REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Moderator: Albert_N
REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Witajcie
Mam pytanie i bardzo prosze o konkretne porady.
Suzuka 1,3 na spoa itd reduktor 4.16... Czy jest sens zakladac większy reduktor?? Myślałem żeby założyć np 6.50 i do tego koła 35cali ale czy jest sens?? czy 1,3 poradzi sobie z tym???
pozdr
Mam pytanie i bardzo prosze o konkretne porady.
Suzuka 1,3 na spoa itd reduktor 4.16... Czy jest sens zakladac większy reduktor?? Myślałem żeby założyć np 6.50 i do tego koła 35cali ale czy jest sens?? czy 1,3 poradzi sobie z tym???
pozdr
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Tomasz1 pisze:Suzuka 1,3 (...) do tego koła 35cali

dżizas... na [cenzura] ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
a mosty to od czego masz?
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania
mitsu l200 do podróżowania
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
nie wytrzymają:
a) półosie
b) przeguby
c) silnik może da radę ale na nie dużych prędkościach.
Lepiej zostaw 4.16 i opony 30 cali plus mądre jeżdżenie
a) półosie
b) przeguby
c) silnik może da radę ale na nie dużych prędkościach.
Lepiej zostaw 4.16 i opony 30 cali plus mądre jeżdżenie
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Może masz racje, zostaie tak jak jest dołoże sobie tylko blokade, mam na tyle ARB, dołoże taką samą na przód i powinno być ok, koła mam 31cali
- nowy_dopiero_sie_uczy
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Adam nie wspomniał o obudowie reduktora i łapie mocującej...No i o sprzęgle...
blokady na przodzie niosą ze sobą pewne hmm... "ograniczenia w skręcaniu"
i co to znaczy "powinno być ok" ? co będzie ok ?
ja mam np. założone 4.9 i na jedynce moge wysiąść z jadącego auta, wyszczać się i wrócić. Bez specjalnego podbiegania...
6.50 ma określone zastosowania, Zun chyba robił taki projekt, po jakis głazach miał chyba jeżdzić czy cuś, musiałbyś poszukać....
blokady na przodzie niosą ze sobą pewne hmm... "ograniczenia w skręcaniu"
i co to znaczy "powinno być ok" ? co będzie ok ?
ja mam np. założone 4.9 i na jedynce moge wysiąść z jadącego auta, wyszczać się i wrócić. Bez specjalnego podbiegania...
6.50 ma określone zastosowania, Zun chyba robił taki projekt, po jakis głazach miał chyba jeżdzić czy cuś, musiałbyś poszukać....
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Zun jeździ na zawody trialowenowy_dopiero_sie_uczy pisze:Adam nie wspomniał o obudowie reduktora i łapie mocującej...No i o sprzęgle...
blokady na przodzie niosą ze sobą pewne hmm... "ograniczenia w skręcaniu"
i co to znaczy "powinno być ok" ? co będzie ok ?
ja mam np. założone 4.9 i na jedynce moge wysiąść z jadącego auta, wyszczać się i wrócić. Bez specjalnego podbiegania...
6.50 ma określone zastosowania, Zun chyba robił taki projekt, po jakis głazach miał chyba jeżdzić czy cuś, musiałbyś poszukać....
Jimny 

- nowy_dopiero_sie_uczy
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Reduktor 6,5:1 TAK - koła 35' NIE!
Taki kit 6,5:1 kosztuje ok 1500zł w stanach - ma to sens gdyż ok 20% zwalnia ci auto na 4H - sam sie przymierzam do niego.
Taki kit 6,5:1 kosztuje ok 1500zł w stanach - ma to sens gdyż ok 20% zwalnia ci auto na 4H - sam sie przymierzam do niego.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
a do jakich kol planujesz go zalozyc i w jakim celu ?
4.16 do 30 to juz luksus, 5.14 do 31 to juz jest pojazd wolnobiezny, a 6.50 to chyba na 5 osiagnie 30kmh na L ...
a wszystko to nie ma sensu, w samuraju najlepiej miec fabryczny rozmiar opon podobno
4.16 do 30 to juz luksus, 5.14 do 31 to juz jest pojazd wolnobiezny, a 6.50 to chyba na 5 osiagnie 30kmh na L ...
a wszystko to nie ma sensu, w samuraju najlepiej miec fabryczny rozmiar opon podobno

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
ostatnio widzialem przelozenia 4.9 za 1700 zeta
mysle ze takie przelozenie jest chyba najlepsze do technicznej jazdy (niekoniecznie trialowej)
czy ktos na takim jezdzi i moze sie podzielic wiedza
mysle ze takie przelozenie jest chyba najlepsze do technicznej jazdy (niekoniecznie trialowej)
czy ktos na takim jezdzi i moze sie podzielic wiedza

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Czyli kolega ma już full wypasa a mu małoAlbert_N pisze:a do jakich kol planujesz go zalozyc i w jakim celu ?
4.16 do 30 to juz luksus, 5.14 do 31 to juz jest pojazd wolnobiezny, a 6.50 to chyba na 5 osiagnie 30kmh na L ...
a wszystko to nie ma sensu, w samuraju najlepiej miec fabryczny rozmiar opon podobno

http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Do mnie plynie 6,50 i bedzie przy 235/75... bedzie traktor 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
ja mialem 4.16 na kolach 30 cali i dla mnie na L bylo za wolno minimalnie. Do jazdy po gorkach jest super, w koncu da sie hamowac silnikiem np, ale do oesow to juz bylo nie bardzo. Na H tez bylo wyraznie czuc roznice.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
- nowy_dopiero_sie_uczy
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
ja kupiłem w Trail Tough za 595 USD + 89 za komplet łożysk i uszczelek do wymiany przy jednej robocie. Po wymianie opakowania przez zaprzyjaźnioną duszczyczkę w US, celnik nie zwrócił uwagi. Tak jak w nicku, dopiero sie uczę i są tu inni co maja więcej do powiedzenia, ale uważam że porządnie zwolnione przełożenia dają masę możliwości i jak bym miał wybierać między blokadą a redukcją, bez chwili wahania redukcja first. Tak jak piszesz - jazda techniczna. Samochodzik sobie pełznie, silnik napierdziela pełną mocą, żadnych półsprzęgieł, i powolutku kręcąc kółkiem, wybierasz najbliższy przebieg trasy...Nie da sie tym niestety wykonywać rzutów na twarz w błoto ala Patrol, bo max na 1-dynce to chyba 3 km/h, no i w czasówkach zaczniesz ujowo wypadać, ale za to prawie zawsze je ukonczysz...taki mały czołg się robi...moim zdaniem bardzo dobra inwestycja jeśli wiesz czego chcesz...poreb pisze:ostatnio widzialem przelozenia 4.9 za 1700 zeta
mysle ze takie przelozenie jest chyba najlepsze do technicznej jazdy (niekoniecznie trialowej)
czy ktos na takim jezdzi i moze sie podzielic wiedza
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
bede mogl kiedys wpasc i sie przejechac takim zestawem?
bo blisko mam
bo blisko mam

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
- nowy_dopiero_sie_uczy
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
ze skróconego cennika:
ukręcona ośka - 400 PLN, spalone sprzęgło - 1000 PLN, eksplodujący przegub - 450 PLN, nienormalnie płaski dach lub bok - 1500 PLN, reduktor po wybuchu - 2500 PLN (przełożenia, sam rozumiesz....), wchodzisz ?
a poważnie:
nie ma sprawy, daj namiar na pw to się dogadamy, syf stoi aktualnie na kołkach bo w sobotę kończe wymiane okładzin z tyłu, może od niedzieli możemy coś zadziałać ?
Jakiś kawałek łąki skombinuj, bo u mnie przed blokiem to ewentualnie tylko trawnik można by zaorać, ale sąsiedzi tego nie lubią, więc odpada...
ukręcona ośka - 400 PLN, spalone sprzęgło - 1000 PLN, eksplodujący przegub - 450 PLN, nienormalnie płaski dach lub bok - 1500 PLN, reduktor po wybuchu - 2500 PLN (przełożenia, sam rozumiesz....), wchodzisz ?

a poważnie:
nie ma sprawy, daj namiar na pw to się dogadamy, syf stoi aktualnie na kołkach bo w sobotę kończe wymiane okładzin z tyłu, może od niedzieli możemy coś zadziałać ?
Jakiś kawałek łąki skombinuj, bo u mnie przed blokiem to ewentualnie tylko trawnik można by zaorać, ale sąsiedzi tego nie lubią, więc odpada...
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Z tego co kolega pare postow wyzej napisał to 4.16 jest za wolne do tych kół - nie boisz sie że 6.5 wogole sie nie bedzie dalo jezdzic na tych kołach? - ja już mam mieszane odczucia co do wyboru przelożeń przy 235/75apede pisze:Do mnie plynie 6,50 i bedzie przy 235/75... bedzie traktor
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Zun go namówił na te 6.5TJEmyszon pisze:Z tego co kolega pare postow wyzej napisał to 4.16 jest za wolne do tych kół - nie boisz sie że 6.5 wogole sie nie bedzie dalo jezdzic na tych kołach? - ja już mam mieszane odczucia co do wyboru przelożeń przy 235/75apede pisze:Do mnie plynie 6,50 i bedzie przy 235/75... bedzie traktor

Jimny 

- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Ano
W Finlandii teren jest bardzo skalisty i kamienisty, na seryjnym reduktorze jazda to masakra - sprzeglo niesamowicie dostaje w dupe. Po kilku wyjazdach gdzie zazdroscilem RR-om z wiejtami i automatami, ja tez chcialem miec namiastke lejzi stajla
i powstal pomysl 4,16. A Zun przekonal mnie ze jak 4,16 to czemu nie 6,5
Mozna jeszcze wolniej i jeszcze bardziej technicznie, jest zapas przelozen na wieksze kola ewentualnie w przyszlosci. Oczywiscie, wzrasta ryzyko wybuchu walu lub polosi, ale nikt nie powiedzial ze na tak wolnych biegach trzeba butowac. A jak jest za wolno, to przeciez mozna jechac na reduktorze na 3 lub 4.



loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
4.16 i koła 30 cali to optimum do przeprawówek
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
dla 30 cali jeździło mi się lepiej na 5.14 niz 4.16
ale są tacy co na 32 calach jeżdzą na seryjnych i jest ok.... co najwyżej zmieniają silnik na mocniejszy jak nie daje rady

ale są tacy co na 32 calach jeżdzą na seryjnych i jest ok.... co najwyżej zmieniają silnik na mocniejszy jak nie daje rady


Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Taniej....Salata123 pisze:.... co najwyżej zmieniają silnik na mocniejszy jak nie daje rady![]()

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła
Adam.Ż pisze:4.16 i koła 30 cali to optimum do przeprawówek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości