Resory - wymiana piór głównych

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Resory - wymiana piór głównych

Post autor: fragales » sob paź 17, 2009 1:38 am

Witam,

Jestem świeżo po zakończonej akcji wymiany piór głównych na "Mazurowe", razem z "Mazurowymi" polibuszami. Jako, że lubię się dzielić doświadczeniem i wiedzą to rzucę parę słów na temat oraz może kilka pytań się nasunie.
Cała akcja odbyła się w dość dobrze wyposażonym warsztacie, więc z dostępem do narzędzi i przydasi nie było problemów. Po akcji wiem, że bez koziołków, szlifierki kątowej, pneumatyka, baaardzo długiego klucza i wielu innych byłoby zdecydowanie trudniej, jeśli w ogóle dałoby radę. No ale do rzeczy.
Po pęknięciu pióra głównego tył, a w zasadzie głównego i pomocniczego jak się potem przekonałem, zamówiłem co trzeba u Mazura i do boju.
Plan był następujący:
1. Usuwamy resory tył, motamy z pióra głównego pomocnicze, zmieniamy główne składamy i jest GIT
2. Na przodzie zmieniamy pióra główne i jest GIT
Niestety przy okazji rozbierania okazało się, że pióro pomocnicze w drugim resorze z tyłu również nie żyje.
Stanęło na tym, że zmontowaliśmy z resora przód (pióro główne) pióro pomocnicze na tył - ledwo starczyło i pojechaliśmy z tematem.
Pomijając delikatne "niespasowanie" polibuszy "dużych" (pozdro Mazur ;-) ) wszystko szło nie najgorzej do momentu przykręcenia resora do mostu.
Nie wiem jak bez podnośnika, lub postury Pudziana, można to złożyć, ale może to tylko mój brak doświadczenia - nam pomogły podnośniki przenośne :)
Tył w zasadzie poszedł nieźle - poza koniecznością obcięcia śrub sercowych - mam nadzieję, że zwykłe 12 wytrzyma :)
Z przodem było zdecydowanie więcej zabawy, bo trzeba było obciąć śruby mocujące "tył" resora - Mazur dostarczył nowe, więc problemu nie było z zamiennikiem, ale walka o wyjęcie resora była nierówna :)
Przy okazji wyleciał stabilizator z premedytacją i już nie wrócił.
Cała akcja zajęła 6 godzin, podniosła samochodzik o jakieś 4 cm i dziwnym trafem - jeszcze tego nie umiem sobie wytłumaczyć - przesunęła względem siebie koła przednie. Jak do mówią jedno jest bardziej od drugiego :)
Po przejechaniu paru km wrażenia mam dziwne - jeszcze nie do końca wiem co się dzieje :)

No dobra. Czas na pytania :)
1. Śruby sercowe resora - zmieniłem na zwykłe 12 - to chyba niczemu nie powinno przeszkadzać?
2. W tyle mam na prawym resorze pomocnicze pióro z resora głównego tył, a na lewym z resora głównego przód - autko stoi równo, więc to chyba też nie problem?
3. Największy dramat - wszystkie uchwyty, wieszaki, i amortyzator są przymocowane w tych samych miejscach (układ śrub), a samochód wyraźnie ma jedno koło bardziej od drugiego (chodzi mi o przesunięcie kół przednich względem siebie) - czy to się ułoży czy muszę wracać na podnośnik i kombinować? A może to efekt usunięcia stabilizatora?
4. Czy czegoś powinienem się obawiać / coś dołożyć przy takiej zmotce?

Z góry dzięki za odpowiedzi i komentarze. Jeśli ktoś miałby pytania o tą zabawę to jestem dostępny i chętnie odpowiem :)

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: Hinek » sob paź 17, 2009 2:55 pm

fragales pisze: Największy dramat - wszystkie uchwyty, wieszaki, i amortyzator są przymocowane w tych samych miejscach (układ śrub), a samochód wyraźnie ma jedno koło bardziej od drugiego (chodzi mi o przesunięcie kół przednich względem siebie)
Sprawdz czy szpickopf wszedl na swoje miejsce w półkach mostu z obu stron auta.
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: Piotr Karcz » sob paź 17, 2009 3:55 pm

Jeżeli pisząc zwykłe śruby masz na myśli te o twardości 5.8 ( pospolite budowlane) to nie jest do dobra oszczędność.

Za kilkanascie zł można nabyć te kilka potrzebnych sztuk śrub o wymaganej wytrzymałości...

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: PI7er » ndz paź 18, 2009 9:48 am

Mi sruby o twardosci 8.8 w resorach potrafily sie wygiac wiec ze zwyklymi nawet nie ryzykowalem..

Kup 8.8 albo 10.9, dobierz odpowiednią dlugosc gwintu, dobrze gdyby byly z gwintem drobnozwojowym...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: poreb » ndz paź 18, 2009 11:11 am

polecam rowniez zastosowac nakretki samokontrujace badz klej do gwintu
u mnie srednio raz na miesiac nalezy podokrecac wszystkie sruby w zawieszeniu bo zdarzaja sie lekkie luzy
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: fragales » ndz paź 18, 2009 6:36 pm

Witam,

Ja mówię tylko o tych małych śrubkach które przechodzą przez resor. Cała reszta to porządne śruby z nakrętkami samo kontrującymi. No chyba, że te małe też są tak istotne.

Pozdrawiam
Adam
PS W dalszym motaniu skończyłem dzisiaj walkę ze snorkel'em :) Było nierówno,ale się udało. Mam tylko problem jak go przyczepić mocniej do maski bo w tej chwili jest zaczepiony o słupek dwoma śrubami i pod maską trzyma go kolanko z PCV :)
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: Hinek » ndz paź 18, 2009 9:41 pm

fragales pisze: Ja mówię tylko o tych małych śrubkach które przechodzą przez resor.
Muszą być solidne. Jeśli będą kiepskie w wypadku poluzowania się strzemion resora, zetną sie, most sie przesunie, wał się rozłączy i fikasz koziołka...
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Re: Resory - wymiana piór głównych

Post autor: Mazur » ndz paź 25, 2009 6:10 pm

fragales pisze: 1. Śruby sercowe resora - zmieniłem na zwykłe 12 - to chyba niczemu nie powinno przeszkadzać?
2. W tyle mam na prawym resorze pomocnicze pióro z resora głównego tył, a na lewym z resora głównego przód - autko stoi równo, więc to chyba też nie problem?
3. Największy dramat - wszystkie uchwyty, wieszaki, i amortyzator są przymocowane w tych samych miejscach (układ śrub), a samochód wyraźnie ma jedno koło bardziej od drugiego (chodzi mi o przesunięcie kół przednich względem siebie) - czy to się ułoży czy muszę wracać na podnośnik i kombinować? A może to efekt usunięcia stabilizatora?
4. Czy czegoś powinienem się obawiać / coś dołożyć przy takiej zmotce?
1. zdecydowanie wymień !!
2. wszystko OK
3. zapodaj mi fotki bo coś jest nie tak jak trza. Najprawdopodobniej "sercówka" nie znalazła się na miejscu swym :)21
4. obawiać ?? popraw co trza i się ciesz że masz wyżej i nowe 8)
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość