Strona 1 z 6
SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 7:32 pm
autor: Jogi4x4
"Niektóre modele Suzuki są fabrycznie wyposażoną blokadę tylnego mostu. Jest ona załączana manualnie poprzez dźwigienkę wewnątrz kabiny. Dźwignia ta, poprzez linkę, porusza przesuwkę na jednej z półosiek, która zazębia z obudową kosza satelitów.
W/g mnie mosty z takim mechanizmem posiadają jedynie niektóre modele SJ410 oraz SJ413. W tzw. "szerokich mostach" w Suzuki Samurai rozwiązanie to nie jest spotykane"
Taki tekst znalazłem na Danielsie, znajomy ponoć ma wąski most od SJ413 z blokadą

, czy w SJ413 na wąskim moście była spotykana blokada?
Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia

Dobrze rozumuję

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 7:40 pm
autor: Kostuch
Jogi4x4 pisze:...
Taki tekst znalazłem na Danielsie, znajomy ponoć ma wąski most od SJ413 z blokadą

, czy w SJ413 na wąskim moście była spotykana blokada?
Tak
Jogi4x4 pisze:
Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia

Dobrze rozumuję

Za duży skrót myślowy - nie rozumiem.
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 8:02 pm
autor: Jogi4x4
Kostuch pisze:
Jogi4x4 pisze:
Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia

Dobrze rozumuję

Za duży skrót myślowy - nie rozumiem.
Na Danielsie wyczytałem "SJ413 na szerokim moście" wiec się pytam co to za "szeroki most"?? Najczęściej były wąskie podobnie jak w 410. A czy szeroki most w SJ413 to szeroki most pochodzący z Samuraia wsadzony do modelu SJ413 czy może jakaś trochę inna konstrukcja niż most z Samurai

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 8:39 pm
autor: Łosiowy
Ja mam SJ413 z wąski mostem i oryginalna blokada. Niestety ta tuleja która wchodzi na kosz miała juz dosyc.Po zapieciu blokady terkotała (przeskakiwała)
Pozdrawiam
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 9:47 pm
autor: Kostuch
Jogi4x4 pisze: A czy szeroki most w SJ413 to szeroki most pochodzący z Samuraia wsadzony do modelu SJ413 czy może jakaś trochę inna konstrukcja niż most z Samurai

Samurai różni się od sj413 różnymi detalami, ale można przyjąć w uproszczeniu że:
samurai=sj413+szerokie mosty
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 11:07 pm
autor: corny
Jogi4x4 pisze:Kostuch pisze:
Jogi4x4 pisze:
Sj413 na szerokim moście czyli SJ z mostami Samuraia

Dobrze rozumuję

Za duży skrót myślowy - nie rozumiem.
Na Danielsie wyczytałem "SJ413 na szerokim moście" wiec się pytam co to za "szeroki most"?? Najczęściej były wąskie podobnie jak w 410. A czy szeroki most w SJ413 to szeroki most pochodzący z Samuraia wsadzony do modelu SJ413 czy może jakaś trochę inna konstrukcja niż most z Samurai

przebieg myślowy zadziwiający heheh szerokie mosty montowane od 87+ wersje chamerykanskie od 87 a samurai szedł później
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pn sie 17, 2009 11:07 pm
autor: corny
no piknie sam sie zamotalem sory od 88
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: wt sie 18, 2009 4:27 pm
autor: Jogi4x4
No to Kuna dostanie most z blokadą
Powstała opcja żeby załączanie blokadą zamiast fabrycznie na lince zrobić na hydraulice dla większej niezawodności. Wsadzał już ktoś ten patent

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: wt sie 18, 2009 9:19 pm
autor: Siarak89
A gdzie ta dzwigienka powinna być moze i u siebie coś znajdę

ale wątpie

chodz spytać warto

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: śr sie 19, 2009 8:48 am
autor: arnold
Mam samuraja sj 410 na wąskich mustach i blokada jest. A ta dzwigienka znajduje się koło ręcznego .
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: śr sie 19, 2009 8:52 am
autor: Jogi4x4
arnold pisze:Mam samuraja sj 410 na wąskich mustach i blokada jest.
Pytanie czy działa

bo z tą linką to różnie bywa.
A dźwigienka powinna być na tunelu pomiędzy fotelami.
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: śr sie 19, 2009 7:34 pm
autor: slavok
weź pod uwagę, że ta fabryczna blokada to jest ch.. warta.
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: śr sie 19, 2009 8:37 pm
autor: Jogi4x4
A czemu

Z tego co zauważyłem to najczęściej pada załączanie/rozłączanie blokady czyli linka lub inny element odpowiedzialny za to.
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: śr sie 19, 2009 8:40 pm
autor: st.Medard
Ta blokada to syf tak delikatnie mówiąc.
Mam to na stole i jutro porobie foty i sami dojdziecie do takiego wniosku.
Do jutra

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: czw sie 20, 2009 12:50 pm
autor: kuba84
Jogi4x4 pisze:
Powstała opcja żeby załączanie blokadą zamiast fabrycznie na lince zrobić na hydraulice dla większej niezawodności. Wsadzał już ktoś ten patent

jak bedziesz mial jakis pomysl to sie podziel

. ja muslalem o silowniku sprzegla i pompce od L200
a co do orginalnej blokady uwazem ze po malych modyfikacjach a mam na mysli przesowke a jeszcze dokladniej o zmniejszeniu luzu na zebach to n iczego sobie

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: czw sie 20, 2009 2:05 pm
autor: Kostuch
Akurat identyczna blokada (oprócz sterowania) jest np w Geli i nikt na nią nie narzeka.
Zła sława tej blokady wzięła się z tego, że jak jest zaniedbana linka, to nie zazębia do końca i wycierają się zęby blokady.
Równie dobrze można powiedzieć że auto jest ciulate, bo jak się nie zatankuje, to nie jedzie...
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: czw sie 20, 2009 3:20 pm
autor: kuba84
Kostuch pisze:Akurat identyczna blokada (oprócz sterowania) jest np w Geli i nikt na nią nie narzeka.
Zła sława tej blokady wzięła się z tego, że jak jest zaniedbana linka, to nie zazębia do końca i wycierają się zęby blokady.
Równie dobrze można powiedzieć że auto jest ciulate, bo jak się nie zatankuje, to nie jedzie...
Zgadzam sie z kolega
a tak przy okazji masz jakis pomysl jakie serowanie?
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: czw sie 20, 2009 8:25 pm
autor: Jogi4x4
Jeszcze nie. To na razie luźna myśl, będę miał w przyszłym tygodniu most z blokadą na stole to będę dumał nad tym załączaniem. Jak coś mądrego wymyślę to się podzielę

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: czw sie 20, 2009 8:31 pm
autor: kuba84
będzie milo
Ja kombinuje z hydrauliką
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pt sie 21, 2009 9:21 am
autor: Kostuch
Tak. Zróbcie jeszcze elektropneumatyczne sterowanie hydrauliką - będzie się miało co psuć.
Lekarstwem jest po prostu zamiana miejscami sprężyn w przesuwce.
Mam tak zrobione i robi.
Dodatkowo nalane hipolu do pancerza linki i działa super.
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pt sie 21, 2009 1:39 pm
autor: kuba84
elektro pneumatyczne za drogo wychodzi

, ale zamowilem dzisiaj pompke sprzęgła od gr Y60 i wysprzęglik z L200 wyniosło mnie to aż złapcie się czegoś bo was powali 130pln nowki sztuki

. Teraz jeszcze mosze wymyslić jakiś zawór który będzie trzymal ciśnienie w układzie
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pt sie 21, 2009 8:06 pm
autor: st.Medard
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pt sie 21, 2009 8:14 pm
autor: st.Medard
Nie tylko sterowanie jest problemem.
Cytuje Traska
"Motaliśmy tą blokadę żeby się do czegoś nadawała, sterowanie i samo zazębianie. Ten patent sprzęgła kłowego niestety wybucha"
W jednym takim żółtym samuraju zmotali to tak żeby działało ale koszty przewyższyły koszt blokady arb.

Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: pt sie 21, 2009 8:19 pm
autor: kuba84
No i jak widać na powyższych fotach zęby w dyfsz ok nawet nie draśnięte, teraz wystarczy dorobić przesówke jak masz gdzie, jak nie to się polecam i gra gitara. proponuje zmniejszuć luz między zębami orginał 3mm

do ok 1mm. tylko po zregenerowaniu trzeba usprawnić mechanizm załączania i albo zrobić tak jak mówił kostuch przelożyć springa linke dorobić polecam częstochowe bo to jest takie "zagłębie" linkarzy, albo motac coś po swojemu i blokade masz jak ta lala za 1/10 ceny arb
Re: SJ 413 fabryczna blokada mostu.
: sob sie 22, 2009 9:07 am
autor: Roger
A nie ma ktoś na zbyciu tej plastikowej rączki (dźwigni) do załączania blokady ?
Moja została mi w ręku, w kawałkach
