Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Grzegorz K. » pn paź 26, 2009 8:58 am

Witam. Mam problem z heblami który objawia się tym ze aby zahamować muszę popompować pedałem hamulca. Niby wszystko fajnie ale pan z okręgowej stacji kontroli pojazdów jakoś tego nie łapie ;) Poszukałem trochę i wiem że z tych pomp i rodzajów było w pip... Osobiście posiadam Suzukę Samurai mosty szerokie na gazniku z A.D. 1988... Wiem tyle że mam Aisina czy jak to się tam piszę. To będzie miało średnicę 19 czy 22 mm? :/ Poradźcie coś...
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: RAVkrakuf » pn paź 26, 2009 10:03 am

TEn objaw może wymagać wymiany reperaturki cylinderków - u mnie właśnie zachowywało sie to w opisany przez Cibie sposób.
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Grzegorz K. » pn paź 26, 2009 10:10 am

Nie dopisałem. Sprawdzałem heble z przodu, jest ok, sprawdzałem z tyłu i wymieniłem jeden cylinderek. Układ odpowietrzony. Hamulce nie działają jak powinny...
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: poreb » pn paź 26, 2009 11:41 am

u mnie to samo
klocki nowe, szczeki nowe, reparaturki zrobione wiec zostala tylko pompa
czy ktos ma moze jakis schemat pompy w pdf?
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Grzegorz K. » pn paź 26, 2009 11:43 am

Schemat jest do dostania na stronie danielsa w zakładce z manualami. Akurat układ hamulcowy jest do zassania.
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
hokan
 
 
Posty: 190
Rejestracja: pn maja 09, 2005 10:31 am
Lokalizacja: Księstwo Warszawskie

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: hokan » pn paź 26, 2009 1:50 pm

Kupiłem z Allegro od tych co ćwiartują Samurai pompę za 50 PLN.
Hula jak dzik :D
Co po tytule (Dr.),jak gówno w szkatule?
Samurai 1.3,Vitara 1.6-16V 2xcabrio.

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Grzegorz K. » pn paź 26, 2009 2:53 pm

Jak się wekurewię ro zadziałam podobnie ale na razie chcę ratować co jest.
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: N2O » pn paź 26, 2009 3:20 pm

Hamulce z tyłu dobrze podciągnięte?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Grzegorz K. » pn paź 26, 2009 3:36 pm

Myślisz że mogłem spierdzielić jak walczyłem z cylinderkiem?
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grzegorz K.
Posty: 387
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Grzegorz K. » pn paź 26, 2009 3:38 pm

Myślisz że mogłem spierdzielić jak walczyłem z cylinderkiem?
Suzuki Samurai '88.
Obrazek

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: N2O » pn paź 26, 2009 5:11 pm

A jest tam samoregulacja czy tylko regulacja manualna? Jak odległość szczęk od bębna jest za duża to nie ma hamulców i dotyczy to większości samochodów.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Michal_R » pn paź 26, 2009 5:13 pm

Ja taw wole kupic inne serwo niż regenerować stare, szlag mnie trafia na sam widok tych gumeczek :)21

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: look1975 » pn paź 26, 2009 5:13 pm

kurcze mam to samo. auto stało ze dwa miechy u blacharza, przy okazji blacharki wymieniłem przewody hamulcowe. Układ odpowietrzony a hamulców brak. Pierwsze naciśnięcie pedału, nie dzieje się nic, drugie już lepiej, za trzecim prawie dobrze...no ale po paru sekundach od puszczenia pedału znowu zero reakcji. Wydarłem pompę, myślałem że wymienię gumki bo tak najprościej, a tu zonk zestawów naprawczych brak (aaaaaa pacjent to samurai'90 szerokie mosty, 1.3/70). Znaczy są ale do zestawu lucasa, a u mnie siedzi aisin.
Czytając ten temat "mię natchło", że może tok mojego myślenia jest zły, znaczy może pompa być ok, więc pozwolę sobie się podczepić pod temat (mam nadzieję, że autor nie ma nic przeciwko) i zapytać, gdzie jeszcze zajrzeć ?? Bo po rozebraniu pompy tak szczerze mówiąc wszystko wygląda pięknie, ładnie i w ogóle nie ma żadnych rys wewnątrz

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: PI7er » pn paź 26, 2009 7:49 pm

W IC maja do aisin-a zestaw reperaturek, w katalogu na www jakos nie moglem znalezc ale jak pojechalem do oddzialu, wziolem w lapy katalog autofrenu to znalazłem zestaw i odrazu po indeksie znalazł sie u nich w systemie...

http://www.seinsa.es/en/productos/produ ... &Modelo=SJ 413&Fecha=08.1986>>08.1990&Submodelo=1.3 &Potencia=60&CodMotor=G13A&Ntecdoc=4485&ContSubModelo=&#referencias

D1788 Repair kit, Master Cylinder| 22,2| AISIN

Cale 16zł w detalu zestaw regeneracyjny.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: look1975 » wt paź 27, 2009 7:41 am

PI7er wielkie dzięki za namiary :), dzisiaj w takim razie jadę do IC wydębić od nich taki zestaw...chociaż pewnie będę musiał czekać aż ściągną...

jakby co cholernie bardzo pomogłeś :):):)


edit: no i obdzwoniłem większość sklepów w Krakowie...aktualnie nie do dostania w IC termin na 23 listopada...a myślałem, że z częściami jest normalnie :evil:

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: PI7er » wt paź 27, 2009 9:34 pm

fota.pl tez ma w ofercie ten zestaw, zadzwon zapytaj, moze lezy w jednym z oddzialów i Ci sciągna.

W ostatecznosci mozna zasosowac pompe od Swifta, znajomy tak zrobil. Zamontowal chyba razem z servem.

W IC Ci dobrze sprawdzili po oddziałach ? bo czasem im sie niechce, zadzwon do innego odzialu i zapytaj czy maja i czy ewentualnie moga sciągnac z innego oddzialu.

Ja pytalem o nie ponad miesiac temu i nie bylo problemów z dostaniem (w oddziale nie bylo ale bylo do sciagniecia).
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: look1975 » śr paź 28, 2009 8:20 am

PI7er wczoraj wieczorem dzwoniłem do kumpla w IC, ma porządnie sprawdzić, więc będę wiedział co i jak dzisiaj.

Aaaaa właśnie mam jeszcze jedno pytanie: orientujesz się może czy do santany był jeden rodzaj cylinderków czy więcej. Bo robię hamulce z tyłu całkiem "od nowa" (mam tylny most od santany) no i po zdjęciu cylinderków się okazało, że jakoś nie napisało się nikomu kto je zrobił, jest tam tylko numer 385.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Kostuch » śr paź 28, 2009 10:26 am

look1975 pisze:PI7er wczoraj wieczorem dzwoniłem do kumpla w IC, ma porządnie sprawdzić, więc będę wiedział co i jak dzisiaj.

Aaaaa właśnie mam jeszcze jedno pytanie: orientujesz się może czy do santany był jeden rodzaj cylinderków czy więcej. Bo robię hamulce z tyłu całkiem "od nowa" (mam tylny most od santany) no i po zdjęciu cylinderków się okazało, że jakoś nie napisało się nikomu kto je zrobił, jest tam tylko numer 385.
Z cylinderkami jest tak, że najlepiej wziąć taki ze sobą do sklepu na wzór.
A pompę hamulcową możesz sprawdzić przed wymianą gumek - w króćce pompy powkręcaj zaślepki, wciśnij pedał na włączonym silniku i patrz co się dzieje. Wyeliminujesz tym całą resztę układu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: look1975 » śr paź 28, 2009 11:17 am

Kostuch cylinderki zamówiłem już, bo się okazało, że do 98 roku był tylko i wyłącznie jeden rodzaj, a ponieważ zamówienie poszło przez firmę brata to koszt wyszedł na tyle niewielki że zaryzykowałem. Co do pompy to właśnie błąd zrobiłem, że nie sprawdziłem jej w taki sposób w jaki opisałeś (cholera zaćmienie), ale ponieważ cylinderki i tak są w całkiem nieciekawym stanie i muszę je wymienić, to tymczasowo pompę wyczyściłem, poskładałem i jak wymienię cylinderki, szczęki, wyreguluję szczęki i odpowietrzę wszystko to i tak się okaże czy pompa jest felerna...bo już właściwie tylko ona zostanie bo cała reszta będzie wymieniona.

indeks JC: C58005JC cylinderki które powinny do mojego pasować
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 11:26 am przez look1975, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: Kostuch » śr paź 28, 2009 11:25 am

look1975 pisze:Kostuch cylinderki zamówiłem już, bo się okazało, że do 98 roku był tylko i wyłącznie jeden rodzaj...
Optymista... :lol:
Na półce mam chyba ze trzy różne cylinderki z bliżej nie określonych roczników <94
Ale może uda ci się trafić właściwy :)2

Edit:
Przyopomniało mi się, że kiedyś byłem właścicielem tego samuraia którym jeździsz i chyba "za moich czasów" z jednej strony był inny cylinderek (albo tylko tłoczki :roll: ). No ale to dawno było i pewniw dalsi właściciele też coś dołożyli od siebie...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Reparaturka pompy hamulcowej Samurai r88

Post autor: look1975 » śr paź 28, 2009 11:35 am

hehehe...potrafisz pocieszyć :D
...się godzę z tym, że i moja półka się zapełni złomem...no ale to nie ostatni samurai mam nadzieję :D
z tego co przeglądałem to powiedzmy że upraszczając bardzo są dwa podstawowe kształty tej części która wychodzi z bębna i w którą się wkręca przewód hamulcowy i odpowietrznik. Jedna jest bardziej "owalna" a druga się zwęża w środkowej części. U mnie jest ta wersja "owalna", zamówiłem też taką...noooooo i tym się pocieszam :D. Zresztą w IC nie bardzo miałem wybór "na już". Niby mam w bagażniku zdemontowany cylinderek, który wożę ze sobą, ale nijak nie dałem rady dzisiaj pojechać do IC i go pokazać.


edit: a toś mnie teraz zagiął z tymi różnicami w cylinderkach, bo cholera rozebrałem tylko lewą stronę :-k .... potrafisz pocieszyć:D...

edit 2: no i się okazało, że cylinderki były różne, z lewej miał średnicę 23,8 mm z prawej taką jaką powinien 22,2. Oba były "uszlachetniane" szlifierką przed założeniem, no i nowe również w ten sam sposób "uszlachetniłem" i siedzą. Przy okazji udało mi się dostać pompę która jest identyczna jak stara (zestawu naprawczego d-1788 nigdzie nie ma, zamówiłem w IC termin dostawy 23 listopada :/ -zregeneruję starą pompę...jakby co). No i do tego wszystkiego jeszcze bębny wymieniłem, bo się okazało, że prawy lekko "pękł był" nie wiedzieć czemu...teraz już kuźwa wszystko jest nowe, więc musi działać,,,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość