednego litra!

a motodoktor - sam to kupiłem ale niestety nic nie pomogło
Go big or go home

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » pt sie 21, 2009 5:38 pm

Są silniki 1.3 w swiftach musisz szukać silnika z oznaczeniem g13b, tak jak wczesniej napisałem musisz przełożyć do tego silnika smok i miske olejową z samiego bo są inne w swifcie. Osprzęt też nie będzie pasował mowie tu o kolektorach.

Ja dzisiaj rozebrałem swoj bo tez pochłaniał niewiarygodne ilości oleju i niewidać jakiś uszkodzeń typu pęknięty tlok lub pierścień , tuleje tez nie wyglądają źle więc ogranicze sie do wymiany pierścieni
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: PI7er » pt sie 21, 2009 5:55 pm

Miska, smok, kolektory, kolo zamachowe, walek rozrządu, przystawka katowa aparatu zaplonowego zostaja z samuraia.

Reszta pasuje.

http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Samurai wtrysk bierze olej ( dużo )

Post autor: kuba84 » pt sie 21, 2009 6:07 pm

to sie nazywają wyczerpujące dane :D :)2 .pozdro
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość