REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Tomasz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 06, 2009 5:36 pm
Lokalizacja: Słupsk

REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Tomasz1 » śr paź 14, 2009 5:24 pm

Witajcie

Mam pytanie i bardzo prosze o konkretne porady.

Suzuka 1,3 na spoa itd reduktor 4.16... Czy jest sens zakladac większy reduktor?? Myślałem żeby założyć np 6.50 i do tego koła 35cali ale czy jest sens?? czy 1,3 poradzi sobie z tym???

pozdr

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: TomaszRT » śr paź 14, 2009 5:39 pm

Tomasz1 pisze:Suzuka 1,3 (...) do tego koła 35cali
:o

dżizas... na [cenzura] ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: maro21 » śr paź 14, 2009 6:35 pm

a mosty to od czego masz?
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Adam.Ż » śr paź 14, 2009 7:27 pm

nie wytrzymają:
a) półosie
b) przeguby
c) silnik może da radę ale na nie dużych prędkościach.
Lepiej zostaw 4.16 i opony 30 cali plus mądre jeżdżenie
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Tomasz1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 06, 2009 5:36 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Tomasz1 » śr paź 14, 2009 7:52 pm

Może masz racje, zostaie tak jak jest dołoże sobie tylko blokade, mam na tyle ARB, dołoże taką samą na przód i powinno być ok, koła mam 31cali

Awatar użytkownika
nowy_dopiero_sie_uczy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: nowy_dopiero_sie_uczy » czw paź 15, 2009 2:29 pm

Adam nie wspomniał o obudowie reduktora i łapie mocującej...No i o sprzęgle...
blokady na przodzie niosą ze sobą pewne hmm... "ograniczenia w skręcaniu"
i co to znaczy "powinno być ok" ? co będzie ok ?

ja mam np. założone 4.9 i na jedynce moge wysiąść z jadącego auta, wyszczać się i wrócić. Bez specjalnego podbiegania...
6.50 ma określone zastosowania, Zun chyba robił taki projekt, po jakis głazach miał chyba jeżdzić czy cuś, musiałbyś poszukać....
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: bigos » czw paź 15, 2009 2:37 pm

nowy_dopiero_sie_uczy pisze:Adam nie wspomniał o obudowie reduktora i łapie mocującej...No i o sprzęgle...
blokady na przodzie niosą ze sobą pewne hmm... "ograniczenia w skręcaniu"
i co to znaczy "powinno być ok" ? co będzie ok ?

ja mam np. założone 4.9 i na jedynce moge wysiąść z jadącego auta, wyszczać się i wrócić. Bez specjalnego podbiegania...
6.50 ma określone zastosowania, Zun chyba robił taki projekt, po jakis głazach miał chyba jeżdzić czy cuś, musiałbyś poszukać....
Zun jeździ na zawody trialowe
Jimny :)21

Awatar użytkownika
nowy_dopiero_sie_uczy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: nowy_dopiero_sie_uczy » pt paź 16, 2009 8:19 am

no właśnie...
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Myszono » pt paź 16, 2009 9:18 am

Reduktor 6,5:1 TAK - koła 35' NIE!

Taki kit 6,5:1 kosztuje ok 1500zł w stanach - ma to sens gdyż ok 20% zwalnia ci auto na 4H - sam sie przymierzam do niego.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Albert_N » pt paź 16, 2009 9:33 am

a do jakich kol planujesz go zalozyc i w jakim celu ?
4.16 do 30 to juz luksus, 5.14 do 31 to juz jest pojazd wolnobiezny, a 6.50 to chyba na 5 osiagnie 30kmh na L ...
a wszystko to nie ma sensu, w samuraju najlepiej miec fabryczny rozmiar opon podobno :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: poreb » pt paź 16, 2009 9:37 am

ostatnio widzialem przelozenia 4.9 za 1700 zeta
mysle ze takie przelozenie jest chyba najlepsze do technicznej jazdy (niekoniecznie trialowej)
czy ktos na takim jezdzi i moze sie podzielic wiedza 8)
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Myszono » pt paź 16, 2009 9:50 am

Albert_N pisze:a do jakich kol planujesz go zalozyc i w jakim celu ?
4.16 do 30 to juz luksus, 5.14 do 31 to juz jest pojazd wolnobiezny, a 6.50 to chyba na 5 osiagnie 30kmh na L ...
a wszystko to nie ma sensu, w samuraju najlepiej miec fabryczny rozmiar opon podobno :)21
Czyli kolega ma już full wypasa a mu mało :)
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: apede » pt paź 16, 2009 10:17 am

Do mnie plynie 6,50 i bedzie przy 235/75... bedzie traktor :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Albert_N » pt paź 16, 2009 10:22 am

ja mialem 4.16 na kolach 30 cali i dla mnie na L bylo za wolno minimalnie. Do jazdy po gorkach jest super, w koncu da sie hamowac silnikiem np, ale do oesow to juz bylo nie bardzo. Na H tez bylo wyraznie czuc roznice.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
nowy_dopiero_sie_uczy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: nowy_dopiero_sie_uczy » pt paź 16, 2009 10:23 am

poreb pisze:ostatnio widzialem przelozenia 4.9 za 1700 zeta
mysle ze takie przelozenie jest chyba najlepsze do technicznej jazdy (niekoniecznie trialowej)
czy ktos na takim jezdzi i moze sie podzielic wiedza 8)
ja kupiłem w Trail Tough za 595 USD + 89 za komplet łożysk i uszczelek do wymiany przy jednej robocie. Po wymianie opakowania przez zaprzyjaźnioną duszczyczkę w US, celnik nie zwrócił uwagi. Tak jak w nicku, dopiero sie uczę i są tu inni co maja więcej do powiedzenia, ale uważam że porządnie zwolnione przełożenia dają masę możliwości i jak bym miał wybierać między blokadą a redukcją, bez chwili wahania redukcja first. Tak jak piszesz - jazda techniczna. Samochodzik sobie pełznie, silnik napierdziela pełną mocą, żadnych półsprzęgieł, i powolutku kręcąc kółkiem, wybierasz najbliższy przebieg trasy...Nie da sie tym niestety wykonywać rzutów na twarz w błoto ala Patrol, bo max na 1-dynce to chyba 3 km/h, no i w czasówkach zaczniesz ujowo wypadać, ale za to prawie zawsze je ukonczysz...taki mały czołg się robi...moim zdaniem bardzo dobra inwestycja jeśli wiesz czego chcesz...
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: poreb » pt paź 16, 2009 10:29 am

bede mogl kiedys wpasc i sie przejechac takim zestawem?
bo blisko mam :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
nowy_dopiero_sie_uczy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: nowy_dopiero_sie_uczy » pt paź 16, 2009 10:59 am

ze skróconego cennika:
ukręcona ośka - 400 PLN, spalone sprzęgło - 1000 PLN, eksplodujący przegub - 450 PLN, nienormalnie płaski dach lub bok - 1500 PLN, reduktor po wybuchu - 2500 PLN (przełożenia, sam rozumiesz....), wchodzisz ? :P

a poważnie:
nie ma sprawy, daj namiar na pw to się dogadamy, syf stoi aktualnie na kołkach bo w sobotę kończe wymiane okładzin z tyłu, może od niedzieli możemy coś zadziałać ?
Jakiś kawałek łąki skombinuj, bo u mnie przed blokiem to ewentualnie tylko trawnik można by zaorać, ale sąsiedzi tego nie lubią, więc odpada...
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Myszono » pt paź 16, 2009 11:25 am

apede pisze:Do mnie plynie 6,50 i bedzie przy 235/75... bedzie traktor :)21
Z tego co kolega pare postow wyzej napisał to 4.16 jest za wolne do tych kół - nie boisz sie że 6.5 wogole sie nie bedzie dalo jezdzic na tych kołach? - ja już mam mieszane odczucia co do wyboru przelożeń przy 235/75
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: bigos » pt paź 16, 2009 11:36 am

TJEmyszon pisze:
apede pisze:Do mnie plynie 6,50 i bedzie przy 235/75... bedzie traktor :)21
Z tego co kolega pare postow wyzej napisał to 4.16 jest za wolne do tych kół - nie boisz sie że 6.5 wogole sie nie bedzie dalo jezdzic na tych kołach? - ja już mam mieszane odczucia co do wyboru przelożeń przy 235/75
Zun go namówił na te 6.5 :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: apede » sob paź 17, 2009 7:33 am

Ano :)21 W Finlandii teren jest bardzo skalisty i kamienisty, na seryjnym reduktorze jazda to masakra - sprzeglo niesamowicie dostaje w dupe. Po kilku wyjazdach gdzie zazdroscilem RR-om z wiejtami i automatami, ja tez chcialem miec namiastke lejzi stajla :)21 i powstal pomysl 4,16. A Zun przekonal mnie ze jak 4,16 to czemu nie 6,5 :)21 Mozna jeszcze wolniej i jeszcze bardziej technicznie, jest zapas przelozen na wieksze kola ewentualnie w przyszlosci. Oczywiscie, wzrasta ryzyko wybuchu walu lub polosi, ale nikt nie powiedzial ze na tak wolnych biegach trzeba butowac. A jak jest za wolno, to przeciez mozna jechac na reduktorze na 3 lub 4.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Adam.Ż » sob paź 17, 2009 8:09 pm

4.16 i koła 30 cali to optimum do przeprawówek
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Salata123 » ndz paź 18, 2009 1:24 am

dla 30 cali jeździło mi się lepiej na 5.14 niz 4.16

ale są tacy co na 32 calach jeżdzą na seryjnych i jest ok.... co najwyżej zmieniają silnik na mocniejszy jak nie daje rady :)20 :)19
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Wilku » ndz paź 18, 2009 11:19 pm

Salata123 pisze:.... co najwyżej zmieniają silnik na mocniejszy jak nie daje rady :)20 :)19
Taniej.... ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: Mazur » śr paź 21, 2009 7:53 pm

Adam.Ż pisze:4.16 i koła 30 cali to optimum do przeprawówek
:)2
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Re: REDUKTOR 5.14 , 6.50 - koła

Post autor: suzus » śr paź 21, 2009 10:53 pm

dywgacje panowie dywagacje
landwarsztat
" i tak warto żyć"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości