Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » sob sie 22, 2009 12:54 pm

Witam forumowiczów.
Mam problem i bardzo zależy mi na szybkiej diagnozie...

Jak wyrzucam na luz, to cały czas jest obciążenie na silniku, nie mogę wrzucić biegu, chyba że wszybko wcisnę do oporu sprzęgło i jednocześnie jedynkę.
Nie mogę redukować biegów (chyba, że w ogóle nie używając sprzęgła: obroty podkręcić i jak spadają to wchodzi)...
Przy okazji zauważyłem, że pancerz linki sprzęgła opadł z mocowań, to go założyłem spowrotem...
Macie jakiś pomysł co mogło paść?
Żeby pojechać na wstecznym muszę wkręcić na ok 2000 obrotów i dopiero puszczać sprzęgło, inaczej coś blokuje.
Nie stało się to w terenie, ale na trasie. Zechciałem zredukować z 4 na 2 a tu się nie da. Ogólnie nie można było niczego wbić. Stanąłem, dopiero jakoś weszła jedynka... :/

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: kuba84 » sob sie 22, 2009 1:16 pm

Zobacz czy biegi wchodzą na sucho,na zgaszonym silniku
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: slavok » sob sie 22, 2009 1:16 pm

sprawdź linkę dokładnie :roll:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: kuba84 » sob sie 22, 2009 1:19 pm

slavok pisze:sprawdź linkę dokładnie :roll:
dobrze gadasz też już mialem ze mi się pancerz linki przetarł na tym załamaniu przy chłodnicy
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » sob sie 22, 2009 1:38 pm

Linka jest cała cacy.
Po zgaszeniu nie chciał na sprzegle wejść żaden bieg.
Dopiero jak wrzuciłem luz na reduktorze i wrzuciłem jedynkę, to potem zapiąłem napęd na tył i mogłem bez problemów wrzucać dowolny bieg. Znaczy przed zgaszeniem się zrobiły naprężenia w układzie.
Co sprawdzić z tą linką?
Pancerz zamontowałem jakoś inaczej, ale nadal to samo jest.
Może sprężynki w tarczy, albo docisk umarł?
Na złamaniu przy chłodnicy pancerzyk jest cały...
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: kuba84 » sob sie 22, 2009 1:48 pm

powim ci szczerze że takie dignozowanie na odległość to ciężka sprawa :-? , a cze zauważyłeś jakąś rużnize na pedale sprzęgła ciężej chodzi albo troche wpadł do podłogi

Nie rozumiem co napisałeś z tym reduktorem
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » sob sie 22, 2009 1:53 pm

Reduktorem rozpiąłem silnik od kół inaczej niż skrzynią ;)

A sprzęgło chodzi raczej tak samo...
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: kuba84 » sob sie 22, 2009 1:59 pm

jeszcze raz napisz co się stało i jak ?? dokładnie i powoli :)21
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » sob sie 22, 2009 2:53 pm

Uwaga :)21
Jadę trasą Wrocław-Łódź.
Hamuję przed jakimś zakrętem, z 4 na 2... Nie można wbić, więc próbuję 3 - jakoś weszła.
Potem znów jakąś redukcję chciałem zrobić z 3 na 2 - znów się nie da. Na 3 z powrotem też nie można... Dopiero jak się zatrzymałem, to udało się szybko wduszając sprzęgło i jednocześnie wbijając jedynkę włączyć tą jedynkę. W górę biegi wrzuca się bez problemów (bo obroty spadają).
W dół trzeba zrobić przegazówkę... :o
Stojąc po wrzuceniu jedynki spadają obroty silnika, jak się toczę, to nawet na luzie cały czas coś ją ciągnie, że toczy się z równą prędkością.

Jadę na działkę, powalczę z linką, ale to chyba jednak nie to.
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: ramzes » sob sie 22, 2009 2:56 pm

docisk szlak trafił i nie zawsze wysprzęgla ... :roll:
pewnie skrzynia do zrzutu i wymiana kompletu cię czeka ..
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: kuba84 » sob sie 22, 2009 3:11 pm

powiem ta jezeli okaze się ze linka jest zdrowa, to tak jak powiedział ramzes bez sciągania skrzyni się nie obejdzi :)3 .Ale z tego co napisałeś
kuba84 pisze:Stojąc po wrzuceniu jedynki spadają obroty silnika, jak się toczę, to nawet na luzie cały czas coś ją ciągnie, że toczy się z równą prędkością.
to sprzęgło szlag trafił, może być tak ze blaszki "słoneczka" sie przetarły co powoduje zę łożysko oporowe wchodzi głębiej i niema pełnego wysprzęglenia.to tylko moja teoria jak ściągniesz skrzynie to wszystko się okaże :wink:


Miałem taki objaw samim jadąc drogą tylko ze mi przetarło pancerz linki :)11 co spowodowało nie pełne wysprzęglanie, i stosowałem tą samą technike jazdy co ty czyli zabawa obrotami silnika
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: N2O » sob sie 22, 2009 3:59 pm

Na luzie też ciągnie ? :o Może nie ma oleju w skrzyni.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » sob sie 22, 2009 4:33 pm

Oleum w skrzyni być powinno, nigdy pod autem kałuży olejowej nie spotkałem :)21

Aczkolwiek czuć, ze silnik ma znaczny opór jak wrzucę bieg, a nadal trzymam sprzęgło. Jak na luzie wcisnę sprzęgło to też wzrastają obroty, a po puszczeniu dość znacznie spadają.
No i do tego na luzie auto stoi jak by było na biegu - odbija do przodu i do tyłu... :roll:
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: protetyk » sob sie 22, 2009 7:51 pm

Zrzuć pan skrzynie.
Po mojemu zatarło się łożysko oporowe i docisk szlag trafił.

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: piotrk_gd » sob sie 22, 2009 8:32 pm

suzus1995 pisze:Jak na luzie wcisnę sprzęgło to też wzrastają obroty, a po puszczeniu dość znacznie spadają.
taki objaw miałem jak się zatarło łożysko - nie obejdzie się bez zrzucenia skrzyni, i przygotuj się na wymianę kompletu ~500 zł :(
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: ramzes » sob sie 22, 2009 8:41 pm

protetyk pisze:Zrzuć pan skrzynie.
Po mojemu zatarło się łożysko oporowe i docisk szlag trafił.
toż samo mu powiedziałem ... :)2 :)2
opis ewidentnie pasuje do zatartego łożyska ... :roll: choć w suzuce generalnie ciężko takowe zajechać .. :)9
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: drzewiasty » ndz sie 23, 2009 2:41 pm

podobny objaw miałem w samurai 1.9td produkcji hiszpańskiej... łożysko wałka sprzęgłowego się rozleciało... ogólnie santany maja chyba kiepskie łozyska :)16
LJ80 HardTop :)
Samurai 1.9TD
Jimny 1.3 VVT
Santana 95' 1.3LPG
Jimny Ranger:M13A+LPG;Lovells

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » wt sie 25, 2009 7:51 pm

Praca z owym dopiero w piątek. Łożysko oporowe jakoś nie szumiało nawet nigdy... :roll:
Ale zobaczymy. Santana... Miałeś gościu wiekową Japoneczkę, toś musiał kupić gorącą Hiszpankę, bo serduszko lepsze... ;>
Dzięki za jeszcze inną diagnozę. Wiem już, żeby nie kupować żadnych części przed zrzuceniem skrzyni :)21
A pytanie: Czy do wyjęcia skrzyni potrzeba jest ruszać coś z góry, np wyjmować wajchę?
Bo z wajchą też się tak "ciekawie" porobiło, że po jakiejś szybkiej redukcji zrobił się okrutny luz, że wajcha lata w każdą stronę w pewnym obrębie... Tzn tak w obrębie kółka :lol:
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: piotrk_gd » wt sie 25, 2009 8:12 pm

Odkręcasz plastiki, wyjmujesz wajchę reduktora i od biegów (wciskasz i przekręcasz taki hmmm... kołnierz - sam się domyślisz ;) ). Potem rozpinasz czujniki, wężyki odpowietrzenia, spuszczasz olej ze skrzynki i reduktora, wyjmujesz wały (do wyjęcia dolnego koniecznie musisz spuścić olej z reduktora ! inaczej nieprzyjemna niespodzianka Cie czeka :)21 ), odkręcasz osłonę koła zamahowego i skrzynię od silnika, potem odkręcasz poduszkę na belce i suniesz do tyłu ... a jak odsunięcie nie pomoże to odkręcasz belkę i skrzynia w dół. Ot i cała filozofia.
Warto jeszcze złapać skrzynię za uszy do tego przeznaczone i podczepić gdzieś (np. w budzie jakaś beleczka + np. za ucho silnika ...), żeby na głowę nie spadła, bo lekka nie jest.
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » wt sie 25, 2009 8:23 pm

Wielkie dzięki Piotrze, przetestowałeś to na własnej skórze conajmniej kilka razy? :)21
To od razu zajrzę do skrzyni od góry... A w ogóle co ile kkm powinno się zmieniać oleum w skrzynkach? Piszą o tym gdzieś?
Bo o oleum w silniku, automatycznej przekładni i innych płynach w komorze silnika to i pisali... Ale o mostach i skrzyni się nie doczytałem :roll:
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Przemas601
 
 
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 27, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: Przemas601 » wt sie 25, 2009 8:34 pm

Bo z wajchą też się tak "ciekawie" porobiło, że po jakiejś szybkiej redukcji zrobił się okrutny luz, że wajcha lata w każdą stronę w pewnym obrębie... Tzn tak w obrębie kółka :lol:[/quote]

To może trzeba zacząć od naprawy mechanizmu zmiany biegów,miałem kiedyś taki przypadek,że uszkodzony mechanizm pozwalał włączać dwa biegi na raz.
Do wymiany sprzęgła nie trzeba spuszczać oleju,tylny wał odkręcasz i wyjmujesz,bez problemowo,a przedni odkręcasz i przymocowujesz czymkolwiek,żeby nie wypadł. Skrzynie wystarczy odkręcić i odsunąć. Wymień też łożysko wałka sprzęgłowego,najprościej do tego zdjąć koło zamachowe.
Dziwna sprawa,że auto ciągnie na luzie.
do zabawy Vitara Pussy Wagon, sztywny przód
do zapie... Saabolot 2.0T

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: piotrk_gd » wt sie 25, 2009 9:09 pm

Przemas601 pisze: Do wymiany sprzęgła nie trzeba spuszczać oleju,tylny wał odkręcasz i wyjmujesz,bez problemowo,a przedni odkręcasz i przymocowujesz czymkolwiek,żeby nie wypadł.
też prawda :D ja tam wymieniam płyny jak już coś rozbabram - koszt niewielki, robota w zasadzie jedna, ale faktycznie nie trzeba.
suzus1995 pisze:Wielkie dzięki Piotrze, przetestowałeś to na własnej skórze conajmniej kilka razy? :)21
na szczęście raptem 2 razy - ale czeka mnie jeszcze jeden raz w tym roku :(
suzus1995 pisze:A w ogóle co ile kkm powinno się zmieniać oleum w skrzynkach? Piszą o tym gdzieś?
na suzuki.info.pl ;) na stronce.
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » wt sie 25, 2009 9:39 pm

Przemas601 pisze:(...)To może trzeba zacząć od naprawy mechanizmu zmiany biegów(...)
To też się zrobi :wink:
Przemas601 pisze:Dziwna sprawa,że auto ciągnie na luzie.
Może mi się tak wydaje? Aczkolwiek wrzucam na luz a auto dalej stoi jak na biegu, z górki nie jedzie... :)9
Może mi ktoś automata założył po cichu? :lol:

Jeszcze raz dzięki za rady i czekam do piątku :(
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: suzus1995 » sob sie 29, 2009 9:55 am

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Piesek dorobiony, wajcha nie lata.
Sprzęgło zmienione - leciutko się wciska.

Ale PROBLEM dalej jest i to mnie wk...ia :evil:

Olej sprawdziłem: jest!
A poza tym, może to jeszcze synchronizatory?

Problem wygląda tak:

Jadę na przykład na piątce.
Zredukować na 4 ani żaden inny bieg się nie da.
Nawet po wyrzuceniu na luz obroty się trzymają... A jak się zatrzymuję to telepie autem jak cholera i w końcu gaśnie silnik. Jak by nie wybijał tej piątki! :roll:
Żadne dodanie gazu nie pomaga.
Przy ruszaniu po takim czymś muszę z poł sprzęgła puścić, telepie, w końcu przełamuje opór i rusza.
Co można z tym zrobić? Rozbierać skrzynię?
Ja już nie mam siły do tego cholerstwa :x
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: Co padło? Sprzęgło? Pomóżcie! :(

Post autor: szympro » sob sie 29, 2009 10:32 pm

Podepne sie pod temat. Wyjalem silnik z Samuraia (1.3 na wtrysku) wraz ze skrzynia. Wyciagnalem walek, ktory laczy skrzynie z reduktorem i jak przenosilem silnik w inne miejsce, to musialem go jakos przechylic i z miejsca w ktorym wsadzony byl w skrzynie ten walek skrzynia-reduktor zaczelo wyciekac jakies oleum. Troche sie polalo, na oko niecale pol litra i przestalo. Chociaz nie probowalem przechylic tak zeby z tego miejsca polecialo wiecej, moze cos by jeszcze tam bylo.
I teraz pytanie: czy to oznacza ze musze wymienic jakis uszczelniacz, czy po wyjeciu tego walka to raczej normalna?
Miejsce na Twoją reklamę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość