Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » pt wrz 04, 2009 12:55 pm
Witam mam pytanko mam nadzieje ze mnie nie zbedziecie mowiac ze to oklepany temat poniewaz troche poczytalem i nie trafilem na to co mnie interesuje. wiec moje pytanie jest takie czy kupujac springi do samuraia od jimnego mam kupic komplet przod tyl czy np tylko przednie albo tylnie. moze ktos ma tak postawionego samiego

i jakie amory ewentualnie zebym nie musial sie motac z dobieraniem.
Przy okazji idac po najmniejszej lini oporu czy moglbym wyzebrac od kogos gotowy projekt uchwytow pod zaciski ham. na tyl tak zeby tylko wzucic na plazme i wyciac

bardzo prosze
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
Jasiowy
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 8:24 pm
- Lokalizacja: Wlkp
Post
autor: Jasiowy » pn wrz 07, 2009 10:46 am
MAM ORYGINALNEGO SAMURAIA NA SPREZYNACH, JAK BY CI SIE CHCIALO MOZESZ PODJECHAC I SOBIE ODRYSOWAC

jasiowy SJ80
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » ndz wrz 27, 2009 9:56 am
mowisz o tym ostatnim samuraiu coli czy jakos tak, ale z tego co pamietam to one maja springi tylko z przodu
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
bigos
-

- Posty: 3412
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
- Lokalizacja: Połaniec/Kielce
Post
autor: bigos » ndz wrz 27, 2009 10:24 am
kuba84 pisze:mowisz o tym ostatnim samuraiu coli czy jakos tak, ale z tego co pamietam to one maja springi tylko z przodu
tak o takim pisze
bynajmniej tyle mogę sądzić po podpisie
ale coile mają springi z przodu i z tyłu

Jimny

-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » ndz wrz 27, 2009 6:11 pm
powiedz mi moze sie orietujesz czy springi od jimnego nie beda za wysokie do samiego na waskich mostach bo mam dylemat czy inwestowac w jakies pozadne resory czy postawic go na sprezynach tylko boje sie ze bedzie stal za wysoko

SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » ndz wrz 27, 2009 6:19 pm
Przy wąskich mostach jest problem ze sprężynami, żeby je umieścić obok ramy. Jest bardzo ciasno, o ile pamiętam około 7-8 cm na stronę i sprężyna się nie mieści.
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » ndz wrz 27, 2009 6:38 pm
a jak by je umiescic po wewnetrznej stronie ramy albo centralnie pod rama

SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » ndz wrz 27, 2009 6:57 pm
jeśli po wewnętrznej stronie to będzie bardzo bujliwy, jeśli pod to wtedy będzie wysoko.
Optymalne rozwiązanie to z przodu na zewnątrz ramy, z tyłu wewnątrz(znajomy ma pod - ale na mostach toyoty)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » pn wrz 28, 2009 7:52 am
Adam.Ż pisze:Optymalne rozwiązanie to z przodu na zewnątrz ramy, z tyłu wewnątrz(znajomy ma pod - ale na mostach toyoty)
Czyli mowisz ze z przodu znajdzie sie wystarczajaco miejsca na springi a tyl zrobic po wewnetrznej str i nie bedzie sie kiwal na czarnym
Ogólnie mam mieszane uczucia z tymi sprezynami bo nie jezdze ani raczej nie zamierzam jezdzic w jakis extremalnych rajdach, i zastanawiam sie czy po prostu nie zainwestowac w jakies dobre resory. pytalem u mazura tylko cena 3600

i to jest glowny powod dla ktorego chce go postawic na springach bo chyba taniej wyjdzie
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
bigos
-

- Posty: 3412
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
- Lokalizacja: Połaniec/Kielce
Post
autor: bigos » pn wrz 28, 2009 7:59 am
Jimny

-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » pn wrz 28, 2009 8:16 am
cena na jeda strone 650 pln sam resor

SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
Jasiowy
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 8:24 pm
- Lokalizacja: Wlkp
Post
autor: Jasiowy » pn wrz 28, 2009 9:53 am
TAK, MOWIE O WERSJI COIL, TO CALKIEM INNE AUTO NIZ ZWYKLY SAM NA RESORACH
JESLI SAME RESORY KOSZTUJA 3600 TO CHYBA SA ZROBIONE Z TYTANU
JECHALEM KIEDYS SAMURAIEM PRZEROBIONYM NA SPREZYNE-TRAGEDIA
TO JUZ NIE BYLO TO, MOZE TEN MECHANIK BYL NIE KUMATY, NIE WIEM
jasiowy SJ80
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » pn wrz 28, 2009 4:25 pm
Jasiowy pisze:JESLI SAME RESORY KOSZTUJA 3600 TO CHYBA SA ZROBIONE Z TYTANU
w cenie 3600 mam resory z tulejkami oraz amorkami
Przy okazji ponowie pytanie czy ma ktos gotowy projekt mocowania zacisków na tyl

Bardzo prosze

SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » pn wrz 28, 2009 5:41 pm
st.Medard pisze:Przy wąskich mostach jest problem ze sprężynami, żeby je umieścić obok ramy. Jest bardzo ciasno, o ile pamiętam około 7-8 cm na stronę i sprężyna się nie mieści.
Ja mam zawieszenie na springach przy wąskim moście - niezły wyczyn - 3 miesiące walki.
Od tego tygodnia zaczyna się robić tył. Przód wyszedł i parcuję elegancko

RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » pn wrz 28, 2009 5:51 pm
masz jakies fotki, od czego dales springi
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » pn wrz 28, 2009 8:44 pm
Mam fotki z etapu gdy były same wahacze - postaram się coś pokazać.
Ale jedno jest pewnie - jeśli robić springi to tylko z szerokim mostem. Przy wąskim dużo roboty, nie sprawdzony efekt (jeszcze), przeróbka odp. cylinderka hamulca i zylion innych problemów.
W efekcie masz za wąski most do wysokiego auta a jeszcze większe odsadzenie felgi zajedzue łożyska i słabe półosie.
Czy ktoś z Was testował standardowy wąski most z oponami 31,x10,5 ?
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » pn wrz 28, 2009 10:10 pm
kuba84 pisze: pytalem u mazura tylko cena 3600

i to jest glowny powod dla ktorego chce go postawic na springach bo chyba taniej wyjdzie
Nie wyjdzie taniej, nie ma co sie ludzic. Byl juz topic w ktorym wyliczalem koszt.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
-
kuba84

- Posty: 541
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Post
autor: kuba84 » wt wrz 29, 2009 8:04 am
Karol L pisze:Nie wyjdzie taniej, nie ma co sie ludzic. Byl juz topic w ktorym wyliczalem koszt.
Powiedz mi czy ty jezdzisz na tych resorach, jakie wrazenia i czy po zrobieniu SPOA te amorki ktore doklada mazur beda pasowac. widzialem iron man i OME za podobne pieniadze
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
-
bigos
-

- Posty: 3412
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
- Lokalizacja: Połaniec/Kielce
Post
autor: bigos » wt wrz 29, 2009 8:25 am
kuba84 pisze:Karol L pisze:Nie wyjdzie taniej, nie ma co sie ludzic. Byl juz topic w ktorym wyliczalem koszt.
Powiedz mi czy ty jezdzisz na tych resorach, jakie wrazenia i czy po zrobieniu SPOA te amorki ktore doklada mazur beda pasowac. widzialem iron man i OME za podobne pieniadze
Karol ma springi

Jimny

-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » wt wrz 29, 2009 9:24 am
Wracając do tematu: właśnie na alledrogo zakupiłem springi od jimnika - będę je próbował na tył zaadoptować.
Tak jak pisali koledzy - z tyłu chyba wejdą po wewnetrznej stronie ramy a wahacze od góry obejmą most (tak jak mam przód).
Widziałem też, że ktoś wahacz od dołu zakładał a spręzyny wtedy pod ramą - jakieś uwagi na ten temat tych co już przyżyli springowanie?
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
Stang

- Posty: 768
- Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
- Lokalizacja: Ostrołęka
Post
autor: Stang » wt wrz 29, 2009 12:27 pm
jeśli już się w to bawisz to za czapkę drobnych zmień se mosty na szerokie swoje sprzedaj i nie wiele Cię to wyjdzie. Wtedy wsadź springi po zewnętrznej stronie ramy i z przodu i z tyłu

jak dasz pod ramą to będzie straszna koza i będzie wywrotna, jak dasz przód zewnątrz tył wewnątrz zawiecha będzie bardzo komfortowa ale będzie bujna i będzie się kładł w zaktętach i na trawersach (przerabiałem to) jedyna słyszna koncepcja co by auto stabilne było to spręzyny i przód i tył po zewnętrznej i będziesz Pan zadowolony

-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » wt wrz 29, 2009 1:27 pm
Hmmm - dobrze gadasz ale ...
...na zamianę to już po ptokach. Raz, że z przodu jest tak jak ma być a dwa, że mosty miałem jak i całe auto w super stanie a kupować uzywki szerokie to na 90% remont dyfrów.
Z tyłem pomysle jak przyjdą spręzyny - albo wicsnę takie jak z przodu (mogą być za twarde do lekkiego tyłu) alebo bedzie wewnatrz jak te jamnikowe inaczej nie wejdą - kusisz mnie z tym komfortem bo właśnie tego szukłąem budując zawieszenie, aczkolwiek bok na trawersie tez do miłych nie należy.
A co z tymi 31" na wąskich mostach i ich słabszych półosiach ? - przerabiał to już ktos z Forumowiczów ?
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt wrz 29, 2009 2:25 pm
RAVkrakuf pisze:
A co z tymi 31" na wąskich mostach i ich słabszych półosiach ? - przerabiał to już ktos z Forumowiczów ?
A dlaczego twierdzisz, że półosie są słabsze?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
RAVkrakuf
-

- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: RAVkrakuf » wt wrz 29, 2009 2:36 pm
Półosie lub przeguby mają mniejszą śrdenice - nie miłem szerokiego mostu więc to wiedza nie potwierdzona oragnoleptycznie - a jak jest ?
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt wrz 29, 2009 3:03 pm
RAVkrakuf pisze:a jak jest ?
Inaczej niż ci się wydaje
Średnice półosi od lj do samuraia identyczne.
Przeguby mniejsze w lj/410
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość