atak tylnego mostu samurai wyciek
Moderator: Albert_N
atak tylnego mostu samurai wyciek
witam,
wiem ze temat byl poruszany wiele razy. przekopalem sie przez cale forum i mam pare watliwosci mimo tego.
po pierwsze: czy jest mozliwa wymiana uszczelniacza walka ataku tylnego mostu bez jego wyciagania a w konsekwencji poprawnego ustawienia ataku. przewertowalem cale forum i wiekszosc opinii byla taka, ze nie da sie tego zrobic poprawnie bez wyjmowania i odpowiedniego "ustawienia" ataku. byly tez glosy ze sie da. cieknie mi wlasnie w tym miejscu i nie wiem czy wogole sie za to brac, nigdy nie rozbieralem i nie skadalem mostu stad moje watliwosci.
po drugie: jaki jest dopuszczalny luz walka ataku tylnego mostu. chodzi mi o luz obrotowy, tzn. auto stoi na biegu ale ma pewien zakres naprężeń napędu, czyli mimo tego ze jest na biegu to mozna je pchnac przod tyl w zakresie powiedzmy paru centymtrow (2-3). w momencie naprezenia nie ma zadnych luzow na flanszy walka tj. gora-dol, przod-tyl, nie ma takze luzu obrotowego. natomiast w momencie kiedy autko stanie na biegu w polowie drogi tych 2-3 centymetrow (walek bez naprezen) czuje lekki luz obrotowy walka atakujacego( powiedzmy okolo 2 mm). luzow w innych plaszczyznach nie zauwazylem tj przod tyl i gora dol. czy taka mala bezwladnosc jest tu dopuszczalna dla poprawnego funkcjonowania napedow?
dzieki za pomoc
wojtek
wiem ze temat byl poruszany wiele razy. przekopalem sie przez cale forum i mam pare watliwosci mimo tego.
po pierwsze: czy jest mozliwa wymiana uszczelniacza walka ataku tylnego mostu bez jego wyciagania a w konsekwencji poprawnego ustawienia ataku. przewertowalem cale forum i wiekszosc opinii byla taka, ze nie da sie tego zrobic poprawnie bez wyjmowania i odpowiedniego "ustawienia" ataku. byly tez glosy ze sie da. cieknie mi wlasnie w tym miejscu i nie wiem czy wogole sie za to brac, nigdy nie rozbieralem i nie skadalem mostu stad moje watliwosci.
po drugie: jaki jest dopuszczalny luz walka ataku tylnego mostu. chodzi mi o luz obrotowy, tzn. auto stoi na biegu ale ma pewien zakres naprężeń napędu, czyli mimo tego ze jest na biegu to mozna je pchnac przod tyl w zakresie powiedzmy paru centymtrow (2-3). w momencie naprezenia nie ma zadnych luzow na flanszy walka tj. gora-dol, przod-tyl, nie ma takze luzu obrotowego. natomiast w momencie kiedy autko stanie na biegu w polowie drogi tych 2-3 centymetrow (walek bez naprezen) czuje lekki luz obrotowy walka atakujacego( powiedzmy okolo 2 mm). luzow w innych plaszczyznach nie zauwazylem tj przod tyl i gora dol. czy taka mala bezwladnosc jest tu dopuszczalna dla poprawnego funkcjonowania napedow?
dzieki za pomoc
wojtek
Samurai 86'
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
1 tak
2 tak
2 tak
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Da sie bez wyjmowania ale musisz mieć odpowiedni przyrząd(czytaj odpowiednio zakrzywiony i mocny drut lub wygięta gruba blaszka/śrubokręt).
Luz ustawia sie nie pchając auto tylko patrząc jak ciężko sie obraca flansza i czy nie ma luzów. Jeśli nie wiesz jak dokładniej ma to być to lepiej sam nie rób bo możesz szybko zabić łożysko jeśli zbyt mocno lub zbyt luźno je napniesz.
Każde auto można przepchnąć kilka cm(luzy na półosiach, ataku, kołach reduktora, skrzyni itd...)
Luz ustawia sie nie pchając auto tylko patrząc jak ciężko sie obraca flansza i czy nie ma luzów. Jeśli nie wiesz jak dokładniej ma to być to lepiej sam nie rób bo możesz szybko zabić łożysko jeśli zbyt mocno lub zbyt luźno je napniesz.
Każde auto można przepchnąć kilka cm(luzy na półosiach, ataku, kołach reduktora, skrzyni itd...)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Kluczem płaskim się da bez problemówAdam.Ż pisze:Da sie bez wyjmowania ale musisz mieć odpowiedni przyrząd(czytaj odpowiednio zakrzywiony i mocny drut lub wygięta gruba blaszka/śrubokręt).

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
dzieki koledzy za odzew. rozumiem ze chcac wymienic uszczelniacz nie ingerujac w atak musze zdjac wal, odkrecic flansze i probowac wydlubac simmering? czy jeszcze jakies czynnosci mnie czekaja oprocz spuszczenia oleju z mostu, czy bede potrzebowal jakies specjalnych kluczy? bo nigdy tam nie zagladalem.
ps.
rozumiem ze wyciek z reduktora na wejsciu przedniego walu zlikwiduje analogicznie?
wojtek
ps.
rozumiem ze wyciek z reduktora na wejsciu przedniego walu zlikwiduje analogicznie?
wojtek
Samurai 86'
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
oleju nie musisz spuszczać.
Czasami są problemy z odkręceniem flanszy, bo są dość mocno dokręcone i dodatkowo zabezpieczone(zagniecione)
Czasami są problemy z odkręceniem flanszy, bo są dość mocno dokręcone i dodatkowo zabezpieczone(zagniecione)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Wymiana tego na zmontowanym moście to trochę tandeta.
Po odkręceniu flanszy teoretycznie trzeba wymienić pierścień zgniatany na nowy i ustawić odpowiednie napięcie łożyska ataku - ustawiane przy wyjętym koszu satelitów...
Ostatnio też wymieniałem uszczelniacz ataku na aucie bez wyjmowania dyfra...
Po odkręceniu flanszy teoretycznie trzeba wymienić pierścień zgniatany na nowy i ustawić odpowiednie napięcie łożyska ataku - ustawiane przy wyjętym koszu satelitów...
Ostatnio też wymieniałem uszczelniacz ataku na aucie bez wyjmowania dyfra...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Kostuch, to ostatnie zdanie czcionka nr 5 to celowo? 

Samurai 86'
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Odmawiam składania dalszych zeznańwobia pisze:Kostuch, to ostatnie zdanie czcionka nr 5 to celowo?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
A zamiast takiego pierscienia-nakretki (taka sama jest o ile sie nie myle na reduktorze), nie mozna zastosowac jakiejs innej nakretki, takiej na przyklad samokontrukacej? Albo dwoch i miedzy nimi jeszcze podkladka sprezysta? Bo bylem w sklepie ale nie maja takich nakretek. A ceny z ASO nie znam, moze byc albo z 70 zl (jak za ten pierscien zakladany na tylna polos, za lozyskiem), a moze byc tez to suma symboliczna.
Miejsce na Twoją reklamę.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Ale o czym Ty kolego mówisz ?
Bo Kostuch miał na myśli tulejkę rozprężną, która się znajduje pomiędzy łożyskami wałka atakującego..
Bo Kostuch miał na myśli tulejkę rozprężną, która się znajduje pomiędzy łożyskami wałka atakującego..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
A ja na mysli mialem ta nakretne, ktora przytrzymuje flansze zeby nie uciekla
Musielismy sie nie zrozumiec

Musielismy sie nie zrozumiec

Miejsce na Twoją reklamę.
- nowy_dopiero_sie_uczy
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: czw gru 13, 2007 3:18 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
a czemu nie lubisz swojej nakrętki i chcesz ją czymś zastępować ?
wiecznie NOWY na Forum, Suzuki Samurai 1.3, 91
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Bo musze wlasnie spod niej, podobnie jak autor tego watku, odkrecic, wydlubac uszczelniacz i na nowo skrecic. I zakladam, ze skoro ona tez jest lekko zgniatana, w taki rowek troche "wcisnieta", to jest to jednorazowka. No chyba ze sie myle? 

Miejsce na Twoją reklamę.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
W zasadzie, zgodnie ze sztuką powinno się faktycznie zawsze dać nową. Opcja niskobudżetowa jednak dopuszcza powtórne użycie 

Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
wystarczy odgiąć
U mnie działała do tej pory już 3-ci czy 4-ty raz odkręcana.
Ale do niczego nie nakłaniam

U mnie działała do tej pory już 3-ci czy 4-ty raz odkręcana.
Ale do niczego nie nakłaniam

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Sprawdż odpowietrznik tylnego mostu!,zdejmij z niego "czapeczkę" i oczyść.
U mnie pomogło i 2 lata jeżdzę bez wymiany uszczelniacza
U mnie pomogło i 2 lata jeżdzę bez wymiany uszczelniacza

Co po tytule (Dr.),jak gówno w szkatule?
Samurai 1.3,Vitara 1.6-16V 2xcabrio.
Samurai 1.3,Vitara 1.6-16V 2xcabrio.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
hokan,
zamiast "czapeczek" mam gumowe weze wyprowadzone do kabiny, poza tym jaki to ma związek?
zamiast "czapeczek" mam gumowe weze wyprowadzone do kabiny, poza tym jaki to ma związek?
Samurai 86'
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Bo jak się most zagrzeje i zwiększa się ciśnienie wewnątrz to powinno ujść odpowietrznikiem a jak jest zatkany to znajdzie sobie inną drogę np. przez uszczelnienie wypychając przy okazji olej.wobia pisze:hokan,
zamiast "czapeczek" mam gumowe weze wyprowadzone do kabiny, poza tym jaki to ma związek?
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
no tak, jezeli ktos ma oryginalne zatkane odpowietrzenie to moze byc przyczyna, dlatego nie skumalem na poczatku o co chodzi
Samurai 86'
- Kamil75
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
- Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Witam.
Podepnę się do tematu.
Zauważyłem dziś u siebie wyciek oleju z tylnej pół ośki przez bęben. Ale o dziwo wystarczyło, że auto przejechało pół metra i przestało lecieć. Jutro sprawdzę odpowietrzenie tylnego mostu, ale raczej zgaduję, że to pewnie uszkodzenie simeringu skoro w jednym położeniu było a w innym już nie.
Podpowiedzcie i poratujcie wiedzą czy tam jest taki sam simering jak na przedniej ośce czy inny.
A jutro telefon do ASO by zamówić.
Pozdrawiam
Podepnę się do tematu.
Zauważyłem dziś u siebie wyciek oleju z tylnej pół ośki przez bęben. Ale o dziwo wystarczyło, że auto przejechało pół metra i przestało lecieć. Jutro sprawdzę odpowietrzenie tylnego mostu, ale raczej zgaduję, że to pewnie uszkodzenie simeringu skoro w jednym położeniu było a w innym już nie.
Podpowiedzcie i poratujcie wiedzą czy tam jest taki sam simering jak na przedniej ośce czy inny.
A jutro telefon do ASO by zamówić.
Pozdrawiam
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
ja pierdziu
wszystkie wymiary simeringow i łozysk masz u Danielsa na stronce a tył jest inny niż przód a wyciek z tyłu to zazwyczaj wymiana łożyska i uszczelniacza oczywiści łożysko razem z pierścieniem

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
hmm ja bym bardziej w takim razie stawiał na półośKamil75 pisze:Witam.
Podepnę się do tematu.
Zauważyłem dziś u siebie wyciek oleju z tylnej pół ośki przez bęben. Ale o dziwo wystarczyło, że auto przejechało pół metra i przestało lecieć. Jutro sprawdzę odpowietrzenie tylnego mostu, ale raczej zgaduję, że to pewnie uszkodzenie simeringu skoro w jednym położeniu było a w innym już nie.
Podpowiedzcie i poratujcie wiedzą czy tam jest taki sam simering jak na przedniej ośce czy inny.
A jutro telefon do ASO by zamówić.
Pozdrawiam

bo simering jest stały w stosunku do mostu

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Kamil75
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
- Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
Witam.
Odnalazłem stronkę... tylko skąd ja mogłem o tym wiedzieć?
Nie mniej teraz już wiem
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Dzięki za pokazanie odpowiedniego kierunkuviperecki pisze:ja pierdziuwszystkie wymiary simeringow i łozysk masz u Danielsa na stronce a tył jest inny niż przód a wyciek z tyłu to zazwyczaj wymiana łożyska i uszczelniacza oczywiści łożysko razem z pierścieniem

Nie mniej teraz już wiem

Czyli jak? Zniszczony materiał pół ośki na kawałku powierzchni? Wżery itp?Adam.Ż pisze:hmm ja bym bardziej w takim razie stawiał na półośKamil75 pisze:Witam.
Podepnę się do tematu.
Zauważyłem dziś u siebie wyciek oleju z tylnej pół ośki przez bęben. Ale o dziwo wystarczyło, że auto przejechało pół metra i przestało lecieć. Jutro sprawdzę odpowietrzenie tylnego mostu, ale raczej zgaduję, że to pewnie uszkodzenie simeringu skoro w jednym położeniu było a w innym już nie.
Podpowiedzcie i poratujcie wiedzą czy tam jest taki sam simering jak na przedniej ośce czy inny.
A jutro telefon do ASO by zamówić.
Pozdrawiam![]()
bo simering jest stały w stosunku do mostu
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Re: atak tylnego mostu samurai wyciek
może być skrzywiona półoś, może być wytarte pod uszczelniaczem, ale i uszczelniacz też może być trafiony, może być luz na łożysku...
w tamtym poście mi chodziło że błędnie założyłeś że po przekręceniu koła uszczelniacz też sie przekręci
w tamtym poście mi chodziło że błędnie założyłeś że po przekręceniu koła uszczelniacz też sie przekręci
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość